Guest TheQueen Skrevet 7. November, 2020 (edited) Da coronaen er over os for alvor og kunderne ikke er mange søger jeg et sted jeg kan modtage mine kunder tir Tor fre lør , send mig en besked hvis du vil låne mig din lejlighed til billige penge Redigeret 7. November, 2020 af TheQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rødovre Skrevet 7. November, 2020 TheQueen skrev, for 33 minutter siden: Da coronaen er over os for alvor og kunderne ikke er mange søger jeg et sted jeg kan modtage mine kunder tir Tor fre lør , send mig en besked hvis du vil låne mig din lejlighed til billige penge Det er ikke lovligt at låne sin lejlighed ud til bordel. Men hvad har coronaen at gøre med at du vil låne en lejlighed ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest A. Senna Skrevet 7. November, 2020 Rødovre skrev, for 3 timer siden: Det er ikke lovligt at låne sin lejlighed ud til bordel. Det afhænger vist af lejekontraktens ordlyd. Loven omhandler (så vidt jeg er bekendt) at det ikke er tilladt at tjene penge på andres seksuele eskapader. Så hvis lejen kun dækker de faktuelle omkostninger, eller er gratis som lån jo er så må du godt belære mig om den lovtekst hvor det fremgår. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 7. November, 2020 A. Senna skrev, for 8 minutter siden: Det afhænger vist af lejekontraktens ordlyd. Loven omhandler (så vidt jeg er bekendt) at det ikke er tilladt at tjene penge på andres seksuele eskapader. Så hvis lejen kun dækker de faktuelle omkostninger, eller er gratis som lån jo er så må du godt belære mig om den lovtekst hvor det fremgår. Og så skal det være en erhvervsregistreret bolig - men det er ikke særligt for prostitutionsarbejde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14249 Skrevet 7. November, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 1 time siden: Og så skal det være en erhvervsregistreret bolig - men det er ikke særligt for prostitutionsarbejde. Liberalt erhverv må ofte udøves i private boliger. Man må også gerne både låne og leje ud til prostituerede, bare ikke tage ågerpriser. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rødovre Skrevet 8. November, 2020 A. Senna skrev, for 10 timer siden: Det afhænger vist af lejekontraktens ordlyd. Loven omhandler (så vidt jeg er bekendt) at det ikke er tilladt at tjene penge på andres seksuele eskapader. Så hvis lejen kun dækker de faktuelle omkostninger, eller er gratis som lån jo er så må du godt belære mig om den lovtekst hvor det fremgår. jeg ved at der var en som blev smidt ud af vores andelsbolig forening grundet det samme og vil gerne se de boligselskaber hvor det er fuldt lovligt at drive bordel i deres ejendomme. Erhvervs lokaler er noget ganske andet, men ærligt så meget kender jeg heller ikke lovgivning på dette område, men jeg ville nødig syntes det var fedt hvis min nabo el underbo drev bordel og der var et rend af mænd dagen lang i opgangen ... Kunne være spændende at få det belyst uanset hvad, da der sikkert er en del piger som søger et sted til deres frække arbejde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ZEUS 1581 Skrevet 8. November, 2020 (edited) Rødovre skrev, for 38 minutter siden: jeg ved at der var en som blev smidt ud af vores andelsbolig forening grundet det samme og vil gerne se de boligselskaber hvor det er fuldt lovligt at drive bordel i deres ejendomme. Erhvervs lokaler er noget ganske andet, men ærligt så meget kender jeg heller ikke lovgivning på dette område, men jeg ville nødig syntes det var fedt hvis min nabo el underbo drev bordel og der var et rend af mænd dagen lang i opgangen ... Kunne være spændende at få det belyst uanset hvad, da der sikkert er en del piger som søger et sted til deres frække arbejde Nogle boligselskaber har sikkert den politik. Isåfald står det i lejernes lejekontrakt. Men for alle der har en privat ejerbolig, der bestemmer de 100 procent selv. Som nævnt kun ulovligt hvis der er åger priser, eller lejer reklamer eller tjener andre penge ved