Hop til indhold
Liderbassen

Priser der forsøges presset ned.

Recommended Posts

Nu er jeg forlovet med en Transsexuel som lever af at sælge sex. Jeg her flere gange oplevet at når kunder ringer til hende for at få en aftale så spørger de hvad prisen er. Når min forlovede siger 1000 Kr for 30 minutter så begynder de mænd der ringer at sige at de kun vil betale 700 Kr. Min forlovede siger så at hun ikke går længere ned end 1000 Kr. Mændende der ringer forsøger 5-6 gange at presse prisen ned. Kan folk dog ikke første eller anden gang forstå at prisen er hvad prisen er. 1000 Kr for 30 min er da yderst rimelig. Det har jeg da betalt mange gange og når jeg kigger rundt er det da også prisen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er jeg forlovet med en Transsexuel som lever af at sælge sex. Jeg her flere gange oplevet at når kunder ringer til hende for at få en aftale så spørger de hvad prisen er. Når min forlovede siger 1000 Kr for 30 minutter så begynder de mænd der ringer at sige at de kun vil betale 700 Kr. Min forlovede siger så at hun ikke går længere ned end 1000 Kr. Mændende der ringer forsøger 5-6 gange at presse prisen ned. Kan folk dog ikke første eller anden gang forstå at prisen er hvad prisen er. 1000 Kr for 30 min er da yderst rimelig. Det har jeg da betalt mange gange og når jeg kigger rundt er det da også prisen.

Fidusen er nok at sige kr. 1200,- og når folk så siger kr. 900,- at foreslå kr. 1000,-. Benyttes alle andre steder :D Eller have en basispris m. kondom og så + og + div. tillæg uden :evil:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvad er en fair pris. Tjaaaa. Det er vel det man mener man skal have.

Det er heldigvis sjældent jeg oplever pruttere. Oftes er det mere gæster der mener at når de nu giver prisen så får de da lige lidt oven i.

De få der prutter får pænt besked om at prisen nu er eks hvis de har sagt 200 kr under min pris. Så bliver den 200 over det jeg har oplyst. Så slår de ofte en lille pudsig latter op og kommer med en forklaring om at man er vel jyde. Så handle det skal man jo. Men de glemmer bare at jeg altså også er jyde så jeg kregler bare den anden vej..... forresten er det en fremgangs måde en af pigerne her inde fra har lært mig. Til at starte med forholdt jeg mig anderledes...

Jeg syntes selv jeg har en fair pris og den er oplyst allerede inden man kommer og er offentliggjort på hjemmesiden. Så det kan ikke komme bag på nogen at prisen er som den er.

Jeg tror stort set alle piger ind i mellem oplever det din forlovede oplever. Dog er det mere brugt i nogle kredse end andre kan jeg forstå. Det er heldigvis ikke et stort problem for mig. Men jeg tror det er vigtigt som menneske at holde fast i den pris man mener man er værd. Gøre op med sig selv om man vil starte på hele den der pris diskussion. For mig handler det om at være tro mod mig selv. Ja det er bare penge men hvad så med alle de andre grænser hvornår begynder man at rykke på dem. Når man er klar til det eller når man får penge for det......

Del dette indlæg

Link til indlæg

Når en mand med måske en længere uddannelse, som har kostet ham en masse penge, oplever, at en prostitueret uden uddannelse insisterer på at have en timeløn, der er 2-3 gange så høj som hans, så kan det vel ikke undre, at han ikke synes, at det helt hænger sammen. Og da slet ikke, hvis pigen ved siden af hæver arbejdsløshedsunderstøttelse eller kontanthjælp, som han er med til at betale - og det har jeg kendt mange, der gjorde.

Og 1.000 kr. for en halv time er efter min mening det rene optrækkeri, med mindre det dækker over nogle helt specielle ydelser.

Selv prutter jeg aldrig om prisen, for hvis det skulle lykkes mig at prutte den ned, så er der nok stor risiko for, at pigen "hævner" sig, så det går ud over kvaliteten.

Hvis jeg synes, pigen forlanger for meget, så siger jeg det og siger pænt farvel.

Og gå så bare i gang med at skælde mig ud ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Når en mand med måske en længere uddannelse, som har kostet ham en masse penge, oplever, at en prostitueret uden uddannelse insisterer på at have en timeløn, der er 2-3 gange så høj som hans, så kan det vel ikke undre, at han ikke synes, at det helt hænger sammen. Og da slet ikke, hvis pigen ved siden af hæver arbejdsløshedsunderstøttelse eller kontanthjælp, som han er med til at betale - og det har jeg kendt mange, der gjorde.

Og 1.000 kr. for en halv time er efter min mening det rene optrækkeri, med mindre det dækker over nogle helt specielle ydelser.

Du er vist vant til at være fastansat? 2000 kr. i timen er nærmest præcis den pris jeg kræver som konsulent inden for mit eget fag. Især på jobs af meget kort varighed. Af de penge skal man jo svare skat og moms, spare op til pension og til de perioder, hvor der ikke er jobs at få. Der er jo ikke ligefrem a-kasser og andet der kan hjælpe. En del af pigerne har jo ovenikøbet telefonpiger og chauffører der også skal afregnes med. Jeg synes derfor prisen er meget rimelig og jeg tror faktisk ikke det er nogen guldgrube.

Socialt bedrageri er jeg heller ikke stor fan af - men det falder måske ligesom en smule uden for det her emne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Selv prutter jeg aldrig om prisen, for hvis det skulle lykkes mig at prutte den ned, så er der nok stor risiko for, at pigen "hævner" sig, så det går ud over kvaliteten.

Hvis jeg synes, pigen forlanger for meget, så siger jeg det og siger pænt farvel.

Og gå så bare i gang med at skælde mig ud ;)

syntes da det lyder meget fornuftigt det du siger --- specielt det med at vi selvfølgelig alle sammen er på overførsels indkomst og ikke betaler vores skat. og der er jo heller ikke udgifter forbundet med at lave det vi gør - ud over at vi smider os om på ryggen og lader jer kravle på. og der er selvfølgelig ingen af os der har en lang videregående uddannelse - eller et arbejde ved siden af for den sags skyld... nej vi er selvfølgelig alle sammen nogle små svagelige sjæle som blot suger på lappen og ikke er i stand til at tænke en selvstændig tanke.

ja undskyld at jeg lyder en anelse pist. og jeg ved godt at ironi ikke er særlig godt at bruge i det skrevne ord. men er bare efterhånden træt af alle de fordomme folk har om hvem jeg er (læs os piger) uden at ane en kæft om noget som helst. i kender ikke engang mit navn.

men en ting har du ret i rasmus - er man ikke tilfreds med prisen så er man da heldigvis i sin fulde ret til at gå et andet sted hen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sisse, Jeg kan sagtens forstå, at det kan være irriterende at få stukket i skoene, at du skulle snyde med skat og moms - især hvis du kører alt by the book.

Når det er sagt, skal man vist være mere end almindeligt blåøjet for at tro, at der generelt bliver svaret moms og skat af hver krone - eller at socialt bedrageri ikke finder sted. Eksempelvis var 50% af respondenterne, i den såkaldte klinikundersøgelse, på offentlig forsørgelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Sisse, Jeg kan sagtens forstå, at det kan være irriterende at få stukket i skoene, at du skulle snyde med skat og moms - især hvis du kører alt by the book.

Når det er sagt, skal man vist være mere end almindeligt blåøjet for at tro, at der generelt bliver svaret moms og skat af hver krone - eller at socialt bedrageri ikke finder sted. Eksempelvis var 50% af respondenterne, i den såkaldte klinikundersøgelse, på offentlig forsørgelse.

At jeg ikke skulle betale skat kan jeg sagtens leve med folk tror og mener. Jeg er jyde så det er vel nærmest en kulturel fordom som man vokser op med. :lol:

Og i forhold til den undersøgelse. Så er det muligt at der var 50 procent som var på en eller anden form for offentlig forsørgelse. Men der var altså stadigvæk 50 procent som ikke var.

Jeg vil bare lige minde jer om at i i bund og grund ikke aner en kæft om det mennesker der står over for jer. I får kun de oplysninger vi ønsker at give jer. Og jeg tror egentlig slet ikke i er interessere i at vide særlig meget om os heller og det er sådan set fair nok. Men lad lige være med at bruge jeres fordomme til at vurdere prisen på den ydelse vi tilbyder. Og vær venlig ikke at tillægge os motiver. Social stigmatisering osv.

En ting er sgu at skulle slås med den forkvaklet holdning der er omkring os i den brede befolkning og i særdeleshed i den offentlige debat. En anden ting er at vores gæster bringer den med ind under dynen når de besøger os.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tjah, sådan er vi jo så forskellige. Personligt synes jeg at skatte- og momsunddragelse er lige så usmageligt som socialt bedrageri....

Jeg forstår ærlig talt ikke dit ærinde her. Jeg har på ingen måde givet udtryke for, at jeg mistænker dig for at snyde med moms, skat, være på offentlig forsørgelse eller for den sags skyld dårligt uddannet - eller at det, i min optik, i givet fald kunne retfærdiggøre, at man prutter om prisen....

Og ja - jeg har læst hele tråden igennem..... Nok er du interessant, men ikke så interessant, at jeg konsekvent springer alle indlæg over, der ikke er skrevet af dig. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Noob. Prøv at læse tråden fra start i stedet for kun det jeg har skrevet her. Så finder du sikkert svaret. ;) :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er helt fair at finde at priserne på Jensen Bøf hus attraktive i forhold til ens økonomi, men at slæbe den holdning med ind på fin restaurant og sidde og gale op, om det urimelige i prisniveauet, røber blot, at man opvokset uden et gran af dannelse og pli.

Del dette indlæg

Link til indlæg

ja undskyld at jeg lyder en anelse pist. og jeg ved godt at ironi ikke er særlig godt at bruge i det skrevne ord. men er bare efterhånden træt af alle de fordomme folk har om hvem jeg er (læs os piger) uden at ane en kæft om noget som helst. i kender ikke engang mit navn.

Jeg har ikke nævnt dig overhovedet i mit indlæg. Jeg skriver om piger i almindelighed, og jeg har kendt 3 prostituerede rigtig godt og ved udmærket, hvor meget de tjente på en gennemsnitsvagt, hvor store udgifter de havde - og hvor stor deres nettoindkomst var.

Og jeg har talt med adskillige prostituerede, som fortalte, at de var på kontanthjælp, pension, sygedagpenge eller arbejdsløshedsunderstøttelse. Så jeg ved faktisk udmærket hvad jeg taler om - uden at kende noget til din situation, som jeg ikke har berørt overhovedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tråden er da blevet drejet noget ;)

Prostitution må betegnes som ufaglært uanset hvem pigen er

Evindelige prisdebat..... den ligger hvor den er. Danske piger vælger generelt den eksklusive

model, hvor der er tlf dame, kaffe, avis , venterum, mulighed for udklædning etc.

og det koster :!:

man savner måske Flensborg modellen, hvor der ikke er tlf dame venterum m.m

Hvor man så derimod skal have en liste af piger med, da pigerne tit er optaget :) Dette er væsentlig billigere også selvom man medregner den generelle prisforskel mellem dk/ de. Men pigernes udgifter er jo også holdt nede ;)

med andre ord, du kan ikke få det ekslusive til netto prisen.

Tilbage til emnet..... nej man skal ikke forhandle om prisen om og om igen...... hvis du er utilfreds med prisen, så tag nogle af de piger der koster 500- 800 kr for 30 min, de er efterhånden de fleste steder

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Prisen som nogen forlanger hænger ikke altid sammen med den kvalitet som der tilbydes.

Det er nogen piger som køre det hele fuld straight, de får også besøg af skat engang imellem, der skal de fremvisse deres reg. eller skat bliver henvist til deres revisor.

Ja, og der nogle piger som tager chancen og ikke betaler ved kasse 1.

Hvis jeg synes prisen ikke er ok, går jeg igen, men fortæller hende hvorfor :?:

Der vel en grund til at det er kun Sisse som kommentere :!:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Prisen som nogen forlanger hænger ikke altid sammen med den kvalitet som der tilbydes
Det er så et helt andet problem. Det er ikke anderledes, end hvis man køber en steg i Brugsen, der viser sig at være sej og ikke lever op til prisen.

Men så vidt jeg har forstået strengen, drejer det sig om, at nogen i udgangspunktet forsøger at krejle prisen ned. Det synes jeg, ligesom du, ikke er i orden. Kan man ikke forlige sig med pigens pris, er der jo ingen, der tvinger den opsøgende part til at blive.

Man har af og til opfattelsen af, at nogen har krejleri som decideret livsstil.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Trinetease

Jeg kan skam også godt kommentere ;-).

Det er faktisk sjældent at jeg møder piger som ikke betaler skat og moms.

Og ifølge skat selv så er de efterhånden langt mere interesseret i div klinikker's skatteforhold, end pigernes.

Og da Task force gik i gang havde de jo desværre held med at afsløre at en del klinikker havde rod i deres skat og moms forhold.

Vedr priserne: Jeg tager den pris som jeg mener at jeg er værd.

Om gæsterne så mener om jeg er det er spørgsmålet.

Jeg har lejet en lejlighed, i den betaler jeg en husleje, lys, varme osv.

Derudover betaler jeg skat/moms osv.

Jeg har en hobby som jeg bruger en del tid på, derfor sidder jeg ikke i et alm vagt tidsrum og venter på gæster.

Jeg laver de aftaler jeg har lyst til, når jeg har lyst.

Jeg har valgt at arbejde på denne her måde fordi at det passer bedst ind mit øvrige liv.

Og fordi at jeg simpelthen er super dårlig til at gå på arbejde hvis jeg ikke er tændt den pågældende dag.

Det er også temmeligt vigtigt at tænke på at når en pige skriver at hun er på vagt mellem kl ? Og ? så har hun jo ikke gæster i hele det tidsrum.

Så man kan ikke sidde og sjusse sig frem til en time pris af 2000kr i x antal timer udløser en x antal kroner for en hel vagt.

Jeg kunne godt tage en lavere time pris og så knokle rundt som en vanvittig i x antal timer.

Men det er hverken jeg eller mine gæster tjent med.

Udover det så kan man ikke sammenligne pigerne med ufaglærte.... En del af os har skam både uddannelser osv.

Og hvordan bliver man faglært prostitueret ?

Jeg elsker lagkage fra La Glace.... Men hvis jeg ikke har råd til det, så spiser jeg det ikke.

Og jeg stiller mig bestemt ikke ind foran deres butik og skælder ud over at det er for dyrt.

Gæster som prutter om prisen er er absolut turn off.

Og i min optik er det et tegn på dårlig opdragelse at ville prutte om prisen for sex.

Når der en sjælden gang sker for mig stopper jeg samtalen og viser gæsten ud.

Jeg og min krop er jo ikke et kræmmermarked vel ;-)

Trine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Super Trine :!:

Ved dig er prisen = kvalitet.

Altid up date Photos :!:

Vi er nogle som sætter pris på, når du er på fastlandet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det her er ikke mere kompliceret end så meget andet i vores samfund - udbud/efterspørgsel. Priserne regulere sig selv, da for høje priser medføre manglende omsætning og en efterfølgende prisnedsættelse, for at få gang i butikken igen. 2.000 er helt sikkert en høj timeløn (ca. 300.000 i månedsløn), det står ikke til diskussion da den slags lønninger er forbeholdt de 2-3% i toppen af det danske samfund. Det man skal huske her er at det kan være svært og holde til den slags arbejde i mange år og at man umuligt kan arbejde 37 timer om ugen som "normale" arbejdere. Faktisk kunne det være interessant og vide ca. hvor mange timer en massagepige arbejder om ugen og hvor mange af dem der er aktive med betaling og ikke bare ventetid. I øvrigt er det ikke bare og smide sig på ryggen og stønne, det kræver også sit at blive en god massagepige. Man kan selvfølgelig ikke sidestille det med en videregående uddannelse, men man bør alligevel respektere faget og pigernes forskellige erfaring/kunnen. Personligt gider jeg ikke prutte om prisen, men har tit oplevet at få rabat og helt op til 150% længere tid end den tid jeg havde betalt for. Prisniveauet er med andre ord markedsreguleret og ligger fint i tråd med hvad jeg mener man kan forvente.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ufagligt arbejde er hvis man udfører et stykke arbejde, som ikke kræver en uddannelse eller læretid :)

Så det må prostitution betegnes som, da du kan slå dig ned som det , uden der er krav om noget uddannelsesniveau.

Hvis en læge tog et produktionsjob, så vil det stadig være betegnet som ufaglært arbejde

Når folk tænker på pigernes pris, skal de huske man ikke direkte kan sammenligne det med sin egen timeløn ;)

der er mange ting der skal lægges til:

- sociale omkostninger ( 150 kr i timen, bliver typisk 250 kr i timen inklusiv social)

- du får løn for 8 timers arbejde, det gør pigen slet ikke på en 8 timers vagt

- husleje cremer m.m.

- markedsføring

- lingerie m.m

- udgift til evt tlf dame

- og til allersidst bliver der lagt 25 % moms oveni den samlede pris ( ligesom alle brancher)

men når det er sagt, synes jeg måske 2000 kr i timen er lidt i overkanten :? men hvis det er den pige man vil have jamen så må man jo hoste op med gyserne :) eller evt gå på kompromis og nøjes med 30 min Du skal i hvert fald ikke bruge pigens tid på, at stå og forhandle om det. HviS hun vil køre tilbud, skal hun nok selv finde ud af det

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er faktisk sjældent at jeg møder piger som ikke betaler skat og moms.
Det er utvivlsomt korrekt, at mange piger efterhånden opgiver indtægter til Told & Skat, men jer er overbevist om, at det er meget få, om nogen, som opgiver hele deres indtægt.

I hvert fald siger de 3 piger, jeg kender, at de ikke kunne drømme om at opgive mere end allerhøjest halvdelen af deres indtægt, og hvorfor skulle de være så meget anderledes end alle andre?

Vedr priserne: Jeg tager den pris som jeg mener at jeg er værd.

Vil det sige, at hvis du fx mener, at ½ time med dig er 1.200 kr. værd, så ville du fortsætte med at forlange det, hvis alle andre piger halverede deres priser for ½ time? Jeg tvivler.

Det er også temmeligt vigtigt at tænke på at når en pige skriver at hun er på vagt mellem kl ? Og ? så har hun jo ikke gæster i hele det tidsrum.

Så man kan ikke sidde og sjusse sig frem til en time pris af 2000kr i x antal timer udløser en x antal kroner for en hel vagt

Ja, det er indlysende, så jeg forholder mig til de nettoindtægter, som pigerne selv oplyser, og det er mange penge, rigtig mange. Og deres gennemsnitlige timeløn er betydelig højere end noget, jeg nogensinde har været i nærheden af - også når vi regner timer fra de ankommer til klinikken, til de går igen.

Desuden fortæller 2 af de piger, jeg kender, at de har skrevet mange opgaver og læst masser af litteratur til deres studier, mens de sad på klinikken, og den tid skal vel ikke regnes med til deres arbejdstid, eller hvad?

Udover det så kan man ikke sammenligne pigerne med ufaglærte.... En del af os har skam både uddannelser osv.
Men jeg kan ikke se, at en piges ydelser skulle være mere værd, fordi hun har en ph.d. i statskundskab.

Jeg elsker lagkage fra La Glace.... Men hvis jeg ikke har råd til det, så spiser jeg det ikke. Og jeg stiller mig bestemt ikke ind foran deres butik og skælder ud over at det er for dyrt.
Mener du da, at det at prutte om prisen kan ligestilles med det?

Gæster som prutter om prisen er er absolut turn off.

Og i min optik er det et tegn på dårlig opdragelse at ville prutte om prisen for sex.

Jeg og min krop er jo ikke et kræmmermarked vel ;-)

Det er en besynderlig form for ”politisk korrekthed”, der hersker herinde.

Man kan ikke komme uden om, at når en pige vælger at prostituere sig, så har kun gjort sin krop til en vare, eller hun bruger den som et redskab til at sælge en tjenesteydelse - ganske på samme måde som en håndværker. Det respekterer jeg fuldt ud, men så må pigerne også respektere, at nogle mænd forsøger at handle prisen ned - akkurat ligesom de fleste piger formentlig forsøger at handle pigen ned, når de skal have installeret et nyt toilet derhjemme.

At det så måske ikke er klogt af manden, det er en anden sag, men at kalde det tegn på dårlig opdragelse er noget vrøvl.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Egentligt er dit indlæg møntet til Trine, men jeg kan altså ikke lade være med at komme med mening om sagen...

Det er utvivlsomt korrekt, at mange piger efterhånden opgiver indtægter til Told & Skat, men jer er overbevist om, at det er meget få, om nogen, som opgiver hele deres indtægt. I hvert fald siger de 3 piger, jeg kender, at de ikke kunne drømme om at opgive mere end allerhøjest halvdelen af deres indtægt, og hvorfor skulle de være så meget anderledes end alle andre?

Dette fænomen kan også observeres i andre brancher. F.eks. i restaurationsbranchen er der store problemer med udeholdt omsætning. Der er også en del håndværkere, alternative behandlere, frisører osv. hvor den sorte omsætning er af en ikke uvæsentlig størrelse.

Vil det sige, at hvis du fx mener, at ½ time med dig er 1.200 kr. værd, så ville du fortsætte med at forlange det, hvis alle andre piger halverede deres priser for ½ time? Jeg tvivler.

Det kunne tænkes, at Trine mener at hun er det værd i det marked der er i dag. Hvis marked ændrer sig, så bliver prisen selvfølgelig tilpasset (dette gælder både når prisen justeret op eller ned).

Og hvis prisen bliver presset for meget, så kan det også ske at Trine vælger noget andet at lave, hvor hun kan tjene noget mere. Og hvis dette er tilfældet, så er det vel netop et udtryk for, at hun rent faktisk vil fastholde hendes priser.

Desuden fortæller 2 af de piger, jeg kender, at de har skrevet mange opgaver og læst masser af litteratur til deres studier, mens de sad på klinikken, og den tid skal vel ikke regnes med til deres arbejdstid, eller hvad?

Det skal den. Når man er selvstændig, så skal alt den tid man bruger på at skabe sin indtægt medregnes som arbejdstid. Også tom-gang-tid som f.eks. at sidde på vagt.

Men jeg kan ikke se, at en piges ydelser skulle være mere værd, fordi hun har en ph.d. i statskundskab.

He he, der skal nok være kunderne som faktisk er villig til at betale ekstra for at have sex med en ph.d. i statskundskab.

Ydelserne der udbydes i denne branche er UNIKKE. Og det giver derfor ingen mening i at sammenholde en bestemt pige og hendes priser med branchen generelt.

Det er en besynderlig form for ”politisk korrekthed”, der hersker herinde.

Og jeg ville sige, at der netop her inde hersker en "politisk Ukorrekthed" - hvis der skulle herske politisk korrekthed, så ville vi jo skulle skrive om pigerne som ofre, at prostitution er et socialt problem osv. osv.

Man kan ikke komme uden om, at når en pige vælger at prostituere sig, så har kun gjort sin krop til en vare, eller hun bruger den som et redskab til at sælge en tjenesteydelse - ganske på samme måde som en håndværker.

Lad os lige blive enige om, at det bestemt IKKE er en vare. Hvis sexkøbere betragter det at købe sex, som ensbetydende med at de køber en vare, så ville alle sexkøbere skulle betegnes som nekrofile.

Ja, salg af sex er en ydelse. Men det er en UNIK ydelse (med et større eller mindre strejf af kunstnerisk udfoldelse). Dvs. det kan IKKE sammenlignes med håndværkerens standardiserede ydelser.

Det respekterer jeg fuldt ud, men så må pigerne også respektere, at nogle mænd forsøger at handle prisen ned - akkurat ligesom de fleste piger formentlig forsøger at handle pigen ned, når de skal have installeret et nyt toilet derhjemme.

Ja, jeg er enig i at pigerne bliver nød til at acceptere, at der er kunder der vil forsøge at prutte om prisen - kan de andet?

At det så måske ikke er klogt af manden, det er en anden sag, men at kalde det tegn på dårlig opdragelse er noget vrøvl.

En god prutter, ved på forhånd hvornår der skal pruttes og hvornår der ikke skal pruttes.

Og i øvrigt, så foretrækker jeg personligt at alt prutning foregår på toilettet!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg handler af og til lidt på kræmmermarked og her oplever jeg da også af og til pruttere og jeg vil inddele dem i 2 grupper: Dem som prutter indenfor rimelighedens grænser - dvs. har jeg sat en pris på kr. 1000,- og de så byder kr. 800,-, så ved jeg vi kan blive enige om 900,- i løbet af ingen tid og alle er glade :D Den anden gruppe er dem som starter med et urealistisk lavt bud på f.eks kr. 500,- - dem skal man bruge lang tid på at få op på bare kr. 600,- og det er som regel tidsspilde at begynde at handle ret meget med dem, da de kun er interesseret i at få det hele foræret og er man flink over for dem, er de de første til at komme og klage over det mindste :evil:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Egentligt er dit indlæg møntet til Trine, men jeg kan altså ikke lade være med at komme med mening om sagen..
Ja, jeg skriver til Trine og ikke til dig, og med dit valg af nick synes jeg, man skulle kunne forvente noget mere indhold i dit indlæg - og at du holder dig til sagen.

Dette fænomen kan også observeres i andre brancher. F.eks. i restaurationsbranchen er der store problemer med udeholdt omsætning. Der er også en del håndværkere, alternative behandlere, frisører osv. hvor den sorte omsætning er af en ikke uvæsentlig størrelse.
Og hvad har det med sagen her at gøre?

Det kunne tænkes, at Trine mener at hun er det værd i det marked der er i dag. Hvis marked ændrer sig, så bliver prisen selvfølgelig tilpasset (dette gælder både når prisen justeret op eller ned).
Det kunne også tænkes, at det er Trines og kun Trines svar, jeg efterlyser. Og sådan som hun formulerer sig, vil jeg forvente, at hun fastholder sine priser, siden det er dem, hun mener at være værd.

Det skal den. Når man er selvstændig, så skal alt den tid man bruger på at skabe sin indtægt medregnes som arbejdstid. Også tom-gang-tid som f.eks. at sidde på vagt.
Hvor står det?

Og jeg ville sige, at der netop her inde hersker en "politisk Ukorrekthed" - hvis der skulle herske politisk korrekthed, så ville vi jo skulle skrive om pigerne som ofre, at prostitution er et socialt problem osv. osv.
Jeg skriver om en ”besynderlig form for ”politisk korrekthed””

Ja, salg af sex er en ydelse. Men det er en UNIK ydelse (med et større eller mindre strejf af kunstnerisk udfoldelse). Dvs. det kan IKKE sammenlignes med håndværkerens standardiserede ydelser.
Hvad er det for noget vås. Håndværkere er ikke samlebåndsarbejdere. De har en 3½-årig uddannelse, og mange af dem leverer ind imellem en ydelse ”med et større eller mindre strejf af kunstnerisk udfoldelse”, fuldstændig på niveau med prostituerede.

Ja, jeg er enig i at pigerne bliver nød til at acceptere, at der er kunder der vil forsøge at prutte om prisen - kan de andet?
Ja, det skriver Trine jo netop, at hun kan.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg handler af og til lidt på kræmmermarked og her oplever jeg da også af og til pruttere og jeg vil inddele dem i 2 grupper: Dem som prutter indenfor rimelighedens grænser - dvs. har jeg sat en pris på kr. 1000,- og de så byder kr. 800,-, så ved jeg vi kan blive enige om 900,- i løbet af ingen tid og alle er glade :D Den anden gruppe er dem som starter med et urealistisk lavt bud på f.eks kr. 500,- - dem skal man bruge lang tid på at få op på bare kr. 600,- og det er som regel tidsspilde at begynde at handle ret meget med dem, da de kun er interesseret i at få det hele foræret og er man flink over for dem, er de de første til at komme og klage over det mindste :evil:

Hvad har det med sagen at gøre?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Egentligt er dit indlæg møntet til Trine, men jeg kan altså ikke lade være med at komme med mening om sagen...

Og hvis prisen bliver presset for meget, så kan det også ske at Trine vælger noget andet at lave, hvor hun kan tjene noget mere. Og hvis dette er tilfældet, så er det vel netop et udtryk for, at hun rent faktisk vil fastholde hendes priser.

He he, der skal nok være kunderne som faktisk er villig til at betale ekstra for at have sex med en ph.d. i statskundskab.

Ydelserne der udbydes i denne branche er UNIKKE. Og det giver derfor ingen mening i at sammenholde en bestemt pige og hendes priser med branchen generelt.

Lad os lige blive enige om, at det bestemt IKKE er en vare. Hvis sexkøbere betragter det at købe sex, som ensbetydende med at de køber en vare, så ville alle sexkøbere skulle betegnes som nekrofile.

En god prutter, ved på forhånd hvornår der skal pruttes og hvornår der ikke skal pruttes.

Og i øvrigt, så foretrækker jeg personligt at alt prutning foregår på toilettet!

Kan vi lide at høre os selv?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...