Hop til indhold
Guest Melody

Besat hvorfor

Recommended Posts

Guest Melody

Jeg kan ikke lade være med at bemærke at folk er  mere besat  nu end de tidligere har været.

Nogen mener enda de dør hvis de ikke får noget.

( selvom jeg aldrig har hørt om at man kan dø af det, er det da en god undskyldning:lol:)

Men der er meget snak om hvor forfærdelig det hele er fordi dk er lukket ned og man ikke kan få noget.

Føler sig desperate nok til at prøve alligevel.

Hvorfor er det sådan?

Så jeg satte mig for at undersøge det.

Hvad jeg fandt frem til er.

Man må ikke, det er forbudt.

Af en eller anden grund er der mange der aldrig bliver rigtig voksne.

For hvis vi får afvide at der er noget man ikke skal eller må, så er lysten til at gøre det større.

Tankerne flyder rundt i hoved med ting som:

Jeg ved godt jeg ikke må meeen hvis nu jeg gør sådan eller det og det sker, så går det nok ikke?

Eller hvis det nu kommer til mig så kan jeg godt fordihjeg blev fristet ..damn.

Eller hvis jeg nu bare gør det een gang så er det okay for jeg har jo ikke gjort det i laaang tid nu yeaahh.

Undskyldninger og søforklaringer og smuthuller hele vejen igennem. 

Hvorfor?

Fordi hvis vi kan overbevise os selv om at det vi siger er rigtig, kan vi overbevise andre om det også... også er det jo okay ik?

Men hvis vi tænker over det... vil meget af lysten ikke forsvinde når vi får lov igen?

Hvor lang tid har man enlig gået uden at have behov for det eller tænkt på det for den sags skyld? Hvor mange gange har man enlig før sagt aah jeg gider sku ikke alligevel?

Det er okay så længe vi føler vi har et valg.

Men nu er det en stor ting. For vi må ikke og vi skal ikke.

Færdig bum.

Dumme dumme selvkontrol.

Hvad snakker jeg om?

Jeg snakker selvfølig om rygning, :lol:for daaaamn jeg har lyst til at ryge igen.

Jeg har ikke røget i over 1 år. Men nu har de sat de dumme priser op og jeg har ikke råd til at købe smøger daaaamn dem! Og som om det ikke er nok den nærmeste tankstation har lukket ned for betjening ...iiiiihhh:evil::lol:

Redigeret af Melody
Havde skrevet noget andet, men det blev for personlig. Håber i bedre kan li det her

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest amatør

Hej Melody,

Jeg holdt op med at ryge for mange år siden, efter at have forsøgt mange gange.

Det jeg kom frem til da det lykkedes, er at det der tæller, er ikke at du afholder dig selv fra at ryge, for på den måde forbliver du faktisk ryger, selvom du med viljestyrke lader være. Det der gjorde udslaget, var at acceptere mig selv som værende ikke ryger, det vil sige at acceptere at fra i dag or resten af mit liv vil jeg aldrig ryge igen.

Som du selv beskriver er det svært som menneske at give endeligt afkald på noget, da vi psykologisk føler at vi mister en frihed, men hvis man bruger lidt kapacitet på at tænke over det, og tænker over hvad der egentligt er bedst for en selv, så var det faktisk ikke så svært, og da beslutningen var truffet, var det slet ikke svært ikke at ryge mere. Den fysiske afhængighed, varer kun ganske få dage, så det er selvbedrag når man fortæller sig selv at man er rygetrængende efter flere uger. Det der er det reelle problem, er at man rent faktiske aldrig er hold op med at være ryger, man udsætter simpelthen bare den næste cigaret på ubestemt tid.

Jeg håber det giver mening :) Jeg har prøvet at ryge flere gange de første år efter jeg stoppede, og det skabte overhovedet ingen glæde eller trang til at starte igen, det bekræftede bare at det hverken smagte godt, eller gav nogen lykkefølelse som jeg ellers var overbevist om at det gjorde den gang jeg røg. Som ikke ryger, kunne jeg simpelthen ikke genskabe hyggen, som jeg ellers syntes jeg havde sat pris på i rigtigt mange år.

Man kan nok diskutere dette i timevis, men jeg ønsker dig alt held med at holde op med at ryge, det er både sundere, og du kan spare en masse penge som du kan bruge til noget bedre, men det bliver nødvendigt for dig at opgive en lille smule frihed, så hvis du er klar til det, og kan acceptere dette helt og aldeles, så er det faktisk slet ikke svært at holde op :) og du vil være rigtigt glad for at du tog den beslutning i alle årene efterfølgende.

mvh amatør

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...