Hop til indhold
Coco Darling

Nye app med kun coronapas

Recommended Posts

God nyhed der kom i sidste uge. 
- Det er blevet endnu nemmere at komme ud i samfundet med den nye app.  Om du skal besøge en glædespige eller en café mm.
Den nye app er kun en coronapas. Den er nemt & diskret ved at, du kan været anonym. Det digitale coronapas indeholde samlet oplysninger om vaccinationsstatus, testsvar, så jeg din glædespige ser kun du er godkendt ikke hvorfor. Super diskret & hurtig :)

EA0C5803-9048-4141-A32B-595B7AD2A217.jpeg

77A82D84-2FCA-48F2-B0AB-0EA51B99206A.jpeg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så skal de bare have det til at fungere.

Den app er så fejlbehæftet (Android, nyeste aftapning) at den er uanvendelig.

Som software kyndig er jeg faktisk lidt harm over at man beregner sig et 2-cifret millionbeløb for ulejligheden, og så frigiver sådan en gang skrald.

Del dette indlæg

Link til indlæg
slip skrev, for 2 timer siden:

Så skal de bare have det til at fungere.

Den app er så fejlbehæftet (Android, nyeste aftapning) at den er uanvendelig.

Som software kyndig er jeg faktisk lidt harm over at man beregner sig et 2-cifret millionbeløb for ulejligheden, og så frigiver sådan en gang skrald.

Min fungere fint på Android og de har om omdøbt den til Coronapas (før hed den ssi)

Del dette indlæg

Link til indlæg
SEXY JASMIN HERLEV skrev, for 1 time siden:

Så fik jeg også installeret CORONAPAS App... Jeg er lidt spændt på hvordan den virker IRL ^_^

Mvh Jasmin 

Man kan skjule sit navn så den er mere anonym, grøn farve negativ og rød så har du ikke en 72 times negativ test eller er vaccinere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pussyboy skrev, for 18 timer siden:

Min fungere fint på Android og de har om omdøbt den til Coronapas (før hed den ssi)

Anmeldelserne spænder fra dine (virker perfekt), til "virker ikke, crasher ved login". Det sidste sker efter sigende hvis ikke man har Chrome som default browser på telefonen(!).

Hos mig virker den "sådan set", bortset fra at den i den grønne bjælke skriver "Gyldig i". Og så ikke mere, der var åbenbart ikke råd til et "Danmark". Og så kan man ikke lukke appen, den skal tvangslukkes.

Der er kommet en opdatering i dag, som ikke løser disse 2 problemer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
slip skrev, for 39 minutter siden:

Anmeldelserne spænder fra dine (virker perfekt), til "virker ikke, crasher ved login". Det sidste sker efter sigende hvis ikke man har Chrome som default browser på telefonen(!).

Hos mig virker den "sådan set", bortset fra at den i den grønne bjælke skriver "Gyldig i". Og så ikke mere, der var åbenbart ikke råd til et "Danmark". Og så kan man ikke lukke appen, den skal tvangslukkes.

Der er kommet en opdatering i dag, som ikke løser disse 2 problemer.

Android er og har altid været noget ustabilt skrammel. Der er utallige problemer med Apps og browsere osv. Det minder meget om Windows som man også skal være nørd for at få noget positivt ud af. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 2 timer siden:

Windows som man også skal være nørd for at få noget positivt ud af.

Du er helt skævt på den. Nørder bruger Linux, aldrig Windows. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
slip skrev, for 10 timer siden:

Du er helt skævt på den. Nørder bruger Linux, aldrig Windows. 

Det er jo det. Hvis man syntes at man skal være nørdet for at bruge Windows, så skulle man måske holde sig til sin kugleramme og fyldepen :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
SEXY JASMIN HERLEV skrev, for 18 timer siden:

Skal man så skanne QR koden for at se svaret eller hvad? 

Ja, coronapas appen kan både fremvise en QR kode, som er gyldig i en time fra den bliver genereret, samt skanne QR koder for at se om de er gyldige.

/Francois

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kører den som den skal idag ? Jeg fik lavet en kvik test i formiddag og jeg kan ikke se resultatet endnu - hverken på coronapas , sundhed.dk eller MinSundhed .. Jeg kan stadig kun se det negative svar på det link , jeg fik fra Falck ...  

Er der andre , som oplever noget lignende ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Vendelboen skrev, for 1 time siden:

Kører den som den skal idag ? Jeg fik lavet en kvik test i formiddag og jeg kan ikke se resultatet endnu - hverken på coronapas , sundhed.dk eller MinSundhed .. Jeg kan stadig kun se det negative svar på det link , jeg fik fra Falck ...  

Er der andre , som oplever noget lignende ?

Det må være Falck der er for langsomme til at indberette.

jeg fik taget en test kl 20.42 i dag og 21.10 kom svaret på sms og her kl 21.20 kom der besked om nyt i min sundhed både testsvar og pas er opdateret. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Slaven_Randers skrev, 1 time siden:

Det må være Falck der er for langsomme til at indberette.

jeg fik taget en test kl 20.42 i dag og 21.10 kom svaret på sms og her kl 21.20 kom der besked om nyt i min sundhed både testsvar og pas er opdateret. 

Der er nu kommet svar i MinSundhed men ikke i Coronapas. 

Så ja - der har nok været en forsinkelse fra Falck's side.. De andre gange har de været meget hurtigere til at opdatere... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
slip skrev, den 1.6.2021 at 19:32:

Anmeldelserne spænder fra dine (virker perfekt), til "virker ikke, crasher ved login".

Det typiske problem: Androids strømstyring lukker app'en når den er i baggrunden. Under oprettelse skal man bruge nem-id. Hvis man har nem-id app på samme telefon og skifter til den for at godkende, så lukker coronapas-app imens. Derfor er det umuligt at logge på, hvis man ikke først i indstillinger for strømstyring tillader app'en at køre i baggrunden.

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har en I-phone 8.    Det gik faktisk både hurtigt og nemt at få den installeret.   Jeg har modtaget første stik for vel snart 3 uger siden.  Det kom ret hurtigt frem, at jeg er grøn.  Så for nogen virker det sikkert skide godt og for andre er der nok nogle "børnesygdomm"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Advarsel skrev, den 3.6.2021 at 10:20:

Det typiske problem: Androids strømstyring lukker app'en når den er i baggrunden. Under oprettelse skal man bruge nem-id. Hvis man har nem-id app på samme telefon og skifter til den for at godkende, så lukker coronapas-app imens. Derfor er det umuligt at logge på, hvis man ikke først i indstillinger for strømstyring tillader app'en at køre i baggrunden.

Det sket ikke på min Samsung S10(Android 11) - og har hjulpet med en A-serie uden problemer samt en 5 år gammel Sony uden problemer

Del dette indlæg

Link til indlæg
tja66 skrev, for 4 minutter siden:

Det sket ikke på min Samsung S10(Android 11) - og har hjulpet med en A-serie uden problemer samt en 5 år gammel Sony uden problemer

Nej, det er ikke alle der implementerer lige restriktiv strømstyring, men det findes altså på nogle 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...