drmabuse 651 Skrevet 6. September, 2021 Sigerdetik skrev, den 2.9.2021 at 16:03: De kunne vel i teorien godt selv "starte" en sygdom? Kære Sigerdetik, Jeg tror godt, at jeg forstår dit spørgsmål, en virus skal jo starte på en eller anden måde, så kan to mennesker og deres samvær og udveksling af kropsvæsker starte en virus/sygdom? Det kort svar er: nej! @skunkenforklarede det også glimrende. Der forskes en del i at finde ud af hvordan virus opstod i tidernes morgen, men der er ikke noget sikkert entydigt svar på det. Når der opstår en ny virus som Covid-19 så er der tale om en evolution/mutation af eksisterende virus, ikke at en ny virus/sygdom opstår spontant. Nogle gange sker der et spring mellem arter, så en virus der før kun smittede blandt en art kan smitte en anden, det så man ved HIV der smittede fra aber til mennesker. Normalt vil en virus fra en art ikke kunne smitte en vært fra en anden art, vores immunforsvar vil normalt bekæmpe og udslette sådanne vira, men det sker at en virus tilpasser sig den nye vært og vupti så har vi en ny virus. Faktisk skete den første smitte med det vi idag kender som HIV fra abe til menneske helt tilbage i 1920'erne i eller omkring Congo i Afrika, resten er historie. Så selvom jeg kan forstå at du er nervøs for at have pådraget dig en sygdom i forbindelse med ubeskyttet sex så kan du og din partner ikke selv "skabe" en sygdom. Se at blive testet så du kan smide tvivlen fra dig -og overvej eventuelt om følelsen ved sex uden kondom er bekymringerne værd for dig Ærbødigst, DrMabuse 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
skunken 551 Skrevet 6. September, 2021 Sigerdetik skrev, den 5.9.2021 at 14:46: Tak for dit svar. Jeg "ved godt" jeg ikke er smitter, men jeg er nok bare panoid fordi jeg har knaldet med en gp uden kondom - også selvom det var hendes 2 dag i branchen. Selvom jeg er overbevist om at hun er ny i branchen, kan man jo aldrig være 100 procent sikker. knaldet med en gp uden kondom, kan du så komme afsted til testcenter... Jeg har prøvet at kondom sprang hos en GP, jeg havde ingen ro i sjælden før test og test igen 14 dage efter. Bare kom afsted, og husk at blive testet et par uger senere igen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sigerdetik 28 Skrevet 10. September, 2021 drmabuse skrev, den 6.9.2021 at 11:55: Kære Sigerdetik, Jeg tror godt, at jeg forstår dit spørgsmål, en virus skal jo starte på en eller anden måde, så kan to mennesker og deres samvær og udveksling af kropsvæsker starte en virus/sygdom? Det kort svar er: nej! @skunkenforklarede det også glimrende. Der forskes en del i at finde ud af hvordan virus opstod i tidernes morgen, men der er ikke noget sikkert entydigt svar på det. Når der opstår en ny virus som Covid-19 så er der tale om en evolution/mutation af eksisterende virus, ikke at en ny virus/sygdom opstår spontant. Nogle gange sker der et spring mellem arter, så en virus der før kun smittede blandt en art kan smitte en anden, det så man ved HIV der smittede fra aber til mennesker. Normalt vil en virus fra en art ikke kunne smitte en vært fra en anden art, vores immunforsvar vil normalt bekæmpe og udslette sådanne vira, men det sker at en virus tilpasser sig den nye vært og vupti så har vi en ny virus. Faktisk skete den første smitte med det vi idag kender som HIV fra abe til menneske helt tilbage i 1920'erne i eller omkring Congo i Afrika, resten er historie. Så selvom jeg kan forstå at du er nervøs for at have pådraget dig en sygdom i forbindelse med ubeskyttet sex så kan du og din partner ikke selv "skabe" en sygdom. Se at blive testet så du kan smide tvivlen fra dig -og overvej eventuelt om følelsen ved sex uden kondom er bekymringerne værd for dig Ærbødigst, DrMabuse Tusind tak for et godt og brugbart svar. Tak Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sigerdetik 28 Skrevet 10. September, 2021 skunken skrev, den 6.9.2021 at 19:29: knaldet med en gp uden kondom, kan du så komme afsted til testcenter... Jeg har prøvet at kondom sprang hos en GP, jeg havde ingen ro i sjælden før test og test igen 14 dage efter. Bare kom afsted, og husk at blive testet et par uger senere igen. Det var hendes første dag på job. Men lader mig teste alligevel, når hun kan springe ud i det erhverv må hun have haft et løst sex forhold Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Argent 1268 Skrevet 10. September, 2021 Sigerdetik skrev, for 1 time siden: Det var hendes første dag på job. Men lader mig teste alligevel, når hun kan springe ud i det erhverv må hun have haft et løst sex forhold Hendes første dag på jobbet har intet at sige; hun kan have haft noget latent fra en tidligere partner som intet har med opstart af "nyt job" at gøre. Desuden vil det tjene dig at pakke fordommen væk, at man nødvendigvis må være løs fordi man nu er i dette erhverv. Den slags antagelser er enormt snæversynede, og du fremstår som lidt af en klods. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lidenskabogvarme 864 Skrevet 18. September, 2021 Sigerdetik skrev, den 2.9.2021 at 16:17: Hvad bygger du din konklusion på? Kønssygdomme er jo bakterier/vira. Så hvis 2 mennesker sammen kunne skabe ny liv af intet, ville det jo nærmest være et mirakel. Så hvis du ikke ligefrem frygter en guddommelig indgriben, er der ikke så mange chancer for, at I sammen har kunnet skabe nye bakterier eller vira hvor der ingen var før i dyrkede sex Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg