Hop til indhold
Sigerdetik

Hvordan bliver man smittet?

Recommended Posts

Pinligt spørgsmål,  men håber faktisk på seriøse svar

Hvis  to sygdomsfri personer dyrker sex, kan de så blive smitter med en kønssygdom?  

De kunne vel i teorien godt selv "starte" en sygdom? 

Eller hvis jeg. F. Eks har sex med 3 forskellige piger som alle er sygdomsfri? 

Håber spørgsmåletgiver mening. 

Redigeret af Sigerdetik

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sigerdetik skrev, for 5 minutter siden:

Pinligt spørgsmål,  men håber faktisk på seriøse svar

Hvis  to sygdomsfri personer dyrker sex, kan de så blive smitter med en kønssygdom?  

De kunne vel i teorien godt selv "starte" en sygdom? 

Håber spørgsmåletgiver mening. 

Inden du bliver sur på din partner, så husk lige at klamydia kan være uden symptomer i mange år, så man tror man er clean, men er det ikke.  

Del dette indlæg

Link til indlæg
skunken skrev, for 4 minutter siden:

Inden du bliver sur på din partner, så husk lige at klamydia kan være uden symptomer i mange år, så man tror man er clean, men er det ikke.  

Hvem har nævnt min partner? 

Jeg har haft sex med en der er sygdomsfri, jeg er også sygdomsfri, men kan vi "udvikle"  en kønssygdom sammen? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sigerdetik skrev, for 6 minutter siden:

Jeg har haft sex med en der er sygdomsfri, jeg er også sygdomsfri, men kan vi "udvikle"  en kønssygdom sammen? 

Den person du har sex med, er vel din "sexpartner" jeg mente ikke kone eller mand i ægteskabelig forstand

Men nej man kan ikke få reelle kønssygdomme hvis begge parter er clean. Men svamp og den slags kan i sagtens dele/få

Redigeret af skunken

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ny startegi

Tar du pis på os ? 

Ring til Hiv Danmark/aids linjen hvor der sider kompente folk med alt viden for seksuel overførte sygdomme.

Jeg tror nærmere det er psykisk betonede hvis du er bange for at være smittet med noget mellem 2 sygdomsfrie personer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ny startegi skrev, for 1 minut siden:

Tar du pis på os ? 

Ring til Hiv Danmark/aids linjen hvor der sider kompente folk med alt viden for seksuel overførte sygdomme.

Jeg tror nærmere det er psykisk betonede hvis du er bange for at være smittet med noget mellem 2 sygdomsfrie personer.

Jeg er som biolog rimelig kompetent, og du har fuldstændig ret. Lige med undtagelse af svamp og andre infektions typer. Altså ikke reelle kønssygdomme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
skunken skrev, for 2 minutter siden:

Jeg er som biolog rimelig kompetent, og du har fuldstændig ret. Lige med undtagelse af svamp og andre infektions typer. Altså ikke reelle kønssygdomme.

Svamp opstår vel heller ikke spontant, men skak vel komme et sted fra, feks svampesporer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
mester4u skrev, for 2 minutter siden:

Svamp opstår vel heller ikke spontant, men skak vel komme et sted fra, feks svampesporer?

Ja men svampesporer er overalt, og udvikler sig først når forholdene er til det. så ja og nej til det du skriver ;-) Fx. ingen skede/piksvamp inden ny sexpartner, og pludselig skede/piksvamp efter. skeden/pikken kan opleve ændring i fugtighed/PH/temperatur/slidtage hvis man dyrker sex, hvilket kan gøre forholdene gode for fx svampspore.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ny startegi
skunken skrev, for 11 minutter siden:

Nej og der var også reale kønssygdomme som der blev spurgt til, svamp kan opstå hos enhver, især hos folk med svækket immunsystem . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ny startegi skrev, Lige nu:

Nej og der var også reale kønssygdomme som der blev spurgt til, svamp kan opstå hos enhver, især hos folk med svækket immunsystem . 

Præcis, men nu har jeg undervist i mange år og tro mig folk tror at svamp er en kønssygdom. Og hans spørgsmål er heller ikke ualmindeligt, selvom det virker tåbeligt. Det kan jo dreje sig om svamp, som man tror er noget andet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ny startegi

Du har oprettet en anden tråd også samtidig med denne, hvori du spørger hvor du kan blive testet uden om lægen, håber denne tråd giver dig svar nok at du ikke er smittet med nogen kønssygdom.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ny startegi skrev, for 1 minut siden:

Du har oprettet en anden tråd også samtidig med denne, hvori du spørger hvor du kan blive testet uden om lægen, håber denne tråd giver dig svar nok at du ikke er smittet med nogen kønssygdom.

Glemte lige at sige at det eneste "næsten" rigtige kønssygdom man kan blive smittet med uden at nogen af partnerne har nogen sygdomme, er vel med hbv. som man har som smittebærer uden at være syg. fx har virus i kroppen fra fødsel. Opfordring til alle få nu den Hepatitis vaccine, særligt hvis man er glad for ØKO sex

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ny startegi

Jeg syntes seriøst du skal ringe til Aidslinjen så du kan få ro i hovdet og sjælen inden det stikker helt af med dig :-) 

Jeg blev engang slikket bagi/rimet af en pige og var overbevidst om at jeg havde fået hiv, den stak helt af med mig, selvfølgelig havde jeg intet .

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis jeg må blande mig med et dum spørgsmål.. Hvor stor er risikoen for at blive smittet med noget hvis man slikker en pige.. Eller får suttet pik uden gummi.. Tænker kønsvorter og lign.. Af samme grund har jeg aldrig fået andet end håndjob i forbindelse med massage.. Men lysten til mere er der da

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sigerdetik skrev, for 2 timer siden:

NEJ! Hvis du eller din partner er testet efter respektiv inkubationstid, og i den samme periode IKKE har dyrket  ubeskyttet sex, så er ingen af jer bærer af smitte

To helt raske kan således ikke smitte nogen andre - EJ heller hinanden :)

Redigeret af Danskeblondeemma
Info

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest numsekenderen
Danskeblondeemma skrev, for 5 minutter siden:

NEJ! Der skal bakterier til for udvikle en kønssygdom . 
To helt raske kan således ikke smitte nogen andre - EJ heller hinanden :)

haha bakteriefri personer :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kineserne kunne jo sprede et helt nyt virus, så selvfølgelig kan også i.

Mit tip er at i knalder løs på et dyremarked, gerne med en blanding av levende og døde dyr. 

Hvis i lykkes kan i døbe den nye sygdom til Comic-19 eller noget. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 50 minutter siden:

Kineserne kunne jo sprede et helt nyt virus, så selvfølgelig kan også i.

Mit tip er at i knalder løs på et dyremarked, gerne med en blanding av levende og døde dyr. 

Hvis i lykkes kan i døbe den nye sygdom til Comic-19 eller noget. 

Præcis min tanke, den først kønssygdom er opstået på en eller anden måde og for den sags skyld også resten - men hvis du nu er heldig at i to sygdomsfrie udvikler en helt ny kønssygdom, så er alle døre åbne for jer og som instagrammer, youtuber osv kan i tjene kassen på det...

Kender tankerne fra mig selv også selvom jeg heldigvis er sluppet indtil nu - dog var jeg engang rigtigt nervøs og på Bispebjerg måtte de tilkalde overlægen så hun kunne vurdere hvad der var galt, og det var faktisk ikke så slemt, - for at gøre en lang historie kort havde jeg første gang været sammen med en super fræk GP også kendt herindefra, det var frækt, det var voldsomt, det var fantastisk og vi var sammen indtil hun stoppede - årsagen var stafylokokker sandsynligvis forårsaget af rifter fra hendes lange negle, så det kan være at det er så simpelt ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Ny startegi skrev, den 2.9.2021 at 16:47:

Tak for dit svar. 

Jeg "ved godt"   jeg ikke er smitter, men jeg er nok bare panoid fordi jeg har knaldet med en gp uden kondom - også selvom det var hendes 2 dag i branchen. Selvom jeg er overbevist om at hun er ny i branchen, kan man jo aldrig være 100 procent sikker. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...