Rejsenetværk 9592 Skrevet 29. September, 2021 Regeringen vil stoppe anonyme taletidskort fra nytår Fra 1. januar skal man registreres med navn og CPR-nummer, hvis man vil købe et taletidskort i Danmark. Dem er der godt 100.000 aktive af – og de bruges langtfra kun til kriminelle formål. https://www.berlingske.dk/virksomheder/regeringen-vil-stoppe-anonyme-taletidskort-fra-nytaar Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 29. September, 2021 Tja så går man vel over til andre medier. Messenger fra anonym FB profil er en mulighed, eller bare en anonym mailkonto. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1572 Skrevet 29. September, 2021 Så må man jo vælge piger, der tilbyder andre kommunikationsløsninger end telefon. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Canelo Saul Alvarez 136 Skrevet 29. September, 2021 Nice, mere overvågning. Farvel til det gamle private liv. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 29. September, 2021 Landsbytossen skrev, for 4 minutter siden: Så må man jo vælge piger, der tilbyder andre kommunikationsløsninger end telefon. Det er nemt nok, det er bare så nemt lige at rnige eller sende en SMS. Men messenger på telefon virker jo også fint. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hapsen 137 Skrevet 29. September, 2021 Snap er også en mulighed. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9592 Skrevet 29. September, 2021 (edited) Landsbytossen skrev, for 32 minutter siden: Så må man jo vælge piger, der tilbyder andre kommunikationsløsninger end telefon. Det handler vel for pigerne om at kunne drive en effektiv forretning i realtid. Hvor de er lettilgængelige i realtid på de dage, og i de timer hvor de arbejder. Pigerne har til nu kunnet arbejde med et krav om at der ikke ringes fra et hemmeligt telefonnr, men de har til nu samtidig selv kunnet have hemmeligt nr. Det er der lige som præcedens for accept af. Spørgsmålet er om pigerne kan have et hemmeligt nr, blot det er registreret på deres cprnr, og om de vil have det hvis det kræves. Alle de alternativer der venligt bliver foreslået i tråden, tror jeg mere er teori, end der er tale om brugbare alternativer i praksis. Jeg tror i høj grad at et forbud mod taletidskort/uidentificerbare indehavere af telefoner, vil begrænse spontane forretninger med kort varsel. Og derfor indebære en stor risiko for tab af potentiel omsætning. Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 29. September, 2021 af Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
El Caliente 451 Skrevet 29. September, 2021 Rejsenetværk skrev, for 59 minutter siden: Regeringen vil stoppe anonyme taletidskort fra nytår Fra 1. januar skal man registreres med navn og CPR-nummer, hvis man vil købe et taletidskort i Danmark. Dem er der godt 100.000 aktive af – og de bruges langtfra kun til kriminelle formål. https://www.berlingske.dk/virksomheder/regeringen-vil-stoppe-anonyme-taletidskort-fra-nytaar Venlig hilsen Rejsenetværk Som jeg havde opfattet dette, er man skulle aktiverer kortet via nemid, men man forbliver anonym. Politiet er af den opfattelse, mordgåder hvor der er brugt taletidskort er svære at opklare, og for tidskrævende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9592 Skrevet 29. September, 2021 Citat fra artiklen! Fra logningsbekendtgørelsen 2007: Logningsbekendtgørelsen pålægger teleselskaber og internetudbydere at gemme oplysninger om alle danskeres brug af telefoner og internet i et år. Oplysningerne kan mod en dommerkendelse udleveres til politi og efterretningstjenester, hvis strafferammen for lovovertrædelsen er på mindst seks år. https://www.berlingske.dk/virksomheder/regeringen-vil-stoppe-anonyme-taletidskort-fra-nytaar Mon det i princippet stadig er gældende, også hvis det påtænkte forbud mod taletidskort indføres? Og kan du som borger stole på at det gælder, hvis du kommer under anklage for mindre forseelser med en kortere straframme end 6 år. Og vil du overhovedet kunne påstå at beviser er indhentet, og bliver brugt i modstrid med gældende lov. Du kan vel ikke som borger bevise at myndigheder i deres efterforskning har handlet i strid med loven. Men personligt tror jeg nu at politi og efterretningstjenester, mindst af alle ønsker ubeføjet at bruge beføjelser til at forfølge, i deres verden ubetydelige lovovertrædelser. De er interesseret i at blotte mindst muligt om hvad de virkelig er i stand til, og ønsker at holde deres råderum intakt undere radaren. Det er mere skiftende politiske intentioner, og forsøg på at udvide fortolknings rammerne jeg kan være bekymret for, i visse sammenhænge. Så som en ideologisk modstand mod prostitution. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hanshj 231 Skrevet 29. September, 2021 Jeg mener nu ikke at der er den store risiko, sålænge at man ikke begår noget ulovligt. Teleselskaberne er pålagt omfattende regler omkring beskyttelse af kundeoplysninger og GDPR. Og man kan sagtens stadigvæk have både udeladt navn og adresse. Jeg bruger et ekstra simkort. Eneste ulemper er at det ikke er muligt at få slettet sit mellemnavn hos Oister da de henter oplysninger fra CPR hvis man viser navn. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Buddha 539 Skrevet 29. September, 2021 Hmm I wonder how this will work if a foreigner would like to buy a ”taletidskort” Many of the girls and especially the massage parlours wont answer if they see a foreign number. So I have allways prepped my phone with a bolletidskort. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
lille_peter 2403 Skrevet 29. September, 2021 Er der en venlig sjæl der vil lægge artiklen op? På forhånd tak for hjælpen lille_peter Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9592 Skrevet 30. September, 2021 lille_peter skrev, for 8 timer siden: Er der en venlig sjæl der vil lægge artiklen op? På forhånd tak for hjælpen lille_peter Desværre ikke, da det ikke af ophavsretslige årsager er tilladt at gengive artikler i deres fulde længde. Det er tilladt, og det regnes som god citatskik at citere artikler i uddrag. Og da altid med et link som reference til artiklen. Det er sådan jeg har gjort i denne tråd. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
serveU 325 Skrevet 30. September, 2021 Landsbytossen skrev, for 13 timer siden: Så må man jo vælge piger, der tilbyder andre kommunikationsløsninger end telefon. Man kunne også vælge den åbenlyse; sende beskeder via EG, det har jeg gjort med stor succes Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 30. September, 2021 serveU skrev, for 18 minutter siden: Man kunne også vælge den åbenlyse; sende beskeder via EG, det har jeg gjort med stor succes Ikke alle piger er på EG Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Landsbytossen 1572 Skrevet 30. September, 2021 serveU skrev, for 1 time siden: Man kunne også vælge den åbenlyse; sende beskeder via EG, det har jeg gjort med stor succes Hvis den man gerne vil møde er på EG, men ellers har du ret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 30. September, 2021 serveU skrev, for 1 time siden: Man kunne også vælge den åbenlyse; sende beskeder via EG, det har jeg gjort med stor succes Ja til den indledende kontakt er det fint, men når man på dagen er fremme og skal guides til huset, er det altså smart at kunne ringe op. Ligesom det for nogle pigers vedkommende er et must, at have talt med folk inden der laves en aftale. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 30. September, 2021 Canelo Saul Alvarez skrev, for 14 timer siden: Nice, mere overvågning. Farvel til det gamle private liv. Det ændrer absolut INTET selvom det virker så drastisk at journalister, politikere og bekymrede borgere slår på tromme. Det har man altid kunnet via IMEI som er den unikke ID der identificerer telefonen. Mobiltelefoner sender også en IMEI nummer med og overgågning sker via denne og ikke telefonnr. WTF det er gammelkendt. Hvorfor så nogle prostituerede forlanger at kunne se tlfnr. på gæster, nogle endda at man kan slås op på krak, er underligt da politiet, ved overfald, alligevel nemt kan se hvorfra kontakten er kommet. Der er la Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9592 Skrevet 30. September, 2021 Jeg kan forestille mig at en løsning vil kunne udgøres af at udlejer lægger navn til et telefon abonnement, eller flere telefon abonnementer. Som denne lægger navn til, og kan spores som ejer af. Denne telefon/disse telefoner lånes herefter ud til lejerne af udlejers lejemål. Og lejerne låner telefoner af udlejer på deres vagter, og reklamerer med det i deres annoncer. Men måske det skaber kaos i henvendelser på annoncer, der bruger det samme telefonnr, som de deler med andre? Gad vide om man kan tilknytte et telefon abonnement en postboks adresse, som fremstår anonymt på nettet? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 30. September, 2021 Chock Dims skrev, 1 time siden: Hvorfor så nogle prostituerede forlanger at kunne se tlfnr. på gæster, nogle endda at man kan slås op på krak, er underligt da politiet, ved overfald, alligevel nemt kan se hvorfra kontakten er kommet. At kunne se et nummer handler ikke om overfald….. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Some1 182 Skrevet 30. September, 2021 Chock Dims skrev, for 7 timer siden: Det ændrer absolut INTET selvom det virker så drastisk at journalister, politikere og bekymrede borgere slår på tromme. Det har man altid kunnet via IMEI som er den unikke ID der identificerer telefonen. IMEI nummeret er jo bare telefonens ID. Der er ingen informationer om ejeren og det er netop ejeren, som myndighederne vil kende. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 30. September, 2021 (edited) Some1 skrev, for 2 timer siden: IMEI nummeret er jo bare telefonens ID. Der er ingen informationer om ejeren og det er netop ejeren, som myndighederne vil kende. Det vil normalt være IMSI nummeret, som hører til SIM-kortet, man først sporer på. Hvis det ender blindt - typisk for et anonymt taletidskort - så kan det da være at kigge på IMEI. Et historie fra det virkelige liv, for en del år siden: En ikke alt for smart medarbejder på et dagligvare-hovedlager i hovedstadsområdet mente han havde behov for en fridag, og indtelefonerede en bombetrussel mod lageret. Fra et anonymt taletidskort, som han satte i... sin fars telefon! Kan godt være politiet af og til kludrer i det, men her gik der altså ikke lang tid før man havde set sammenhængen, og der stod et par uniformer og ringede på hos manden Redigeret 30. September, 2021 af slip typo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
S&W500S 418 Skrevet 30. September, 2021 Rejsenetværk skrev, for 23 timer siden: Regeringen vil stoppe anonyme taletidskort fra nytår Fra 1. januar skal man registreres med navn og CPR-nummer, hvis man vil købe et taletidskort i Danmark. Dem er der godt 100.000 aktive af – og de bruges langtfra kun til kriminelle formål. https://www.berlingske.dk/virksomheder/regeringen-vil-stoppe-anonyme-taletidskort-fra-nytaar Venlig hilsen Rejsenetværk Tak for oplysningen jeg tror lige jeg vil informere nogle af de gp'ere jeg kender så de købe rigeligt med taletidskort og husk at sætte penge ind på dem gang om mdr + lave et opkald & sms så simkortet ikke bliver deaktiveret. Så ved jeg hvad min nye hobby beskæftigelse skal være Talekorts Pusher af første 1.grad så jeg må hellere se at komme en og rydde den nærmeste butik som sælger LycaMobile / Lebara taletidskort. 10k for et taletidskort any takers NB! tilbuddet gælder først efter 01.01.2022 Rejsenetværk skrev, for 21 timer siden: Citat fra artiklen! Fra logningsbekendtgørelsen 2007: Logningsbekendtgørelsen pålægger teleselskaber og internetudbydere at gemme oplysninger om alle danskeres brug af telefoner og internet i et år. Oplysningerne kan mod en dommerkendelse udleveres til politi og efterretningstjenester, hvis strafferammen for lovovertrædelsen er på mindst seks år. https://www.berlingske.dk/virksomheder/regeringen-vil-stoppe-anonyme-taletidskort-fra-nytaar Mon det i princippet stadig er gældende, også hvis det påtænkte forbud mod taletidskort indføres? Og kan du som borger stole på at det gælder, hvis du kommer under anklage for mindre forseelser med en kortere straframme end 6 år. Og vil du overhovedet kunne påstå at beviser er indhentet, og bliver brugt i modstrid med gældende lov. Du kan vel ikke som borger bevise at myndigheder i deres efterforskning har handlet i strid med loven. Men personligt tror jeg nu at politi og efterretningstjenester, mindst af alle ønsker ubeføjet at bruge beføjelser til at forfølge, i deres verden ubetydelige lovovertrædelser. De er interesseret i at blotte mindst muligt om hvad de virkelig er i stand til, og ønsker at holde deres råderum intakt undere radaren. Det er mere skiftende politiske intentioner, og forsøg på at udvide fortolknings rammerne jeg kan være bekymret for, i visse sammenhænge. Så som en ideologisk modstand mod prostitution. Venlig hilsen Rejsenetværk Lognings loven er ulovlig men det vælger div politikere at se stort på, var der nogen der sagde George Orwells vildeste og vådeste drøm. https://ulovliglogning.dk/#faq Jeg har allerede fundet en mulig bypass ang anonyme taletidkort men det skriver jeg ikke her inde da alle og enhver kan læse med. Some1 skrev, for 1 time siden: IMEI nummeret er jo bare telefonens ID. Der er ingen informationer om ejeren og det er netop ejeren, som myndighederne vil kende. Ja og har de først fået fat Imei nummeret så kan de lynhurtigt finde ud af hvem der ejer telefonen(da det jo er telefonens fingeraftryk) da de jo kan overvåge(evt manipulere med sms/aflytte/hacke etc... kort sagt så kan de opnår fuld kontrol over telefonen) og det kan lade sig gøre via SS7 protokollen(telefonnettets kommunikations protokoller/system, den er tudsegammel som 1975) svagheder. Næe tricket er at de(myndigheder / kriminelle) først skal finde ens Imsi(simkortets id) / Imei (telefonens id) og det er som at finde nålen i en høstak for at kunne overvåge dig og der kan du selvfølgelig gøre nogle ting som gør det svære at hacke din smart telefon. Svagheder i SS7 Protokollen(her kan de hacke WhatsApp, Signal private messenger, Telegram, Viberetc etc....) som jo skulle være stærkt krypteret. https://delhitrainingcourses.com/blog/ss7-attacks-hack-phone-whatsapp-read-messages-2018/amp/ https://www.techworm.net/2016/06/how-to-hack-whatsapp-using-ss7-flaw.html https://www.theguardian.com/technology/2016/apr/19/ss7-hack-explained-mobile-phone-vulnerability-snooping-texts-calls https://cybarrior.com/blog/2019/04/23/ss7-hack-attack/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 30. September, 2021 (edited) Some1 skrev, for 2 timer siden: IMEI nummeret er jo bare telefonens ID. Der er ingen informationer om ejeren og det er netop ejeren, som myndighederne vil kende. Det bliver registreret når du køber en telefon. Det har man skullet siden World Trade Center i 20 år og registreringer selvfølgelig siden 80'erne. Et id er netop en nøgle der identificerer telefonen og knytter denne til ejeren. Det er derfor registreringen foretages. Redigeret 30. September, 2021 af Chock Dims Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 30. September, 2021 Chock Dims skrev, for 1 minut siden: Det bliver registreret når du køber en telefon Jeps... og derudover kan man jo grave i hvilke IMSI (dvs SIM-kort) den telefon ellers er set med, og hvor den har været. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg