Hop til indhold
MrLovaLova

Maria Hirse

Recommended Posts

Guest The Dark Knight

Uanset hvad, så er det en meget sørgerligt historie synes jeg. Maria Hirse var en sød total lækker kvinde. Glemmer aldrig den billedserie der var med hende i M-bladet. Shit hun var lækker der. 

Pludselig kom hun i dårligt selskab, måske lidt stoffer indblandet, hurtige penge skal skaffes, man bliver lidt hævngerrig og har lært af sin rockerkæreste at vold og frygt er vejen frem og pludselig ja, så venter man sgu på en indkaldelse til afsoning! 

Don’t do it! 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Blander mig lige lidt i debatten.

Tror at folk laver den klassiske forveksling med at fordi du er et smukt og kendt menneske på 1.klasse må du også have et godt liv og god mental velvære.

Fakta om Maria Hirse:

Har skrevet bøger om hvordan hun blev mobbet, hvilket som regel efterlader store skræmmer på psyken.

Hopper så ind i en dog-eat-dog verden som model-verdenen hvor hun udvikler anoreksi.

Efter det så til tv2 i 90'erne(Metoo-sager har de jo nok af fra den tid) hvor hun ryger i kanen med tv2-redaktør Jakob Mejlhede og lever stadigvæk af at blive bedømt på sit udseende. Hvis folk ikke kender Jakob Mejlhede er det ham den yderst usympatiske redaktør på TV3 som har levet af at udsætte folk for pinsler i Robinson-ekspeditionen.

Og så Peter Asschenfeldt som var en magtfuld omend ikke særlig køn mand kan huske at hele Danmark var chokeret over at lille "søde" Maria Hirse fandt sammen med en så meget ældre ikke køn mand og rygterne gik på at han havde "købt" hende(det er jo bare rygter men hun finder i hvert fald sammen med en der kan sikre og beskytte hende økonomisk)hvilket hun ikke kan undgå at høre om i medierne.

Bagefter det forhold gik i stykker blev det nærmest en joke hvordan Maria Hirse kom frem med det ene problem efter det andet og skrev bøger om det. Ja, hun blev sågar nærmest latterliggjort af stand-uppere og andre medie-folk, der var så trætte af at høre om Maria Hirse problemer.

Skifter navn ved numerolog i 2006 (Det gør man som regel kun hvis man føler man er født under en uheldig stjerne).

Og derefter følger den ene nedtur i livet efter den anden med ulovligheder og rocker-kæreste til følge.

Og nu er vi her, men hvis man kigger faktuelt på hendes liv er man så egentligt overrasket?

At folk med skrøbelige psyker skal holde sig langt væk fra den overeksponering af interesse, det giver at være et kendt menneske bør være konklusionen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Soothsayer skrev, for 2 timer siden:

Tror at folk laver den klassiske forveksling med at fordi du er et smukt og kendt menneske på 1.klasse må du også have et godt liv og god mental velvære.

Du har ret. Og ikke alene er hun smuk og kendt, men hun er jo også  veluddannet, intelligent, og en anerkendt forfatter. Hun har haft meget medvind, har haft mange muligheder, men har jo helt klart også en mørk side og har haft mange udfordringer. 

Soothsayer skrev, for 2 timer siden:

Og nu er vi her, men hvis man kigger faktuelt på hendes liv er man så egentligt overrasket?

Det overraskende er jo sådan set ikke at hun kommer ud i modvind eller har det svært. Det var man vel klar over. Det overraskende er at den sidste store nedtur her, er selvforskyldt. Det burde hun faktisk være intelligent nok til at have undgået. Det kan ikke forklares med en dårlig barndom, en dårlig ungdom, dårligt selskab osv. Det er helt og aldeles selvforskyldt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
tvr skrev, for 22 minutter siden:

Du har ret. Og ikke alene er hun smuk og kendt, men hun er jo også  veluddannet, intelligent, og en anerkendt forfatter. Hun har haft meget medvind, har haft mange muligheder, men har jo helt klart også en mørk side og har haft mange udfordringer. 

Det overraskende er jo sådan set ikke at hun kommer ud i modvind eller har det svært. Det var man vel klar over. Det overraskende er at den sidste store nedtur her, er selvforskyldt. Det burde hun faktisk være intelligent nok til at have undgået. Det kan ikke forklares med en dårlig barndom, en dårlig ungdom, dårligt selskab osv. Det er helt og aldeles selvforskyldt. 

Har du nogensinde mødt et rigtigt mobbe-offer? Typen der prøver alt, alt for hårdt, fordi de er så bange for at komme tilbage til ydmygelserne,følelsen af at være alene og aldrig kunne være i fred.

De emotionelle ar der bliver forvoldt i den tid kræver år at både komme sig over og bearbejde.

Maria Hirse tog det første tog til fame-town med en forvisning om at det ville være lykken og viskelæderet der kunne slette ungdommens prøvelser.

Men hvis alle har fortalt dig at du ingenting er værd og du ingen form for selvværd har er der ikke den store chance for at træffe de rigtige beslutninger her i livet.

Intelligens og følelser kan desværre være to vidt forskellige ting. Især hvis du mangler den inter og intrapersonelle intelligens kommer du i problemer vel tit den egentlige grund til at folk ender op med at blive mobbet.

Så nej det er ingen undskyldning det er ene og alene hendes egen skyld, men det betyder jo ikke at der ikke er en forklaring på den eskalering af dårlige beslutninger der har fundet sted.

Redigeret af Soothsayer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs

Jeg  kunne  bare  springe  let  og  elegant over denne  her  tråd. Jeg  har  aldrig  forstået  hvad  folk  får  ud  af  at  dyrke  andres  elendighed. 

Denne  her  tråd  er  værre  end  ekstra bladet  eller  se og  hør.  Sladder, gisninger  og  fordomme.  

Får  I en  bedre  dag  ved  at  søle  rundt  i  andres  ulykkelige  liv.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Soothsayer skrev, for 12 minutter siden:

Så nej det er ingen undskyldning det er ene og alene hendes egen skyld, men det betyder jo ikke at der ikke er en forklaring på den eskalering af dårlige beslutninger der har fundet sted.

Jeg tror vi er helt enige. Det skærer bare i hjertet at se een man egentlig mener har alt under kontrol og ingen hjælp behøver, har en sådan de-route.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Nemtøs skrev, for 4 minutter siden:

Nej, tværtimod, faktisk. Det er hjerteskærende, når folk kommer ud i den slags nedture. Nu er diskussionen der fordi Maria Hirse er kendt. Alle de der ikke er, har den slags nedture i anonymitet og glemsel. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lady C skrev, for 11 timer siden:

:roll:

Nu var det ikke for at starte et skænderi. Jøsses altså :roll:

Hvad var så din pointe med den selvmodsigelse?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 9 minutter siden:

Nej. Og det er meget trist. Min intention med min deltagelse er ikke at søle rundt. Men du har måske ret i, at sådan bliver det alligevel, og jeg burde have ignoreret min indskydelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 11 minutter siden:

Jeg  kunne  bare  springe  let  og  elegant over denne  her  tråd. Jeg  har  aldrig  forstået  hvad  folk  får  ud  af  at  dyrke  andres  elendighed. 

Denne  her  tråd  er  værre  end  ekstra bladet  eller  se og  hør.  Sladder, gisninger  og  fordomme.  

Tja, det gjorde du så alligevel ikke, så emnet Maria Hirse og hvad andre mener om hende må jo alligevel interessere dig en smule.

Nej, sikkert ikke men det er nu meget menneskeligt at diskutere en offentligt kendt person ligegyldigt om det er elendige eller lykkelige omstændigheder, det er nu en gang den pris man betaler for at være kendt.

Ja, men man kan kun have en diskussion ud fra hvad man tror man ved og da ingen af os kender Maria Hirse kan det jo kun blive en diskussion om det hun nu engang er kendt for.

Svært ved at se hvordan min dag skulle blive hverken bedre eller dårligere af det. Men selvfølgelig interesserer jeg da for mig en menneskelig deroute? Det er vel de ting der er mest interessante her i livet de store opture og de store nedture. Ville ikke diskutere et menneskes liv hvor ingen af de to ting var tilstede.

Så nej tak til at føle skamfølelse over at deltage i diskussionen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C
Advarsel skrev, for 2 timer siden:

Hvad var så din pointe med den selvmodsigelse?

Nu er det sådan at det ikke er en psykiatrisk diagnose at have et " faderkompleks" . Og det er ihvertfald ikke på nogen måde stigmatiserende. Jeg har selv tidligere arbejdet i mange år i psykiatrien og jeg er bare kraftigt imod at lægmænd uddeler diagnoser på baggrund af en adfærd som man ikke kender forklaringen på.  Man skal afholde sig fra at putte diagnoser på andre mennesker når man ikke er psykiater og især når man ikke kender det fulde billede. Og det er der ingen af os der gør. Jeg har lært at man skal være meget meget ydmyg når det handler om at " stemple" andre mennesker med en diagnose. Tænk bare på hvor udvandet begreberne bliver.  Manden der stempler sin ekskone som " borderline" fordi hun i hans øjne er følelsesmæssig ustabil og fordi han gerne vil drage hendes integritet i tvivl og få vennernes sympati over på sin side. For hvor erdet synd for ham at han har levet med en kvinde der er borderline i SÅ  mange år. Meget få lægmænd ved at der er mange kriterier der skal opfyldes førend man kan give en sådan diagnose. Og virkeligheden er måske at hun bare efterhånden er slidt ned af at leve i et utilfredsstillende samliv og derfor reagerer uhensigtsmæssigt og følelses fuldt. Et andet eksempel kunne være manden der begynder at slå sin kone og råbe af sine børn og opføre sig fuldstændig utilregneligt. Han stemples som psykopat i lægmænds omtale af ham. Så viser det sig at han har en hjernetumor i frontallappen.   Der bør være en vis ærefrygt i forhold til at diagnosticere fordi der er mange facetter og differentaldiagnoser i spil. 

Mange af de psykiatriske begreber bliver udvandede og mister deres betydning når man som lægmand tror man ved bedre og gør sig klog på noget man kun har en meget begrænset viden om. Men det man kan gøre som lægmand er at beskrive den adfærd man ser og så lade det faglige og uddannede personale tage sig af at diagnosticere. Selv de tør ikke diagnosticere før der har været lange og uddybende samtaler med den person der er tale om 

Nå det blev et længere svar. Men nu spurgte du og du ramte lige ned i en af mine kæpheste og mine interessepunkter 

Jeg selv er også meget interesseret og faktisk optaget af at finde forklaringer. Og jeg tror selv på - og hælder til den teori - at meget af den mærkværdige adfærd nogle mennesker har - kan der findes forklaring på i vedkommendes barndom og opvækst. Det er her vores personlighed dannes og det er her grundstenene for vores videre færd i livet lægges.  Det synes jeg er et afsindigt spændende emne at dykke ned i men jeg har alt for stor respekt overfor alt det jeg ikke ved til at jeg tør begive mig af med at uddele diagnoser. 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 1 time siden:

For mit vedkommende er jeg nok bare lidt chokeret over den deroute hendes liv har taget, og har ondt af hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
Lady C skrev, for 1 time siden:

Nu er det sådan at det ikke er en psykiatrisk diagnose at have et " faderkompleks" . Og det er ihvertfald ikke på nogen måde stigmatiserende. Jeg har selv tidligere arbejdet i mange år i psykiatrien og jeg er bare kraftigt imod at lægmænd uddeler diagnoser på baggrund af en adfærd som man ikke kender forklaringen på.  Man skal afholde sig fra at putte diagnoser på andre mennesker når man ikke er psykiater og især når man ikke kender det fulde billede. Og det er der ingen af os der gør. Jeg har lært at man skal være meget meget ydmyg når det handler om at " stemple" andre mennesker med en diagnose. Tænk bare på hvor udvandet begreberne bliver.  Manden der stempler sin ekskone som " borderline" fordi hun i hans øjne er følelsesmæssig ustabil og fordi han gerne vil drage hendes integritet i tvivl og få vennernes sympati over på sin side. For hvor erdet synd for ham at han har levet med en kvinde der er borderline i SÅ  mange år. Meget få lægmænd ved at der er mange kriterier der skal opfyldes førend man kan give en sådan diagnose. Og virkeligheden er måske at hun bare efterhånden er slidt ned af at leve i et utilfredsstillende samliv og derfor reagerer uhensigtsmæssigt og følelses fuldt. Et andet eksempel kunne være manden der begynder at slå sin kone og råbe af sine børn og opføre sig fuldstændig utilregneligt. Han stemples som psykopat i lægmænds omtale af ham. Så viser det sig at han har en hjernetumor i frontallappen.   Der bør være en vis ærefrygt i forhold til at diagnosticere fordi der er mange facetter og differentaldiagnoser i spil. 

Mange af de psykiatriske begreber bliver udvandede og mister deres betydning når man som lægmand tror man ved bedre og gør sig klog på noget man kun har en meget begrænset viden om. Men det man kan gøre som lægmand er at beskrive den adfærd man ser og så lade det faglige og uddannede personale tage sig af at diagnosticere. Selv de tør ikke diagnosticere før der har været lange og uddybende samtaler med den person der er tale om 

Nå det blev et længere svar. Men nu spurgte du og du ramte lige ned i en af mine kæpheste og mine interessepunkter 

Jeg selv er også meget interesseret og faktisk optaget af at finde forklaringer. Og jeg tror selv på - og hælder til den teori - at meget af den mærkværdige adfærd nogle mennesker har - kan der findes forklaring på i vedkommendes barndom og opvækst. Det er her vores personlighed dannes og det er her grundstenene for vores videre færd i livet lægges.  Det synes jeg er et afsindigt spændende emne at dykke ned i men jeg har alt for stor respekt overfor alt det jeg ikke ved til at jeg tør begive mig af med at uddele diagnoser. 

Enig, men gudskelov findes der også mennesker der, måske fordi, eller på trods af, en hård/anderledes barndom, kan leve et normalt liv, så man skal være meget forsigtig med at kaste om sig med diagnoser, eller bedreviden omkring, hvorfor tingende går som de går.

Er selv blevet betegnet som svagt begavet, indtil man opdagede at jeg var ordblind, selv om mit IQ ligger blandt det bedste 10% i DK

(Ok det er mange år siden, ordblindhed var ikke rigtig kendt på det tidspunkt, og da slet ikke af den ældre lærerstab)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen

Det er en trist skæbne der har ramt Maria Hirse - sammen med hendes dårlige beslutninger,  hvad årsagen til de dårlige beslutninger er vide ikke med sikkerhed, hun har selv oplyst om en  belastet barndom og ungdom og jeg tror det er max. belastende at være en TV2 kendis (bogstav vender i lokkehjulet) Håber at hun kan få en masse god hjælp og fremover et godt liv. 

Ja hun er en lækket slank snack - men måske på vej i tørkealderen. 

Bødlen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lady C
Bødlen skrev, for 19 minutter siden:

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...