Hop til indhold
Onslow

Hatten af for Jacob Nielsen

Recommended Posts

Røveri ved højlys dag blev Gymnastikforeningen udsat for i FCK-Parken.

At der er 2 hold, der med djævlens vold og magt skal hjælpes, har alle vidst meget længe, men nu får han nok en bøde for at pinpointe det.

Det er beskæmmende for fodbolden og dommerstanden. :( 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 43 minutter siden:

At der er 2 hold, der med djævlens vold og magt skal hjælpes, har alle vidst meget længe, men nu får han nok en bøde for at pinpointe det.

Er det dig Tøffe?

snup en kiks B)

ps. Jeg er ikke fck fan.

men kan godt lide David.

Redigeret af Anonym bruger

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Onslow skrev, for 42 minutter siden:

Hvad konkret i kampen mellem FCK-AGF var det, som skete i strid med reglerne?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvordan finder dommeren 6 minutters tillægstid, som så "tilfældigvis" bliver til 7 minutter. Det er jo totalt latterligt! Håbløs favorisering!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest The Dark Knight
Sutteålen skrev, for 44 minutter siden:

Hvad konkret i kampen mellem FCK-AGF var det, som skete i strid med reglerne?

Da kampen blev fløjtet af burde den jo være færdigspillet. Men dommeren dømte jo som bekendt straffe til FCK efterfølgende. 

Dommeren skulle nok ikke have fløjtet af. Han udtalte i hvert fald selv efterfølgende, at det var en fejl fra hans side. Jeg har ikke helt styr på de dommerregler om dommeren så kunne dømme et straffe, altså efter kampen var færdigspillet, men umiddelbart hælder jeg til et nej. 

Men som dommeren udtalte, så var det ikke hans hensigt at fløjte kampen af, da han på det tidspunkt vidste at der blev kigget på VAR. Men en lidt dum situation der opstod. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 time siden:

Du har ret !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest MichaelJJ
The Dark Knight skrev, for 44 minutter siden:

Da kampen blev fløjtet af burde den jo være færdigspillet. Men dommeren dømte jo som bekendt straffe til FCK efterfølgende. 

Dommeren skulle nok ikke have fløjtet af. Han udtalte i hvert fald selv efterfølgende, at det var en fejl fra hans side. Jeg har ikke helt styr på de dommerregler om dommeren så kunne dømme et straffe, altså efter kampen var færdigspillet, men umiddelbart hælder jeg til et nej. 

Men som dommeren udtalte, så var det ikke hans hensigt at fløjte kampen af, da han på det tidspunkt vidste at der blev kigget på VAR. Men en lidt dum situation der opstod. 

VAR skal kigges igennem osse selv om dommeren har fløjtet,sådan er reglerne,det er ikke en ny diskussion og er sket flere gange både i CL og PL.

Del dette indlæg

Link til indlæg
MichaelJJ skrev, for 49 minutter siden:

VAR skal kigges igennem osse selv om dommeren har fløjtet,sådan er reglerne,det er ikke en ny diskussion og er sket flere gange både i CL og PL.

Præcis. Der var en lignende situation i PL hvor det internationale organ for fodboldreglerne var ude at sige, at det var helt efter bogen. Om der så var lagt for meget til ved jeg ikke, da jeg kun fik se slutningen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Arne Jensen skrev, for 6 minutter siden:

Hold nu op, det er jo bare fodbold :lol::lol::lol:

Ja det siger du, men som jeg kan se så er det meget mere:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige

Dommeren lavede en fejl, ved ikke tydeligt at vise at der var straffe, der var jo helt klart arm på bolden og dermed straffe.

Så 3-3 er helt i orden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 16 timer siden:

Hvem er det andet hold der skal hjælpes, ud over FCK?

AGF fik i går urimeligt meget hjælp af FCKS elendige forsvarsspil til at lave 3 lette mål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Onslow skrev, for 16 timer siden:

Hej @Onslow

Jeg må sige, jeg er mega træt af VAR, og ikke mindst FCK. Dog efter, jeg så hændelsen, så skal ret også være ret. Der var jo straffe. Og her fungerede VAR. At dommeren så, fløjter kampen af, er jo en kæmpe brøler. Som, han så fint også er ude, at undskylde bagefter. Når man så tænker rationelt efter kampen, er 6 min. Tillægstid måske overdrevet. Dog var der 5-6 udskiftninger, Et frispark der tog sin tid. 

Men det værste i den kamp er nok direktøren fra AGF der tabte hovedet. Det må bare ikke ske. Men, ja når pulsen er høj, så tænker man ikke rationelt. Og det måtte, han jo sande med, hans undskyldning i dag. Og deres protest er trukket tilbage. Men ja sur røv for AGF de ikke vandt i går. De havde bestemt fortjent sejren. Men alt i alt Onslow. Så, har din puls også været høj, da du skrev dette indlæg.

God dag til dig og alle jer andre.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre
Jysk mand skrev, for 4 timer siden:

Hvem er det andet hold der skal hjælpes, ud over FCK?

AGF fik i går urimeligt meget hjælp af FCKS elendige forsvarsspil til at lave 3 lette mål.

Jeg gætter på det andet hold er Brøndby, jeg tror ikke det er et Jysk hold, og ja FCKs forsvarsspil er elendigt, især zanka har i øjeblikket ikke det niveau man forventer af en landsholds spiller

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kammerherre skrev, for 4 timer siden:

især zanka har i øjeblikket ikke det niveau man forventer af en landsholds spiller

Det har han ALDRIG haft, han har i hele sin karriere kostet mål med sine rigtigt dårlige beslutninger.

Nøjagtig som David Luiz de kan ikke holde fokus i 90 min. Uden at tabe hovedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre

Så skete det igen, for anden gang på fire dage fik en VAR kendelse Jacob Nielsen op i det røde felt da AGF efter blot seks minuttet blev reduceret  til ti mand og tabte til FC Nordsjælland. Jeg har ikke set hændelsen men FCN spilleren der blev ramt på skinnebenet måtte udgå i pausen med en dyb flænge, og hvem var så manden bag VAR skærmen, ja det var Jørgen Daubjerg Burchardt. manden der dømte straffe til FCK efter slutfløjt og som kostede AGF sejren mod FCK. Vi har nok ikke hørt det sidste om der er nogle hold der bliver favoriseret af dommerne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mister12 skrev, den ‎01‎-‎03‎-‎2021 at 09:46:

Ja det siger du, men som jeg kan se så er det meget mere:)

Ja, 22 tosser der render rundt på en græsplæne efter én bold, og lige så snart de får den sparker de den væk igen :lol::lol::lol: giv dem doe 1 hver

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr
Kammerherre skrev, den 4.3.2021 at 11:29:

Vi har nok ikke hørt det sidste om der er nogle hold der bliver favoriseret af dommerne.

Det er jo altid dommerens skyld når man taber, for i virkeligheden er man jo laaaaangt bedre end vinderen. Når man vinder, er det til gengæld fuldt fortjent.........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kammerherre
tvr skrev, for 5 timer siden:

Det er jo altid dommerens skyld når man taber, for i virkeligheden er man jo laaaaangt bedre end vinderen. Når man vinder, er det til gengæld fuldt fortjent.........

Det er jo som regel det tabende hold der er utilfreds med dommeren, da jeg var ung og spillede fodbold gik vores træner engang hen til dommeren da kampen blev fløjtet af og sagde, det var ellers en god kamp dommer, det var en skam du ikke så den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Jeg synes VAR har taget charmen ud af dansk fodbold i superligaen, sådan som det praktiseres. 

Et af formålene var, at det skulle give mere retfærdige kendelser. Det er til dels også sket, men så alligevel ikke. Når alt tages i langsom gengivelse fra 3-4 vinkler, kan man tit finde noget at dømme på med fodboldloven i hånden, så når noget kommer til VAR dømmes det tit hårdere end ellers. Og så står dommeren bagefter og siger at jvf fodboldloven så kunne der dømmes. Rigtig meget kan dømmes ud fra fodboldloven men det er også hvordan den fortolkes der spiller ind. Pudsigt nok fortolkes den yderst bogstaveligt ved VAR mens den i mindre grad gør det når der ikke er VAR, ligesom det altid har været tilfældet.

Endvidere skal dommeren ud og vurdere og spillet afbrydes i 3-4 min ved VAR, det tager intensiteten og stemningen ud af kampen. Men er linjen så ens, slet ikke. Hverken i selve kampen eller blandt dommerne. AGF fik en spiller smidt ud efter VAR. senere kom en værre forseelse fra en AGF spiller, det gav kun gult, men der var dommeren ikke ude og se VAR, han blev ikke kaldt derud. Linjen ?  Det giver jo ingen mening dette her.  For slet ikke at tale om de straffesparkfadæser VAR har givet også i andre kampe. Man har jo set utallige eksempler i fodboldudsendelser nu, at linjen for hvornår der er straffespark er meget mere svingende end @Onslows gågang efter en meget våd bytur. 

En kommentatorer sagde at det var er problem at en stor del af dommerne ikke selv har spiller fodbold rigtigt. De har ingen forståelse for spillet og med VAR står de med teorien i fodboldloven og dømmer bogstaveligt ud fra den, var meldingen. Håber ikke det er sandt, at en pæn del ad dommerne ikke selv har spillet fodbold rigtigt. Man bør jo have lidt forståelse for spillet. Utallige af de gamle kendte fodboldproffer  har jo sagt at at det her spor begynder at blive betænkeligt med VAR fordi man snart ikke tør tackle mere eller kæmpe lidt tæt om bolden. 

Ja der var fejlkendelser før VAR, men fodboldkampene var mere intense, levende og der blev ikke dømt “teoretisk” men mere ud fra fornuften. Nu aner ingen hvor linjen rigtig er, når der dømmes hårdt ved VAR og i de fleste andre af spillets facetter dømmes mindre hårdt. 

I stedet for at lade et par dommere sidde i VAR vognen og kloge sig, så kunne så kunne der stå en ekstra på hver baglinje eller de kunne sidde derhjemme med kaffen. 

Tøffe skriver her at det ikke er VAR der er problemet men dommernes måde at bruge VAR på - det har han sikkert også en pointe i https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/var-er-ikke-problemet-det-er-dommerne/8488925

Redigeret af Aros

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...