boobslover 123 Skrevet 9. Februar, 2021 Hvordan i himlens navn gør man et billede mindre mht MB og KB..??? Jeg fatter ikke en hat af hvordan det foregår!! Skal have profil billede på men de alle er for store i filen. HJÆLP Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Midtvestagurken 831 Skrevet 9. Februar, 2021 (edited) På en mobil kan du bruge en app til formålet. Feks app'en "Photo compress and resize" (android). Der er uden tvivl lignende løsninger på iPhone Redigeret 9. Februar, 2021 af Midtvestagurken 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 9. Februar, 2021 (edited) boobslover skrev, for 20 minutter siden: HJÆLP Der er også masser af online tools, hvis det kun er et enkelt billede Eks. https://tinypng.com/ Redigeret 9. Februar, 2021 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
boobslover 123 Skrevet 9. Februar, 2021 Agurken skrev, for 8 minutter siden: Der er også masser af online tools, hvis det kun er et enkelt billede Eks. https://tinypng.com/ Er det et program jeg skal installere????? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 9. Februar, 2021 boobslover skrev, for 2 minutter siden: Er det et program jeg skal installere????? Klik her eller træk og slip billedet fra mappen på computeren og følg vejledning Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Max Power 623 Skrevet 9. Februar, 2021 Nu når vi alligevel snakker billede størrelser, lad mig for et kort øjeblik dreje samtalen i en anden retning, men stadig billede relateret bare billeder i en lind strøm Når jeg nu er på IOS (Apple) telefon og nogle gange en iPad så kan jeg ikke se de videoer som bliver lagt op herinde, har i andre de udfordringer også? og hvordan omgår i dem? Jeg har prøvet igennem Chrome uden held og nej min pc er arbejds udleveret så dén vej er udelukket. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 9. Februar, 2021 En mulighed: https://www.faststone.org/FSResizerDetail.htm Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman Skrevet 9. Februar, 2021 Max Power skrev, for 59 minutter siden: Nu når vi alligevel snakker billede størrelser, lad mig for et kort øjeblik dreje samtalen i en anden retning, men stadig billede relateret bare billeder i en lind strøm Når jeg nu er på IOS (Apple) telefon og nogle gange en iPad så kan jeg ikke se de videoer som bliver lagt op herinde, har i andre de udfordringer også? og hvordan omgår i dem? Jeg har prøvet igennem Chrome uden held og nej min pc er arbejds udleveret så dén vej er udelukket. Du kunne overveje "indirekte" at bruge din arbejds pc, boot linux eller windows 10, fra et usb drev, og rod med det derfra. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Max Power 623 Skrevet 9. Februar, 2021 Bicycle Repairman skrev, for 19 minutter siden: Du kunne overveje "indirekte" at bruge din arbejds pc, boot linux eller windows 10, fra et usb drev, og rod med det derfra. Nix kan det ikke lade sig gøre fra mobil eller tablet, så lever jeg uden. Hvad er egentlig den tekniske forklaring på fænomenet? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 9. Februar, 2021 Max Power skrev, for 3 timer siden: Når jeg nu er på IOS (Apple) telefon og nogle gange en iPad så kan jeg ikke se de videoer som bliver lagt op herinde, har i andre de udfordringer også? og hvordan omgår i dem? Jeg synes da at Quicktime kan åbne alt. Har dog ikke prøvet her fra EG da jeg ikke bruger min telefon til tøsepjank Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
North 757 Skrevet 9. Februar, 2021 Max Power skrev, for 3 timer siden: Når jeg nu er på IOS (Apple) telefon og nogle gange en iPad så kan jeg ikke se de videoer som bliver lagt op herinde, har i andre de udfordringer også? og hvordan omgår i dem? Har du prøvet VLC player, den plejer at spise næsten alt. Bruger selv Android, men mener jeg engang brugte den på ipad hvor den afspillede det jeg bød den. /North Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 10. Februar, 2021 (edited) boobslover skrev, for 18 timer siden: Hvordan i himlens navn gør man et billede mindre mht MB og KB..??? Jeg fatter ikke en hat af hvordan det foregår!! Skal have profil billede på men de alle er for store i filen. HJÆLP Pærelet: Hvis du har en Windows 10 PC/Laptop kan du bruge PAINT eller installere gratis programmet GIMP, der er et 'fattigmands' Photoshop produkt (er forrygende godt). Her et en dansk GIMP tutorial : Jeg vil ikke anbefale dig at uploade private billeder til et foto redigerings site eller bruge en mobil APP, hvis billederne er af meget privat(pikant karakter. Redigeret 10. Februar, 2021 af Gh0st Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
boobslover 123 Skrevet 10. Februar, 2021 Gh0st skrev, for 8 minutter siden: Pærelet: Hvis du har en Windows 10 PC/Laptop kan du bruge PAINT eller installere gratis programmet GIMP, der er et 'fattigmands' Photoshop produkt (er forrygende godt). Her et en dansk GIMP tutorial : Jeg vil ikke anbefale dig at uploade private billeder til et foto redigerings site eller bruge en mobil APP, hvis billederne er af meget privat(pikant karakter. Jeg har programmet paint, men hvordan gør man billedet mindre i fil størrelse?????? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 10. Februar, 2021 Send dit billede til din telefon, og send det tilbage igen, telefonen vil rezice det, du vil sikke få nogen muligheder, jeg vælger altid mellem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 10. Februar, 2021 boobslover skrev, for 11 timer siden: Jeg har programmet paint, men hvordan gør man billedet mindre i fil størrelse?????? Åben et billede og vælg 'tilpas størrelsen' (lyder frækt) eller tast Ctrl+W Du kan se vælge at reducere efter pixels eller procent og gemme billedet (vælg et nyt navn) Piece of cake' Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
boobslover 123 Skrevet 11. Februar, 2021 Gh0st skrev, for 10 timer siden: Åben et billede og vælg 'tilpas størrelsen' (lyder frækt) eller tast Ctrl+W Du kan se vælge at reducere efter pixels eller procent og gemme billedet (vælg et nyt navn) Piece of cake' Det jeg mener er, at hvis et billede fylder lad os sige 116 kb, hvordan får jeg det så til at fylde 50 kb???? Det må jo ikke fylde mere herinde hvis man skal ha et profil billede!! Jeg ved godt hvordan man beskærer osv..... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
boobslover 123 Skrevet 11. Februar, 2021 Jeg fik det fikset via min android tlf...... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gh0st 919 Skrevet 12. Februar, 2021 Det er ellers logisk nok. Når du reducerer et billede fra eksempelvis 6000*4000 pixels til 1024*768 ja så bliver automatisk meget mindre - 23,75 MB contra 9,768 MB I bedre redigerings værktøjer kan man også bestemme hvor meget billedet skal komprimeres, dvs dårligere kvalitet men mindre størrelse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg