Hop til indhold
Rejsenetværk

Nemid og Eroguide.dk

Recommended Posts

Vil det udgøre dødsstødet for Eroguide.dk, hvis det bliver et lovkrav at alle skal logge ind med Nemid, for at kunne skrive i forum?

Eksperter og politikere flirter med kontroversiel idé om sociale medier: Skal bekæmpe »kolossalt problem«
Det er blevet kaldt »et kolossalt demokratisk problem« og skal i fremtiden løses med et opsigtsvækkende krav til brugerne af sociale medier, mener en stribe af landets førende juridiske eksperter i ny undersøgelse. 
På Christiansborg er flere partier positivt stemt. 
Et meget stort indgreb i folks ytringsfrihed, lyder omvendt kritikken.

"Forestil dig at skulle bruge NemID for at logge på Facebook eller oprette en profil, før du kan få lov at skrive din mening og kommentere andres budskaber.
Fremgangsmåden kan ligge dig fjernt i dag, men bør blive hverdag i fremtiden, hvis det står til en række eksperter og politikere. 
Formålet er at sikre en bedre og mere sober tone imellem danskerne, når de debatterer på internettet."

https://www.berlingske.dk/politik/eksperter-og-politikere-flirter-med-kontroversiel-ide-om-sociale-medier

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Glem det, men det bli'r et eksklusivt dansk problem i så fald, og personligt bli'r der blot investeret i en VPN. Så er mine digitale fodspor internationale, og ikke nogen hindring for at bruge sociale medier.

Redigeret af Argent

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 16 minutter siden:

Vil det udgøre dødsstødet for Eroguide.dk, hvis det bliver et lovkrav at alle skal logge ind med Nemid, for at kunne skrive i forum?

Eksperter og politikere flirter med kontroversiel idé om sociale medier: Skal bekæmpe »kolossalt problem«
Det er blevet kaldt »et kolossalt demokratisk problem« og skal i fremtiden løses med et opsigtsvækkende krav til brugerne af sociale medier, mener en stribe af landets førende juridiske eksperter i ny undersøgelse. 

"Forestil dig at skulle bruge NemID for at logge på Facebook eller oprette en profil, før du kan få lov at skrive din mening og kommentere andres budskaber.
Fremgangsmåden kan ligge dig fjernt i dag, men bør blive hverdag i fremtiden, hvis det står til en række eksperter og politikere. 
Formålet er at sikre en bedre og mere sober tone imellem danskerne, når de debatterer på internettet."

https://www.berlingske.dk/politik/eksperter-og-politikere-flirter-med-kontroversiel-ide-om-sociale-medier

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Mit bud er at ja det vil formentlig betyde dødsstødet for Eroguide.dk, jeg ved selvfølgelig ikke hvordan andre ville reagere, men personligt ville jeg ikke længere logge på, hvis jeg skulle bruge nemid.

God weekend alle, hilsen Kvindebeundren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest BlackMagic2020

Hvis det kommer så vidt med NEMID så er smuttet kan ikke se hvorfor det skal bruges

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Grydeskeen

Jeg vil intet problem have ved det, og kan ikke se hvad det skulle betyde for ytringsfriheden. Jeg skriver hvad jeg kan stå inde for, og stå ved, om det er med NemID eller ej, vil ikke ændre på hvad jeg skriver.

nu er problemet jo om det er FB, EG og andre der har dine oplysninger, og du så stadig er anonym, for andre bruger på siten, så ligger der et MEGET stort problem i site ejerens sikkerhed, og deres evne til at sikre at man forbliver anonym i offentligheden.

hvis man vil være offentlig på siten, så er der nok nogle ting jeg ikke vil skrive mere ( anmeldelser, da jeg gerne vil have at det er privat hvem jeg besøger )men vil da stadig være på siten, og deltage i diverse debatter. Hvis jeg var enlig vil der ikke være meget jeg ville ændre, da jeg så godt kunne stå ved mine handlinger.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest SweetMilf6630

Uha politik er altid er “bombe” emne. Men i min optik, er det endnu et skridt mod kontrol samfundet. Og det er jeg generelt imod. De er rigtig gode til at dække det med andre undskyldninger og forklaringer. Men de vil gerne kunne overvåge alt vi gør. 
Personligt ville jeg være ude indtil jeg af hensyn til mine børn kan gå fuldt offentlig. Lige nu skal ingen offentlige myndigheder vide hvem jeg er og komme og dømme mig en dårlig mor. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der står intet i grundloven om at ytringsfriheden er sikret anonymitet. Hele ideen med demokratiet er jo, at at alle lovlige ytringer er beskyttet mod voldelige og verbale overgreb. 

Omvendt kan man sige, at hvis ulovlige og chikanerende ytringer kan fremsættes anonymt, så har demokratiet et problem med ytringsfriheden, da offeret jo ingen mulighed har for at forsvare sig. 

Så ja, det vil sikkert afholde mange fra at skrive, men spørgsmålet er om det ikke vil fjerne en del problemer for mange prostituerede og massører? 

Mange nyder godt af gode anmeldelser, ja, men det er også med til at fastholde dem i bestemte koncepter og prisniveauer, hvor det er svært at gøre forskel på kunder og frit vælge den service man vil tilbyde. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

... en stribe af landets førende juridiske eksperter... 

Det lyder som om ingen vil lægge navn til forslaget endnu, men at det bare er en prøveballon. Jeg har ikke fået sat mig ind i brugen af VPN og TOR browser endnu, men tænker det ikke kan være så vanvittigt kompliceret.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det nu laves sådan, at du ikke kan logge ind anonymt for myndighederne, men kan forblive anonym i forum, har jeg intet problem med det.

Men Jeg er sikker på at et EG med Nemid, der viser hvem vi er, ikke vil kunne overleve.

Så er der kun dem tilbage der gider at, og som kan finde ud af at bruge krumspring, for at undgå Nemid identifikation i forum.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest SweetMilf6630

I forhold til anmeldelser kan hver enkelt GP, klinik i princippet lave sin egen hjemmeside hvor der kan skrives ris og ros. Men er nu nemmere at alt er samlet et sted. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

"Tone-debatten" handler altid om at dem, som mener noget andet end 'mig', skal ikke have lov til at udtrykke sig. DET er et demokratisk problem. 

Men lad os nu se, hvor slemt det går. Jeg tror at den prøveballon hurtigt punkterer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest kenderen
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Venlig hilsen
Rejsenetværk

trenden er desværre at krænkelsesparate kvinder er i bestemmende roller - sidst blev Ekstra Bladets "nationen" lukket og det er med garanti ikke det sidste forum uden nem-id og kvittering for betalt skat der bliver lukket ned pga "tone" osv

Del dette indlæg

Link til indlæg

Njae, det er vel mere et spørgsmål om, at krænkelsesparate kvinder bliver mere og mere repræsenterede i bestemmende roller, selv om der stadig er langt op til antallet af mavesure gamle mænd med forældede fastlåste kønsroller i de bestemmende roller. 
Den dag, hvor flere mænd erkender, at for hver krænkelsesparate kvinde er der mindst lige så mange mænd, det er parate til at krænke, og at der for mange kvinder er mere på spil end bare retten til at sige noget fladpandet (som er det, mange mænd tuder over, at de ikke må), fx risikoen for voldtægt og økonomisk ulighed, bliver det hele nemmere. Så kan mænd være mænd og kvinder være kvinder på den gode måde; befolkningens sexliv, set som et hele, bliver garanteret bedre så:)

Edit: glemte at citere kenderens indlæg:lol:

men mht Ekstrabladets nationen, så havde det altså udviklet sig til en farce. Der er da intet nogenlunde seriøst medie, der kunne lægge spalteplads til den slags. Hvis det er den slags, man skal møde i seriøse medier, før vi kan tale om ytrings- og åndsfrihed, så foretrækker jeg nu en vis regulering og indskrænkning...

Redigeret af Svendsenaalborg

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Lillemand

Vad avser man för sociala medier?   NemID är en Dansk e-legitimation, BankID är en Svensk, andra länder har sina.

Jag har mycket svårt för att se hur ett globalt socialt media-företag skall vilja eller ens kunna införa olika länders e-legitimation i sina system.  De vill nog inte på grund av kostnaderna, de kan nog inte grundat den europeiska dataskyddslagstiftningen (GDPR).   Jag misstänker att NemID är baserat på CPR, BankID är baserat på personnummer.  Dessa är särskilt skyddsvärda personuppgifter enligt GDPR, och det är därför inte tillåtet för vem som helst att hantera dem, och det blir extra känsligt om dessa korsar EU-gräns.  Till USA eller Indien?  Glöm det!

I tillägg kan inte vem som helst som bor i Sverige eller Danmark få e-legitimation.   I Sverige krävs att du är minst 16 år (18?) och har ett Svenskt personnummer, och är kund i en Svensk bank för att få ett BankID.  Jag förmodar att det förhåller sig på ett liknande sätt i Danmark.

Det har i debatten på vår sida av sundet diskuterats om man skall införa olika typer av spärrar för vissa sociala media och även webbplatser med erotiskt innehåll - man har talat om att för den händelse de inte går med på detta skall de spärras i nätet på samma sätt som man spärrar övergreppsmaterial (child abuse), eller spärra deras betalningsvägar.   Hittills har man avstått...  På samma sätt har vissa intressegrupper hotat att via rättssystemet ge sig på distributörerna (man åberopar lagen om olovlig våldsskildring och tryckfrihetsförordningen).

Jag tror att Facebook mfl inte låter sig hotas till eftergifter av små länder som DK & SE - vår mängd användare är som en droppe i havet, globalt sett.  Om hela EU gör gemensam sak, är det en annan sak - men det kommer ta ett decennium för EU att enas om en standard för e-legitimation - för att inte tala om en gemensam censurlagstiftning - för det är det debatten kommer att landa på.

Lille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen
Brutus skrev, for 22 timer siden:

"Tone-debatten" handler altid om at dem, som mener noget andet end 'mig', skal ikke have lov til at udtrykke sig. DET er et demokratisk problem. 

Men lad os nu se, hvor slemt det går. Jeg tror at den prøveballon hurtigt punkterer.

Så meget spot on og nailed @Brutus virkeligt essensen af en efterhånden afsporet debatkultur haves ikke argumentet Så udskammes og og moraliseres og” jeg er krænket” på fuld hammer.

Bødlen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kunne sagtens forestille mig at man skulle bruge Nem-ID på Facebook i fremtiden for at sikre identiteten på brugeren - Facebook er jo i den grad knyttet til en person og det ville jeg have det helt fint med :) 

På www.dating.dk kan du også blive Nem-ID valideret - du logger ind på din profil og klikker på et punkt hvor man så validerer sig, men du "stempler" bare din profil med en validering, du ændrer ikke brugernavn. Om hjemmesiden gemmer nogen oplysninger i baggrunden, ved jeg ikke. Men der er jo ingen kontrol af, om jeg har lånt et profilbillede fra en person med et mere attraktivt udseende end jeg selv.

Men der sker vel bare det, at hjemmesiden kommer til at være hosted i et tredieland, hvor det ikke er et krav.

Del dette indlæg

Link til indlæg
tja66 skrev, for 8 timer siden:

På www.dating.dk kan du også blive Nem-ID valideret - du logger ind på din profil og klikker på et punkt hvor man så validerer sig, men du "stempler" bare din profil med en validering, du ændrer ikke brugernavn.

Samme på scor.dk, formålet er at validere køn og fødselsdag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...