Guest Kim Nielsen Skrevet 2. Oktober, 2021 Det ser ud til at det snart er slut med anonyme taletidskort som for mange af os er nødvendigt at bruge til bollofonen https://www.berlingske.dk/virksomheder/regeringen-vil-stoppe-anonyme-taletidskort-fra-nytaar Er der andre egnede platforme i stedet kan det f.eks være snapchat? e-mail hvor man jo også kan få en anonym konto er nok for besværligt, hvad er der ellers af muligheder? men det kræver jo også at pigerne begynder at bruge andre kontakt muligheder. det haster nok der er ikke engang 3 måneder tilbage af den mulighed som mange af os bruger idag. input til dette? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 2. Oktober, 2021 Venlig hilsen Rejsenetværk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Øbo 357 Skrevet 2. Oktober, 2021 De mange kvinder der kommer fra udlandet kan vel bare købe taletidskort i hjemlandet og knytte den til WhatsApp Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Nielsen Skrevet 2. Oktober, 2021 Rejsenetværk skrev, for 47 minutter siden: Venlig hilsen Rejsenetværk Tak for henvisningen, Rejse Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Kim Nielsen Skrevet 2. Oktober, 2021 (edited) Øbo skrev, for 46 minutter siden: De mange kvinder der kommer fra udlandet kan vel bare købe taletidskort i hjemlandet og knytte den til WhatsApp Det kan måske være en mulighed. Men pigerne skal så vide det inden de tager til danmark hvis de altså ikke skal registreres med pasnummer på et dansk taletids kort. Men jeg har alligevel brug for bollofon fordi jeg ikke kan have mine skriv med pigerne på min normale telefon. Når man ikke længere kan have et uregistreret sim kort kan vi så tage sim kortet ud af bollofonen og alligevel være på whattsapp via wifi med den samme bollofon? Og altså komunikere med pigerne på den måde? selvfølgelig kan alt spores af myndighederne alligevel også det ip nummer vi så vil bruge til whatsapp men vi gør jo ikke noget ulovligt. Så det er jeg ikke bekymret for jeg skal bare ikke have mit cpr nummer registreret på mit bollofon nummer. Det kan kun give problemer men ikke noget godt Redigeret 2. Oktober, 2021 af Kim Nielsen Tilføjet noget Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 2. Oktober, 2021 (edited) Jeg må indrømme jeg ikke rigtigt kan se problemet. Så længe man kan være anonym(skjult nummer) på nummeropslag og det bare er teleselskabet der ved hvem du er så er der vel ingen ko på isen eller er paranoia niveauet højere end jeg antager. Whatsapp skal verificeres med et gyldigt nummer. Redigeret 2. Oktober, 2021 af lurik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThomasDK 75 Skrevet 3. Oktober, 2021 "I det lovforslag, som frem til 25. oktober er i høring, og som efterfølgende skal finde et politisk flertal for at kunne blive vedtaget, lægger justitsminister Nick Hækkerup (S) op til, at alle telefonabonnementer i Danmark fra 1. januar 2022 skal registreres med navn." Det skal lige godkendes først. Lad os håbe der er nok politikere som også har bollofoner. Jeg synes denne nyhed har været fremme en del gange, hvor det ikke r blevet til noget. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Rejsenetværk 9595 Skrevet 3. Oktober, 2021 Hvor er det ærgerligt at vi nu kører 2 tråde om nøjagtigt det samme emne, som jeg allerede har startet en tråd om. Det er for dumt at dem der er interesseret nu skal følge med i, og måske være nødt til at skrive i 2 tråde. Venlig hilsen Rejsenetværk 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Dane 635 Skrevet 3. Oktober, 2021 (edited) lurik skrev, for 17 timer siden: Jeg må indrømme jeg ikke rigtigt kan se problemet. Så længe man kan være anonym(skjult nummer) på nummeropslag og det bare er teleselskabet der ved hvem du er så er der vel ingen ko på isen eller er paranoia niveauet højere end jeg antager. Husker du sagen om en betroet medarbejder hos Nets, der solgte informationer til et sladder blad? Husker du selskabet, der for et par år siden offentliggjorde nogle tusinde hemmelige numre ved en fejl? Måske bør du justere dit paranoia niveau så det svarer til hvad der faktisk er sket i virkeligheden Redigeret 3. Oktober, 2021 af Dane Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Øbo 357 Skrevet 3. Oktober, 2021 lurik skrev, for 20 timer siden: Jeg må indrømme jeg ikke rigtigt kan se problemet. Så længe man kan være anonym(skjult nummer) på nummeropslag og det bare er teleselskabet der ved hvem du er så er der vel ingen ko på isen eller er paranoia niveauet højere end jeg antager. Whatsapp skal verificeres med et gyldigt nummer. Paranoia niveauet er ekstremt højt. Mig bekendt har ingen dansk kunde været forsøgt afpresset. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 3. Oktober, 2021 (edited) Dane skrev, for 4 timer siden: Husker du sagen om en betroet medarbejder hos Nets, der solgte informationer til et sladder blad? Husker du selskabet, der for et par år siden offentliggjorde nogle tusinde hemmelige numre ved en fejl? Måske bør du justere dit paranoia niveau så det svarer til hvad der faktisk er sket i virkeligheden Tænker ikke sladderbladene er interesseret i min gøren og laden, det vil hvertfald ikke sælge ekstra blade, paranoia level = 0 Tænker den fejl er rettet ind, og at hullet kun var åbent i en kort periode og sandsynligheden for at nogen skulle være interesseret i at slå mit nr. op er tæt på 0, ergo paranoia level stadig = 0 Det er jo ikke ulovligheder vi er ude i her, så kan stadig ikke se det store problem i at teleselskabet bliver pålagt at vide hvem de sælger abonnementer til! Redigeret 3. Oktober, 2021 af lurik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Øbo 357 Skrevet 3. Oktober, 2021 lurik skrev, for 27 minutter siden: Tænker ikke sladderbladene er interesseret i min gøren og laden, det vil hvertfald ikke sælge ekstra blade, paranoia level = 0 Tænker den fejl er rettet ind, og at hullet kun var åbent i en kort periode og sandsynligheden for at nogen skulle være interesseret i at slå mit nr. op er tæt på 0, ergo paranoia level stadig = 0 Det er jo ikke ulovligheder vi er ude i her, så kan stadig ikke se det store problem i at teleselskabet bliver pålagt at vide hvem de sælger abonnementer til! Du lyder lidt som Justitsmineren når han siger at mere overvågning giver mere frihed. Stasi kunne ikke have været mere enige. Jeg er ikke bekymret for at blive "afsløret" som kunde jeg kan godt stå inde for mine handlinger. Men retten til et privat liv er noget helt grundlæggende. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest lurik Skrevet 4. Oktober, 2021 (edited) Øbo skrev, for 20 timer siden: Du lyder lidt som Justitsmineren når han siger at mere overvågning giver mere frihed. Stasi kunne ikke have været mere enige. Jeg er ikke bekymret for at blive "afsløret" som kunde jeg kan godt stå inde for mine handlinger. Men retten til et privat liv er noget helt grundlæggende. Måske jeg er Hr. Justitsminster…….Come on…. Dit private liv bliver da ikke komplimenteret fordi du skal registrere dig for et telekort med mindre du har ulovlige formål for øje, gemmer du også dine penge som kontanter under madrassen fordi banken skal have oplysninger, kørekort kopi osv…. Kan godt forstå de kriminelle typer, om det er narkogangstere, skatteunddragere eller andre kategorier af kriminelle individer syntes det er trist…. Men ellers kan jeg nu stadig ikke se noget problem i det, og slet ikke noget Stasi halløj. Nu er der noget der hedder GDPR og den er uhyggelig dyr ikke at efterfølge, jeg tænker mere at hvis man absolut skulle have paranoia så er det mere det device du putter dit simkort i og de apps du vælger at installere derpå man skulle få kuk kuk af…. Redigeret 4. Oktober, 2021 af lurik Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg