S&W500S 418 Skrevet 30. September, 2021 slip skrev, Lige nu: Jeps... og derudover kan man jo grave i hvilke IMSI (dvs SIM-kort) den telefon ellers er set med, og hvor den har været. Nu kan man jo købe en smartphone brugt og betale kontant og bruge darkweb etc.. så der røg den sporing. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 30. September, 2021 (edited) S&W500S skrev, for 10 minutter siden: Nu kan man jo købe en smartphone brugt og betale kontant og bruge darkweb etc.. så der røg den sporing. Nej. Darkweb - du mener formentlig Tor - er udviklet og bliver udvikleret at det amerikansk forsvar. Er sikker på at det er fyldt med muligheder for sporing. Men så slipper vi for facebook og google. Der er også muligheder i datamining såson - hvornår bruges telefonen, hvem er i nærheden når du bruger telefonen, hvor bruges telefonen. Der er et uendeligt antal muligheder for at træde i spinaten. Vi kan ligeså godt indse at vi bliver overvåget uanset hvad vi gør. Men børn, start med holde jer fra facebook, whatsapp og hvad ved jeg. Redigeret 30. September, 2021 af Chock Dims Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 30. September, 2021 (edited) Liv skrev, for 8 timer siden: At kunne se et nummer handler ikke om overfald….. Hvad handler det så om? Sikkerhed er nemlig ofte hovedargumentet for at forlange det. Redigeret 30. September, 2021 af Chock Dims Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 30. September, 2021 Aarhuselsker skrev, den 29.9.2021 at 19:48: Tja så går man vel over til andre medier. Messenger fra anonym FB profil er en mulighed, eller bare en anonym mailkonto. Messenger og FB er aldrig anonyme. En mailkonto er heller ikke anonym. CIA kan altid finde frem til den rette person. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9592 Skrevet 30. September, 2021 (edited) https://www.skyfish.com/p/fdf/508937/14318258 Brevduer http://www.top-brevduer.dk/ https://www.google.dk/search?q=post+vogn+hest&tbm=isch&ved=2ahUKEwi4iJG70KfzAhVD3qQKHcziDiAQ2-cCegQIABAA&oq=post+vogn+hest&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECAAQQzoICAAQgAQQsQM6CAgAELEDEIMBOgUIABCABDoHCAAQsQMQQzoECAAQEzoGCAAQCBAeUPtqWL2TAWD2lgFoAHAAeACAAT6IAb4FkgECMTSYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=VCpWYbiOEMO8kwXMxbuAAg&bih=699&biw=1422&hl=da#imgrc=R8fDq66kiAejzM Venlig hilsen Rejsenetværk Redigeret 30. September, 2021 af Rejsenetværk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Some1 182 Skrevet 30. September, 2021 (edited) Chock Dims skrev, 1 time siden: Det bliver registreret når du køber en telefon. Det har man skullet siden World Trade Center i 20 år og registreringer selvfølgelig siden 80'erne. Et id er netop en nøgle der identificerer telefonen og knytter denne til ejeren. Det er derfor registreringen foretages. Hvis jeg køber en brugt mobiltelefon af dig på Djølle-Fjelle-Musse markedet. Hvor registrerer du det ? Redigeret 30. September, 2021 af Some1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Some1 182 Skrevet 30. September, 2021 Seriøst Chock Dims skrev, 1 time siden: Det bliver registreret når du køber en telefon. Det har man skullet siden World Trade Center i 20 år og registreringer selvfølgelig siden 80'erne. Et id er netop en nøgle der identificerer telefonen og knytter denne til ejeren. Det er derfor registreringen foretages. Så derfor kan jeg ikke købe en brugt telefon af fx dig ? Prøv at tjekke dba.dk for brugte telefoner. Oplys mig endelig, hvorledes at jeg kan registere at jeg har købt en brugt telefon af dig ? Hvor skal jeg rette henvendelse ? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 30. September, 2021 (edited) Some1 skrev, for 19 minutter siden: Seriøst Så derfor kan jeg ikke købe en brugt telefon af fx dig ? Prøv at tjekke dba.dk for brugte telefoner. Oplys mig endelig, hvorledes at jeg kan registere at jeg har købt en brugt telefon af dig ? Hvor skal jeg rette henvendelse ? Du kan uanset hvad du gør ikke købe en brugt telefon af mig anonymt. Selvom jeg ville så ville du efterlader en masse fodspor af den digitale slags i din kontakt med mig. Jeg er meget interesseret i at hjælpe myndighederne da jeg ikke vil have problemer pga dine mulige ulovligheder. Uanset hvad du finder på du bare bagud på point. Du må finde på noget helt andet. Bin ladin kunne holde sig i live ved ikke at bruge nogen form for elektronisk kommunikation. Det er samme historie med alle de folk der bruger proxy'er, VPN osv, og ikke forstår at deres IP adresse altid sendes videre til den hjemmeside de besøger, og deres egne PC'er bruges som "residential gateways" til forskellige sjove lege. Vi kan bare ikke være anonyme på nettet. Bedste chance er nok TOR netværket, men der kan nogle regeringer sikkert også lytte med. Jeg kan ikke få øje på helt anonym kommunikation - jo man kan sende anonymt men ikke anonymisere hvem man har kontakt med. Redigeret 30. September, 2021 af Chock Dims Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 30. September, 2021 Some1 skrev, for 38 minutter siden: Hvis jeg køber en brugt mobiltelefon af dig på Djølle-Fjelle-Musse markedet. Hvor registrerer du det ? Du skal nok købe med kontanter, som jeg egentlig ikke er interesseret i pga besværet. Men seriøst. Når du og Musse tager hjem og du tager dit nye telefon i brug og Musse har tændt sit. Så kan man hurtigt finde ud af at de to telefoner har samme position og regne ud at Musse har fulgts med ukendt. Så nemt kan det gøres. Glem din anonymitet. Mener Snowdon gav et lignende eksempel med en kvindelig whitleblower der blev fanget fordi hun kommunikerede med samme enhed fra samme hotel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 30. September, 2021 Chock Dims skrev, for 2 timer siden: Nej. Darkweb - du mener formentlig Tor - er udviklet og bliver udvikleret at det amerikansk forsvar. Er sikker på at det er fyldt med muligheder for sporing. Men så slipper vi for facebook og google. Facebook findes også på Darknet i en .onion-udgave man kan bruge på Tor. Det siges - de siger - at de ikke overvåger der, og det kan man jo tro hvad man vil om. DuckDuckGo kørende på Tor er i hvert fald en god search engine, hvis man vil slippe fra annoncer - og i særdeleshed slippe fra annoncer i ugevis på hver eneste side man besøger efterpå. Men, nej det er ikke hensigten idag at vi skal kunne være anonyme mere. Ingen kontanter er analogt med ingen kontantkort er analogt med at i princippet alt vi gør registreres noget sted. At holde sig fra Google, Facebook og lignende er måske at reducere skaden noget, men ikke meget. Integritet er ikke hård valuta idag. På den anden side virker folk ikke tage det på særligt stort alvar, bare man har lov at blive ved med næsen foran skærmen 50 procent eller mere af ens vågne tid. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
S&W500S 418 Skrevet 1. Oktober, 2021 (edited) Chock Dims skrev, for 8 timer siden: Nej. Darkweb - du mener formentlig Tor - er udviklet og bliver udvikleret at det amerikansk forsvar. Er sikker på at det er fyldt med muligheder for sporing. Men så slipper vi for facebook og google. Der er også muligheder i datamining såson - hvornår bruges telefonen, hvem er i nærheden når du bruger telefonen, hvor bruges telefonen. Der er et uendeligt antal muligheder for at træde i spinaten. Vi kan ligeså godt indse at vi bliver overvåget uanset hvad vi gør. Men børn, start med holde jer fra facebook, whatsapp og hvad ved jeg. Nu findes der jo alternativer til Tor browser, det var bare et eksempel. Jamen selvfølgelig bliver telefonen registeret på nettet men vis du ikke bruger nogle hjemmesider med personlige logins som indeholder personlige data etc etc...., lader være med at bruge den hjemme, skrive til venner/bekendte, har den tændt kort tid og når du tænder den er det på helt tilfældige steder. Så du skal stadigvæk finde nålen i en høstak da du ikke kender hverken Imsi / Imei og du ikke ved hvem der ejer den. Redigeret 1. Oktober, 2021 af S&W500S Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 1. Oktober, 2021 Chock Dims skrev, for 8 timer siden: Hvad handler det så om? Sikkerhed er nemlig ofte hovedargumentet for at forlange det. Det er der flere gode grunde til, også sikkerhed, men ikke pga overfald - politiet skal nok finde en evt overfaldsmand alligevel….. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 1. Oktober, 2021 S&W500S skrev, for 59 minutter siden: Nu findes der jo alternativer til Tor browser, det var bare et eksempel. Jamen selvfølgelig bliver telefonen registeret på nettet men vis du ikke bruger nogle hjemmesider med personlige logins som indeholder personlige data etc etc...., lader være med at bruge den hjemme, skrive til venner/bekendte, har den tændt kort tid og når du tænder den er det på helt tilfældige steder. Så du skal stadigvæk finde nålen i en høstak da du ikke kender hverken Imsi / Imei og du ikke ved hvem der ejer den. Der er ikke andet der virker ligeså godt - eller rettere så simpelt - som Tor browser. Jeg bruger det i virkeligheden kun som proxy, og er godt klar over at miltæret financierer det og de sikkert kan overvåge det de vil. Til gengæld er Google og Facebook forment adgang og det er mere end godt nok for mig. Prøvede med freenet etc for en del år siden, men det var for besværligt til at kunne bruges i praksis. Tror du har ret med at ikke at bruge "det" derhjemme. Men jeg tror nu ikke folk har den nødvendige disciplin. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Chock Dims Skrevet 1. Oktober, 2021 Liv skrev, 1 time siden: Det er der flere gode grunde til, også sikkerhed, men ikke pga overfald - politiet skal nok finde en evt overfaldsmand alligevel….. Så dit indlæg oplyser ikke om noget? Jeg må så antage at det er et ligegyldigt og unødvendigt krav at kunne se telefonnr. Antagelsen er at grunden er sikkerhed - det argument der bruges af andre, men nok mere at alfonsen, der skriver annoncen, så har noget på folk. Konklusion: Ring fra skjult nummer Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2039 Skrevet 1. Oktober, 2021 Jeg synes vi blander mændenes sikkerhed og pigernes sikkerhed i denne tråd. Jeg er da ligeglad med om PET, FE, CIA og hvad de nu hedder kan finde mig via de indbyggede numre. Og jeg er sikker på at de har andet at tage sig til. Men hvis pigerne ser et tlf.nummer, så kan de undgå at møde det samme fjols igen. 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 1. Oktober, 2021 Brutus skrev, for 16 minutter siden: Og jeg er sikker på at de har andet at tage sig ti Ja som regel. Men der har været et tilfælde her i byen for år tilbage med noget ballade på en massageklinik, hvor kunder blev kontaktet af politiet som havde fundet deres telefonnumre i klinikkens telefon. Der var jeg ret glad for at have brugt bollofonen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dane 635 Skrevet 1. Oktober, 2021 S&W500S skrev, den 30.9.2021 at 22:21: Tak for oplysningen jeg tror lige jeg vil informere nogle af de gp'ere jeg kender så de købe rigeligt med taletidskort og husk at sætte penge ind på dem gang om mdr + lave et opkald & sms så simkortet ikke bliver deaktiveret. Desværre vil de også indføre efterregistrering af ID på eksisterende taletids numre, så din gode ide kommer nok ikke til at virke ret længe. Ministeren kan åbenbart ikke forestille sig at kriminelle kan finde ud af at bruge numre/kort, som andre har oprettet. Lidt lige som bil målvakter i Sverige, hvor 10 personer en gang officelt ejede 10% af alle biler i Malmö. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
S&W500S 418 Skrevet 1. Oktober, 2021 (edited) Dane skrev, for 20 minutter siden: Desværre vil de også indføre efterregistrering af ID på eksisterende taletids numre, så din gode ide kommer nok ikke til at virke ret længe. Ministeren kan åbenbart ikke forestille sig at kriminelle kan finde ud af at bruge numre/kort, som andre har oprettet. Lidt lige som bil målvakter i Sverige, hvor 10 personer en gang officelt ejede 10% af alle biler i Malmö. et link til at bekræfte det ville være rart for den berlinske artikel næver kun alle solgte kort efter 01.10.2022 eller sagt på en anden måde "pics or it didnt happen". Redigeret 1. Oktober, 2021 af S&W500S Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dane 635 Skrevet 1. Oktober, 2021 S&W500S skrev, for 17 minutter siden: et link til at bekræfte det ville være rart for den berlinske artikel næver kun alle solgte kort efter 01.10.2022 eller sagt på en anden måde "pics or it didnt happen". Ja, det er rigtigt - men at artiklen giver den ene oplysning, udelukker jo ikke det andet. Formålet er jo at alle skal registreres. Tror du virkeligt at ministeren vil efterlade et kæmpe hul i loven, når han er så glad for overvågning? Prøv at søge lovforslaget frem. Ellers risikerer du en lang næse når du åbner din nye business Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
S&W500S 418 Skrevet 2. Oktober, 2021 (edited) Dane skrev, for 7 timer siden: Ja, det er rigtigt - men at artiklen giver den ene oplysning, udelukker jo ikke det andet. Formålet er jo at alle skal registreres. Tror du virkeligt at ministeren vil efterlade et kæmpe hul i loven, når han er så glad for overvågning? Prøv at søge lovforslaget frem. Ellers risikerer du en lang næse når du åbner din nye business Ja jeg tror loven gælder fremadrettet lidt ligesom alle knallerter 30 / scooter 30 solgt før 1 juli 2006 ikke er registrerings pligtige(igen nummerplade). Jeg fandt en kilde der udtrykkeligt skriver at det kun gælder taletidskort solgt efter 01.01.2022 https://ddig.dk/justitsministeren-med-nyt-forslag-i-kriminalitetsbekaempelse/ Redigeret 2. Oktober, 2021 af S&W500S 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9592 Skrevet 2. Oktober, 2021 Vil man kunne købe anonyme taletidskort i udlandet, og bruge dem i Danmark som et udenlandsk nr? Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slartibartfast 10 Skrevet 2. Oktober, 2021 Rejsenetværk skrev, for 29 minutter siden: Vil man kunne købe anonyme taletidskort i udlandet, og bruge dem i Danmark som et udenlandsk nr? Venlig hilsen Rejsenetværk Jag har ett svenskt anonymt taletidskort och det fungerar utmärkt i Danmark 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
S&W500S 418 Skrevet 2. Oktober, 2021 Rejsenetværk skrev, for 18 minutter siden: Vil man kunne købe anonyme taletidskort i udlandet, og bruge dem i Danmark som et udenlandsk nr? Venlig hilsen Rejsenetværk Sikkert da du ellers vil udelukke en masse turister og det vil være meget dårlig reklame for DK. Vis jeg var turist ville jeg da fra vælge DK som feriemål vis jeg ikke kunne bruge taletidskort købt i det land som jeg kommer fra, spørgsmålet er nok nærmere om det kommer til at gælde i andre / alle EU lande. Du vil med stor sandsynlighed kunne købe u-reg taletidskort i andre lande udenfor Eu da der er lande som ikke har samarbejde med Eu lande så så er den ged barberet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9592 Skrevet 2. Oktober, 2021 S&W500S skrev, for 28 minutter siden: Du vil med stor sandsynlighed kunne købe u-reg taletidskort i andre lande udenfor Eu da der er lande som ikke har samarbejde med Eu lande så så er den ged barberet. Mon ikke også man politisk vil forsøge at i møde gå den mulighed, da hele den påtænkte lovgivning vel vil miste sit formål? Men hvis man kan og vil bruge anonyme udenlandske taletidskort, bliver man så nødt til at rejse fysisk ud af landet for fysisk at købe kort i andre lande. Jeg tænker at der hurtigt kunne opstå dansksprogede udenlandske webshops til udenlandske anonyme taletidskort. Men vil myndighederne så ikke kunne spore køber gennem betalingstransaktioner for køb af udenlandske anonyme taletidskort på nettet. Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
S&W500S 418 Skrevet 2. Oktober, 2021 (edited) Rejsenetværk skrev, for 35 minutter siden: Mon ikke også man politisk vil forsøge at i møde gå den mulighed, da hele den påtænkte lovgivning vel vil miste sit formål? Men hvis man kan og vil bruge anonyme udenlandske taletidskort, bliver man så nødt til at rejse fysisk ud af landet for fysisk at købe kort i andre lande. Jeg tænker at der hurtigt kunne opstå dansksprogede udenlandske webshops til udenlandske anonyme taletidskort. Men vil myndighederne så ikke kunne spore køber gennem betalingstransaktioner for køb af udenlandske anonyme taletidskort på nettet. Venlig hilsen Rejsenetværk Måske men jeg tror ikke det vil ændre sig se bare på det eks jeg gav ang knallert 30 / scooter 30 købt før 01.06.2006 og har det ændre sig siden næe!!!. Ang. køb af taletidskort i udlandet så er der jo flere muligheder 1. En go undskyldning for at tage på ferie til et land udenfor EU og som ikke snakker sammen / støtter EU. 2. Ring / skriv (selvfølgelig under en stærkt krypteret forbindelse) til en bekendt i udlandet og få denne person til at sende en en eller flere startpakker el. få personen til at sende til 3.parts /4.parts osv som så aflevere / sender til dig ja mulighederne er mange. 3. Nu kan du jo bruge andet end din personlige bankkonto til at betale / overføre penge. Ja det gælder om at gøre det så besværligt som muligt for dem der prøver at Logge / spore dig, så jo flere der gør det jo flere ressourcer skal der bruges på at finde dig og som sagt så har dem der prøver på at forvandle samfundet til Owells vildeste & vådeste drøm jo ikke uanet mængder af ressourcer. Redigeret 2. Oktober, 2021 af S&W500S Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg