møgsvinet 804 Skrevet 6. Februar, 2021 Mange unge er ret bevidste om hvilke kemikalier osv. de udsætter kroppen for. Der er også en stigende del af befolkningen som døjer med allergier af den ene eller den anden slags for hvem deodorant er en umulighed at bruge. Personligt så bruger jeg ikke deodorant til hverdag, og kun meget lidt hvis jeg skal i byen. Jeg mener ikke det er specielt nødvendigt hvis man ellers har en god hygiejne. Gammel sved lugter ikke godt, men det gør overdreven brug af deodorant/parfume heller ikke. Ligeledes så finder jeg det yderst generende når folk har så meget deodorant/parfume på at man kan lugte dem flere meter væk. Det er heller ikke ret hensynsfuldt mod andre. Folk med allergi eller luftvejsproblemer bliver ret generet af det. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
½angel 1150 Skrevet 6. Februar, 2021 Droppede deosprayen for mange år siden, nu bruges der duftneutral antisved deostick, og en lille smule eau de toilette, enten Hugo boss eller Calvin Klein. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rolias 536 Skrevet 6. Februar, 2021 >Jeg læste en artikel for nogle år siden om rengøring af køleskab, og der stod at hvis et køleskab stadig lugte efter rengøring, så er det fordi alle bakterier ikke er blevet fjernet.. - selv når jeg kommer du af biddet og har brugt sindssygt meget sæbe så lugter jeg stadig forfærdeligt når jeg lugter under armen, så ja jeg bruger både deo og parfume - jeg har ingen ide om hvorfor jeg ikke kan vaske det af/væk, ville helst bare lugte naturligt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
coolmancool 42 Skrevet 7. Februar, 2021 Pudsigt. Jeg her præcis netop lige for et øjeblik siden bestilt sex stk. Paco Rabanne One Million deo stick. Når jeg er sammen med andre mennesker vil jeg gerne dufte dejligt Venligst Coolmancool Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Johnwayne 25 Skrevet 7. Februar, 2021 I mine yngre dage ville jeg gerne dufte som en million og brugte formuer på det. Nu vil jeg bare gerne fremstå signeret, og som mange af Jer andre bruger jeg bare en god neutral perspirant 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Svendsenaalborg 910 Skrevet 7. Februar, 2021 Johnwayne skrev, for 1 time siden: I mine yngre dage ville jeg gerne dufte som en million og brugte formuer på det. Nu vil jeg bare gerne fremstå signeret, og som mange af Jer andre bruger jeg bare en god neutral perspirant Helt enig. Gammel, sur sved lugter forfærdeligt, men jeg synes oftere, at jeg støder ind i folk, som stinker ligeså forfærdeligt at overdreven deo Generelt, og jeg ved godt, at det er sat lidt på spidsen, så oplever jeg en del mennesker, som bruger rigtig meget duft af den ene eller den anden slags, og ofte er det sådan nogle typer, som tilsyneladende gerne vil ses og bemærkes; altså med “guldure”, store ringe og mærketøj (outletversioner, dvs fx Ralph Lauren med de ekstra store logoer osv...). Det lyder fordomsfuldt, men det er altså ment som en neutral konstatering. Det allerværste er dog dem, som sprøjter sig med en deo, lige inden de skal træne... Jeg kommer fx i en del træningscentre, hvor der trænes tungt, og man kan ofte kende typen på lang afstand; eller lugte dem... Mht kvinder, så vil jeg til enhver tid foretrække en kvinde uden parfume af nogen art. Hvis ikke hendes duft i sig selv tænder mig, så er der alligevel ikke den fornødne kemi (kemi...) mellem os. Og hvis det er for at skjule en dårlig lugt... En diskret duft KAN være både elegant og velvalgt på både mænd og kvinder, men det bliver meget hurtigt for meget for min sarte lille næse... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 7. Februar, 2021 Svendsenaalborg skrev, for 26 minutter siden: Det allerværste er dog dem, som sprøjter sig med en deo, lige inden de skal træne. Argh, ja! Det er det værste. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 7. Februar, 2021 møgsvinet skrev, for 16 timer siden: Mange unge er ret bevidste om hvilke kemikalier osv. de udsætter kroppen for. Der er også en stigende del af befolkningen som døjer med allergier af den ene eller den anden slags for hvem deodorant er en umulighed at bruge. Personligt så bruger jeg ikke deodorant til hverdag, og kun meget lidt hvis jeg skal i byen. Jeg mener ikke det er specielt nødvendigt hvis man ellers har en god hygiejne. Gammel sved lugter ikke godt, men det gør overdreven brug af deodorant/parfume heller ikke. Ligeledes så finder jeg det yderst generende når folk har så meget deodorant/parfume på at man kan lugte dem flere meter væk. Det er heller ikke ret hensynsfuldt mod andre. Folk med allergi eller luftvejsproblemer bliver ret generet af det. Jeg har nu aldrig hørt at deodorant nu pludselig skulle være blevet gammeldags. Det må være noget københavneri Men hvis vi taler om dufte i det hele taget så tror jeg duft ( den naturlige) betyder meget mere for vores til tiltrækning mod hinanden i det hele taget. Nogle gange kan man blive tiltrukket af en person uden man selv aner hvorfor. Fordi udseendet måske ikke er noget særligt. Så hvad kan det så være? Og her tror jeg at vores kropdufte spiller en virkelig stor - men ofte ubevidst - rolle. Dufte sansen er virkelig en undervurderet sans. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 7. Februar, 2021 Intet overgår en duft af kvinde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TordenSkjold 354 Skrevet 7. Februar, 2021 Rolias skrev, for 18 timer siden: >Jeg læste en artikel for nogle år siden om rengøring af køleskab, og der stod at hvis et køleskab stadig lugte efter rengøring, så er det fordi alle bakterier ikke er blevet fjernet.. - selv når jeg kommer du af biddet og har brugt sindssygt meget sæbe så lugter jeg stadig forfærdeligt når jeg lugter under armen, så ja jeg bruger både deo og parfume - jeg har ingen ide om hvorfor jeg ikke kan vaske det af/væk, ville helst bare lugte naturligt Der er nogen bakterier! Forsøg med en anden deo med anden kemi. Bakterier sider også i tøjet. Specielt hvis der bliver vasket ved 40 eller lavere. Prøv med en 60 grader vask af skjorter og 90 af undertøj. Skjold. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 7. Februar, 2021 TordenSkjold skrev, for 12 minutter siden: Der er nogen bakterier! Forsøg med en anden deo med anden kemi. Bakterier sider også i tøjet. Specielt hvis der bliver vasket ved 40 eller lavere. Prøv med en 60 grader vask af skjorter og 90 af undertøj. Skjold. Jeg har selv haft nogle trøjer som lugtede efter vask, så brugte jeg noget der hedder sports vask, fra Bilka! Og efter 2-3 gange var de som nye, uden lugt. bruger selv nivea Stiktil hverdag og Hugo boss, eller Ralf Lauren til fest . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 7. Februar, 2021 Den her virker https://www.matas.dk/do2-deo-crystal-stift Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
xo-nix 410 Skrevet 7. Februar, 2021 Rolias skrev, for 22 timer siden: - selv når jeg kommer du af biddet og har brugt sindssygt meget sæbe så lugter jeg stadig forfærdeligt når jeg lugter under armen Har du prøvet at skifte sæbe? Jeg havde samme problem med sæben fra neutral, men nu bruger jeg noget Palmolive som fungerer fint. Skal dog fortsat gnubbe lidt i armhulerne for at lugten er 100% væk. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
møgsvinet 804 Skrevet 7. Februar, 2021 Lady C skrev, for 10 timer siden: Jeg har nu aldrig hørt at deodorant nu pludselig skulle være blevet gammeldags. Det må være noget københavneri Men hvis vi taler om dufte i det hele taget så tror jeg duft ( den naturlige) betyder meget mere for vores til tiltrækning mod hinanden i det hele taget. Nogle gange kan man blive tiltrukket af en person uden man selv aner hvorfor. Fordi udseendet måske ikke er noget særligt. Så hvad kan det så være? Og her tror jeg at vores kropdufte spiller en virkelig stor - men ofte ubevidst - rolle. Dufte sansen er virkelig en undervurderet sans. Jeg har nu heller ikke ytret at det skulle være gammeldags. Jeg tror bare at en større del (især unge) er blevet mere bevidste om hvad de udsætter kroppen for af kemikalier. Da det stadig var tilladt at træne var der særligt to grupper der stak ud i forhold til dufte. Der var selvfølgelig den store 'grå masse' som havde lidt duft på hjemmefra når de kom og trænede og som puttede lidt på efter endt træning og bad. Så var der en lille gruppe der lige skulle fyre en halv deo af (selv om om de havde duft på i forvejen) før træningen så de ikke kom til at lugte af sved under træningen. Slutteligt var der en gruppe der ikke havde dufte på når de kom og som heller ikke brugte noget efter badet. Den sidste gruppe har jeg selv oplevet er blevet langt større siden jeg begyndte at træne for første gang for ca. 30 år siden. Selv foretrækker jeg klart den gruppe frem for dem som er bange for deres egen sved og som derfor bruger oceaner af dufte. Jeg finder dem direkte frastødende og irriterende at være i nærheden af. Der er ingen parfume eller deodorant der dufter godt i de mængder. Tværtimod så er de til stor gene for alle andre indenfor 5 - 10 meters nærhed. Du har fuldstændig ret i at naturlige dufte har en stor betydning i forhold til hvordan vi bliver tiltrukket af hinanden. Det kan være lige fra en direkte dyrisk tiltrækning til at være en mere 'romantisk' tiltrækning. Den sans bliver fuldstændigt tilsidesat af folks overdrevne brug af kunstige dufte. Det synes jeg er en skam. En ting er at folk ødelægger det for dem selv. Noget andet er når man kommer i nærheden af disse 'kemikaliebomber' der gør det umuligt for alle andre at dufte noget som helst naturligt i mange meters omkreds. Det synes jeg sgu er træls. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 8. Februar, 2021 (edited) Bødlen skrev, for 14 timer siden: Den her virker https://www.matas.dk/do2-deo-crystal-stift Det er alun, som jeg beskrev ovenfor. Beskrivelsen i Matas-annoncen er imidlertid usand. Svedkirtler blokeres netop af alun, så det må være skrevet af marketingidiot, der ikke aner hvad hun taler om. Alun et et aluminiumsalt, aluminiumsulfat. Aluminiumsalte er den aktive ingrediens i 95% af alle antiperspiranter: https://kemi.taenk.dk/bliv-groennere/aluminium-i-deodoranter-er-praktisk-men-omdiskuteret Det er også løgn, at det ikke pletter. Aluminiumsaltes forbindelser med andre stoffer (især hudfedt) er det der gør, at deo pletter. Redigeret 8. Februar, 2021 af Advarsel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rolias 536 Skrevet 25. Februar, 2021 xo-nix skrev, den 7.2.2021 at 23:27: Har du prøvet at skifte sæbe? Jeg havde samme problem med sæben fra neutral, men nu bruger jeg noget Palmolive som fungerer fint. Skal dog fortsat gnubbe lidt i armhulerne for at lugten er 100% væk. Tak, har brugt Neutral i mange år, men skiftede så til Tusindfryd fra Irma.. samme resultat- jeg følger dit råd når den er brugt op Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg