Blækspruttemanden 718 Skrevet 12. Februar, 2021 Jeg ville aldrig kunne bruge ordet luder som andet end et skældsord. Der er så meget negativitet og forkerte fordomme tilknyttet det ord at jeg anser brugen af det som uanstændigt overfor et andet menneske. For mig er en glædespige virkelig mere beskrivende for det jeg altid har søgt i denne her verden. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14286 Skrevet 12. Februar, 2021 dfreak skrev, for 3 timer siden: Du har fuldstændig ret, sb, gp eller luder er fuldstændig det samme i min optik, de får penge for sex!!! Det har du helt ret i, men man kan godt omtale hinanden respektfuldt. 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Den flittige Skrevet 12. Februar, 2021 Det er jo et gammelt ord, i dag bruger vi ord som glædespige, som er et pænere ord for luder. Jeg vil mene, det er når pigen har det som sin eneste indtægt. Os der er gift, kalder jo ikke konen for luder, selvom vi også der betaler. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jysk mand 110 Skrevet 12. Februar, 2021 Thaimig skrev, for 12 timer siden: Åh jo nu tænker jeg Luder som positiv udtryk men hvornår opfattes en kvinde som enten Gp eller som skrevet, Luder? Er det prisen som udgør hva hun, den smukke pige er? Et eksempel, en mand får en smuk dame som Borddame under en festlig aften, altså damen ved sin side, han spørger hende, hva hvis du får 200,- går du så med på værelset Hva regner du mig for, ? En Luder, glem det sagde den smukke pige 2 timer senere på aftenen prøver manden igen, øh hva hvis du får 2 millioner Find selv på flere svar Det er et negativt ladet ord, som lige så godt kunne være glædespige. Uanset hvad kan kalder det, så snart man har modtaget penge for en sexuelt ydelse, så er må luder/glædespiger. Dette gælder også Sugar girls, det yder noget sexuelt for penge. Virker ind i mellem som om nogle kvinder ikke vil stå ved dette, men gerne vil ha penge for sex 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14286 Skrevet 12. Februar, 2021 Jysk mand skrev, for 24 minutter siden: Virker ind i mellem som om nogle kvinder ikke vil stå ved dette, men gerne vil ha penge for sex Fordi de ikke vil kaldes luder? Jeg står ved at jeg er prostitueret, glædespige eller sexarbejder, men ingen skal kalde mig luder. Det skader ikke, at omtale hinanden respektfuldt. 7 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jysk mand 110 Skrevet 12. Februar, 2021 Liv skrev, for 57 minutter siden: Fordi de ikke vil kaldes luder? Jeg står ved at jeg er prostitueret, glædespige eller sexarbejder, men ingen skal kalde mig luder. Det skader ikke, at omtale hinanden respektfuldt. Du misforstår mig. Jeg skriver jo netop det er negativt ladet og kalde en for luder. Er enige i der skal være respekt mellem mennesker. Det jeg anfægter er kvinder der sælger sex, men ikke mener de er prostitueret, glædespiger eller medarbejder. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 12. Februar, 2021 (edited) Der er så mange negative energier omkring det ord luder at man virkelig skal tænke sig om før man bruger det ord. Sådan er det jo med nogle ord. De bliver " belastede" ord har magt og det skal man huske. Man skal huske at sproget skaber associationer og manipulerer med vores tanker. Og nogle ord har mere magt end andre fordi de er belastede og fuld af tung dårlig energi. Når og hvis man vil bruge ordet luder så spørg dig selv hvorfor du har brug for at sige lige netop det ord. Netop fordi det er et så " belastet" ord. Hvad skaber det af følelser og energi hos den anden person. Er ordet brugt i en kærlig, erotisk sammenhæng med et menneske man respekterer, så kan det jo være helt ok og måske ovenikøbet skabe tænding og god energi, men ellers ikke. Det hele kommer jo an på konteksten når man bruger ordet og det synes jeg man skal være sig ( uhyggelig) bevidst om. Redigeret 12. Februar, 2021 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jogge 1517 Skrevet 12. Februar, 2021 Jeg synes altså glædes pige er lidt krukket. For det første er det kvinder Jeg besøger - og ikke piger. For det andet bliver det sådan lidt fjollet der der “glædes”. Ofte besøger jeg en kvinde for at kneppe, bolle eller lege i liderlighedens tegn. Bevares - jeg gør det da med glæde - men jeg synes bare ordet glæde klinger lidt for fjollet i den sammenhæng. Men det er da et meget fint og “pænt” ord - og helt sikkert også politisk korrekt. Så jeg bruger det - men jeg mener i virkeligheden....... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest kenderen Skrevet 12. Februar, 2021 vi er alle ludere - penge er den smørelse der skal til for at vi overskrider vores grænser... det gælder ALLE Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 12. Februar, 2021 kenderen skrev, for 52 minutter siden: det gælder ALLE Nej det gør det ikke. Du er alt for generaliserende. Der er mange som har helt faste grænser som ikke overskrides, hvad enten de lokkes med penge, eller trues med alskens ulykker. Ville du slå ihjel for en sum penge? Ville du gå i seng med en person som du fandt direkte afskyvækkende? Nej vel? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 12. Februar, 2021 (edited) kenderen skrev, 1 time siden: vi er alle ludere - penge er den smørelse der skal til for at vi overskrider vores grænser... det gælder ALLE Det kommer an på hvor stor en betydning penge og materielt værdi har for den enkelte. For nogle er penge en slags religion og de vil gøre alt for penge fordi de tror penge kan give dem alt Andre ser rigdom andre steder end indenfor det materielle og er ikke tilhænger af penge religionen men bekender sig til en anden " tro" Hvis du udelukkende mener seksuelt og at alle ville gøre alt indenfor det seksuelle, bare prisen er høj nok, ja så mener jeg heller ikke du har ret. Der er helt sikkert visse ting jeg ikke gør uanset prisen. Fik eksempelvis tilbudt en meget meget høj pris engang hvis jeg ville lade edderkopper, snegle og andre insekter kravle rundt på min krop og fisk ( levende) inden i mig. Men sagde nej. Jeg er så heller ikke en der bekender mig til penge religionen og har andre værdier i mit liv end penge og materielle goder Redigeret 12. Februar, 2021 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 12. Februar, 2021 Jeg tror sjældent, at jeg har hørt ordet luder blive brugt positivt. Det er oftest nedladende eller brugt af aggresive mennesker som absolut vil understrege, at ingen samfundsnormer, høflighedsgrænser eller politisk korrekthed skal forhindre dem i at kalde en spade for en spade, hvorfor de vælger det mest offensivt korrekte begreb de kan i stedet for de også helt korrekte "prostitueret" eller "sexarbejder". Det kan tænde mig helt enormt at blive kaldt luder i en leg hvor det er et aftalt setup at ydmygelse er en del af spillet, men det essentielle er, at jeg før og efter behandles ligeværdigt og med respekt. Men bare dét, at ordet bruges i ydmygende setups siger også noget om de negative undertoner i ordet. At vi så kan tage ordet og vende det om til noget forbudt og frækt, så længe vi er fælles om det, er bare en bonus. Glædespige synes jeg omvendt er næsten alt for sødt og får billedet i hovedet af en pige i hvid blondekjole med blomster i håret og en flettet kurv fyldt med blomsterblade, som hun støer ud på en skovsti.. men jeg synes, at det passer perfekt til de oplevelser jeg har, hvor jeg virkelig går væk fra oplevelsen af at have glædet personen jeg var sammen med. Så føler jeg mig også sød, og det er dejligt ind imellem. Ordet glædespige er så venligt stemt at det er helt naturligt at bruge. Skulle man sige sexarbejder eller prostitueret er det også super fint. Bottom line så synes jeg egentlig ikke ordet er så vigtigt, det handler om hvordan det bliver brugt. Jeg er udmærket klar over hvad jeg er, men nogle gange får jeg tanken, at dem der kalder mig luder, har en forkert oplevelse af hvem og hvad jeg er. Udenfor aftalt leg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Grydeskeen Skrevet 12. Februar, 2021 Jeg kunne aldrig finde på at bruge ordet luder, om en person eller tiltale en person med det ord. Det er et meget negativ ladet ord. ordet GP finder jeg meget godt, det er sødt, og et positiv ladet ord, som jeg selv bruger. Uanset i hvilken sammenhæng man bruger ordene, så har tonen man siger dem med en kæmpe betydning, som man også skal tage med i sin betragtning. Man kan sige de sødeste ord, med et tonefald som gør dem meget negative, det kan man ikke se når det er det skrevne ord, så det skal man lige huske i sine indlæg, det samme være sig med ironi, det kan heller ikke ses på det man skriver, så der skal man også passe på. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ZEUS 1581 Skrevet 12. Februar, 2021 (edited) Nannas Hjørne skrev, for 42 minutter siden: Jeg tror sjældent, at jeg har hørt ordet luder blive brugt positivt. Det er oftest nedladende eller brugt af aggresive mennesker som absolut vil understrege, at ingen samfundsnormer, høflighedsgrænser eller politisk korrekthed skal forhindre dem i at kalde en spade for en spade, hvorfor de vælger det mest offensivt korrekte begreb de kan i stedet for de også helt korrekte "prostitueret" eller "sexarbejder". Det kan tænde mig helt enormt at blive kaldt luder i en leg hvor det er et aftalt setup at ydmygelse er en del af spillet, men det essentielle er, at jeg før og efter behandles ligeværdigt og med respekt. Men bare dét, at ordet bruges i ydmygende setups siger også noget om de negative undertoner i ordet. At vi så kan tage ordet og vende det om til noget forbudt og frækt, så længe vi er fælles om det, er bare en bonus. Glædespige synes jeg omvendt er næsten alt for sødt og får billedet i hovedet af en pige i hvid blondekjole med blomster i håret og en flettet kurv fyldt med blomsterblade, som hun støer ud på en skovsti.. men jeg synes, at det passer perfekt til de oplevelser jeg har, hvor jeg virkelig går væk fra oplevelsen af at have glædet personen jeg var sammen med. Så føler jeg mig også sød, og det er dejligt ind imellem. Ordet glædespige er så venligt stemt at det er helt naturligt at bruge. Skulle man sige sexarbejder eller prostitueret er det også super fint. Bottom line så synes jeg egentlig ikke ordet er så vigtigt, det handler om hvordan det bliver brugt. Jeg er udmærket klar over hvad jeg er, men nogle gange får jeg tanken, at dem der kalder mig luder, har en forkert oplevelse af hvem og hvad jeg er. Udenfor aftalt leg. Når alt kommer til alt, så hvordan ordet opfattes individuelt. Både af den der bruger det og ikke mindst den der modtager det. For mig har ordet luder ikke noget negativt over sig. Udover jeg ved nogle feks kan sige det hvis en person er billig eller lignende. Så er hun en luder Piger kan feks syntes en pige er billig/en luder, hvis hun tog en fyr, de gerne ville have. Og modsat en fyr der gaflede en pige de ville have, der kan hun efterfølgende blive kaldt luder, fordi fyren ikke selv tog sig sammen, til at score hende først. Fyre kan til og med kalde en pige luder, hvis de blev afvist Så ja er som jeg skrev i tidligere indlæg, så masse negativt forbundet med det ord. Men selve stillingsbetegnelsen om det er luder, GP, prostitueret eller modtager af Sugardaddy er altså den samme ! Så bare hvordan folk opfatter den stillingsbetegnelse. Det er der problemet er efter min mening. Vi kan skifte ordet for stillingsbetegnelsen nok så mange gange. Men ændrer ikke noget, hvis man ikke bekæmper de fordomme der er om stillingsbetegnelsen. Jeg skriver altid GP herinde , men enig med dig det lyder forlorent Og ville aldrig brug det ord i virkelighedens verden, hvis jeg snakkede med en kammi. Der bruge ordet luder, men hvor der intet negativt er i det ord. Snakkede jeg med en GP så selvfølgelig heller ikke bruge ordet ludere. Men kun fordi jeg ved nogle opfatter det negativt. Det er paradoksalt hvordan ord og betydning kan ændre sig Luder bruges feks som skældsord overfor en pige der er billig. Men en GP er jo netop ikke billig, da hun modsat dem der bare tager med en tilfældig hjem efter en bytur, tjener gode penge på det. Læs alt andet end billig. Redigeret 12. Februar, 2021 af ZEUS Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest kenderen Skrevet 12. Februar, 2021 Lady C skrev, for 37 minutter siden: Det kommer an på hvor stor en betydning penge og materielt værdi har for den enkelte. For nogle er penge en slags religion og de vil gøre alt for penge fordi de tror penge kan give dem alt Andre ser rigdom andre steder end indenfor det materielle og er ikke tilhænger af penge religionen men bekender sig til en anden " tro" Hvis du udelukkende mener seksuelt og at alle ville gøre alt indenfor det seksuelle, bare prisen er høj nok, ja så mener jeg heller ikke du har ret. Der er helt sikkert visse ting jeg ikke gør uanset prisen. Fik eksempelvis tilbudt en meget meget høj pris engang hvis jeg ville lade edderkopper, snegle og andre insekter kravle rundt på min krop og fisk ( levende) inden i mig. Men sagde nej. Jeg er så heller ikke en der bekender mig til penge religionen og har andre værdier i mit liv end penge og materielle goder beløbet var bare ikke stort nok Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 12. Februar, 2021 (edited) kenderen skrev, for 4 minutter siden: beløbet var bare ikke stort nok Ok så vil jeg spørge dig. Ville du have sex med din mor, din søster eller dit barn hvis bare beløbet var stort nok? Redigeret 12. Februar, 2021 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 12. Februar, 2021 (edited) @kenderen : din sørgelige smiley taler for sig selv. Så der kan du se - der er en grænse og din udtalelse om at ALLE er til salg, bare beløbet er stort nok - er faldet til jorden. Redigeret 12. Februar, 2021 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 12. Februar, 2021 (edited) Lady C skrev, for 37 minutter siden: Ok så vil jeg spørge dig. Ville du have sex med din mor, din søster eller dit barn hvis bare beløbet var stort nok? Jeg tror godt du ved hvad han mener, uden du behøver at bevæge dig ud i ekstremer. Jeg kunne omvendt spørge dig, vil du dyrke sex med enten din bror, fader eller søn - alternativt så slå en af dem ihjel? Mange (de fleste) kan lokkes/presses blot man finder det rigtige punkt. Hilsen hende der står ved at jeg laver luder aftaler. Jeg beholder min integritet, selvværd og selvtillid på trods af at jeg er i stand til at betegne mig selv som luder. Der er intet nedværdigende i det ord når jeg leger. Jeg har mine rammer på plads Redigeret 12. Februar, 2021 af Nemtøs . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 12. Februar, 2021 (edited) Nemtøs skrev, for 58 minutter siden: Jeg tror godt du ved hvad han mener, uden du behøver at bevæge dig ud i ekstremer. Jeg kunne omvendt spørge dig, vil du dyrke sex med enten din bror, fader eller søn - alternativt så en af dem ihjel? Mange (de fleste) kan lokkes/presses blot man finder det rigtige punkt. Hilsen hende der står ved at jeg laver luder aftaler. Jeg beholder min integritet, selvværd og selvtillid på trods af at jeg er i stand til at betegne mig selv som luder. Der er intet nedværdigende i det ord når jeg leger. Jeg har mine rammer på plads Nu reagerede jeg på at @ kenderen skrev at ALLE ville gøre ALT, bare beløbet var stort nok. Det var det jeg svarede på. Det var penge sagen drejede sig om. At penge har en større værdi end alt andet og at alle ydelser kan købes for penge. Derfor skrev jeg som jeg skrev. Til dit eksempel som forøvrigt ikke handler om penge ( men jeg vil gerne svare på det alligevel idet jeg holder af tanke eksperimenter) , så ville jeg ingen af delene idet jeg først ville begå selvmord. Simple as that Omkring brugen af ordet luder : At DU ikke har noget imod at man kalder dig luder er fint. Men det ændrer altså ikke på at ordet er meget belastet og at det meget ofte bliver brugt i en sammenhæng hvor det menes nedværdigende og ondskab fuldt. Og at man derfor skal tænke sig om når man bruger det. Dermed ikke sagt at man ikke kan bruge det. Og at det i nogle sammenhænge kan være sjovt, frækt og tændende. Bare at man skal tænke sig om. Det der skaber harme og forargelse og vækker stærke følelser kan være enormt frækt at lege med under seksuelle lege. Fordi sex er anarkistisk i sin grundform. Her gælder kun de regler man selv kan blive enige om. Eksempelvis kan jeg selv finde på at kalde min legekammerat for " slave luder" " luderso" osv. Ligeledes hvis jeg leger med kvinder. Så er det faktisk enormt frækt at bruge det ord. Men her er det jo også brugt helt bevidst for at tænde og gøre stemningen endnu mere liderlig. Så - konteksten betyder alt Redigeret 12. Februar, 2021 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 12. Februar, 2021 Ja en Sugarbabe er ikke en gang en prostitueret, selvom de har sex for penge. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Røvslikker Skrevet 12. Februar, 2021 Liv skrev, for 5 timer siden: Jeg står ved at jeg er prostitueret, glædespige eller sexarbejder, men ingen skal kalde mig luder. Det skader ikke, at omtale hinanden respektfuldt. at generalisere ytringen er ikke passende i dette sammenhæng, ok,hvad du vil kaldes uden at gå i baby mode er din personlige grænse...efter hvad pigerne oplyser i deres annoncering, så er der rigtig mange der lige netop bruger, og tænder på "knep mig som den luder jeg er"....om det bare er markedsførings fnider duno. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nemtøs Skrevet 12. Februar, 2021 Lady C skrev, for 12 minutter siden: Nu reagerede jeg på at @ kenderen skrev at ALLE ville gøre ALT, bare beløbet var stort nok. Det var det jeg svarede på. Det var penge sagen drejede sig om. At penge har en større værdi end alt andet og at alle ydelser kan købes for penge. Derfor skrev jeg som jeg skrev. Til dit eksempel som forøvrigt ikke handler om penge ( men jeg vil gerne svare på det alligevel idet jeg holder af tanke eksperimenter) , så ville jeg ingen af delene idet jeg først ville begå selvmord. Simple as that Omkring brugen af ordet luder : At DU ikke har noget imod at man kalder dig luder er fint. Men det ændrer altså ikke på at ordet er meget belastet og at det meget ofte bliver brugt i en sammenhæng hvor det menes nedværdigende og ondskab fuldt. Og at man derfor skal tænke sig om når man bruger det. Der er efter min mening blot alt for meget fornægtelse, både hos mænd som benytter sig af købesex og kvinder/piger der tilbyder det. Som @AalborgLook så fint skriver særligt i sugar segmentet. Det med at generalisere kan også få mit p.. i kog, når der bliver hevet en stereotype ned over mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Røvslikker Skrevet 12. Februar, 2021 AalborgLook skrev, for 8 minutter siden: Ja en Sugarbabe er ikke en gang en prostitueret, selvom de har sex for penge. nåååå...hvad er de så ???? måske en form for socialarbejder Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lady C Skrevet 12. Februar, 2021 (edited) Nemtøs skrev, for 3 minutter siden: Der er efter min mening blot alt for meget fornægtelse, både hos mænd som benytter sig af købesex og kvinder/piger der tilbyder det. Som @AalborgLook så fint skriver særligt i sugar segmentet. Det med at generalisere kan også få mit p.. i kog, når der bliver hevet en stereotype ned over mig. Det kan jeg sagtens følge dig i . Jeg har forøvrigt tilføjet lidt til mit forrige indlæg. Jeg bliver nemlig af uransagelige årsager smidt af eg hvis jeg skriver for lange indlæg og bliver derfor nødt til at skrive i " bidder" Redigeret 12. Februar, 2021 af Lady C Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sergent-254 45 Skrevet 12. Februar, 2021 Liv skrev, for 7 timer siden: Fordi de ikke vil kaldes luder? Jeg står ved at jeg er prostitueret, glædespige eller sexarbejder, men ingen skal kalde mig luder. Det skader ikke, at omtale hinanden respektfuldt. jeg vil kalde en glædespige for sex terapeut Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg