Grabbing 642 Skrevet 31. December, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 13 minutter siden: Som allerede så fint pointeret så ligger bevisbyrden stadig ved anklageren, så det er ikke fordi man skal gå og bekymre sig om en ord-mod-ord kamp. Beviser er stadig centrale. Men det betyder at en person ikke fx kan voldtage en sovende eller døddrukken person (mand eller kvinde) og slippe for en voldtægtsdom fordi den anden ikke sagde nej. Min yndlings forklaring om samtykke: Den er super fin men han mangler dem der gerne vil har the og drikker halvdelen og derefter ikke vil have mere 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 31. December, 2020 Grabbing skrev, for 1 minut siden: Den er super fin men han mangler dem der gerne vil har the og drikker halvdelen og derefter ikke vil have mere Nej, den var også med Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 634 Skrevet 31. December, 2020 Nannas Hjørne skrev, Lige nu: Nej, den var også med Må se den igen så Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 634 Skrevet 31. December, 2020 I skulle bare vide hvor mange gange jeg er blevet budt på te i mit liv... og så har jeg slet ikke fanget budskabet før nu Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 31. December, 2020 (edited) Blue man skrev, for 5 minutter siden: Må se den igen så @Grabbing Ah, fuck nej. I har ret. Jeg forvekslede det med beskrivelsen af, når man bliver bevidstløs midtvejs (1.55 minutter inde). Meeeen... jeg tænker at samme princip gælder : don't keep pouring the tea down their throat Redigeret 31. December, 2020 af Nannas Hjørne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 634 Skrevet 31. December, 2020 (edited) Blue man skrev, for 9 minutter siden: I skulle bare vide hvor mange gange jeg er blevet budt på te i mit liv... og så har jeg slet ikke fanget budskabet før nu Så siger jeg... nej tak jeg er mere til kaffe... åh nej så tror de jeg spiller på det andet hold... fuck jeg må lære de nye koder... te = kusse Redigeret 31. December, 2020 af Blue man Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 642 Skrevet 31. December, 2020 (edited) Nannas Hjørne skrev, for 10 minutter siden: @Grabbing Ah, fuck nej. I har ret. Jeg forvekslede det med beskrivelsen af, når man bliver bevidstløs midtvejs (1.55 minutter inde). Meeeen... jeg tænker at samme princip gælder : don't keep pouring the tea down their throat Nu har jeg så aldrig prøvet at en partner besvimer mens jeg har givet hende...øhhm..the men skulle det ske så stopper udskænkningen med det samme Redigeret 31. December, 2020 af Grabbing 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. December, 2020 The_Man skrev, for 27 minutter siden: Nyt våben til piger/kvinder mod fyre/mænd, Er det din overbevisning, at kvinder render rundt og anmelder voldtægter for sjov? Mærkeligt kvindesyn. Og ja, falske anmeldelser er fortsat strafbare. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 31. December, 2020 Sutteålen skrev, for 4 minutter siden: nmelder voldtægter for sjov Næh ikke for sjov, men enten som hævn for noget andet, eller for at prøve at overbevise en partner om at det knald, hun nød med en anden, i virkeligheden var voldtægt. En eller begge disse situationer har mange mænd været i. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 642 Skrevet 31. December, 2020 Sutteålen skrev, for 5 minutter siden: Er det din overbevisning, at kvinder render rundt og anmelder voldtægter for sjov? Mærkeligt kvindesyn. Og ja, falske anmeldelser er fortsat strafbare. Det er der, forhåbentlig, ingen der tror. Men det sker og det skal vi jo også forholde os til når vi snakker lov om samtykke. Det Kriminalpræventive Råd har undersøgt falske anmeldelser og undersøgelsen viser, at falsk anmeldelse udgør 7,3 %. Dette tal ligger på niveau med andelen af falske anmeldelser for sammenlignelige forbrydelser, fx anden voldskriminalitet. I en tredjedel af sagerne dømmes anmelderen for falsk anmeldelse af voldtægt, en tredjedel sluttes med hjemmel i retsplejeloven, og i den sidste tredjedel af sagerne sigter politiet ikke kvinden af psykiske/sociale årsager, eller fordi hun er under den kriminelle lavalder. Kilde: kvinfo.dk Fakta om voldtægt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. December, 2020 Aarhuselsker skrev, for 2 minutter siden: Næh ikke for sjov, men enten som hævn for noget andet, eller for at prøve at overbevise en partner om at det knald, hun nød med en anden, i virkeligheden var voldtægt. En eller begge disse situationer har mange mænd været i. Hvor mange er mange? Og hvad har det at gøre med den nye lovbestemmelse? Den ændre jo ikke på, at det fortsat er strafbart at anmelde falsk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 634 Skrevet 31. December, 2020 Aarhuselsker skrev, for 10 minutter siden: Næh ikke for sjov, men enten som hævn for noget andet, eller for at prøve at overbevise en partner om at det knald, hun nød med en anden, i virkeligheden var voldtægt. En eller begge disse situationer har mange mænd været i. Ja de er jo ikke nødvendigvis engle bare fordi de er kvinder Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 31. December, 2020 Sutteålen skrev, for 4 minutter siden: Hvor mange er mange? Aner det ikke Sutteålen skrev, for 6 minutter siden: Og hvad har det at gøre med den nye lovbestemmelse Det var en kommentar til dit spørgsmål om nogen kunne finde på at anmelde for sjov. ( Det var derfor jeg citerede dig ) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 634 Skrevet 31. December, 2020 Jeg mangler en kvinde, der byder på te 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 642 Skrevet 31. December, 2020 Sutteålen skrev, for 9 minutter siden: Hvor mange er mange? Og hvad har det at gøre med den nye lovbestemmelse? Den ændre jo ikke på, at det fortsat er strafbart at anmelde falsk. Ifølge kvinfo.dk var det 7,3% ud af lidt over 1000 anmeldelser i 2018, har jeg lige læst. Så ungefähr 73 falske anmeldelser om året. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 634 Skrevet 31. December, 2020 Grabbing skrev, Lige nu: Ifølge kvinfo.dk var det 7,3% ud af lidt over 1000 anmeldelser i 2018, har jeg lige læst. Så ungefähr 73 falske anmeldelser om året. Puh det er faktisk et højt tal... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 642 Skrevet 31. December, 2020 (edited) Blue man skrev, for 6 minutter siden: Puh det er faktisk et højt tal... Ja, det er flere end der er faldet dom over mænd i voldtægtssager. Helt uforståeligt er kun 69 blevet dømt i 2018. Prøv at se tallene herunder: Anslået antal voldtægter og voldtægtsforsøg (tvangssamleje) årligt: 5.400 (2018) Anmeldt til politiet: 1.079 (2018) Antal dømte for voldtægter og voldtægtsforsøg: 69 (2018) Redigeret 31. December, 2020 af Grabbing 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 31. December, 2020 Blue man skrev, for 2 minutter siden: Puh det er faktisk et højt tal... Det er det, og falske anmeldelser er noget af det værste! Både for dem der bliver falsk anklaget men i lige så høj grad total respektløst og rigtig skidt for alle de reelle voldtægtsofre, at de bliver mistænkt for at anmelde falsk. Men. Det er heldigvis ikke fordi det er lettere at blive dømt på en falsk anmeldelse med den nye lovgivning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 31. December, 2020 Grabbing skrev, for 3 minutter siden: Ifølge kvinfo.dk var det 7,3% ud af lidt over 1000 anmeldelser i 2018, har jeg lige læst. Så ungefähr 73 falske anmeldelser om året. Hmm tja, men mon de finder alle de falske anmeldelser? Det tvivler jeg meget stærkt på. Før den nye lov skulle kvinden nærmest kunne fremvise tegn på vold, med den nye lov skal hun blot sige at hun ikke ville, men frøs i situationen og ikke derfor lod det sket selv om hun ikke ville. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lillemand Skrevet 31. December, 2020 I Sverige används vår version av samtyckeslagen till att sända den som köper sex av ett trafficking-offer i fängelse. Fair nok om det inte var kopplat till ett strikt ansvar (juridisk term) för köparen att förvissa sig om att säljaren verkligen är frivilligt prostituerad. För fall som inte har med köpesex att göra, är den svenska lagen helt ok. Det är nu utom tvivel att det inte är ok att utnyttja en berusad eller sovande person (som exempel). Var nu snälla att inte göra detta till en politisk diskussion, för då blir Moderationen vred på mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Blue man 634 Skrevet 31. December, 2020 Næste gang nabo kvinden byder på kaffe, så spørg jeg, om hun ikke vil byde på te istedet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 642 Skrevet 31. December, 2020 Blue man skrev, for 5 minutter siden: Næste gang nabo kvinden byder på kaffe, så spørg jeg, om hun ikke vil byde på te istedet Nu må du snart få lært koden, blåmand: mellem mand og kvinde nydes der the og kaffe er noget mellem mænd. Så pas på hvad du siger ja til 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14250 Skrevet 31. December, 2020 Nannas Hjørne skrev, 1 time siden: Min yndlings forklaring om samtykke: fedt, jeg ledte netop efter denne, men kunne ikke finde den. Gemmer den nu Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 31. December, 2020 Aarhuselsker skrev, for 29 minutter siden: Hmm tja, men mon de finder alle de falske anmeldelser? Det tvivler jeg meget stærkt på. Før den nye lov skulle kvinden nærmest kunne fremvise tegn på vold, med den nye lov skal hun blot sige at hun ikke ville, men frøs i situationen og ikke derfor lod det sket selv om hun ikke ville. Procentmæssigt tror jeg ikke, at det gør en forskel, da der også er et meget højt antal uanmeldte voldtægter som (forhåbentlig) i højere grad vil blive anmeldt fremover, nu hvor definitionen på hvad en voldtægt er blevet opdateret til ikke kun at omhandle fysisk tvang og vold. Man kunne selvfølgelig også håbe, at den nye lov resulterer i lidt større omtanke og derfor færre voldtægter, men nu vil jeg ikke tænke lige så lyserødt som min profilfarve. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 31. December, 2020 Nannas Hjørne skrev, for 16 minutter siden: større omtanke og derfor færre voldtægter Det et fromt ønske Nanna, men jeg tror i al min pessimistiske mistro ikke det sker. De der idag ikke hører et nej, gør det heller ikke fremover, bare fordi loven er anderledes. Men man kan da håbe, og samtidig håbe at de falske anmeldelser falder. Især de falske anklager kvinder kommer med mod mænd, men som aldrig anmeldes til myndighederne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg