Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 BlackStockings skrev, for 6 timer siden: Jeg er nød til at sige at ud for det du skriver, så virker det for mig at hun har en personlighedsforstyrelse og søger opmærksomheden hos jer af den ene eller anden grund. Ja det er også det jeg føler, når man snakker med hende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Brutus skrev, for 5 timer siden: Hvis du har kendt din veninde i flere år, så må du vide om hun er stærkt opmærksomhedssøgende. Sådan noget kommer ikke ud af det blå. Om hun godt kan lide at fortsætte historier, som altid handler om hende selv, ofte tilsat rigelige mængder dramatik. Hun har det sikkert elendigt med sig selv, og udlever derfor et pseudo-liv. Hvis/når du eller i konfronterer hende vil hun formentlig enten afvise jer, eller bryde sammen og tilstå. Eller i værste fald måske forsøge at bevise, at hun bliver voldtaget, ved at anklage en uskyldig Hende her er en ny som vi kun har kendt i et år. Hun er som regel meget stille og taler kun når man spørger hende om noget. Så har ingen tvivl om at hun har dårlig selvværd.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Nemtøs skrev, for 5 timer siden: Uanset om hun taler sandt eller lyver, er begge dele forfærdeligt på hver deres måde. Når hun ikke ønsker at tale om det, og hun siger at hun har meldt voldtægten og går til psykolog. Hvis jeg var i dine sko ville jeg spørge hende efter "hvad forventer du af mig/os ved at fortælle om oplevelsen?" Forud for dette spørgsmål, anerkende at hun har gjort det rigtige ved at have meldt det til politiet og hun går hos psykolog. Enten fortæller hun hvad hun har brug for, eller også siger hun at hun ikke har brug for noget, hvorefter I kan fortsætte det I ellers ville gøre. Du kunne også alt efter hvor konfronterede du tør vi være, spørge hende om, efter hun har sagt at hun ikke ønsker noget spørge nysgerrigt ind til hvad årsagen er til at hun fortæller om oplevelsen, når hun ikke ønsker din/jeres hjælp Tak det var et godt råd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 AalborgLook skrev, for 4 timer siden: Lyder som Peter og ulven, for at få opmærksomhed. Det er også den tanke jeg har haft Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Liverpool skrev, for 4 timer siden: @Melody Jeg forestiller mig 2 scenarier. 1. Det hele er opspind og hun lyver for at få opmærksomhed. Dette er velkendt i litteraturen. For at få denne opmærksom hed skal det have en vis alvor (almindelig ting giver ikke opmærksomhed), og det må gerne være et emne som er oppe i tiden, og som optager personen. Til det formål er voldtægt super fint. 2. Nogle mennesker mangler enhver dømmekraft i forhold til mænd, eller de evner ikke at sige fra tydeligt. Eftersom hun allerde går til psykolog, så vil jeg lade det være op til politiet og psykologen. Du skal bruge din tid på noget andet. Ikke sniksnakke om det med andre. Det bliver let dit behov for opmærksomhed der nu tjenes. Du skal lade de professionelle, som allerede er indblandet, løbe med sagen og passe din butik. Stop med at tale med andre om den. Rejser hun sagen, vil jeg kort sige, at hun , som din ven, har dit hjerte, men at det er bedste at politi og psykolog tager sig af sagen, da de bedre kan hjælpe hende. Tal derefter mod noget andet Altså grunden til jeg lige præcis skriver det her er jo fordi at man er 100 procent annonym. Så ingen af jer ved hvem hun er eller os andre. Ja hun siger at det er anmeldt og hun går til psykolog, men hvad nu hvis det ikke passer? "Pas din butik" seriøs? I og med vi allerede er indblandet, er det sq svært at bare vende ryggen til og tænke det går nok. Du skriver at jeg skal stoppe med at snakke om det? Igen da det er noget der bekymre mig og mine veninder meget, hjælper det ikke at holde det inde selv. Og derfor er man netop nødt til at snakke om det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Brutus skrev, for 3 timer siden: Med mindre du kender hendes psykolog, så tror jeg heller ikke at hun går hos en psykolog. Det er også en del af hendes fortælling. Hun er bange for at en psykolog ville bore i noget, hun ikke har lyst til at konfrontere. Spørg hende hvem psykologen er. Opsøg ham eller hende. Der er naturligvis absolut tavshedspligt, men bring dine bekymringer op og få nogle råd. Hvis det er hendes psykolog så får han eller hun også noget at arbejde med. Det var en god ide Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Coco Darling skrev, for 3 timer siden: Har hun meldt det til politi ville de nok sansynligvis have hinde telefon, tabs, pc for at se hvad se har skrevet om op til møde. Da jeg tidligere har hørt fra en Voldtægt offer politi fik hinde pc og tlf. Jeg er bange for det er corona ensomhed der nu kræver opmærksomhed eller anden årsag. Ja det tror jeg du har ret i Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Udenlandsdansker skrev, for 1 time siden: 4 * voldtaget siden November..!! undskyld men er der slet ikke en alarm der ringer..? Pigebarnet har akut brug for hjaelp og opmaerksomhed. Jo der er jo nogle klokker der ringer. Det er jo derfor vi ikke ved hvad vi skal gøre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 7 timer siden: Den er virkelig svær. Chancen for at hun er blevet voldtaget alle 4 gange af forskellige mænd er jo forsvindende lav, men det er en mulighed. Det kan være, at hun har en dårlig vane med at gå efter de helt forkerte mænd. Derefter er der muligheden for, at hun reelt føler sig voldtaget uden at der er sket noget som egentlig kvalificerer sig som voldtægt. Måske har hun nogle ting hun skal arbejde med, og det er jo svært når hun siger at hun allerede får hjælp. Sidst er der muligheden for at hun lyver. Jeg og en veninde fik engang en ven som viste sig at være lystløgner. Først var historierne tragiske at høre, men de blev mindre og mindre sandsynlige og spejlede sig sjovt nok altid i vores egne historier, hvor dramatikken altid lige fik et godt hak hop, så hun kunne overgå hver enkelt, og historierne eskalerede konstant. Jeg ville ønske, at jeg kunne sige vi fik hende i terapi, men vi endte med at skære hende ud. Det kammede over for os, da hun toppede min venindes sande og meget traumatiserende fortælling om sin voldtægt med sin egen endnu vildere voldtægtshistorie som oveni de andre historier simpelthen var for usandsynlig (ifølge hende havde hun også blandt andet multiple personligheder og blev alkoholiker som 6-årig ved at stjæle sin fars vodka hver dag uden at nogen opdagede det i skolen eller hjemmet). Selvfølgelig er det bedste man kan gøre, at skaffe personen hjælp uanset om hun er lystløgner eller inde i nogle meget usunde mønstre, men jeg kan virkelig godt forstå hvis du ikke har lyst til at tage den. Sådan som du fremsætter historien lyder det på mig som om hun har det skidt og fabrikerer noget som sætter hende i centrum og tvinger hendes omgivelser til at støtte hende. Hvilket i og for sig er trist, hvis hun ikke tror at folk vil være der for hende uden en tragisk oplevelse. Det kunne også godt være mulighed nummer to, at hun simpelthen har en forvredet opfattelse af hvad der er voldtægt. At hendes indre følelser og ydre handlinger ikke stemmer overens i seksuelle situationer og ender ud i at hun føler sig overgrebet. Så hun har da nok uden tvivl nogle problemer hun godt kunne bruge støtte til. Spørgsmålet er, om det er voldtægt. Men jeg kan godt forstå hvis du ikke kan være i det hvis det viser sig at hun lyver. Jeg hader virkelig løgner. Men jeg vil rigtig gerne hjælpe hende også. Syns bare det er svært hvis hun ikke er ærlig. Vi har flere gange sagt at vi godt kan følge hende op til psykologen når hun har møder der og vente på hende og følge hende hjem igen. Men det vil hun ikke have, da hun syns det er meget hård psykisk at være ved psykologen. Og hun vil gerne være for sig selv op til. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Havnebumsen skrev, for 6 timer siden: hvorfor gik vi egentlig væk fra " gok i nødden med en kølle" og så slæbe hende med hjem? Hvis du ikke har noget der kan hjælpe så vær sød og lad være med at kommenter tak:) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Røvslikker skrev, for 3 timer siden: Jojo...hvad tænker man tjaaaa, om det er en historie fra de varme lande, eller om det et din fantasi der stikker af...nok der geden skal barberes gooooo week Hvis du ikke kan bidrage med noget der kan hjælpe, så være sød og lad være med at kommentere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Røvslikker Skrevet 27. Marts, 2021 Melody skrev, for 2 minutter siden: Hvis du ikke kan bidrage med noget der kan hjælpe, så være sød og lad være med at kommentere. Nååååå...nu spørger du jo om "hvad tænker i" og det bliver der svaret på, håber da det kan bruges...nok det mest realistiske i denne tråd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AalborgLook 5177 Skrevet 27. Marts, 2021 Røvslikker skrev, Lige nu: Nååååå...nu spørger du jo om "hvad tænker i" og det bliver der svaret på, håber da det kan bruges...nok det mest realistiske i denne tråd. Der er nogen der tænker mere end andre herinde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 27. Marts, 2021 Melody skrev, for 10 minutter siden: Jeg hader virkelig løgner. Men jeg vil rigtig gerne hjælpe hende også. Syns bare det er svært hvis hun ikke er ærlig. Vi har flere gange sagt at vi godt kan følge hende op til psykologen når hun har møder der og vente på hende og følge hende hjem igen. Men det vil hun ikke have, da hun syns det er meget hård psykisk at være ved psykologen. Og hun vil gerne være for sig selv op til. I forhold til patologiske løgnere, så er det ofte sådan at de lyver om mange ting, så ikke kun om én specifik oplevelse. Så der kan I kigge på om hun ellers er ærlig. Hvis hun er, så virker det som en form for råb om hjælp og ikke bare en løgn for løgnens skyld. Der kommer det an på hvad du selv kan være i og hvad du vil tage på dig. Hvis det ikke er sandt er det en bjørnetjeneste at lade hende fortsætte ud af den tangent. Hvis hun faktisk er blevet voldtaget har jeg hørt gode ting om både Exitcirklen og Kvisten. Det kan være, at I også selv kan få råd om hvordan det er bedst at håndtere situationen derfra (men er indrømmet ikke sikker på om de rådgiver på den måde). Men husk at der er en reel chance for at hun faktisk har følt sig voldtaget alle gangene, uanset om det så er en voldtægt i den forstand som vi forstår det eller ej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Røvslikker Skrevet 27. Marts, 2021 AalborgLook skrev, for 1 minut siden: Der er nogen der tænker mere end andre herinde. Nu er det sådan at historien ikke er noget som ligger i nærheden af min verden, så der bliver såmænd ikke brugt mange resurcer i den retning....at du måske ikke har andet at tænke på, er sku for fattigt i min verden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 1 minut siden: I forhold til patologiske løgnere, så er det ofte sådan at de lyver om mange ting, så ikke kun om én specifik oplevelse. Så der kan I kigge på om hun ellers er ærlig. Hvis hun er, så virker det som en form for råb om hjælp og ikke bare en løgn for løgnens skyld. Der kommer det an på hvad du selv kan være i og hvad du vil tage på dig. Hvis det ikke er sandt er det en bjørnetjeneste at lade hende fortsætte ud af den tangent. Hvis hun faktisk er blevet voldtaget har jeg hørt gode ting om både Exitcirklen og Kvisten. Det kan være, at I også selv kan få råd om hvordan det er bedst at håndtere situationen derfra (men er indrømmet ikke sikker på om de rådgiver på den måde). Men husk at der er en reel chance for at hun faktisk har følt sig voldtaget alle gangene, uanset om det så er en voldtægt i den forstand som vi forstår det eller ej. Ja det tror jeg du har ret i. Når man kigger på hende og hendes reaktioner, virker det meget ærligt. Det er bare historien der lyder lidt underlig. At hun ikke vil snakke så meget om hvad der er sket, kan jeg enlig også godt forstå. Man vil hellere glemme det. Jeg vil se om jeg kan finde noget hjælp til hende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Røvslikker skrev, for 1 minut siden: Nu er det sådan at historien ikke er noget som ligger i nærheden af min verden, så der bliver såmænd ikke brugt mange resurcer i den retning....at du måske ikke har andet at tænke på, er sku for fattigt i min verden. Når den ikke ligger i nærheden af din verden og du ikke bruger mange resurcer i den retning? Hvorfor har du så et behov for at kommenter? Syns du i stedet skulle bruge din energi på de andre tråde som du har noget kendskab til i stedet for. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liverpool 865 Skrevet 27. Marts, 2021 (edited) Melody skrev, 1 time siden: Altså grunden til jeg lige præcis skriver det her er jo fordi at man er 100 procent annonym. Så ingen af jer ved hvem hun er eller os andre. Ja hun siger at det er anmeldt og hun går til psykolog, men hvad nu hvis det ikke passer? "Pas din butik" seriøs? I og med vi allerede er indblandet, er det sq svært at bare vende ryggen til og tænke det går nok. Du skriver at jeg skal stoppe med at snakke om det? Igen da det er noget der bekymre mig og mine veninder meget, hjælper det ikke at holde det inde selv. Og derfor er man netop nødt til at snakke om det. Hvis hun IKKE går til psykolog og politiet ikke er indblandet, så vil jeg tage en snak med hende. Men det er en svær snak. De fleste er friske på at blande sig (hjælpe), men sjældent villige til at gå hele vejen, og evt. betale en pris. Når man hjælper, så påtager man sig et ansvar. Er du reelt villig til at tage det ansvar? Er hun en af dine bedste venner (som du vil gå hele vejen for), eller blot en ven. Når man taler med sindslidende eller almindelige mennesker, skal man holde sig til virkeligheden. Hvis en person f.eks. hører stemmer eller ser edderkopper, så dur det ikke, at man spiller med på den historie. Man skal derimod fastholde virkeligheden, og selv opføre sig "normalt" - men på den rigtige måde. Det kan være meget svært hvis man ikke er professionel. Det er en grund til at man skal være påpasselig med, at rode rundt i andre folks psyke. Du kunne spørge ind til psykologen eller de efterhånden mange politisager. Du kunne sige, at du var bekymret for hende etc. Men hvordan vil du reelt tage den samtale? Var det en af mine nære venner eller familie, så ville jeg kende personen, og have en god ide til, hvordan personen kunne takles. Jeg vil også kende personens familie. Men vil have et indtryk af, om der er tale om en sindslidelse, eller "blot" en "face". Er der tale om en sindslidelse, så er du ikke den rette til at løse problemet. Professionel hjælp er nødvendig. Den kan du faciliterer. Her fra internettet, kan jeg ikke vurdere problemets alvor, eller om hun overhovet er blevet voldtaget. Så vurder om det er en "face". Tag en snak med hende. Et du i tvivl, så faciliterer professionel hjælp. Og så er vi tilbage til mit første spørgsmål. Mener du reelt noget med det, eller er det hele sniksnak som reelt har til formål at spejle dig og dine veninder. Mener du og dine veninder reelt noget med det, så kan det eksempelvis være nødvendigt, at I går sammen og i fællesskab betaler hendes mange kommende konsultationer. Du kommer til at skulle bruge tid og penge. Megen tid. Ja man skal "blande sig i verden". Men det fordrer, at man med omhug vurderer situationen, og reelt er villig til at gå hele vejen. Verden er fuld af "gode" mennesker, som gerne gir en ged til julegave, for så at føle de sig som verdens bedste borger, blot fordi de har brugt lidt penge og 5 minutter på at købe en ged. De selv samme kan have familie eller venner, som de reelt ikke er der for. Den reele hjælp ligger i reelt at investerer dig selv i det. Eller skal du "passe din butik"(specielt ved sindslidende), for så hjælper du ikke for at hjælpe hende, for at hjælpe hende, men for at spejle dig i dit selvbillede. Så hvor langt vil du gå? Hvor vigtig er hun for dig? Jeg kan oplyse dig, at jeg ikke vil investerer 10-20 timer over flere år i en person, som ikke står mig meget meget nær. Men ved en meget nær ven eller familiemedlem vil jeg være der. Jeg vil investerer LIDT i en fremmed person, men derfor er jeg også påpasselig med at menneskeligt at forpligte mig på en sådan hjælp. Lidt hjælper naturligvis altid. Hvis alle gjorde lidt, så ville verden være meget bedre. Men hvis pigen reelt er syg, så er det en MEGET stor opgave, som vel kan vare resten af livet. Hvis du reelt vil gå hele vejen, så kunne du jo starte med, at finde ud af, om der reelt er indgivet voldtægtsanmeldelser. Det mener jeg burde være muligt af finde ud af via politiet. Men igen er jeg noget forvirret. Hvordan kan du, hvis det er en meget nær ven, være i tvivl om hun reelt er blevet voldtaget - endsige voldtaget flere gange. På mig lyder det til, at du er et led eller to forlangt fra hende, til at du skal blande dig. Redigeret 27. Marts, 2021 af Liverpool 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4511 Skrevet 27. Marts, 2021 @Melody Som flere herinde siger, og som du jo også selv giver udtryk for, så virker det ikke korrekt, at din veninde objektivt set er blevet voldtaget fire gange. Det har ofte været beskrevet, at det for piger, som er blevet voldtaget, har taget mange måneder (og for nogle taler vi år), førend de i det hele taget føler sig klar til at gå på en date igen, fordi frygten for en gentagelse er meget stor. Det er åbenbart ikke det store problem for din veninde. Flere er inde på, at det hele er opspind fra hendes side, og det er da muligt. Der er måske også en variant, som ikke har været nævnt endnu: Den første gang, din veninde fortæller om en voldtægt, har hun måske (og måske ikke) oplevet noget, som er gået over hendes grænser. Hun gengiver det overfor jer som voldtægt, men er ikke bevidst om den reaktion fra jer, som det medfører. Hun bliver overvældet over al den opmærksomhed og giver måske sin historie lidt ekstra krydderi undervejs. Efterfølgende får hun dårlig samvittighed overfor jer andre, men det er for svært for hende at indrømme, at hendes udlægning nok ikke var helt i overensstemmelse med, hvad der faktisk skete. Så er det nemmere at fastholde løgnen. Og så ruller snebolden. Senere finder hun på at genbruge samme historie igen, endda flere gange, fordi hun savner den opmærksomhed, den første løgn gav hende, og igen får hun jeres fulde opmærksomhed. Hun føler, at hun ikke kan “gå tilbage”, da hun er bange for konsekvensen fra jer, hvis hun indrømmer sine opfundne historier. Også selvom der muligvis kunne have været noget om snakken på den første af hendes fire “voldtægtsdates”. Hvad du selv gør, synes jeg @Liverpool har nogle gode pointer omkring. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
den lykkelige 460 Skrevet 27. Marts, 2021 (edited) Kære Melody I skal hjælpe jeres veninde og det er også det jeg læser, at I meget gerne vil. Jeg havde engang en pige i min omkreds, der fortalte, at hendes mor havde fået kræft. Vi var mange der hjalp hende indtil der var nogle historier, der ikke hang sammen. Vi kendte ikke pigens mor, men det lykkedes alligevel at får kontakt til moren. Moren fortalt, at hun ikke havde kræft, men at hendes datter tit fortalte historier, der ikke var sande. Hun var ikke løgner, men havde brug konstant opmærksomhed. Det lykkedes med fælles hjælp, at få psykologhjælp til hende. Hun har det godt i dag. Ved I med sikkerhed, at hun går til psykolog? Det kan være, at det er en del af den historie hun opbygger, at hun i virkeligheden ikke går til psykolog. Kender I hendes familie? Ellers kan det være en god ide, at kontakte dem. Hvis hun opdigter historier for at få opmærksomhed, så kan familien sandsynligvis fortælle mere om det. Hvis hun har samme problem, som pigen i min omkreds, så hjælper det ikke at konfrontere hende med, at I tror at hun opdigter historien. For os indrømmede hun det først, da vi talte sammen med hende, hvor hendes mor også var til stede. Uanset hvad, så har hun virkelig brug for hjælp. Jeg håber det bedste for hende den lykkelige Redigeret 27. Marts, 2021 af den lykkelige 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Melody Skrevet 27. Marts, 2021 Liverpool skrev, 1 time siden: Hvis hun IKKE går til psykolog og politiet ikke er indblandet, så vil jeg tage en snak med hende. Men det er en svær snak. De fleste er friske på at blande sig (hjælpe), men sjældent villige til at gå hele vejen, og evt. betale en pris. Når man hjælper, så påtager man sig et ansvar. Er du reelt villig til at tage det ansvar? Er hun en af dine bedste venner (som du vil gå hele vejen for), eller blot en ven. Når man taler med sindslidende eller almindelige mennesker, skal man holde sig til virkeligheden. Hvis en person f.eks. hører stemmer eller ser edderkopper, så dur det ikke, at man spiller med på den historie. Man skal derimod fastholde virkeligheden, og selv opføre sig "normalt" - men på den rigtige måde. Det kan være meget svært hvis man ikke er professionel. Det er en grund til at man skal være påpasselig med, at rode rundt i andre folks psyke. Du kunne spørge ind til psykologen eller de efterhånden mange politisager. Du kunne sige, at du var bekymret for hende etc. Men hvordan vil du reelt tage den samtale? Var det en af mine nære venner eller familie, så ville jeg kende personen, og have en god ide til, hvordan personen kunne takles. Jeg vil også kende personens familie. Men vil have et indtryk af, om der er tale om en sindslidelse, eller "blot" en "face". Er der tale om en sindslidelse, så er du ikke den rette til at løse problemet. Professionel hjælp er nødvendig. Den kan du faciliterer. Her fra internettet, kan jeg ikke vurdere problemets alvor, eller om hun overhovet er blevet voldtaget. Så vurder om det er en "face". Tag en snak med hende. Et du i tvivl, så faciliterer professionel hjælp. Og så er vi tilbage til mit første spørgsmål. Mener du reelt noget med det, eller er det hele sniksnak som reelt har til formål at spejle dig og dine veninder. Mener du og dine veninder reelt noget med det, så kan det eksempelvis være nødvendigt, at I går sammen og i fællesskab betaler hendes mange kommende konsultationer. Du kommer til at skulle bruge tid og penge. Megen tid. Ja man skal "blande sig i verden". Men det fordrer, at man med omhug vurderer situationen, og reelt er villig til at gå hele vejen. Verden er fuld af "gode" mennesker, som gerne gir en ged til julegave, for så at føle de sig som verdens bedste borger, blot fordi de har brugt lidt penge og 5 minutter på at købe en ged. De selv samme kan have familie eller venner, som de reelt ikke er der for. Den reele hjælp ligger i reelt at investerer dig selv i det. Eller skal du "passe din butik"(specielt ved sindslidende), for så hjælper du ikke for at hjælpe hende, for at hjælpe hende, men for at spejle dig i dit selvbillede. Så hvor langt vil du gå? Hvor vigtig er hun for dig? Jeg kan oplyse dig, at jeg ikke vil investerer 10-20 timer over flere år i en person, som ikke står mig meget meget nær. Men ved en meget nær ven eller familiemedlem vil jeg være der. Jeg vil investerer LIDT i en fremmed person, men derfor er jeg også påpasselig med at menneskeligt at forpligte mig på en sådan hjælp. Lidt hjælper naturligvis altid. Hvis alle gjorde lidt, så ville verden være meget bedre. Men hvis pigen reelt er syg, så er det en MEGET stor opgave, som vel kan vare resten af livet. Hvis du reelt vil gå hele vejen, så kunne du jo starte med, at finde ud af, om der reelt er indgivet voldtægtsanmeldelser. Det mener jeg burde være muligt af finde ud af via politiet. Men igen er jeg noget forvirret. Hvordan kan du, hvis det er en meget nær ven, være i tvivl om hun reelt er blevet voldtaget - endsige voldtaget flere gange. På mig lyder det til, at du er et led eller to forlangt fra hende, til at du skal blande dig. Okay det du skriver nu, kan jeg bedre forstå:) tak det har givet stof til eftertanke. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
RandomGuest1234 15 Skrevet 27. Marts, 2021 Hej Melody. Melody skrev, for 5 timer siden: Hej tak for råd:) Hun siger jo at hun går til psykolog, jeg ved ikke helt hvordan vi kan finde ud af om det er sandt. De har jo tavshedspligt Det kan du nok ikke til at starte med. I kan stille og roligt sætte jer ned med hende blandt vennerne og tage snakken. Det er den eneste måde hvor hun kan realisere at hendes historie har store huller og at det ser sådan ud for andre. Efter det har hun to muligheder, enten atfylde hullerne i historien eller blankt ignorere det og gentage samme historie. I vil ikke kunne undgå at komme ind på punkter som politi rapport og psykolog. men første skridt er det og resten kommer af sig selv. Jeg synes ikke du skal finde fif om hvordan man tjekker hendes psykolog uden hendes samtykke, det bringer intet godt. Men med 4 formodede voldtægter kan man ikke undgå at man render ind i en mur. Tag den der sit down convention og alt skal nok komme af sig selv. Håber i finder ud af det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2454 Skrevet 27. Marts, 2021 Melody skrev, for 10 timer siden: Politi rapporten, hvor kan vi finde det hende? Det kan du på politi.dk https://politi.dk/doegnrapporter Håber at din veninde får den hjælp som hun har brug for. Venlig hilsen lille_peter 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
HeinoH 48 Skrevet 29. Marts, 2021 (edited) Melody skrev, den 27.3.2021 at 13:46: Politi rapporten, hvor kan vi finde det hende? www.politi.dk - og så søg efter det aktuelle område. Nå, allerede besvaret. Redigeret 29. Marts, 2021 af HeinoH Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
John6valby 62 Skrevet 5. April, 2021 Måske hun føler det er voldtægt fordi hun ikke klart og tydeligt har sagt ok til sex, efter de nye regler skal der jo helst være et underskrevet dokument Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg