Louie De Palma 2317 Skrevet 1. December, 2020 Jeg kører et naziregime med hensyn til Corona-smitte, da min mor er 89 og sunket så dybt ned i Alzheimer, at hun ikke genkender nogen, heller ikke mig. Og vi ved allesammen godt hvad der sker for den aldersgruppe, hvis de bliver smittet. Nuvel. De unge kvindelige praktikanter kan godt se hvad jeg har gang i. Så når de med sikkerhed ved, at der ikke bliver mindre end 2 meter mellem os, og kommunikation ellers skal foregå via sms og telefon, så er de faktisk ret hyggelige at konversere med. Nu er det er sådan, at de savner kommunikation, ja faktisk forlanger det. Men sådan er kvinder jo. Det synes jeg er et lille lyspunkt i en ellers ret kedelig tid, hvor pengene hober sig op på bankkontoen til negative renter. Det var bare en lille strøtanke. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 1. December, 2020 Tænk at man skulle opleve at det ligefrem er et problem at pengene hober sig op på kontoen Jeg har haft det sådan, at jeg skulle lede lidt efter penge til lidt fisse sjov i ny og næ. Men nu hvor man, bortset fra et par enkelte undtagelser, ikke har frekventeret branchen siden marts, så er der faktisk jævnligt lidt der kan overføres til opsparingskontoen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 1. December, 2020 Prinz skrev, for 2 minutter siden: Tænk at man skulle opleve at det ligefrem er et problem at pengene hober sig op på kontoen Det lyder sjovt, og det er jo heller ingen katastrofe. Men jeg prøvede at skifte til Arbejdernes Landsbank for over en måned siden, og de skulle ikke nyde noget af en kunde som mig, der ikke har nogen gæld og ellers har en pæn saldo. I et regime med negative renter tvinges man til tvivlsomme investeringer, ædelmetaller eller udlandet. Jeg er nok mest til det sidste. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 1. December, 2020 Louie De Palma skrev, for 14 minutter siden: Det lyder sjovt, og det er jo heller ingen katastrofe. Men jeg prøvede at skifte til Arbejdernes Landsbank for over en måned siden, og de skulle ikke nyde noget af en kunde som mig, der ikke har nogen gæld og ellers har en pæn saldo. I et regime med negative renter tvinges man til tvivlsomme investeringer, ædelmetaller eller udlandet. Jeg er nok mest til det sidste. Udenlandsk fisse Ej spøj til side Jeg investere i fast ejendom herhjemme.... men det er selvfølgelig andre beløb end det man lige kan spare op, så overordnet så er jeg faktisk fan af negative renter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 1. December, 2020 Prinz skrev, for 2 minutter siden: Udenlandsk fisse Dem har jeg haft temmelig gode erfaringer med. Men lad os nu ikke gå i detaljer. Det duer ikke - efter min ydmyge mening - at investeringer i fast ejendom er den eneste sikre investering i Danmark. Og negative renter duer heller ikke. Det er ikke tilfældigt at USAs centralbank holder renten på nul. Vores negative renter dræber banksektoren, se bare på Deutsche Bank - som i øvrigt har lånt Donald Trump alt for meget. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9602 Skrevet 1. December, 2020 Ja et er rent faktisk at besidde en rigtig formue, i rede penge som man får negative renter af, det er forståeligt lidt bittert. Om end man vist nok i praksis taber mindre på det, end i tider med normal inflation, og renter i 0, har jeg læst. Men det er en for mig mærkelig oplevelse, at jeg bare fordi jeg var tæt på gældfri, kunne låne, og som jeg nu har lånt. 60 % af min friværdi, knap 1,2 millioner med fradrag af omkostninger, til en ÅOP på ca 0,6 %. Som et friværdilån med variabel rente, og 30 års afdragsfrihed. Jeg enten dør fra det lån, eller afvikler det ved salg, og kommer aldrig til at betale et afdrag. Pt betaler jeg 511 kr før skat, og under 400 kr efter skat i månedlig ydelse til Realkredit Danmark. Samtidig med at mine faste månedlige udgifter er faldet med 1500 kr. Jeg hverken tjener nok til at kunne tage det lån i normale tider, og jeg har heller ikke sparet noget der ligner de penge op. Alligevel har jeg kunnet omsætte mursten til frie midler, bare fordi jeg har boet længe nok, det samme sted, et af de helt rigtige steder i Danmark. Broderparten bliver investeret, så jeg kan betale det lån ud, hvis jeg vil, men alligevel har jeg lavere udgifter, og flere frie midler end nogen sinde før i mit liv. Det vil jeg udnytte med omtanke og forsigtighed, men jeg forestiller mig også at bruge penge de næste 10 år, før jeg går på pension, som aldrig havde været muligt, uden det friværdilån. Er det retfærdigt, det er måske et rimeligt spørgsmål at stille, men jeg har udnyttet at det var muligt, og det fortryder jeg ikke. Men det er ikke min egen fortjeneste, og det er ikke et udtryk for at en ide, eller et initiativ er lykkedes for mig. Sidstnævnte har dog fremfor andre fortjent velstand, når de har løbet risikoen, og det er lykkedes for dem. Venlig hilsen Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 1. December, 2020 Rejsenetværk skrev, for 13 minutter siden: Ja et er rent faktisk at besidde en rigtig formue, i rede penge som man får negative renter af, det er forståeligt lidt bittert. Ja, men det er ikke bare bittert. Det er der jo så meget der er. Men den historisk naturlige rente, når der ikke var nogen skyer på himmelen og alt var godt i 2.000 år - dvs. da Romerriget var på sit højdepunkt under Augustus, eller da Venedig blomstrede: Da var renten 4%. Så det er minimumsrenten. Det, Centralbankerne laver lige nu, er sådan set bare hvad der foregik under Ming-dynastiet: https://en.wikipedia.org/wiki/Da_Ming_Baochao Eller John Law: https://en.wikipedia.org/wiki/John_Law_(economist) Jeg havde fornøjelsen af at besøge den kirke i Venedig, hvor John Law ligger begravet under kirkegulvet her i sommers. Det var ikke helt ligetil at finde gravstenen, men Google is your friend - i visse sammenhænge - i andre sammenhænge måske knapt så meget. https://www.google.com/search?q=John+Law+venezia&tbm=isch&ved=2ahUKEwiky-ih563tAhUGtioKHSm5ASMQ2-cCegQIABAA&oq=John+Law+venezia&gs_lcp=CgNpbWcQAzoCCAA6BggAEAgQHlCE_gFYyagCYKGvAmgAcAB4AIABPYgBngOSAQE4mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=VMDGX6TRIYbsqgGp8oaYAg&bih=1018&biw=1708&client=safari#imgrc=qHW5hru1mHMzNM 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 1. December, 2020 Og så må jeg lige spørge mig selv om, hvordan jeg lander en bemærkning om søde praktikanter ned på et kirkegulv i Venedig. Anyway, ingen er blevet såret. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg