Guest Randersand Skrevet 6. Februar, 2021 (edited) Hej, jeg spurgte i et andet forum, der befolkes af et noget yngre publikum, om hvordan de havde det med deodorant. Svaret var overraskende, at størstedelen ikke brugte deo til hverdag - evt en parfume til særlige lejligheder. Sagen er at jeg pga antihormonbehandling og hyppig strålebehandling ifølge min kone er begyndt at "lugte af gammel mand". Sådan lige præcis hvordan "gammel mand" lugter står hen i det i uvisse, men røntgen og homoner kan muligvis ændre biologien. Er det mig der bare hænger fast i traditionerne og dagligt monterer duft under armene - og er ungdommen mere "au naturel"? Da jeg bruger en yderst diskret deo, er det ingen nævneværdig forskel på de dage jeg er med/uden duft. *)Jeg må virkelig kede mig under Corona, med sådanne indlæg i et ellers hyggeligt forum Redigeret 6. Februar, 2021 af Randersand Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 6. Februar, 2021 Lidt coronapræget indlæg, ja så her kommer et coronapræget svar. Jeg bruger deo - i hvert fald hvis jeg skal være i nærheden af andre. Jeg må nu altså også sige, at hele familien blev ret lettet dengang min teenager lillebror endelig begyndte at smøre noget under armene. Puha. Neutral duft er dejligt . Jeg er egentlig heller ikke meget til aftershave på mænd (plus det smager skidt når jeg kysser dem ned af halsen), og naturlig duft når man har sex er skønt. Gammelt sved knap så meget. Et lille diskret spray parfume til festlige anledninger, eller hvis jeg vil være særligt forførende - men ikke på arbejde, for der har jeg læst alt for meget herinde om hvordan mænd tror, at man ikke har været i bad hvis man dufter af parfume og så er det jo ikke alle som må have duft siddende i tøjet på vejen hjem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3253 Skrevet 6. Februar, 2021 Jeg bruger altid en roll-on deodorant, til hverdag en almindelig, til lidt pænere brug en lidt dyre der dufter lidt mere. Bruger jeg det ikke lugter jeg af gammel ged allerede til middag. Begge mine sønner bruger i øvrigt også deodorant og har gjort det siden 14-15 års alderen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 630 Skrevet 6. Februar, 2021 Prøv at gnide under armene med en skive frisk citron. Det holder dårlig lugt på afstand og så udsætter du ikke kroppen for daglig indsmøring i kemikalier 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 6. Februar, 2021 (edited) Jeg går i bad dagligt (morgenbad), og helt naturligt at jeg anvender en stiftdeo. Ligeledes bruger jeg også dagligt lidt eau de toilette eller parfume. Mænd må gerne dufte af en god deo og parfume. Generelt foretrækker jeg at mennesker er velplejet og gør noget ud af sig selv. Så dufter, men ikke overdrevet og ikke noget billigt sprøjt. Redigeret 6. Februar, 2021 af Nemtøs . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
cassanova 574 Skrevet 6. Februar, 2021 Nemtøs skrev, for 10 minutter siden: Jeg går i bad dagligt (morgenbad), og helt naturligt at jeg anvender en stiftdeo. Ligeledes bruger jeg også dagligt lidt eau de toilette eller parfume. Mænd må gerne dufte af en god deo og parfume. Hvilken deo til mænd syns du dufter godt/sexet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sofus 2 63 Skrevet 6. Februar, 2021 Hvis jeg går til en Glædespige går jeeg i bad lige inden jeg tager af ste og bruger ikke noget og det har jeg fået posetiv respons på for en sagde at det ikke var rar når det var sprøjtet meget på og nogen bare tager en deo bad Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 6. Februar, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 40 minutter siden: Lidt coronapræget indlæg, ja så her kommer et coronapræget svar. Jeg bruger deo - i hvert fald hvis jeg skal være i nærheden af andre. Jeg må nu altså også sige, at hele familien blev ret lettet dengang min teenager lillebror endelig begyndte at smøre noget under armene. Puha. Neutral duft er dejligt . Jeg er egentlig heller ikke meget til aftershave på mænd (plus det smager skidt når jeg kysser dem ned af halsen), og naturlig duft når man har sex er skønt. Gammelt sved knap så meget. Et lille diskret spray parfume til festlige anledninger, eller hvis jeg vil være særligt forførende - men ikke på arbejde, for der har jeg læst alt for meget herinde om hvordan mænd tror, at man ikke har været i bad hvis man dufter af parfume og så er det jo ikke alle som må have duft siddende i tøjet på vejen hjem. Kender godt fænomenet, og korrekt at antihomon ændre kropsduften, og stråling kan give huden en lidt ram duft. Så bad efter stråling, og en neutral deo var min løsning, "gamle mand" hehe. Op med humøret. Det er vel bedre end at lugt af død. (Barsk humor kan forekomme) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest StockingsFeeet Skrevet 6. Februar, 2021 Grabbing skrev, for 42 minutter siden: Prøv at gnide under armene med en skive frisk citron. Det holder dårlig lugt på afstand og så udsætter du ikke kroppen for daglig indsmøring i kemikalier Holder det hele dagen ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 6. Februar, 2021 cassanova skrev, for 28 minutter siden: Hvilken deo til mænd syns du dufter godt/sexet? Foretrækker deo stifter i mærker som Giorgio Armani, Boss og Ralph L. En spray deo kan godt blive for meget Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 6. Februar, 2021 Misjo1 skrev, for 31 minutter siden: Kender godt fænomenet, og korrekt at antihomon ændre kropsduften, og stråling kan give huden en lidt ram duft. Så bad efter stråling, og en neutral deo var min løsning, "gamle mand" hehe. Op med humøret. Det er vel bedre end at lugt af død. (Barsk humor kan forekomme) Sikker på den var til mig? Mindes ikke at have skrevet, at jeg lugter af gammel mand og mit humør er så fint. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 6. Februar, 2021 Nemtøs skrev, for 38 minutter siden: Foretrækker deo stifter i mærker som Giorgio Armani, Boss og Ralph L. En spray deo kan godt blive for meget Jeg bruger to ud af de tre, så jeg betragter det som en sikker scoring hvis jeg møder dig Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 630 Skrevet 6. Februar, 2021 StockingsFeeet skrev, for 42 minutter siden: Holder det hele dagen ? Det gør det for mig men det er sikkert afhængigt af ens type. Ellers kan man jo nemt have et par skiver med pakket ind i folie. Man kan også bruge en plastic citron med citronsaft. Min erfaring er at den friske variant er bedst. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Randersand Skrevet 6. Februar, 2021 Misjo1 skrev, 1 time siden: Kender godt fænomenet, og korrekt at antihomon ændre kropsduften, og stråling kan give huden en lidt ram duft. Okay, så er fruen ikke helt gal på den. Jeg gætter på "gammel mand" er duften af stok og tis, krydret med skraldespanden fra i går Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
søren55 151 Skrevet 6. Februar, 2021 Syntes sådan noget slave deo er totalt yt. Prøv duftneutral antisved og brug så en smule high end parfume. 100 ml holder flere år, så køb for pokker noget godt. Bruger creed aventus og parfums de marly Layton. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest StockingsFeeet Skrevet 6. Februar, 2021 Det er en en score deo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 6. Februar, 2021 Grabbing skrev, for 2 timer siden: Prøv at gnide under armene med en skive frisk citron. Det holder dårlig lugt på afstand og så udsætter du ikke kroppen for daglig indsmøring i kemikalier Citronsaft er skam også fuld af kemikalier, og så har det endda en pH-værdi som er alt for lav til at det er godt for huden at bruge konstant. Man skal være særligt opmærksom på, at hvis man putter citron på huden og så går ud i solen, så giver det forbrændinger og udslæt. Ikke så aktuelt for tiden, men om sommeren er det https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phytophotodermatitis Man kan sagtens gøre det, man skal bare ikke bilde sig selv eller andre ind, at det er bedre end de fleste neutrale midler på markedet. Det risikerer at være mere skadeligt. Hvis man godt kan lide naturprodukter, så er alun et bedre og mere oplagt valg, da det virker mod sveddannelse (antiperspirant). 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2404 Skrevet 6. Februar, 2021 (edited) StockingsFeeet skrev, for 29 minutter siden: Det er en en score deo Hvis den er så god til at score med - Hvorfor besøger du så til GP? Redigeret 6. Februar, 2021 af lille_peter Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 6. Februar, 2021 (edited) lille_peter skrev, Lige nu: Hvis den er så god til at score med - Hvorfor går du så til GP? En gp er lettere at slippe af med bagefter. Redigeret 6. Februar, 2021 af Advarsel 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest StockingsFeeet Skrevet 6. Februar, 2021 Advarsel skrev, for 3 minutter siden: En gp er lettere at slippe af med bagefter. præcis og uforpligtende Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest StockingsFeeet Skrevet 6. Februar, 2021 lille_peter skrev, for 7 minutter siden: Hvis den er så god til at score med - Hvorfor besøger du så til GP? Det var dagens dumme spørgsmål, hvem siger jeg ikke kan score ? Hvorfor går folk til GP, hvis det har en kæreste eller kone ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 6. Februar, 2021 Randersand skrev, 1 time siden: Okay, så er fruen ikke helt gal på den. Jeg gætter på "gammel mand" er duften af stok og tis, krydret med skraldespanden fra i går Ikke helt men en "sur" svedlugt krydret med den lette brakede duft af brændt hud. Prøv en både sæbe med olivenolie den dæmpede det på mig, og gav en lækker blød hud som sidegevinst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 6. Februar, 2021 (edited) Nannas Hjørne skrev, for 1 time siden: Sikker på den var til mig? Mindes ikke at have skrevet, at jeg lugter af gammel mand og mit humør er så fint. Nej søde. Det var til min ven @Randersand Jeg sikker på at du har en duft af kvinde Redigeret 6. Februar, 2021 af Misjo1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Grabbing 630 Skrevet 6. Februar, 2021 Advarsel skrev, for 37 minutter siden: Citronsaft er skam også fuld af kemikalier, og så har det endda en pH-værdi som er alt for lav til at det er godt for huden at bruge konstant. Man skal være særligt opmærksom på, at hvis man putter citron på huden og så går ud i solen, så giver det forbrændinger og udslæt. Ikke så aktuelt for tiden, men om sommeren er det https://en.m.wikipedia.org/wiki/Phytophotodermatitis Man kan sagtens gøre det, man skal bare ikke bilde sig selv eller andre ind, at det er bedre end de fleste neutrale midler på markedet. Det risikerer at være mere skadeligt. Hvis man godt kan lide naturprodukter, så er alun et bedre og mere oplagt valg, da det virker mod sveddannelse (antiperspirant). Jeg har nu heller ikke sagt det skal bruges konstant. Jeg reagerer, ind imellem, negativt på deodoranter og nogle sticks og så bruger jeg citron en uge eller to. Det hjælper mig. Deudover har jeg fundet ud af at de billigste sticks er dem jeg bedst kan tåle. Forretningen Normal har nogle fra L’Oreal som koster meget lidt og dem tåler jeg fint. Derimod skal jeg begrænse brugen af dyre sticks og holde mig helt fra spray deos. Jeg tænker jeg måske har en allergisk reaktion på et eller andet men jeg er ikke helt sikker. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 6. Februar, 2021 Er i bad hver morgen og aften. Bruger deo/antiperspirant med fuldstændig neutral duft. Det er ikke under armende jeg hverken skal dufte eller lugte. Efter barbering altid en neutral creme og så en EdT eller EdP afhænging af hvor meget det skal dufte den dag. Bruger stort set ikke andre mærker end Givenchy. Mine sønner gør det samme, heldigvis er der ingen der lugter af døde dyr, men den ene begyndte at bruge Boss, Polo og andet wanna-be-fis. Indtil hans kæreste til jul, bad mig om råd til en bedre duft til ham..... hahaha. Ingen slår det klassiske Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg