Hop til indhold
Hhhhenrik

Ser i noget i vejen for...

Recommended Posts

OldGentlemann skrev, for 21 minutter siden:

Forbuddet imod at udøve serviceerhverv med tæt fysisk kundekontakt gælder kun kliniklokalerne og ikke i private hjem.

Sådan er reglerne, det er ikke det samme som det er fornuftigt.

Jeg ved ikke hvor du citerer fra - men det er ikke fyldestgørende, eller også forstår du bare ikke hvad "kliniklokalerne" betyder. Det er nemlig ikke at betragte som et "privat hjem", når man udøver sit servicevirksomhed med kundebesøg.

Her er en vejledning: https://virksomhedsguiden.dk/erhvervsfremme/content/temaer/coronavirus_og_din_virksomhed/ydelser/krav-og-anbefalinger-til-serviceerhverv/e8172f4a-3366-4392-a166-f917dd50a65e/

Vejledningen siger bl.a. "Alle serviceerhverv med tæt fysisk kundekontakt, hvor den nødvendige afstand på 2 meter ikke kan overholdes, skal holde deres lokaler lukket til og med den 28. februar. Det gælder fx lokaler, hvori der udføres kropspleje, skønhedsbehandlinger og massage samt solarier, frisører og øvrige lokaler, hvor der leveres tjenesteydelser, som efter deres karakter indebærer tæt fysisk kontakt med kunder. Da forbuddet kun gælder lokalerne, er det ikke ulovligt at udføre service- og tjenesteydelser i private hjem.

Der hvor kunden bor er altså et privat hjem. Der hvor en massør, frisør, gp osv. bor er ikke et privat hjem længere, i det øjeblik personen udøver sit erhverv. Se fx på frisørsagen fra foråret. Det eneste gran af tvivl der kan sås er, om en prostitueret udøver et serviceerhverv/tjenesteydelser eller ej. Det er @Sutteålens påstand at det ikke er det, men held og lykke med at overbevise en dommer eller i første omgang politiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Advarsel skrev, for 16 minutter siden:Det eneste gran af tvivl der kan sås er, om en prostitueret udøver et serviceerhverv/tjenesteydelser eller ej. Det er @Sutteålens påstand at det ikke er det, men held og lykke med at overbevise en dommer eller i første omgang politiet.

Min påstand er, at der kan sås tvivl om det, da prostitution ikke er lovreguleret. Når lovgiver vælger at opretholde et retstomt rum vedrørende prostitution, så må de acceptere, at gråzoner som disse opstår.

Der mangler jo praksis på området (om prostitution i eget hjem er omfattet), og denne praksis vil nok heller ikke tilvejebringes, da de fleste nok bare accepterer en evt. bøde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Advarsel skrev, for 46 minutter siden:

Da forbuddet kun gælder lokalerne, er det ikke ulovligt at udføre service- og tjenesteydelser i private hjem

Trods din kreative fortolkning, så er der ikke nogen tvivl om den lovmæssige fortolkning af ovenstående.

Men never mind, folk handler alligevel på trods af både lov og god moral i denne sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
OldGentlemann skrev, for 12 minutter siden:

Trods din kreative fortolkning, så er der ikke nogen tvivl om den lovmæssige fortolkning af ovenstående.

Du citerer forkert, jeg har ikke skrevet citatet du bringer i dit indlæg, det har du selv.

Jo, der er tvivl, men alene det som Sutteålen skriver, som er en tvivlsom pointe, specifikt om prostitution.   Har du ikke set, at en frisør har fået bøde for at tage imod kunder i sit hjem?
https://www.bolius.dk/virksomhed-i-boligen-1796

Der er intet kreativt i det jeg skriver. Sutteålen er den kreative, men kun i diskussionen af om prostitution er et erhverv og derfor omfattet. Påstanden giver bare ikke mening, når bordeller lukkes, hvis det ikke er et erhverv der udøves i dem.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

@Advarsel Du bedes læse hvad jeg skriver i de konkrete tilfælde, i stedet for at “lægge ord i munden” på mig.

Dine svar bliver ikke rigtige af, at du beskylder mig for at være kreativ.

Du forstår simpelthen ikke de juridiske mekanismer bag lovgivningen og argumentationen (og fred være med det). 
Jeg har tillendegivet, at prostitution ikke er et anerkendt erhverv, modsat frisør-branchen, hvorfor, at der kan argumenteres for, at man ikke kan ligestille disse to “brancher” 1:1.

Og jeg har stadig til gode at se, en GP få en bøde i eget hjem. Og dem er der - forståeligt nok - nogle stykker af for tiden. Det hænger selvfølgelig også sammen med bevisbyrden, der kan være besværlig at løfte vedrørende prostitution, modsat en frisør.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...