Hop til indhold
sweetstone

Lidt mistænkelig annonce

Recommended Posts

Guest Misjo1

Jeg tror gerne at du ikke lyve om din alder, og det er da fint at du pointerer det her.

Jeg legede blot lidt med ordene i @lille_peters indlæg, "du ligner en på 25, det er kun afstanden der er et problem" altså du ser godt ud lang fra, så et par briller kunne være løsningen

inden du nu fare i blækhuset, så er det altså kun en spøg :D, beklager hvis du ikke fangede pointen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 8 timer siden:

Jeg  er  ikke  nærtagen, både  du  og  jeg  ved  at  én  del  snyder  med  deres  alder.  Derfor  er  det  blot  vigtig  for  mig  at  skrive  at  jeg  står  ved  min  alder  og  hverken  lyver  mig  yngre  eller  ældre. 

Jeg  har  intet  at  skamme  mig  over  i forhold  til  min  alder og  intet  behov  for  at  lyve  om  min  alder. 

Du  skrev  du  med  Louis  Nielsen  til  lille_peter.  Han  har  mødt  mig,  og  tror  at  han  vil  bekræfte  at  jeg  ser  yngre  ud  end  min  alder,  nok  blot  det  han  bekræftede  med  de  25 år. 

@Nemtøs du ser helt klart yngre ud end din alder, desuden er det dejligt at du er en af dem der står ved din alder, og netop ikke lyver dig yngre selv om du kunne. 

kram hapsen

Redigeret af Hapsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, for 20 timer siden:

Du  skrev  du  med  Louis  Nielsen  til  lille_peter.  Han  har  mødt  mig,  og  tror  at  han  vil  bekræfte  at  jeg  ser  yngre  ud  end  min  alder,  nok  blot  det  han  bekræftede  med  de  25 år. 

Det kan jeg i hver faldt @Nemtøs <3

Jeg tror bare at @Misjo1 er blevet ramt af corona kedsomhed, så mon ikke  bare han skulle åben vinduerne en gang og få luftet ud og gå en tur, frisk luft har JO aldrig skadet!

Og hvis du stadigvæk keder dig når du kommer hjem @Misjo1 kan du tilbyde alle naboerne på vejen at skovle sne :D

PS. Det bør gentages hver dag! 

Redigeret af lille_peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
lille_peter skrev, for 3 timer siden:

Det kan jeg i hver faldt @Nemtøs <3

Jeg tror bare at @Misjo1 er blevet ramt af corona kedsomhed, så mon ikke  bare han skulle åben vinduerne en gang og få luftet ud og gå en tur, frisk luft har JO aldrig skadet!

Og hvis du stadigvæk keder dig når du kommer hjem @Misjo1 kan du tilbyde alle naboerne på vejen at skovle sne :D

PS. Det bør gentages hver dag! 

Åhh jeg indser nu at jeg tager fejl, Den Gode Louis Nielsen har vist ikke briller mod snæversyn @lille_peter:D

PS jeg har iøvrigt folk til at skovle sne, så er det ikke noget andet? det behøver ikke at være noget svært:rolleyes:. Jeg kunne jo springe i Køge bugt,? Men det gør jeg jo i forvejen 

Så op med humøret i to:mrgreen:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Misjo1 skrev, for 24 minutter siden:

Åhh jeg indser nu at jeg tager fejl, Den Gode Louis Nielsen har vist ikke briller mod snæversyn @lille_peter:D

PS jeg har iøvrigt folk til at skovle sne, så er det ikke noget andet? det behøver ikke at være noget svært:rolleyes:. Jeg kunne jo springe i Køge bugt,? Men det gør jeg jo i forvejen 

Så op med humøret i to:mrgreen:

Kender  du  ordsproget  med  glashus  og  sten? Måske  en  god  ide  at  undlade at  betegne  mig  som  snæversynet bare  fordi  jeg  ikke  deler  den  samme  såkaldte  humor  som  dig. 

Mit  humør  fejler  intet,  men  jeg  vil  ikke  finde  mig  i små  indirekte  hentydninger  om  at  jeg  snyder  med  min  alder.  Det  er  ganske  simpelt og  ligetil.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
Nemtøs skrev, for 2 minutter siden:

Kender  du  ordsproget  med  glashus  og  sten? Måske  en  god  ide  at  undlade at  betegne  mig  som  snæversynet bare  fordi  jeg  ikke  deler  den  samme  såkaldte  humor  som  dig. 

Mit  humør  fejler  intet,  men  jeg  vil  ikke  finde  mig  i små  indirekte  hentydninger  om  at  jeg  snyder  med  min  alder.  Det  er  ganske  simpelt og  ligetil.  

Og jeg kære Nem, har aldrig antydet noget som helst, hvis jeg har en mening, så siger jeg den uden omsvøb, og som nævnt overover pointerer jeg netop at jeg da gerne tror at du opgiver rigtig alder, jeg LEGER blot lidt med ordene, og Ja jeg kender både Steen og glashuset, Steen er i øvrigt en flink fyr, men et ting må jeg sige, kære Nem, og det uden omsvøb du er satme nærtagen, tag dog lidt lettere på tingene, dette er jo heller ikke verdens mest seriøse forum vel?, så smil og nyd livet, det er en gave

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Nemtøs
Misjo1 skrev, for 33 minutter siden:

Og jeg kære Nem, har aldrig antydet noget som helst, hvis jeg har en mening, så siger jeg den uden omsvøb, og som nævnt overover pointerer jeg netop at jeg da gerne tror at du opgiver rigtig alder, jeg LEGER blot lidt med ordene, og Ja jeg kender både Steen og glashuset, Steen er i øvrigt en flink fyr, men et ting må jeg sige, kære Nem, og det uden omsvøb du er satme nærtagen, tag dog lidt lettere på tingene, dette er jo heller ikke verdens mest seriøse forum vel?, så smil og nyd livet, det er en gave

Hvorfor  skulle  jeg  finde  mig  i  at  du  skriver  at  jeg  bare  kan  lyve  om  min  alder,  at  jeg  er  snæversynet  og  nu  også  nærtagen.  Du  overskrider  i  den  grad  mine  grænser  for  hvad  jeg  opfatter  som almindelig  pli  og  respekt  overfor  andre  mennesker. 

Du  aner  intet  om  mit  liv,  eller  mine  vilkår, eller  hvordan  jeg  lever  mit  liv.  Jeg  har  ikke  spurgt  om  gode  råd  til  hvordan  jeg  skal  leve  mit  liv,  det  er  jeg  voksen  nok  selv  til  at  agere  i. Så  hold  dig  venligst  væk  fra  min  banehalvdel  - tak.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Misjo1
Nemtøs skrev, for 3 minutter siden:

Hvorfor  skulle  jeg  finde  mig  i  at  du  skriver  at  jeg  bare  kan  lyve  om  min  alder,  at  jeg  er  snæversynet  og  nu  også  nærtagen.  Du  overskrider  i  den  grad  mine  grænser  for  hvad  jeg  opfatter  som almindelig  pli  og  respekt  overfor  andre  mennesker. 

Du  aner  intet  om  mit  liv,  eller  mine  vilkår, eller  hvordan  jeg  lever  mit  liv.  Jeg  har  ikke  spurgt  om  gode  råd  til  hvordan  jeg  skal  leve  mit  liv,  det  er  jeg  voksen  nok  selv  til  at  agere  i. Så  hold  dig  venligst  væk  fra  min  banehalvdel  - tak.  

OK, Så må jeg bede dig om at udpege konkret hvor jeg skriver at DU lyver om din alder, eller indikerer det, og ligeså hvor jeg skriver at DU er snæversynet. AT jeg finder dig nærtagen, viser dette med al tydelighed og så det står jeg så ved. Ligeledes har jeg ALDRIG blandet mig i hvordan du lever dit liv, og jeg kender ikke andet til det, end det der skrives her, hvilket i rigtig mange tilfælde ikke kan tages for 100% palidelige oplysninger. At du indikere at jeg have direkte skulle have skrevet det fremhævede, er en lodret  løgn, og det vil jeg ikke finde mig i.

Og for mig skyld må du blive på hvilken som helst banehalvdel, jeg kender dig ikke. og ville ikke vide hvem du var hvis jeg mødte dig på gaden. 

Jeg stopper her, nu har vi vist afsporet denne tråd nok.

Forsat god dag til jer alle.

Misjo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nemtøs skrev, den 15.2.2021 at 07:47:

Jeg  kunne  ikke  drømme om  at  lyve  om  min  alder, så  ingen  grund  til  at  antyde  det.  

Der er ingen antydning om at du lyver. Tværtimod er der en opfordring til at du burde gøre det for at byde på licitationen. Opfordringen er ment humoristisk, i ånden af at annoncen er latterlig - det fremgår utvetydigt af, at @Misjo1 skriver "34,9999" og endda sætter emojis på.

Jeg kan godt sætte mig ind i, at det er træls at blive mistænkeliggjort for at lyve om sin alder, når man ikke gør det. Men det er helt åbenlyst ikke det, Misjo gør. Så din tolkning er en misforståelse.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Misjo1 skrev, den 15.2.2021 at 07:50:

Så nu ikke så nærtagne, jag tager kun gas på trøden her

Det er altså meget risikabelt at gøre online. 

Ironi og noget der er ment som en joke, bliver nemt tager bogstaveligt når det er på skrift. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ironi. Er det ikke aflevering af en nedgørelse, en skosen som er med til at understrege og forstærke egen faktisk mening blot pakket tvetydigt pænere ind ?

Min opfattelse er, at bemærkningen "Louis Nielsen" efterhånden har fundet fodfæste og indpas som en gængs brugt ironisk vending - en nedgørelse og mistænkeliggørelse i den daglige omgangsform. Fortsættes brille-ordlegen med nærsynethed og snæversynethed forstærkes samlet intentionen. I min "optik" går morskaben fløjten og bliver i stedet nedladende og personlig.

Det bliver en smule ironisk, nærmest tragikomisk, når der efterfølgende argumenteres nidkært for at fremstå uskyldsren...og især med tanke på tidligere grad af herrens opfarende og "pigefornærmet" attitude,  når der i andre tråde utilsigtet sættes spørgsmålstegn til troværdighed og sutteklud.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...