det. Hvad der så er ågerpriser er spørgsmålet Personligt så ville jeg ihvertfald forlangt en meget højere hyre, netop fordi der altid ville være en masse negativ omtale ved at have den form for leje. Og så kan man spørge hvilken udlejer der har lyst til at leje ud til normale priser, og blive sat i bås som alfons ? Og ja burde ikke være sådan. Men vores samfund har desværre ikke forandret sig, og er stadig en masse fordomme om prostituation. Redigeret 8. November, 2020 af ZEUS Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 8. November, 2020 (edited) Liv skrev, for 12 timer siden: Liberalt erhverv må ofte udøves i private boliger. Man må også gerne både låne og leje ud til prostituerede, bare ikke tage ågerpriser. Men ofte står der også eksplicit i lejekontrakten, at man kun må benytte lejligheden til beboelse, eller at udøvelse af erhverv ikke må være til gene for naboer (dvs. at udlejer kan nægte at give tilladelse hvis der fx kommer kunder). Man må altid gerne indrette et hjemmekontor, men hvis man vil være sikker på ikke at komme i problemer som udlejer, skal man tjekke sin kontrakt. Jeg har for øvrigt en ven som netop fik en advarsel af politiet for at drive erhverv ud af en privat lejet bolig. De præcise detaljer kender jeg ikke, men det var prostitution, og det fik netop mig til at gentænke eventuelle risici forbundet med hvordan vi lejer os ind. Og jeg beklager afsporingen, jeg ved godt, at det ikke hjælper trådstarter med at finde et sted, og jeg håber da, at der er en venlig sjæl som har tjek på sine muligheder, der kan tilbyde et sted. Redigeret 8. November, 2020 af Nannas Hjørne Tilføjede sidste del Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Connoisseur 467 Skrevet 9. November, 2020 TheQueen skrev, den 7.11.2020 at 16:08: Da coronaen er over os for alvor og kunderne ikke er mange søger jeg et sted jeg kan modtage mine kunder tir Tor fre lør , send mig en besked hvis du vil låne mig din lejlighed til billige penge Man må ikke drive offentligt erhverv i en ejer- eller lejelejlighed. Det kræver en helt særlig tilladelse. Ellers kunne man jo bare frit lave et bagerudsalg i en 2 værelses lejlighed på 4 sal. Du skal bruge en erhvervslejlighed eller du skal være meget, meget P/D (privat/diskret). Hvis eller rettere når naboerne opdager at lejligheden bliver brugt til P/D, vil der blive en frygtelig ballade og så vil det være slut med P/D. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rødovre Skrevet 9. November, 2020 ZEUS skrev, den 8.11.2020 at 07:40: Nogle boligselskaber har sikkert den politik. Isåfald står det i lejernes lejekontrakt. Men for alle der har en privat ejerbolig, der bestemmer de 100 procent selv. Som nævnt kun ulovligt hvis der er åger priser, eller lejer reklamer eller tjener andre penge ved det. Hvad der så er ågerpriser er spørgsmålet Personligt så ville jeg ihvertfald forlangt en meget højere hyre, netop fordi der altid ville være en masse negativ omtale ved at have den form for leje. Og så kan man spørge hvilken udlejer der har lyst til at leje ud til normale priser, og blive sat i bås som alfons ? Og ja burde ikke være sådan. Men vores samfund har desværre ikke forandret sig, og er stadig en masse fordomme om prostituation. Fordi du har en privat ejerbolig, ejer du jo ikke resten af foreningen, så selvfølgelig kan du ikke bare drive bordel fra din lejl på lovlig vis. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14249 Skrevet 9. November, 2020 Connoisseur skrev, for 7 timer siden: Man må ikke drive offentligt erhverv i en ejer- eller lejelejlighed. Det kræver en helt særlig tilladelse. Ellers kunne man jo bare frit lave et bagerudsalg i en 2 værelses lejlighed på 4 sal. Der er forskel på liberalt erhverv og fx et bagerudsalg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Rødovre Skrevet 9. November, 2020 Liv skrev, for 2 timer siden: Der er forskel på liberalt erhverv og fx et bagerudsalg Det kan du da godt ha ret i Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg