Lake 686 Skrevet 29. Juli, 2021 Jeg tror ikke at man skal tage det så alvorligt. Det handler vist mere om folks klagementalitet. Ifølge de to kvinder er det ikke muligt at se dem fra den ejendom, hvor de selv bor. Derfor mener de at klagerne bor i en anden ejendom. Nogle mennesker klager over alt. Der har muligvis siddet en smalsporet person på ejendommen overfor og bemærket at de to kvinder ofte var topløse. Han (jeg skriver han for nemheds skyld. Det kan også være en hun) synes at det er for galt og får tre andre beboere til at være medunderskrivere på en klage. Disse tre burde selvfølgelig have sagt nej, men der er desværre mange der næsten pr automatik går med til den slags klager. Siger man nej, risikerer man jo også at blive betragtet som medskyldig. Klagen lander på administrationsselskabets kontor, hvor der sidder en ukyndig medarbejder der gerne vil stoppe en evt. konflikt med naboejendommen. Så sender man en irrettesættelse til kvinderne og tror at alt er i orden. Men her er det så at de to berørte kvinder har modet til at gå videre med sagen, og det var godt. De har nu modtaget en undskyldning. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 29. Juli, 2021 Ah, småborgerlighed Jeg har ingen gardiner i soveværelset (på 1. sal) og solbader nøgen i min have, som har hæk omkring. Hvis naboerne skulle vælge at stirre fra første sal, så må det stå for egen regning på godt og ondt Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 29. Juli, 2021 Fakta er vel at kvinders bryster er et "fokus område" for en del mænd Inden billede trådene blev samlet herinde, var der da en separat tråd for store bryster og en separat tråd for små bryster... Men ingen tråd for dådyr øjne 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 29. Juli, 2021 Håber ikke nogen fik hjertekvababbelse da mine dejlige tøser røg i nettet 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Big3lover 1409 Skrevet 29. Juli, 2021 Aarhuselsker skrev, for 6 timer siden: Det er ikke respektløst at solbade uden top, eller bund, på sin egen altan. Det er en krop, du ved den vi alle lever i. Hvorfor er bryster, numse, diller eller kussedusk så frygtelige at se? Det er ikke en skid andet end udtryk for en syg moral som stammer fra nogle religiøse idioter der ønsker kontrol over andre mennesker. Du finder det jo kun umoralsk fordi du har lært at den nøgne krop er fy. Prøv lige at filosofer over det inden du farer i tastaturet. Du er simpelthen for dum at høre på og du burde da som du selv skriver, lige selv tænke dig om selv inden du farer til tastaturet! I og med at jeg er på eroguide så kan du vel tænke at det ikke generer mig at se en nøgen krop - tværtinod! Men der jo andre end dig og mig og vores synspunkter der tæller her. At religiøse mennesker er nogle idioter er tydeligt et udtryk for at DU i hvertfald ikke har respekt for andre mennesker end dig selv! Iøvrigt behøver man ikke være religiøs for at syntes, at dét at sidde og vise sine patter frem på en altan så alle kan se det, kan virke anstødeligt og forargeligt på nogen - feks din gamle mormor som måske lever endnu. Vil du også kalde hende for en idiot?? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Big3lover 1409 Skrevet 29. Juli, 2021 Æ´Synderjyde skrev, for 7 timer siden: Så du mener, at sidde hel bar eller topløs på sin altan er respektløs? Hvis alle kan se det JA. Ellers nej. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 29. Juli, 2021 Nøgenhed er ikke ulovligt i Danmark og slet ikke for vores naboer mod syd. Det er splatterfilm og andre horrible film heller ikke. Hvis man ikke vil se det ( og i dette tilf. har man indtryk at det vil man gerne med en stærk kikkert ) - så kig en anden vej. Du må være nøgen i Kongens Have og smøre din kæreste ind i solcreme hvis du holder dig indenfor anstændighedens grænser. Kongens have Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lake 686 Skrevet 29. Juli, 2021 powerpoint skrev, for 35 minutter siden: Nøgenhed er ikke ulovligt i Danmark og slet ikke for vores naboer mod syd. Det er splatterfilm og andre horrible film heller ikke. Hvis man ikke vil se det ( og i dette tilf. har man indtryk at det vil man gerne med en stærk kikkert ) - så kig en anden vej. Du må være nøgen i Kongens Have og smøre din kæreste ind i solcreme hvis du holder dig indenfor anstændighedens grænser. Kongens have Nu er det hverken TV2Lorry. Friluftsrådet eller dets chefkonsulent Anker Madsen der bestemmer, hvor man må være nøgen. Det er tilladt at være nøgen på strand, i skov og i havet, hvis man i øvrigt opfører sig respektfuldt. Er man nøgen i Kongens Have, kan folk klage til Politiet, hvorefter man kan få en henstilling om at dække sig til. Efterkommer man ikke den, risikerer man en bøde for overtrædelse af Ordensbekendtgørelsen. Hvad angår de to unge damer, så var de ikke nøgne, og Politiet var ikke indblandet. Der var kun tale om en klage som ejendommens administrationsselskab håndterede forkert. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 29. Juli, 2021 De to unge damer har fået en uforbeholden undskyldning fra administrationsselskabet. Den er bag betalingsmur. https://politiken.dk/indland/art8307706/De-fik-klager-for-at-ligge-med-bare-bryster.-Men-nu-får-de-en-officiel-undskyldning 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6943 Skrevet 29. Juli, 2021 Big3lover skrev, for 9 timer siden: Hvad er det for en gang ævl!!? "Vores tidligere frisind eksisterer ikke mere"??? I det hele taget forstår jeg ikke alle de kommentarer med hvilken tid vi lever i. Årstal er uinteressant i den sammenhæng. Der er åbenbart nogen der mener at jo længere væk vi kommer fra 60'erne og 70'erne, jo mere i orden er det at skeje ud og te sig fuldstændigt respektløst over for andre mennesker. Og lige præcis RESPEKT FOR ANDRE MENNESKER, er der i hvertfald mange som har glemt hvad er!! Måske kunne nogen mene at grænsen for længst er overskredet hvad frisind og respekt for andre mennesker angår. - - - jøsses 2 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6943 Skrevet 29. Juli, 2021 (edited) powerpoint skrev, for 3 timer siden: Håber ikke nogen fik hjertekvababbelse da mine dejlige tøser røg i nettet Det er vist ulovlig fangst af sild, ifølge min sædvanlige pålidelig "pipeline" ind Ministeret for fødevare landbrug og fiskeri, var Danmarks totale kvote for sild allerede opbrugt i april. Så hvad nu ? - du kan risikere at muldvarpen skal op af lommen. Et hint : hende i nederst venstre hjørne med solbriller og langt lyst krøllet hår har vist dejlige små bryster - ligesom jeg foretrækker - - - - - kan vi finde ud af noget? Redigeret 29. Juli, 2021 af Nye tider 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 29. Juli, 2021 Lake skrev, for 9 minutter siden: Nu er det hverken TV2Lorry. Friluftsrådet eller dets chefkonsulent Anker Madsen der bestemmer, hvor man må være nøgen. Lake skrev, for 10 minutter siden: Det er tilladt at være nøgen på strand, i skov og i havet, hvis man i øvrigt opfører sig respektfuldt. Er man nøgen i Kongens Have, kan folk klage til Politiet, hvorefter man kan få en henstilling om at dække sig til. Efterkommer man ikke den, risikerer man en bøde for overtrædelse af Ordensbekendtgørelsen. ad 1) Man må formode ( håbe ) der ligger en juridisk vurdering bag dette udsagn. Og med en familie spækket af jurister ved jeg godt dette at dette kan tvistes på mange måder - eller tjente de jo ingen penge. ad 2 ) Præcis hvad er problemet ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2258 Skrevet 29. Juli, 2021 powerpoint skrev, for 3 timer siden: Håber ikke nogen fik hjertekvababbelse da mine dejlige tøser røg i nettet Jeg troede ikke at sildefiskeri var gået i gang på nuværende tidspunkt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
S&W500S 418 Skrevet 29. Juli, 2021 Nye tider skrev, for 13 minutter siden: Det er vist ulovlig fangst af sild, ifølge min sædvanlige pålidelig "pipeline" ind Ministeret for fødevare landbrug og fiskeri, var Danmarks totale kvote for sild allerede opbrugt i april. Så hvad nu ? - du kan risikere at ende hende i nederst venstre hjørne med solbriller har vist dejlige små bryster - ligesom jeg foretrækker Det der er ikke sildefiskeri nej han har fået en samling Brislinger(Skarpsild) i nettet så derfor er der ingen problemer med fiskeri kontrollen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 29. Juli, 2021 Big3lover skrev, for 2 timer siden: Du er simpelthen for dum at høre på og du burde da som du selv skriver, lige selv tænke dig om selv inden du farer til tastaturet! I og med at jeg er på eroguide så kan du vel tænke at det ikke generer mig at se en nøgen krop - tværtinod! Men der jo andre end dig og mig og vores synspunkter der tæller her. At religiøse mennesker er nogle idioter er tydeligt et udtryk for at DU i hvertfald ikke har respekt for andre mennesker end dig selv! Iøvrigt behøver man ikke være religiøs for at syntes, at dét at sidde og vise sine patter frem på en altan så alle kan se det, kan virke anstødeligt og forargeligt på nogen - feks din gamle mormor som måske lever endnu. Vil du også kalde hende for en idiot?? SUK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nye tider 6943 Skrevet 29. Juli, 2021 Big3lover skrev, for 2 timer siden: Du er simpelthen for dum at høre på og du burde da som du selv skriver, lige selv tænke dig om selv inden du farer til tastaturet! I og med at jeg er på eroguide så kan du vel tænke at det ikke generer mig at se en nøgen krop - tværtinod! Men der jo andre end dig og mig og vores synspunkter der tæller her. At religiøse mennesker er nogle idioter er tydeligt et udtryk for at DU i hvertfald ikke har respekt for andre mennesker end dig selv! Iøvrigt behøver man ikke være religiøs for at syntes, at dét at sidde og vise sine patter frem på en altan så alle kan se det, kan virke anstødeligt og forargeligt på nogen - feks din gamle mormor som måske lever endnu. Vil du også kalde hende for en idiot?? - - - - at du gider Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 29. Juli, 2021 S&W500S skrev, for 4 minutter siden: Det der er ikke sildefiskeri nej han har fået en samling Brislinger(Skarpsild) i nettet så derfor er der ingen problemer med fiskeri kontrollen. Må tilstå at jeg tog undermålerne med hjem - det er vist ikke helt lovligt - til gengæld lugtede de ikke af fisk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
gerog 9288 Skrevet 29. Juli, 2021 Hvem siger det er nogle koner der har klaget? Det kan også være nogle misundelige misser 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lake 686 Skrevet 29. Juli, 2021 (edited) powerpoint skrev, 1 time siden: ad 1) Man må formode ( håbe ) der ligger en juridisk vurdering bag dette udsagn. Og med en familie spækket af jurister ved jeg godt dette at dette kan tvistes på mange måder - eller tjente de jo ingen penge. ad 2 ) Præcis hvad er problemet ? Jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Jeg synes at der ligger et problem i at Friluftsrådets chefkonsulent hævder at det er tilladt at være nøgen i Kongens Have, for så enkelt er det ikke. Bare en enkelt klager til Politiet, kan man få en henstilling om at dække sig til. For nogle år siden forsøgte en naturistforening i Aalborg sig med en nøgen-picnic i en park. De fik en henstilling fra Politiet om at dække sig til. Da de spurgte om der var nogen der følte sig generet, fik de det svar at det måtte der jo være eftersom Politiet var blevet tilkaldt. Senere har der været afholdt en anden nøgen-picnic i Aalborg uden at der er blevet skredet ind. Nok fordi ingen har klaget. Men hvis man er nøgen på stranden og opfører sig pænt, kommer en klager ingen vegne. Redigeret 29. Juli, 2021 af Lake Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
powerpoint 373 Skrevet 29. Juli, 2021 Lake skrev, for 39 minutter siden: Men hvis man er nøgen på stranden og opfører sig pænt, kommer en klager ingen vegne. Jamen så er vi jo helt enige Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Bødlen Skrevet 30. Juli, 2021 Hvis jeg udlejede boliger vil de to Inge studiner der flasher bryster få huslejenedsættelse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
warmgun 4143 Skrevet 30. Juli, 2021 Så er der nok ikke mere at diskutere https://politiken.dk/indland/art8307706/De-fik-klager-for-at-ligge-med-bare-bryster.-Men-nu-får-de-en-officiel-undskyldning Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lake 686 Skrevet 30. Juli, 2021 warmgun skrev, for 7 timer siden: Så er der nok ikke mere at diskutere https://politiken.dk/indland/art8307706/De-fik-klager-for-at-ligge-med-bare-bryster.-Men-nu-får-de-en-officiel-undskyldning Nu er det jo klagen og ikke klagens udfald der er trådens emne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2039 Skrevet 31. Juli, 2021 Flere medier skriver om de halvnøgne kvinder på altanen. DR viser dem, det handler om, dog med tøj på. Politiken har et modelbillede af topløse piger. Men "klassens engang frække dreng" tør kun vise et modelbillede af en kvindes ryg. https://ekstrabladet.dk/nationen/toploes-paa-altan-unge-kvinder-fik-klager/8730934 Og det er jo ikke den, der klages over. Gad vide hvor længe Ekstrabladet overlever. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 31. Juli, 2021 Lake skrev, for 10 timer siden: Nu er det jo klagen og ikke klagens udfald der er trådens emne Måske ikke, men klagens udfald er alligevel ret vigtigt. Småborgerlighed kommer til findes alle dage i forskellige former samt folk som forarges af alt, men hvorvidt det bliver noget, som kan dikteres af boligforeninger eller myndigheder, virker ret vigtigt i forhold til vores samfund. Svaret i forhold til dét må så være et rungende nej. Vi er endnu ikke nået dertil hvor småborgerligheden skal være vores rettesnor. Det er fandeme rart. Jeg kan huske noget lignende fra sidste år (eller var det forrige?), hvor en kvinde solbadede nøgen på en offentlig strand, og politiet blev tilkaldt og faktisk var ved, at få hende til at tage tøjet på, indtil hun fik dem til at tjekke lovgivningen. Sådan noget synes jeg bare er lidt trist, når regler og ordrer bliver udstedt uden at undersøge om der overhovedet er hjemmel for det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg