BrystLover 6 Skrevet 25. Juli, 2013 Jeg sidder og arbejder mens familien sover og fik brug for en pause, så jeg kiggede herind. Da jeg kan se, at der er flere personer online på EG, vil jeg se om I kan klare denne gåde: Pelle var ude at gå en tur i en mørk skov, og var blevet fanget af en farlig bande. Filuren, som var chef for banden sagde, at han fik lov til at komme med en sidste udtalelse og ud fra hvad han sagde, skulle han dø. Hvis han udtalelse var falsk, skulle han koges i vand og hvis hans udtalelse var sand, skulle han kommes i kogende olie. Siden Pelle ikke kunne lide nogle af muligheder, valgte han at komme med en udtalelse, som tvang banden til at løslade ham. Hvad sagde Pelle? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
sailor 340 Skrevet 26. Juli, 2013 Hvis han udtalelse var falsk, skulle han koges i vand og hvis hans udtalelse var falsk, skulle han kommes i kogende olie. Siden Pelle ikke kunne lide nogle af muligheder, valgte han at komme med en udtalelse, som tvang banden til at løslade ham. Hvad sagde Pelle? Det er ligegyldigt, bare det er SANDT Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrystLover 6 Skrevet 26. Juli, 2013 Det er ligegyldigt, bare det er SANDT Godt set, jeg har rettet gåden til :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bebop 9504 Skrevet 26. Juli, 2013 Jeg sidder og arbejder mens familien sover og fik brug for en pause, så jeg kiggede herind. Da jeg kan se, at der er flere personer online på EG, vil jeg se om I kan klare denne gåde: Pelle var ude at gå en tur i en mørk skov, og var blevet fanget af en farlig bande. Filuren, som var chef for banden sagde, at han fik lov til at komme med en sidste udtalelse og ud fra hvad han sagde, skulle han dø. Hvis han udtalelse var falsk, skulle han koges i vand og hvis hans udtalelse var sand, skulle han kommes i kogende olie. Siden Pelle ikke kunne lide nogle af muligheder, valgte han at komme med en udtalelse, som tvang banden til at løslade ham. Hvad sagde Pelle? "Jeg lyver." eller "Alle der hedder Pelle lyver." (Jf. Epimenides' paradoks) Han kan selvfølgelig også have sagt: "I koger mig i vand." Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
BrystLover 6 Skrevet 26. Juli, 2013 Han kan selvfølgelig også have sagt: "I koger mig i vand." BINGO. Godt klaret Bebop :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg