Guest Kosmopolitisk_type Skrevet 6. Juli, 2021 Kim Nielsen skrev, for 3 timer siden: @Kosmopolitisk_type, et spørgsmål af uvidenhed: Gonore er ikke noget at spøge med, skriver du. Jeg troede at det nærmest bare var en tur til lægen, en recept på penicillin, et par ugers afholdenhed, og så var man klar igen. Dit indlæg tyder ikke på at det går så nemt. Kan du til almindelig oplysning være venlig at uddybe? Tak! Gonore kan alt andet lige behandles med penicillin, jeg fik to hestepiller og var kureret på mindre end et kvarter - det gik ihvertfald stærkt. Men uden behandling kan gonore gøre dig steril, og i Storbritannien er der mutationer der er resistente og kan i værste tilfælde slå dig ihjel. Det var desuden er helvede i de dage der gik før jeg kunne se en læge og blive behandlet. Gult udflåd, konstant smerte ved vandladning og generelt ubehag og kløen. Siden da har jeg været ret hysterisk hvad brugen af kondom angår. Oveni dette har jeg ved to lejligheder oplevet at der har været tvivl om hvorvidt jeg havde gjort pigen gravid, dette er en oplevelser der kan gøre selv den mest barske mand til et nervevrag (ihvertfald mig) og uvisheden er utålelig. Derfor husker jeg altid at bruge kondom, med mindre det er med en fast partner jeg ved er testet negativ for sygdomme og tager enten piller eller benytter sig af spiral m.m. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mesterjacob 390 Skrevet 6. Juli, 2021 drmabuse skrev, den 5.7.2021 at 13:49: Spændende debat! Om det er et skred eller en udvikling skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan konstatere, at antal annoncer hvor der reklameres med "full service" eller "without" er steget over det sidste halve til hele år. Er du sikker på, at "full service" betyder sex uden gummi? Jeg har bare opfattet det som at sex er en naturlig fortsættelse af massagen. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Nielsen Skrevet 6. Juli, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 10 timer siden: Jeg havde det i halsen og oplevede ingen symptomer Tak nanna, men hvordan blev det så opdaget @Nannas Hjørne, var det ved en rutine undersøgelse? Ellers havde du måske haft det endnu uden at vide det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 7. Juli, 2021 (edited) Kim Nielsen skrev, for 7 timer siden: Tak nanna, men hvordan blev det så opdaget @Nannas Hjørne, var det ved en rutine undersøgelse? Ellers havde du måske haft det endnu uden at vide det? Jeg valgte at tage til en ekstra undersøgelse udover min rutineundersøgelse, fordi jeg ville knalde en fast partner uden kondom, så det var tilfældigvis meget let at opspore hvem jeg havde været sammen med siden min sidste rutine undersøgelse. Men det var da et heldigt tilfælde Redigeret 7. Juli, 2021 af Nannas Hjørne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
drmabuse 651 Skrevet 7. Juli, 2021 Mesterjacob skrev, for 11 timer siden: Er du sikker på, at "full service" betyder sex uden gummi? Jeg har bare opfattet det som at sex er en naturlig fortsættelse af massagen. Hej Mesterjacob, nej, jeg kan ikke være sikker på at alle annoncer med "full service" dækker over ubeskyttet sex, men i de tilfælde hvor jeg har skrevet og spurgt for en uddybning har det været tilfældet. En pige, eller nok rettere hendes "manager" skrev lettere irriteret at det dækkede "all without" hvilket gav mig indtrykket af at for vedkommende var det klokkeklart at "full service" var ubeskyttet sex. Formentlig er det et begreb der stadig bruges flertydigt af branchens udøvere, men meget ofte bruges det om ubeskyttet sex. Ærbødigst, DrMabuse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 484 Skrevet 7. Juli, 2021 Der er ihvertfald sket et skred i folks ondt i røven tendenser...jeg kan bare sige PAS JERES EGEN BUTIK sådan helt generelt ! 3 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Watanabe 283 Skrevet 7. Juli, 2021 (edited) Mr Black skrev, for 4 timer siden: Der er ihvertfald sket et skred i folks ondt i røven tendenser...jeg kan bare sige PAS JERES EGEN BUTIK sådan helt generelt ! Nej, @Mr Black, det er vigtigt, at de piger, der lader sig presse til at tilbyde sex uden beskyttelse, ved, at det samtidigt har den konsekvens, at vi er en masse andre, der vil fravælge dem. Redigeret 7. Juli, 2021 af Watanabe 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
drmabuse 651 Skrevet 8. Juli, 2021 Mr Black skrev, for 17 timer siden: Der er ihvertfald sket et skred i folks ondt i røven tendenser...jeg kan bare sige PAS JERES EGEN BUTIK sådan helt generelt ! Hej Mr Black, som jeg læser denne tråd, så er der tale om et spørgsmål der bliver stillet af trådstarteren baseret på hans oplevelser. Herefter følger en række indlæg der enten diskuterer selve spørgsmålet, altså om det er en stigende tendens, hvordan den enkelte kunde eller aktiv udøver i faget forholder sig til ubeskyttet sex, hvilke bevæggrunde pigerne kan have for deres valg samt hvilke konsekvenser deres valg har både for dem selv og for deres forretning, som det bl.a. ses nedenfor Watanabe skrev, for 13 timer siden: Nej, @Mr Black, det er vigtigt, at de piger, der lader sig presse til at tilbyde sex uden beskyttelse, ved, at det samtidigt har den konsekvens, at vi er en masse andre, der vil fravælge dem. Jeg har ikke læst nogen moraliseren eller beskyldninger, men en ganske sober tråd der ikke bliver afsporet, derfor mener jeg ikke at der er belæg for at fare i flint, men det er selvfølgelig op til den enkelte at vurdere . Ærbødigst, DrMabuse 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Svendsenaalborg 910 Skrevet 8. Juli, 2021 drmabuse skrev, for 2 timer siden: Hej Mr Black, som jeg læser denne tråd, så er der tale om et spørgsmål der bliver stillet af trådstarteren baseret på hans oplevelser. Herefter følger en række indlæg der enten diskuterer selve spørgsmålet, altså om det er en stigende tendens, hvordan den enkelte kunde eller aktiv udøver i faget forholder sig til ubeskyttet sex, hvilke bevæggrunde pigerne kan have for deres valg samt hvilke konsekvenser deres valg har både for dem selv og for deres forretning, som det bl.a. ses nedenfor Jeg har ikke læst nogen moraliseren eller beskyldninger, men en ganske sober tråd der ikke bliver afsporet, derfor mener jeg ikke at der er belæg for at fare i flint, men det er selvfølgelig op til den enkelte at vurdere . Ærbødigst, DrMabuse Sjovt, som man kan læse tingene forskelligt. Jeg læser fx et indlæg, der siger, at det er trist, at pigerne er blevet så ligeglade og kunderne ligeså. Deri ligger da en ret klar moralsk stillingtagen; eller nærmere en moralisering, for det er jo en vurdering af andres valg 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 484 Skrevet 8. Juli, 2021 (edited) Og diverse fordomme om at gp’ere der knalder uden gummi er udenlandske piger der bliver presset til det ?..ja jeg skal ikke kunne sige det, men det ved panelet åbenbart alt om på trods af de hævder at de jo tager stærkt afstand fra købesex uden gummi, så det kan jo ikke være noget de har erfaring med selv, er det noget i har læst i information eller hvor har i det fra ? ..jeg har personlig erfaring med at der findes ganske dejlige unge danske piger der tilbyder sex uden gummi og jeg har ikke indtryk af at der er nogen der har presset dem til det, men det ved jeg selvfølgelig ikke noget om Redigeret 8. Juli, 2021 af Mr Black Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 8. Juli, 2021 (edited) Mr Black skrev, for 2 timer siden: Og diverse fordomme om at gp’ere der knalder uden gummi er udenlandske piger der bliver presset til det ?..ja jeg skal ikke kunne sige det, men det ved panelet åbenbart alt om på trods af de hævder at de jo tager stærkt afstand fra købesex uden gummi, så det kan jo ikke være noget de har erfaring med selv, er det noget i har læst i information eller hvor har i det fra ? ..jeg har personlig erfaring med at der findes ganske dejlige unge danske piger der tilbyder sex uden gummi og jeg har ikke indtryk af at der er nogen der har presset dem til det, men det ved jeg selvfølgelig ikke noget om Jeg er sikker på at der er danske piger som knalder uden kondom af lyst og helt uden pres, men det er ikke noget man som gæst kan mærke. Jeg blev selv presset af min pimp da jeg startede ud. Ingen trusler eller noget, men et afgjort pres, som fik mig til at gøre det, selvom jeg egentlig ikke var komfortabel med det. Jeg var ung og ikke god nok til at sige fra, og tænkte at det "bare var sådan branchen var". At jeg meget bedre kan lide sex uden kondom var afgjort en faktor, men det var primært fordi han pressede på, og fordi han fik det til at lyde som om ingen gæster ville gide med kondom. Det tog halvanden års tid før jeg tog mig sammen til at stoppe det og yderligere halvandet år før jeg startede ud igen som selvstændig med kondom. Jeg vil vædde på, at ingen kunne mærke på mig, at jeg var ukomfortabel eller blev presset. Nu var beslutningen jo truffet og så kunne jeg lige så godt nyde det. Det er jo ikke noget man går og er anspændt om konstant. Man kan sagtens hygge sig og have det mega sjovt med sine gæster, grine, smile, få orgasmer osv., men derfor kan man stadig godt føle sig mere udsat ved det. Det er absolut ikke for at moralisere nogens valg, men det er bare naivt at tro, at man kan mærke på en pige om hun er presset. En af de ting vi GP'er mestrer, er at lægge alle vores bekymringer på hylden og være til stede i nuet, når vi er sammen med jer søde gæster. Det kan være opgaver, opvask, regninger, skænderier og det kan være risikoen ved ikke at bruge beskyttelse. Vi lægger det hele på hylden når dørklokken ringer, og fokuserer udelukkende på jer og vores tid sammen sådan er det i hvert fald for mig. Det er en af de ting jeg elsker ved at være GP, at jeg kan gøre det og bare nyde øjeblikket. Så anyways. Jeg er totalt pro friheden til at vælge præcis som man vil når det kommer til beskyttelse (men advokerer selvfølgelig regelmæssig testning), men jeg tror ikke, at man som gæst kan bruge sin mavefornemmelse når det kommer til udefrakommende pres på gp'er. Ikke udelukkende i hvert fald. Redigeret 8. Juli, 2021 af Nannas Hjørne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4544 Skrevet 9. Juli, 2021 Nannas Hjørne skrev, for 14 timer siden: det er bare naivt at tro, at man kan mærke på en pige om hun er presset. En af de ting vi GP'er mestrer, er at lægge alle vores bekymringer på hylden og være til stede i nuet, når vi er sammen med jer søde gæster. Fint formuleret. Er en GP presset af sin pimp eller sit bagland i øvrigt, så vil hun måske desuden se tiden med gæsten som et kærkomment frirum, hvor hun kan koble lidt fra i forhold til det, som presser hende. Med andre ord er det ikke et skuespil, at GPen virker glad for at se sin gæst. Men ok, denne kommentar går mere på mødet generelt end på, hvorvidt der er sket et skred eller ej i forhold til brugen af gummi. Jeg har selv kun besøgt piger i et par år og kan ikke vurdere, om der i den tid er sket en forskel eller ej på det punkt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
drmabuse 651 Skrevet 9. Juli, 2021 Mr Black skrev, for 18 timer siden: Og diverse fordomme om at gp’ere der knalder uden gummi er udenlandske piger der bliver presset til det ?..ja jeg skal ikke kunne sige det, men det ved panelet åbenbart alt om på trods af de hævder at de jo tager stærkt afstand fra købesex uden gummi, så det kan jo ikke være noget de har erfaring med selv, er det noget i har læst i information eller hvor har i det fra ? Det der argumenteres for i tråden er at når sex uden kondom tilbydes steder med et noget blakket ry med udenlandske piger, til relativt lave priser og det oftes nævnes i anmeldelser af disse steder at pigen er sur og tvær, eller i det mindste umotiveret, så kan man godt få den tanke at det ikke er helt frivilligt eller at pigen ikke helt kender risikoen og dermed er dårligt rustet til træffe et oplyst valg. Der drages ikke nogen nagelfaste konklusioner, der argumenteres og ræsonneres -det kan fint klares uden at læse Information eller have førstehånds viden om det @Nannas Hjørne Tak for et velskrevet indlæg der bygger på egen viden og erfaring og underbygger at det er en kompleks branche, hvor ikke alt er hvad det udgiver sig for at være! Svendsenaalborg skrev, for 19 timer siden: Sjovt, som man kan læse tingene forskelligt. Jeg læser fx et indlæg, der siger, at det er trist, at pigerne er blevet så ligeglade og kunderne ligeså. Deri ligger da en ret klar moralsk stillingtagen; eller nærmere en moralisering, for det er jo en vurdering af andres valg Helt enig, det er sjovt hvordan vi læser tingene -for mig er der stor forskel på en moralsk stillingtagen og moralisering. For mig at se er det moralisering, hvis man siger at alle skulle lade være med at udbyde og købe ubeskyttet sex, og at folk der køber det er en flok neanderthalere, basta! En moralsk stillingtagen er hvor man udtrykker sin egen mening og de værdier man selv abonnerer på, som f.eks at man syntes det er trist at pigerne og kunderne er blevet ligeglade. Det der er vigtigt for mig at er vi kan debattere disse emner åbent. Som tidligere nævnt er jeg helt ok med at der udbydes og købes ubeskyttet sex -så længe der er tale om fuld frivillighed hos begge parter og spå længe beslutningen er truffet på oplyst baggrund. Ærbødigst, DrMabuse 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Svendsenaalborg 910 Skrevet 9. Juli, 2021 (edited) drmabuse skrev, 1 time siden: Det der argumenteres for i tråden er at når sex uden kondom tilbydes steder med et noget blakket ry med udenlandske piger, til relativt lave priser og det oftes nævnes i anmeldelser af disse steder at pigen er sur og tvær, eller i det mindste umotiveret, så kan man godt få den tanke at det ikke er helt frivilligt eller at pigen ikke helt kender risikoen og dermed er dårligt rustet til træffe et oplyst valg. Der drages ikke nogen nagelfaste konklusioner, der argumenteres og ræsonneres -det kan fint klares uden at læse Information eller have førstehånds viden om det @Nannas Hjørne Tak for et velskrevet indlæg der bygger på egen viden og erfaring og underbygger at det er en kompleks branche, hvor ikke alt er hvad det udgiver sig for at være! Helt enig, det er sjovt hvordan vi læser tingene -for mig er der stor forskel på en moralsk stillingtagen og moralisering. For mig at se er det moralisering, hvis man siger at alle skulle lade være med at udbyde og købe ubeskyttet sex, og at folk der køber det er en flok neanderthalere, basta! En moralsk stillingtagen er hvor man udtrykker sin egen mening og de værdier man selv abonnerer på, som f.eks at man syntes det er trist at pigerne og kunderne er blevet ligeglade. Det der er vigtigt for mig at er vi kan debattere disse emner åbent. Som tidligere nævnt er jeg helt ok med at der udbydes og købes ubeskyttet sex -så længe der er tale om fuld frivillighed hos begge parter og spå længe beslutningen er truffet på oplyst baggrund. Ærbødigst, DrMabuse Men det er jo ikke emnet som sådan (ubeskyttet sex) som det indlæg, jeg taler om, udtaler sig moralsk om? Det er pigernes og kundernes bevæggrunde. Og det tages som sandheden, at det er fordi, de er ligeglade (med andre). Det kunne jo være, de bare vurderer risiko osv anderledes. Man kan da sagtens prøve at forklæde sin moralisering som moralsk stillingtagen ved at skyde andre ting i skoen; det ændrer bare ikke på, hvad det er. Det indlæg skammer folk ud, fordi det tager udgangspunkt i en antagelse, som der ikke er belæg for. Man behøver jo netop ikke drage nagelfaste konklusioner eller ræsonnere, når man tager udgangspunkt i sin egen sandhed; i dette tilfælde at piger og kunder er ligeglade… Redigeret 9. Juli, 2021 af Svendsenaalborg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 9. Juli, 2021 (edited) Den_glade_amatør skrev, for 4 timer siden: Fint formuleret. Er en GP presset af sin pimp eller sit bagland i øvrigt, så vil hun måske desuden se tiden med gæsten som et kærkomment frirum, hvor hun kan koble lidt fra i forhold til det, som presser hende. Med andre ord er det ikke et skuespil, at GPen virker glad for at se sin gæst. Men ok, denne kommentar går mere på mødet generelt end på, hvorvidt der er sket et skred eller ej i forhold til brugen af gummi. Jeg har selv kun besøgt piger i et par år og kan ikke vurdere, om der i den tid er sket en forskel eller ej på det punkt. Der er i hvert fald uendeligt mange ting som spiller ind og mange forskellige typer pres. Er det fx for at maksimere profit, kan man også tænke hvor grelt det står til økonomisk, hvis der er den eneste grund til at gøre det uden kondom. Versus fx at det er noget man gør fordi man tænder på raw sex og bare elsker en creampie over alt på jorden og er villig til at tage lidt risici for at udleve den lyst. Oprigtig glæde tror jeg ofte at man kan mærke på den anden person men netop som du skriver, kan man jo sagtens glæde sig over mødet med sin gæst og samtidig have presserende ting ved siden af som influerer ens beslutninger, fx angående kondom, antal arbejdsdage, arbejdstider, antal gæster om dagen osv. Det er ikke alt sammen så sort og hvidt at enten elsker man sit arbejde og udfører det udelukkende af lyst eller også er man presset og tvunget ud i det. Man kan godt være presset og stadig elske selve arbejdet, man kan være presset af andre ting end bagmænd, og man kan også gøre det helt frivilligt uden egentlig at elske det eller have lyst, man kan elske det og samtidig betragte det som en forretning. Mennesker og deres motiver er sjovt nok komplekse størrelser der ikke altid passer i en af to kasser. Redigeret 9. Juli, 2021 af Nannas Hjørne Tilføjede sidste paragraf Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 9. Juli, 2021 Mr Black skrev, den 3.7.2021 at 19:07: men om jeg fatter hvorfor de samtidig med det har så helvedes travlt med hvad alle andre gør, for mig virker det mere som en særlig form for politisk overbevisning Det handler om at nogle ting kun virker, hvis (næsten) alle gør det. Vi er ligeglade med om du bliver syg, men ikke om du smitter andre. Styrthjelm og sikkerhedsseler derimod, der kan du med rimelighed spørge hvorfor der lovgivning om, at man skal bruge dem, for det går kun ud over den enkelte i et uheld, hvis de ikke bruger dem. Forklaringen er en blanding af moral, at beskytte den enkelt mod egen idioti og skattefinansieret sundhedsvæsen (vi gider ikke betale for behandling af skader, som kunne undgås med en minimalt indgribende indsats). Men der er ikke lovkrav om vaccine. Det ville der måske komme, hvis ikke så mange valgte det frivilligt. Så der er plads til at enkelte siger nej tak. Mht. usikker sex er det jo lovligt at sælge, men i Tyskland er det forbudt. Det er nok samme logik: Beskytte prostituerede mod enten egen uvidenhed eller pres fra kunder/bagmænd. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Svendsenaalborg 910 Skrevet 9. Juli, 2021 (edited) Advarsel skrev, 1 time siden: Det handler om at nogle ting kun virker, hvis (næsten) alle gør det. Vi er ligeglade med om du bliver syg, men ikke om du smitter andre. Styrthjelm og sikkerhedsseler derimod, der kan du med rimelighed spørge hvorfor der lovgivning om, at man skal bruge dem, for det går kun ud over den enkelte i et uheld, hvis de ikke bruger dem. Forklaringen er en blanding af moral, at beskytte den enkelt mod egen idioti og skattefinansieret sundhedsvæsen (vi gider ikke betale for behandling af skader, som kunne undgås med en minimalt indgribende indsats). Men der er ikke lovkrav om vaccine. Det ville der måske komme, hvis ikke så mange valgte det frivilligt. Så der er plads til at enkelte siger nej tak. Mht. usikker sex er det jo lovligt at sælge, men i Tyskland er det forbudt. Det er nok samme logik: Beskytte prostituerede mod enten egen uvidenhed eller pres fra kunder/bagmænd. Det er jo de samme argumenter, som man fx bruger i Sverige for at forbyde prostitution helt… Hvorfor så ikke gøre det? Personligt tror jeg, at de sociale og sundhedsmæssige omkostninger ved prostitution med gummi langt overstiger det ekstra, som det uden giver. Mon ikke der er flere, det er tvunget ud i prostitution generelt? Forskellen er bare, at det nemmere risikerer at ramme kunderne. Og det er netop problemet: mændene vil gerne knalde de prostituerede, men ikke risikere at tage noget med hjem til konen. Eller at blive taget i noget generelt. Hvis du er bekymret for at få noget med fra din lille hemmelighed, så hold dig væk… Beskyt dig mod din egen idioti ved ikke at knalde piger, der knalder med mange andre, kunne man argumentere… Der er rigtig meget dobbeltmoral og falsk bekymring for samfundet og andre i det her… Redigeret 9. Juli, 2021 af Svendsenaalborg 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr Black 484 Skrevet 9. Juli, 2021 Jeg går ikke på bordel for at redde verden, når jeg er sådan et sted tænker jeg helt egoistisk på mine egne lyster, jeg betaler så også i dyre domme for det Og jeg er klar over det er dobbeltmoralsk, hvis jeg fandt ud af en af mine egne unger solgte sig selv ville jeg blive sindsyg oven i hovedet uanset om det var med eller uden gummi ! 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 10. Juli, 2021 Svendsenaalborg skrev, for 21 timer siden: Det er jo de samme argumenter, som man fx bruger i Sverige for at forbyde prostitution helt… Hvorfor så ikke gøre det? Mest fordi det ikke virker efter hensigten. Der er stadig prostitution, restgruppen er bare endnu mere udsat end før. Svendsenaalborg skrev, for 21 timer siden: Personligt tror jeg, at de sociale og sundhedsmæssige omkostninger ved prostitution med gummi langt overstiger det ekstra, som det uden giver. Jeg ikke helt sikker på jeg forstår dig. Hvis du mener, at skaden ved prostitution i sig selv er så stor, at den ekstra skade ved at droppe gummi ikke gør noget relevant forskel, så er jeg helt uenig. Det er for unuanceret og blindt for, at prostitution er et stort felt med mange forskellige udgangspunkter og situationer. For nogle GP giver jeg dig helt ret, og det er nok netop dem der oftest annoncerer med den ydelse. Svendsenaalborg skrev, for 21 timer siden: Og det er netop problemet: mændene vil gerne knalde de prostituerede, men ikke risikere at tage noget med hjem til konen. Eller at blive taget i noget generelt. Helt uenig. Igen: Hvis du påstår at alle prostituerede er pressede osv. så kan du jo ikke forklare, at så mange nægter at sexe uden gummi. Så din analyse er helt skæv. Hvis du ser på de mænd der herinde skriver fordømmende om sex uden, så skriver de fleste jo en blanding af argumenter, men typisk at kunderne bør tænke på deres koner, hvis de er gift, og på at det er synd for gp'erne at de er presset derud. Dem der er bange på egne vegne moraliserer jo slet ikke - de lægger ikke skjul på, at de bare selv gerne vil undgå risikoen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Svendsenaalborg 910 Skrevet 10. Juli, 2021 Advarsel skrev, for 32 minutter siden: Mest fordi det ikke virker efter hensigten. Der er stadig prostitution, restgruppen er bare endnu mere udsat end før. Jeg ikke helt sikker på jeg forstår dig. Hvis du mener, at skaden ved prostitution i sig selv er så stor, at den ekstra skade ved at droppe gummi ikke gør noget relevant forskel, så er jeg helt uenig. Det er for unuanceret og blindt for, at prostitution er et stort felt med mange forskellige udgangspunkter og situationer. For nogle GP giver jeg dig helt ret, og det er nok netop dem der oftest annoncerer med den ydelse. Helt uenig. Igen: Hvis du påstår at alle prostituerede er pressede osv. så kan du jo ikke forklare, at så mange nægter at sexe uden gummi. Så din analyse er helt skæv. Hvis du ser på de mænd der herinde skriver fordømmende om sex uden, så skriver de fleste jo en blanding af argumenter, men typisk at kunderne bør tænke på deres koner, hvis de er gift, og på at det er synd for gp'erne at de er presset derud. Dem der er bange på egne vegne moraliserer jo slet ikke - de lægger ikke skjul på, at de bare selv gerne vil undgå risikoen. Jeg mener netop ikke, at alle prostituerede er pressede; tværtimod. Hvordan du kan læse andet ud af mit skriv, forstår jeg ikke. Jeg mener netop, at langt de fleste selv kan tage beslutninger. Også om sex uden. Der er klart nogle, som er pressede, og prostitution har nogle grimme følger for nogle/en del/mange. Men ja, jeg mener, at skaden i langt højere grad sker ved prostititionen i sig selv og ikke ved, om det sker med eller uden gummi. Endelig vil jeg være meget kritisk overfor at lægge for meget i, hvad folk skriver sådan ordret… Igen: der er meget dobbeltmoral osv på spil, og tit viser folks sande ansigt sig først, når diskussionen har kørt et stykke tid, og der ryger en lidt for ærlig finke af panden. Fint nok, at man skal tænke på sin kone; men hvor mange har lige clearet et gp-besøg i første omgang?… Det er risikoen for at blive snuppet med fingrene i kagedåsen, der tæller; ikke konens risiko for at skulle have en penicillinkur. Sådan groft sagt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
drmabuse 651 Skrevet 10. Juli, 2021 Svendsenaalborg skrev, for 21 timer siden: Det er jo de samme argumenter, som man fx bruger i Sverige for at forbyde prostitution helt… Hvorfor så ikke gøre det? Personligt tror jeg, at de sociale og sundhedsmæssige omkostninger ved prostitution med gummi langt overstiger det ekstra, som det uden giver. Mon ikke der er flere, det er tvunget ud i prostitution generelt? Forskellen er bare, at det nemmere risikerer at ramme kunderne. Og det er netop problemet: mændene vil gerne knalde de prostituerede, men ikke risikere at tage noget med hjem til konen. Eller at blive taget i noget generelt. Hvis du er bekymret for at få noget med fra din lille hemmelighed, så hold dig væk… Beskyt dig mod din egen idioti ved ikke at knalde piger, der knalder med mange andre, kunne man argumentere… Der er rigtig meget dobbeltmoral og falsk bekymring for samfundet og andre i det her… Jeg kan slet ikke følge med i dine argumenter eller postulater om andres idioti. Det fremstår noget indebrændt for mig. @Advarsel jeg er helt enig i dine argumenter, det er vigtigt at se nuanceret på tingene. Mr Black skrev, for 21 timer siden: eg går ikke på bordel for at redde verden, når jeg er sådan et sted tænker jeg helt egoistisk på mine egne lyster, jeg betaler så også i dyre domme for det Og jeg er klar over det er dobbeltmoralsk, hvis jeg fandt ud af en af mine egne unger solgte sig selv ville jeg blive sindsyg oven i hovedet uanset om det var med eller uden gummi ! Måske er det dobbeltmoralsk, det er sikkert ikke mange der kan sige sig helt fri at være af og til -inklusive undertegnede. Du er tydeligvis afklaret med dine valg Og respekterer andres valg og grænser, respekt for det! ærbødigst, DrMabuse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Svendsenaalborg 910 Skrevet 10. Juli, 2021 drmabuse skrev, for 6 minutter siden: Jeg kan slet ikke følge med i dine argumenter eller postulater om andres idioti. Det fremstår noget indebrændt for mig. @Advarsel jeg er helt enig i dine argumenter, det er vigtigt at se nuanceret på tingene. Måske er det dobbeltmoralsk, det er sikkert ikke mange der kan sige sig helt fri at være af og til -inklusive undertegnede. Du er tydeligvis afklaret med dine valg Og respekterer andres valg og grænser, respekt for det! ærbødigst, DrMabuse Kommentaren om andres idioti var en henvisning til advarsels bemærkning om, at man skal beskyttes mod egen idioti gennem lovgivning. Jeg er bestemt ikke indebrændt; jeg tager bare selv beslutningen fra gang til gang Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
drmabuse 651 Skrevet 11. Juli, 2021 Svendsenaalborg skrev, for 20 timer siden: Kommentaren om andres idioti var en henvisning til advarsels bemærkning om, at man skal beskyttes mod egen idioti gennem lovgivning. Jeg er bestemt ikke indebrændt; jeg tager bare selv beslutningen fra gang til gang Hej Svendsen, tak for din uddybning, nu giver det mening for mig. Dejligt at du ikke er indebrændt Og at der er plads til forskellighed i de livlige diskussioner der foregår herinde. Hav en god sommer. Ærbødigst, DrMabuse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 11. Juli, 2021 Svendsenaalborg skrev, for 22 timer siden: Jeg mener netop ikke, at alle prostituerede er pressede; tværtimod. Hvordan du kan læse andet ud af mit skriv, forstår jeg ikke. Det var - som jeg skrev - fordi du skrev: "Personligt tror jeg, at de sociale og sundhedsmæssige omkostninger ved prostitution med gummi langt overstiger det ekstra, som det uden giver." Det er lidt svært at tolke på anden måde end: Prostitution er så skadeligt for den prostituerede, at det ikke gør stor forskel på omfanget af skade for den prostituerede, om det er med eller uden gummi. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Svendsenaalborg 910 Skrevet 11. Juli, 2021 (edited) Advarsel skrev, for 39 minutter siden: Det var - som jeg skrev - fordi du skrev: "Personligt tror jeg, at de sociale og sundhedsmæssige omkostninger ved prostitution med gummi langt overstiger det ekstra, som det uden giver." Det er lidt svært at tolke på anden måde end: Prostitution er så skadeligt for den prostituerede, at det ikke gør stor forskel på omfanget af skade for den prostituerede, om det er med eller uden gummi. Det er nok fordi, du læser det med en forudindtaget holdning så Det er da bestemt ikke udtryk for, at alle prostituerede er pressede? Hvor skriver jeg det? Jeg har generelt været fortaler for alles frie valg; inkl. de prostitueredes. Din tolkning må stå for egen regning, og den kan jeg ikke rigtig følge. Det er udtryk for, at jeg tror, at skaden i langt de fleste tilfælde, hvor der overhovedet sker en skade, sker før spørgsmålet om gummi eller ej er på banen. Redigeret 11. Juli, 2021 af Svendsenaalborg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg