butterfly 817 Skrevet 11. April, 2021 Som sagt var jeg også i Thailand, sidste år på samme tid som i år Nu har de godt nok lukket for alt det sjove i 14 dage, hvis det så kun bliver det Sidste år var Thailand tørlagt fra 10 april - 4 maj og udgangsforbud fra 22.00 - 05.00, alt var lukket ned i 2 måneder og rejse rekstritioner I hele landet. Men det vækker da lidt bekymringer hvis de ikke får kontrol med Cluster udbruddet, som er opstået omkring Bangkok Butterfly 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
newbee 362 Skrevet 11. April, 2021 Hvad jeg hører fra de fleste fra Thailand ligenu så forventer de minimum 4 ugers nedlukning. De når ikke at få styr på udbruddet på 2 uger. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KnudSan 1856 Skrevet 26. April, 2021 Hej @butterfly Hvordan ser landet Thailand ud fra dine tanker og syn. Er Covid-19 på hastig fremryk? Er befolkningen skræmt og tager de hensyn for at mindske smitten. Håber alt er ok med dig og du har nydt gode sager. Hilsen KnudSan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Thaimig Skrevet 26. April, 2021 newbee skrev, den 11.4.2021 at 16:56: Hvad jeg hører fra de fleste fra Thailand ligenu så forventer de minimum 4 ugers nedlukning. De når ikke at få styr på udbruddet på 2 uger. Nej langt fra, nok nærmere 2 år desværre, og hvor er det synd de er så lang tid om at sadle om, hvilket gør kultur forskellen som er mega stor, men på det område, ærgerligt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Thaimig Skrevet 26. April, 2021 KnudSan skrev, for 8 timer siden: Hej @butterfly Hvordan ser landet Thailand ud fra dine tanker og syn. Er Covid-19 på hastig fremryk? Er befolkningen skræmt og tager de hensyn for at mindske smitten. Håber alt er ok med dig og du har nydt gode sager. Hilsen KnudSan Nu hedder jeg dog ej Butterfly men tillader mig at svare, min kæreste som pt opholder sig i Chonbury (beklager stavefejl) Hun siger at Covid 19 er i vild udbrud og det pt kun bliver værre for hver dag, gad godt vide om jeg nogensinde møder hende igen live Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
newbee 362 Skrevet 30. April, 2021 Jeg ser NDTVI og Nick som normalt er max positiv omkring alting er nu på at Thailand og bar åbner aller aller tidligst 15 juni 2021 Den Thailandske ambassade har lige meldt ud at ASQ er sat op for alle til 14 dage igen fra den 1 maj 2021. Det er simpelthen noget af det dummeste jeg længe har hørt. Det nuværende Corona udbrud kom ikke fordi de have sænke karantæne kravet fra 14 dage til 10 dage uden vaccine og 7 dage for dem med vaccine. 1: Covid19 har virkelig fået vist med kæmpe lup hvor mange dumme mennesker der findes i denne verden 2: Jeg har nok efterhånden accepteret at jeg igen i år ikke kommer til Thailand det bliver så +2 år siden Min logiske hjerne forstår præcist hvordan psykologi virker men det er vanvittigt at se Stanford fængsels eksperimentet blive kørt på verdensplan og at vi ikke siger fra som mennesker. Australiens regering diskutere ligenu hvordan de kan straffe deres egne borgere for at rejse ud af landet og komme tilbage igen. Selvom det nærmest er umuligt at få en udrejse tilladelse i Australien i forvejen. UK har indført 14 dages karantæne når du kommer hjem og sat en uhørt høj pris på karantænen som du selv skal betale samt en liste på 25 tinge der kan give dig adgang til at rejse ud af landet. Alle acceptere bare krækningen af helt normale frihedsrettigheder vi har tilkæmpet os. Og bare så alle er med jeg tror Covid19 findes, at det er alvorligt for mennesker i risikogruppen og jeg ønsker ingen mennesker skal dør af Covid19 men jeg mener også at jeg ligesom alle andre vælger at tage en risiko for at dø hver dag jeg vælger at leve mit liv. Det må være op til mig hvilke risikoer jeg vælger til og fra i mit liv når jeg lever i et demokrati. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sanook 541 Skrevet 1. Maj, 2021 Sådan er situationen i Thailand lige nu. Tilbake til 14 dagers karantene, restauranter må stenge i seks provinser - Thailands Tidende Ikke opmuntrende for os turister 1 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
butterfly 817 Skrevet 1. Maj, 2021 Og Butterfly sidder stadigvæk oppe i Esaan og nyder livet og passer på ejendommen Har lige fået opgraderet min opholdstilladelse til 12 Juni Har nu selv prøvet den med de 16 dage ( 14 dage karentæne ) GAB GAB fra 15 - 30 Marts, de sidste 3 dage ventede jeg kun på at blive løsladt, havde gennemgået 2 x swap test (næse - mund test ) havde neg. Covid test fra DK Som newbee skriver, 7, 10 eller 14 karentæne er total ligegyldigt og kun til at afskrække farang til at komme til LOS Problemet er : at blive testet i Thailand I DK kan du blive testet 24/7 I Thailand tjaa og det koster tror sgu der problemet ligger Ok alle Thaierne mangler penge pga Covid 19, men der er en person i Thailand som har rigeligt med milliarder af dollars, måske han skulle træde i karakter for en gang skyld og få folket på sin sidde igen Undskyld måske lidt politik i denne tråd, det skal ikke gentage sig , men jeg måtte sige det Butterfly 3 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
KnudSan 1856 Skrevet 1. Maj, 2021 Dejligt at høre fra dig @butterfly Livet skal jo leves, hygge til dig i Esaan, nu med dejligt mange dage Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
newbee 362 Skrevet 1. Maj, 2021 Jeg gad godt selv sidde i Thailand ligenu. Skulle være hoppe af sted i April med 10 dages karantæne og så bare lavet visa extensions. Dog ikke sikker på min chef er enig og undskyld det tidligere politiske skriv er bare ved at være en smule frustreret. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13849 Skrevet 5. Maj, 2021 (edited) butterfly skrev, den 1.5.2021 at 19:52: men der er en person i Thailand som har rigeligt med milliarder af dollars, måske han skulle træde i karakter for en gang skyld og få folket på sin sidde igen Han har da doneret et par tons hundefoder - og hygget sig med sine konkubiner Men man forstår ikke helt at regeringen ikke gør mere for at mindske antallet af dræbte i trafikken istedetfor at lave nedlukninger og forbyde folk at gå på stranden - i 2020 blev der i Thailand dræbt ca. lige så mange i trafikken/dag, som der i løbet af hele året døde af Corona - for ligesom at sætte Coronaen i perspektiv Redigeret 5. Maj, 2021 af Jernsvinet 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sammy 474 Skrevet 19. Juni, 2021 cassanova skrev, den 16.3.2021 at 09:45: En meget indforstået beskrivelse som jeg ikke kan bruge til ret meget, hvad er f.eks.ASQ gæster? Er LOT lufthavnen i Bangkok? Ellers syns jeg det ser ud til at være afsindigt dyrt 2000 bath. For en Taxi , det må være fra Bangkok til Pattaya. 39500 Bath. For hotel, det må være for 38 overnatninger!!!! Jeg har været i Thailand mange gange , sidste gang var i 2010. Det lader til at ser er sket rigtigt meget med prisniveauet derude. Suwanabumi til Pattaya er ca 1200-1500 bht. Så det må være den sædvanlige Thailandske idé om at skrue prisen op og prøve at indhente noget af det forsømte. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Anonym bruger 317 Skrevet 26. Juni, 2021 sanook skrev, den 28.3.2021 at 16:47: En anden interessant info. Man kan gennem sygesikring Danmark købe en billigere forsikring, da de samarbejder med BUPA. sanook Det må lige undersøges gouda vil have dkk 1377 for 45 dage Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
butterfly 817 Skrevet 27. Juni, 2021 Sammy skrev, den 19.6.2021 at 19:01: Suwanabumi til Pattaya er ca 1200-1500 bht. Så det må være den sædvanlige Thailandske idé om at skrue prisen op og prøve at indhente noget af det forsømte. Det var den eneste mulighed der var, for at komme til mit ASQ Hotel i Pattaya. Men rigtig normal pris er ca. 1200 thb 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13849 Skrevet 28. Juni, 2021 butterfly skrev, for 19 timer siden: Det var den eneste mulighed der var, for at komme til mit ASQ Hotel i Pattaya. Men rigtig normal pris er ca. 1200 thb Mener bussen koster 130 Thb 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
butterfly 817 Skrevet 28. Juni, 2021 Jernsvinet skrev, for 10 timer siden: Mener bussen koster 130 Thb Vist kun Cheap Charlie der tager bussen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jensen6 571 Skrevet 28. Juni, 2021 Nope! Man sidder MEGET bedre i bussen og behøver ikke underholde chaufføren undervejs! Den kloge tager bussen - besparelsen er så kun en bonus 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13849 Skrevet 28. Juni, 2021 (edited) butterfly skrev, for 1 time siden: Vist kun Cheap Charlie der tager bussen Så er der jo plads til at give den gas på andre områder I busserne er der sikkerhedsseler, seletvang og god benplads med fodstøtte. Bussen stopper 4 centrale steder i Pattaya, hvorfra man nemt kan gå til de fleste hoteller/condeminiums eller hyre en motobiketaxi, hvis man ikke har for megen baggage - ellers kan man tage en Bathbus eller hyre en alm. taxi (her vil jeg dog anbefale at man aftaler prisen først! Fra Pattaya til lufthavnen kan man køre med Bell Travel, som efter aftale tilbyder opsamling direkte ved hotellet i minibusser, som så kører rundt i hele byen og samler flere op, før den kører til busstationen, hvor der er omstigning til alm. store busser - det fungerer rigtig godt og trygt. Jeg har til nød, været nødt til at bestille en taxi en tidlig morgen for at kunne nå til lufthavnen i god tid. Chaufføren kunne selv om han var en yngre gut ikke særlig meget engelsk - nærmest ingenting - og så kørte han med hænderne indeni rattet - så hellere tage bussen (kræver blot at man ikke skal flyve alt for tidligt) og man kan nyde udsigten og slappe af på vejen til lufthavnen. Redigeret 28. Juni, 2021 af Jernsvinet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sanook 541 Skrevet 28. Juni, 2021 (edited) Anonym bruger skrev, den 26.6.2021 at 22:46: Det må lige undersøges gouda vil have dkk 1377 for 45 dage Topsikring som er mit forsikrings selskab sendte for nogle måneder siden en rejseforsikring med cov-19 dækning på markedet. Mener også andre forsikringsselskaber har taget ideen op. https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/topdanmark-daekker-nu-hvis-du-bliver-syg-af-covid-19-pa-rejsen?publisherId=13559199&releaseId=13620695 Så er spørgsmålet om Thailand bliver accepteret af selskabet. Redigeret 28. Juni, 2021 af sanook Text Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg