Hop til indhold
Fynboen1968

Zetland interesant artikel om sexkunden

Recommended Posts

Meget interessant artikel. Jeg oprettede denne bruger, da jeg læste den. Eftersøgte for noget tid siden en regulær sportsmassage (under lockdown), hvor jeg havnede på siden annoncelight, som jeg hurtigt fandt ud af, ikke var den gængse rute almindelig sportsmassage. Blev hængende og studsede over en annonce, jeg fandt ekstremt interessant. Jeg gjorde ikke noget ved det, da jeg er i et forhold, men har sidenhen taget mig selv i nærmest at fantasere om ideen. Jeg kunne ikke drømme om at gå på et bordel - ikke for at spille hellig, men blot en realitet -, og jeg har et fornuftigt sexliv, men tog springet forleden (før artiklen) og skrev til vedkommende. Annoncen havde links til 'anmeldelser' herinde, og det overraskede mig, at der er sådan et levende 'community' i den verden herinde.  

Anyway, det, jeg ville sige med anekdoten, er, at, det der overraskede mig, er, at det lader til at folk som mig, der tilfældigvis (måske) prøver en eller anden ting af en enkelt gang tilsyneladende er en mindre andel. 

Beklager, hvis det ikke er den normale jargon herinde, jeg er ny og er her blot af nysgerrighed :)

image.png

Redigeret af sapiens
ekstra sætninger

Del dette indlæg

Link til indlæg

Uhh hvor ville jeg gerne kontaktes af sådan en journalist og give min version.. Det er for mig bare endnu en artikel der fortæller om ynkelighed og den ulykkelige luder<_<.. Den lykkelige bliver lige kort nævnt og derefter gemt væk igen.. 

Især lige denne sætning sætter mit pis i kog

"Der er mange traumer. De sidder i væggene" 

Det lige til at lukke op og skide i.. 

Men hun skriver godt hende journalisten.. 

Redigeret af JenniferRomantica

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej JenniferRomantica og andre 

Nedenstående er fra undersøgelsen, der henvises til. Stemmer dette overens med den virkelighed, I ser derude? Det er overraskende lige fra 25 år og op i forhold til min forestilling :)

image.thumb.png.855d6b54f5d6890d1dfdb1e38d0f426b.png

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes det er en interessant artikel for det er jo rigtigt at der altid er fokus på kvinderne i prostitution og sex køberne er en stor grå masse man ikke ved så meget om - eller ikke interesserer sig så meget for. 

Min egen holdning er den at et sex køb ofte  er en slags brandslukning. Det er vigtigt at slukke en brand men det forebygger den ikke. 

Jeg kender en mand der aldrig har prøvet at have et ægte og nært forhold til en kvinde. Han er i 40 erne nu og når hans hudsult og trang til kvindeligt selskab bliver for presserende, ja så opsøger han en GP. Så bliver "  branden" slukket. Men hans problem er ikke løst. Istedet fastholder hans sex køb ham i en negativ spiral idet han ikke behøver at gøre sig umage med at score en kvinde og opnå det han mest af alt ønsker. : nemlig et kærlighedsforhold og ægte følelser med en kvinde.  Han har kun prøvet at være tæt på en kvinde, når han har betalt hende. Så på den ene side får han sine behov for nærvær opfyldt i den time om måneden, han betaler for det, på den anden side får han et helt forkvaklet forhold til det modsatte køn og gør ham akavet sammen med kvinder når det ikke handler om betaling. Netop fordi han ikke har prøvet andet, bliver det det normale for ham. Der er ikke noget han hellere ville end at finde sig en kæreste og stifte familie ( selvom han måske quo din alder og sit mønster har indset det lidet sandsynlige i at det vil ske) men han går til prostituerede og får dækket de umiddelbare behov og derved forringer han i den grad sine chancer for at finde den rette. Jeg tror der er mange som ham og i hans tilfælde er det ihvertfald ret mentalt usundt at forblive i det mønster.

Han ved det godt selv, men ved ikke hvad han skal gøre for at bryde det mønster. 

Jeg tror også det for nogle mænd kan være et slags drug at gå til GP. ( bemærk jeg skriver nogle - ikke alle) Og de mænd der gerne vil ud af det " misbrug" skal hjælpes ud af det.  

Redigeret af Den lille frøken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den lille frøken skrev, for 9 minutter siden:

Jeg tror der er mange som ham og i hans tilfælde er det ihvertfald ret mentalt usundt at forblive i det mønster.

Jeg er 56 år, og befinder mig i en sammenlignelig situation.

Bortset fra at jeg ikke ønsker at stifte familie.

Men jeg har altid gerne ville kunne score, og opnå sex uden at betale for det.

Det har jeg aldrig kunnet, og det kan jeg ikke.

Derfor er det for mig en lettelse at betale for et fysisk behov, som jeg ikke kan opnå på anden vis.

Jeg ser det ikke som et nederlag at betale for sex, men som en mulighed jeg er uendelig taknemmelig for.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den lille frøken skrev, for 29 minutter siden:

Jeg synes det er en interessant artikel for det er jo rigtigt at der altid er fokus på kvinderne i prostitution og sex køberne er en stor grå masse man ikke ved så meget om - eller ikke interesserer sig så meget for. 

Min egen holdning er den at et sex køb ofte  er en slags brandslukning. Det er vigtigt at slukke en brand men det forebygger den ikke. 

Jeg kender en mand der aldrig har prøvet at have et ægte og nært forhold til en kvinde. Han er i 40 erne nu og når hans hudsult og trang til kvindeligt selskab bliver for presserende, ja så opsøger han en GP. Så bliver "  branden" slukket. Men hans problem er ikke løst. Istedet fastholder hans sex køb ham i en negativ spiral idet han ikke behøver at gøre sig umage med at score en kvinde og opnå det han mest af alt ønsker. : nemlig et kærlighedsforhold og ægte følelser med en kvinde.  Han har kun prøvet at være tæt på en kvinde, når han har betalt hende. Så på den ene side får han sine behov for nærvær opfyldt i den time om måneden, han betaler for det, på den anden side får han et helt forkvaklet forhold til det modsatte køn og gør ham akavet sammen med kvinder når det ikke handler om betaling. Netop fordi han ikke har prøvet andet, bliver det det normale for ham. Der er ikke noget han hellere ville end at finde sig en kæreste og stifte familie ( selvom han måske quo din alder og sit mønster har indset det lidet sandsynlige i at det vil ske) men han går til prostituerede og får dækket de umiddelbare behov og derved forringer han i den grad sine chancer for at finde den rette. Jeg tror der er mange som ham og i hans tilfælde er det ihvertfald ret mentalt usundt at forblive i det mønster.

Han ved det godt selv, men ved ikke hvad han skal gøre for at bryde det mønster. 

Jeg tror også det for nogle mænd kan være et slags drug at gå til GP. ( bemærk jeg skriver nogle - ikke alle) Og de mænd der gerne vil ud af det " misbrug" skal hjælpes ud af det.  

Jeg er ikke enig i din påstand.. Fordi den kræver at påstanden "der er en for alle derude" var sand.. Det er den altså bare ikke hvis man spørger mig.. Det kan være arbejdsforhold der gør man ikke kan finde en der vil leve under de forhold, det kan være psykiske lidelser som andre mennesker har svært ved at håndterer eller som direkte gør et forhold uhåndterbart og nogle mennesker igen er bare så socialt handicappet at de ikke kan finde en kæreste.. Der tror jeg faktisk vi er bidragende til at hjælpe med den sociale akavethed og indgyde noget selvtillid i de personer.. Vi er med til at afhjælpe deres hang til menneskelig kontakt og fjerne desperationen der bare ikke er klæder noget menneske.. Jeg har tit da jeg arbejdede på klinik være "tryktager" der gjorde man kunne fokuserer på andet end den søde piges bryster i byen og faktisk charmerer sig ind på hende fordi selvtilliden har fået et hak opad.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Meget interessant tråd. Jeg er sikker på at der er flere mænd end man umiddelbart tror, der kun har været sammen med med kvinder de har betalt for.  Det er generelt heller ikke så let i dag at tiltrække kvinderne ude i den virkelige verden, og vinde deres tillid og opmærksomhed. Der skal en ret stor indsats til. Jeg kender flere fyre som ikke rigtigt har nogen kontakt med det modsatte køn. Så det er jo en fantastisk mulighed at man kan købe en glædespige en gang imellem, og få det intime eller seksuelle behov opfyldt for en stund. Jeg selv har efterhånden været sammen med i hvert fald 24 forskellige glædespiger, både danske og udenlandske, og har fået fantastiske oplevelser som jeg meget nødigt ville være foruden. Nærvær og intimitet er trods alt vigtigt for de fleste mennesker. Og ikke mindst god sex.

Del dette indlæg

Link til indlæg
sapiens skrev, for 41 minutter siden:

Hej JenniferRomantica og andre 

Nedenstående er fra undersøgelsen, der henvises til. Stemmer dette overens med den virkelighed, I ser derude? Det er overraskende lige fra 25 år og op i forhold til min forestilling :)

image.thumb.png.855d6b54f5d6890d1dfdb1e38d0f426b.png

Det viser på ingen måder sandheden.. I hvertfald ikke hvad angår gifte kontra singler, skilte og ugifte.. Min erfaring er at ca 65 % af mit klientel er gifte eller i forhold.. Dette vurderet ud fra ringmærker, ringe eller deres eget udsagn.. Men det så selvfølgelig også dem der har mest at miste ved at udtale sig.. Anonymt or otherwise.. Man må forvente at folk ikke altid fortæller sandheden når det handler om ting der gør at der kan stilles spørgsmålstegn ved din person hvis du indrømmer tendensen eller lysten.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 2 minutter siden:

Jeg har aldrig forstået behovet for at analysere sex købere. Hvem har fornøjelse af at vide hvilke mænd, som bruger købe sex.

Sådan kan man jo sige om det mest videnskab og journalistisk i så fald - hvem har egentlig fornøjelsen? Men dermed ikke sagt at videnskaben (eller journalistikken) nødvendigvis tegner et billede, der afspejler virkeligheden, som nogle af brugerne eksempelvis anfører.

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 1 minut siden:

Det viser på ingen måder sandheden.. I hvertfald ikke hvad angår gifte kontra singler, skilte og ugifte.. Min erfaring er at ca 65 % af mit klientel er gifte eller i forhold.. Dette vurderet ud fra ringmærker, ringe eller deres eget udsagn.. Men det så selvfølgelig også dem der har mest at miste ved at udtale sig.. Anonymt or otherwise.. Man må forvente at folk ikke altid fortæller sandheden når det handler om ting der gør at der kan stilles spørgsmålstegn ved din person hvis du indrømmer tendensen eller lysten.. 

Det billede stemmer jo nok også mere overens med mine "fordomme".

Undersøgelsen (ikke artiklen) er lavet anonymt og er baseret på ca 15.000 besvarelser og er en del af en større rapport om danskernes generelle seksuelle adfærd.

Link til undersøgelse

Del dette indlæg

Link til indlæg

Først skal pigerne/kvinderne i denne branche gøres til stakler og nu er det så mændenes tur. Enhver nogenlunde begavet forsker kan udforme et spørgeskema, så han/hun får de svar de ønsker. Enhver nogenlunde begavet forsker/journalist kan finde lige nøjagtig det "offer" der passer ind i den verden, de ønsker at fremstille. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Endnu en artikel  om at købesex er  noget lort, som bør undgås. Det nye er at det også er noget lort for mændene. Pakket ind i en masse terapeutisk udenadslære. Fint at Peter har fundet sandheden om sig selv. Men som altid skal der generaliseres på basis af egne følelser og erfaringer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
jenslillemandhansenv2 skrev, for 1 minut siden:

Først skal pigerne/kvinderne i denne branche gøres til stakler og nu er det så mændenes tur. Enhver nogenlunde begavet forsker kan udforme et spørgeskema, så han/hun får de svar de ønsker. Enhver nogenlunde begavet forsker/journalist kan finde lige nøjagtig det "offer" der passer ind i den verden, de ønsker at fremstille. 

Jeg siger ikke, at artiklen ikke er tendentiøs. Jeg siger bare, at jeg ikke ser noget problem i at analysere emnet, hvis dette gøres ordentligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
sapiens skrev, for 2 minutter siden:

Jeg siger ikke, at artiklen ikke er tendentiøs. Jeg siger bare, at jeg ikke ser noget problem i at analysere emnet, hvis dette gøres ordentligt.

Det var såmænd heller ikke, fordi jeg ser et problem i det, det var barer min egen personlige holdning, hvem fanden har fornøjelse af denne viden! Tilsæt min egen personlig undren over behovet for utallige undersøgelser omk. sex salg. Hvis nogen virkelig ønskede at opnå viden omk. hvorfor gnaske normale mænd med ganske normale "opvækster" benytter sig af købe sex, så kunne man jo starte med at snuse lidt rundt i dette forum.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Enig med @jenslillemandhansenv2 og @Brutus. En velformuleret artikel, men den koncentrerer sig meget om, hvad terapeuten er kommer frem til.

JenniferRomantica skrev, for 15 minutter siden:

Min erfaring er at ca 65 % af mit klientel er gifte eller i forhold.

Det tror jeg, du har ret i. Jeg fik på et tidspunkt tilsendt et spørgeskema om sexkøb. Det virkede seriøst og kunne faktisk godt være fra den gennemførte undersøgelse, men jeg har ikke interesse i frivilligt at give et elektronisk spor til en ukendt tredjepart om min gøren og laden, heller ikke selvom man bliver “garanteret anonymitet”. Det er en risiko, jeg ikke vil tage. Hvis mange andre i forhold har det på samme måde, vil andelen af mænd i forhold blive for lav i undersøgelsen.

For mig er det desuden lidt overraskende, at hver tredje sexkøber øjensynligt kun har prøvet at købe sex én gang. Mon det passer? Nok ikke på EG-brugerne, i hvert fald. ^_^

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er ikke så meget til faste forhold, da jeg er noget af en enspænder. Nogle gange kan jeg måske godt savne et forhold, men det er kun indtil jeg oplever andre par der småskændes, så er jeg lykkelig for at være alene. Så det passer mig perfekt at jeg kan betale for sex, og dermed slipper for alt dramaet fra et parforhold. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 8 timer siden:

Jeg er ikke enig i din påstand.. Fordi den kræver at påstanden "der er en for alle derude" var sand.. Det er den altså bare ikke hvis man spørger mig.. Det kan være arbejdsforhold der gør man ikke kan finde en der vil leve under de forhold, det kan være psykiske lidelser som andre mennesker har svært ved at håndterer eller som direkte gør et forhold uhåndterbart og nogle mennesker igen er bare så socialt handicappet at de ikke kan finde en kæreste.. Der tror jeg faktisk vi er bidragende til at hjælpe med den sociale akavethed og indgyde noget selvtillid i de personer.. Vi er med til at afhjælpe deres hang til menneskelig kontakt og fjerne desperationen der bare ikke er klæder noget menneske.. Jeg har tit da jeg arbejdede på klinik være "tryktager" der gjorde man kunne fokuserer på andet end den søde piges bryster i byen og faktisk charmerer sig ind på hende fordi selvtilliden har fået et hak opad.. 

Det handler jo ikke om en påstand   og det handler ikke om at være enig eller uenig. Jeg beskriver bare et menneske jeg kender og som fortæller mig at han er bevidst om at hans hang til GP gør det virkelig svært for ham at finde en kæreste og at stifte familie.  Det som du beskriver er noget andet. 

Jeg kommer med et eksempel på hvordan det at gå til prostituerede kan være et destruktivt mønster der spærrer for nogle livsmål og du fortæller om hvordan prostitution kan bidrage positivt til mennesker med ensomhed og socialt akavethed. Begge dele er lige rigtigt. 

Hos nogle er det den eneste løsning. 

Hos andre bliver den løsning til et misbrug som de lulles ind i og får  dem til at tro at det er den eneste måde hvorpå de kan opnå kvindelig nærhed 

Og det var den sidste type jeg beskrev med et eksempel fra en af mine bekendte. 

Redigeret af Den lille frøken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den lille frøken skrev, for 9 timer siden:

Jeg kender en mand der aldrig har prøvet at have et ægte og nært forhold til en kvinde. Han er i 40 erne nu og når hans hudsult og trang til kvindeligt selskab bliver for presserende, ja så opsøger han en GP. Så bliver "  branden" slukket. Men hans problem er ikke løst. Istedet fastholder hans sex køb ham i en negativ spiral idet han ikke behøver at gøre sig umage med at score en kvinde og opnå det han mest af alt ønsker. : nemlig et kærlighedsforhold og ægte følelser med en kvinde. 

Det du skriver er interessant for mig.

Min egen oplevelse var at blot man rammer en smule ved siden af 'mainstream' som voksen mand, er det stort set umulig at 'score' ... 
Jeg har aldrig gennemskuet helt hvorfor, eller hvordan andre mænd bærer sig ad med at finde kærester, også i en voksen / moden alder,
Mit eget bud på det sidste er, at de fleste 'voksne' finder kærester i deres netværk - familie, venner, arbejde.
Desuden finder mange mænd en ny partner allerede mens de er i et forhold, har jeg hørt ... 

At score kræver at man først finder en jævnaldrende kvinde, der er 'single and looking', og min erfaring var at det er meget, meget svært ... 
Det overraskede mig meget, dengang jeg blev skilt, at det var så umuligt - det skal siges at jeg har en god kontakt med kvinder, og har aldrig isoleret mig - det er mere at jeg aldrig har oplevet situationer der 'lægger op til' dating.
Jeg synes at @JenniferRomantica har mange gode pointer i indlægget ovenfor ... men jeg synes heller ikke jeres pointer udelukker hinanden ...
Besøg hos GP'er kan godt blive en 'sovepude', derfor ventede jeg også meget længe før jeg besøgte en pige ...

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er sådant set helt enig i, at købere kan deles op i en del forskellige grupper

• Nogle kan bare ikke score
  • Nogle mangler seksuel spænding
  • Nogle opbygger en slags afhængighed
  • Nogle skal bare kneppe flest mulige. Disse besøger meget sjældent den samme kvinde igen
  • Nogle har brug for at få noget "seksuel selvtillid"
  • Nogle skal bare prøve det en enkelt gang
  • For nogen er omdrejningspunktet nok mere selve planlægningen og eller det at gøre noget "forbudt"
  • For nogen handler det egentligt blot om noget selvforkælelse eller Wellness (set med en mands øjne)
  • Nogle har en fantasi om at finde en slags kæreste i miljøet.  Det forveksler typisk begær med forelskelse
  • For nogle kan det kortes ind til at de er lidt afhængige af det adrealin-kick de får, og som efterfølgende giver dem en mening og energi til måske et megt trivielt og forudsigeligt liv

osv osv

Min egent opfattelse af hvorfor har prostitution altid eksisteret kan koges ned til:

De to køn har efter at den biologiske og nødvendige forelskelse har lagt sig meget forskellige opfattelser af hvad et godt og velfungere forhold handler om.  Dertil kommer nok også at mænd i højere grad end kvinder viser deres kærlighed igennem sex.   Selv få denne side kan man læse, at når man virkelig ønsker sig et parforhold,  så er hovedfokus typisk altid rettet imod at få seksuel stimulans.   Det betyder bestemt ikke, at kvinder så modsat søger sexløse parforhold,  meeen deres forventningsliste om andre ting de ønsker opfyldt i et parforhold er bare mega lang i forhold til den typiske mand.  Og....der er jo ikke noget mærkeligt i, at hvis ens behov understimuleres markant, så skrider man til handling. 

Afslutningsvis vil jeg bare sige, at alt det der trauma-fis forklare ikke ret meget mindre man også taler for at det skulle forklare alt muligt andet man foretager sig som menneske

• Valg af interesser
  • Valg af job
  • Valg af uddannelse

og bla bla  

Tilbage til trauma-fiset, jo branchen tiltrækker selvfølgelig også mennesker med diverse psykiske udfordringer,  men hver gang man laver den slags artikler, analyser mere ser man typisk kun toppen af isbjerget.  Vi andre ved godt at de kun er 10% af isbjerget man ser, med mindre man spriger i vandet og undersøger i dybden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er jo også noget med at blive ældre. Jeg har haft min forsvarlige del af kærlighed, forhold, børn og børnebørn. Det er mange gange fint, dejligt og udviklende med forhold, men det koster også. Det koster integritet, det koster kompromisser, det koster frihed og alt for ofte koster det kreativitet og livsglæde. Ekvationen måtte fungere så det hele ender på plus, ellers taber man noget værdifuldt af sig selv.

Jo ældre jeg bliver, des mindre går jeg på kompromis med mig selv. Og  jeg har en fornemmelse af at det i ligestillingens æra også begynder at være gyldigt for kvinder. Man gider ikke mere betale overpris kun for at have nogen form for selskab.
Lige nu, hvor jeg befinder mig i livet, er det at lade sig forkæles af en dejlig kvinde som i gengæld får en lille peng, aldeles udmærket. Det er så udmærket en luksus at jeg bare venter på at det skal blive forbudt også der ovre hos jer. Derfor undrer det mig lidt at det virker som at det er midt i livet de fleste besøger prostituerede. Jeg havde ellers troet at det var lidt højere op i alderen man havde størst glæde af det. Når man ikke længere gider flere kompromisser og vurderer sin integritet højt. Når man som mig, siger: Enough of that relationshalløjsa!

Med det sagt, vil jeg dog sige at der stadig er en lille åbning tilbage for Kate Winslet, hvis hun kommer på bedre tanker. Ikke for at det haster, Kate, men der kommer en dag når også den dør lukkes.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...