Hop til indhold
Guest Mr. Sensual

Selvkritik

Recommended Posts

Guest Mr. Sensual
Joneleth skrev, for 3 minutter siden:

Synes du at løgne og bedrag er generelt okay? Eller at de kun okay nogle gange, og hvis ja i så fald under hvilken omstændigheder er det okay for din partner at lyve og bedrage dig?

Zweimal skrev, for 10 minutter siden:

Hej Mr. Sensual, jeg synes du skal fortsætte med den hobby som du sætter stor pris på, det er vi mange andre som også gør.

Der er ingen grund til at have dårlig samvittighed i din situation, du er en mand i din bedste alder med en sund appetit på sex og eventyr.

Jeg tror det du gør er en nødvendighed for at du kan blive hos din kone som ulykkeligvis har et uløseligt problem.

Din dårlige samvittighed er bare et egn på at du holder af din kone, du kan sagtens holde det hjemligt for hende, der er ingen grund til at gøre hende ked af det.

Brug mindre penge, som du selv er inde på, dit forbrug skulle nødig afsløre dig - nyd dine små eventyr med god samvittighed.

Tak for dit svar. Det lettede at læse det. Enig. Jeg skal bruge færre penge på vores hobby.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Zweimal skrev, for 11 minutter siden:

Hej Mr. Sensual, jeg synes du skal fortsætte med den hobby som du sætter stor pris på, det er vi mange andre som også gør.

Der er ingen grund til at have dårlig samvittighed i din situation, du er en mand i din bedste alder med en sund appetit på sex og eventyr.

Jeg tror det du gør er en nødvendighed for at du kan blive hos din kone som ulykkeligvis har et uløseligt problem.

Din dårlige samvittighed er bare et egn på at du holder af din kone, du kan sagtens holde det hjemligt for hende, der er ingen grund til at gøre hende ked af det.

Brug mindre penge, som du selv er inde på, dit forbrug skulle nødig afsløre dig - nyd dine små eventyr med god samvittighed.

Skal han holde det hemmeligt for en kvinde, der har fulgt ham i tykt og tyndt i 25 lange år? Den stakkels kvinde har IKKE indvilliget i et ægteskab, hvor hendes partner lystigt boller gp'er hver evig eneste uge. Det eneste rigtige at gøre, er at fortælle hende situationen som den er, så har kvinden da en reel mulighed for at tage en beslutning på et oplyst og korrekt grundlag!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mr. Sensual skrev, for 4 minutter siden:

Måske, men jeg er god til at dække mine spor.

Det er du måske, men jeg snakker ikke om at du skal blive afslørret eventuelt. Jeg mener at situationen til sidst vil blive uudholdelig - for jer begge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mr. Sensual skrev, for 11 minutter siden:

Dårligt.

Så forstår jeg ikke, at du glædeligt og "uden skrupler" kan byde din egen partner det? Jeg har fuld forståelse, at du mangler sex på hjemmefronten, men det er da noget partneren skal have en vished omkring. Ellers er det da at bedrage hende, som du elsker højst. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mr. Sensual
v.j skrev, for 1 minut siden:

Så forstår jeg ikke, at du glædeligt og "uden skrupler" kan byde din egen partner det? Jeg har fuld forståelse, at du mangler sex på hjemmefronten, men det er da noget partneren skal have en vished omkring. Ellers er det da at bedrage hende, som du elsker højst. 

Nej. Det er drifterne. Jeg foretrækker at holde det hemmeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 13 minutter siden:

Lige præcis - det afhænger af individet. Så hvis jeg siger du skal have dårligt samvittighed for noget, eller du siger at Mr Sensual skal have det - så har det jo ingen betydning. Hvis man ikke har det - så har man ikke det.

Det klare indtryk jeg fik af din kommentar var at samvittighed er ikke noget man skal eller ikke skal have. Hvilket jeg mener er forkert. Såfremt OP anerkender at noget han gør er forkert så mener jeg det er helt korrekt at sige "du SKAL have dårlig samvittighed"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mr. Sensual skrev, for 11 minutter siden:

Nej. Det er drifterne. Jeg foretrækker at holde det hemmeligt.

Ja, det er jeg slet ikke i tvivl om, men hvad foretrækker din kone? 

Redigeret af v.j

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Zweimal
v.j skrev, for 33 minutter siden:

Skal han holde det hemmeligt for en kvinde, der har fulgt ham i tykt og tyndt i 25 lange år? Den stakkels kvinde har IKKE indvilliget i et ægteskab, hvor hendes partner lystigt boller gp'er hver evig eneste uge. Det eneste rigtige at gøre, er at fortælle hende situationen som den er, så har kvinden da en reel mulighed for at tage en beslutning på et oplyst og korrekt grundlag!

Det er jeg ikke enig I, ærlighed er ikke altid at foretrække, livet er ikke altid sort/hvidt, Jeg kunne sagtens have et lykkeligt liv med min kone uden sex, med købesex på sidelinjen.

Hvis alle så på købesex som dig, ville der stort set ikke være noget marked for dette, jeg synes ikke der er grund til at moralisere over at have købesex  bag sin kones ryg og i særdeleshed ikke med nærværende problemstilling. Jeg tror faktisk at købesex reder mange forhold i lignende situationer. Sex er et behov som jeg ikke ville undlade at få dækket i så mange år, jeg ville heller ikke forlade en kone som jeg elsker.

Jeg tror ikke nødvendigvis at det ødelægger forholdet til konen med denne lille hemmelighed. Han kommer hjem tilfredsstillet i godt humør og er klar til at være sammen med konen på hendes, uden at der behøver at være fokus på et uløseligt problem.

Mr. Sensual, jeg ville gøre som dig.

Redigeret af Zweimal

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joneleth skrev, for 9 minutter siden:

Det klare indtryk jeg fik af din kommentar var at samvittighed er ikke noget man skal eller ikke skal have. Hvilket jeg mener er forkert. Såfremt OP anerkender at noget han gør er forkert så mener jeg det er helt korrekt at sige "du SKAL have dårlig samvittighed"

Goes whithout saying... 

Derfor er hele problematiken overfladisk - og måske ikke "hudløst ærlig"? 

Hvis man oplever at det man gør er forkert i forhold til den moral man holder sig med, så har man dårlig samvittighed. Har man ikke dårlig samvittighed så oplever man det ikke som forkert.

Hvis man har dårlig samvittighed over noget som man ikke oplever forkert, så går man omkring med en anden problematik som måske er mere interessant for psykoterapi.

Hvis man ikke har dårlig samvittighed for det man ved er forkert - så går man formentlig omkring med nogen form for psykopati.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joneleth skrev, for 17 minutter siden:

Det klare indtryk jeg fik af din kommentar var at samvittighed er ikke noget man skal eller ikke skal have. Hvilket jeg mener er forkert.

Jeg synes ikke, det er forkert. 
Samvittighed, er noget man skal selv føle !

Dvs. Folk med denne kvalitet føler sig mere eller mindre ! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Zweimal skrev, for 2 minutter siden:

Det er jeg ikke enig I, ærlighed er ikke altid at foretrække, livet er ikke altid sort/hvidt, Jeg kunne sagtens have et lykkeligt liv med min kone uden sex, med købesex på sidelinjen.

Hvis alle så på købesex som dig, ville der stort set ikke være noget marked for dette, jeg synes ikke der er grund til at moralisere over at have købesex  bag sin kones ryg og i særdeleshed

ikke med nærværende problemstilling. Jeg tror faktisk at købesex reder mange forhold i lignende situationer. Sex er et behov som jeg ikke ville undlade at få dækket i så mange år.

Jeg tror ikke nødvendigvis at det ødelægger forholdet til konen med denne lille hjemlighed. Han kommer hjem tilfredsstillet i godt humør og er klar til at være sammen med konen på hendes, uden at der behøver at være fokus på et uløseligt problem.

Jeg er helt enig i, at livet ikke er sort/hvid. Men du er nødt til at se det her fra et andet perspektiv, end dit eget. Du understreger, hvordan du nemt kunne leve et lykkeligt liv med din kone samt købesex på siden. Ja naturligvis kunne du det, men du kan ikke benægte, at du bedrager et andet menneske i et ægteskab på et FALSK grundlag. Din kone har jo IKKE indvilliget i det konkrete ægteskab. Jeg synes man har et ansvar overfor et menneske (som trods alt har fulgt sin mand i 25 år) at være ærlig. Jeg ville da selv føle, at jeg frarøvede hende muligheden for at leve lige det liv hun ønsker, mens jeg går i det skjulte og lever det liv som JEG ønsker. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Zweimal skrev, for 4 minutter siden:

Hvis alle så på købesex som dig, ville der stort set ikke være noget marked for dette, jeg synes ikke der er grund til at moralisere over at have købesex  bag sin kones ryg og i særdeleshed

ikke med nærværende problemstilling. Jeg tror faktisk at købesex reder mange forhold i lignende situationer. Sex er et behov som jeg ikke ville undlade at få dækket i så mange år.

Jeg tror ikke nødvendigvis at det ødelægger forholdet til konen med denne lille hjemlighed. Han kommer hjem tilfredsstillet i godt humør og er klar til at være sammen med konen på hendes, uden at der behøver at være fokus på et uløseligt problem.

Jeg er all in for hemmeligheder. Man kan ikke - og skal ikke - dele alt. Det ville være forfærderligt.

Dog tror jeg ikke at købesex redder særligt mange ægteskab.  Måske dem der den ene er lykkelig og glad uden sex, og den anden er lykkelig og glad med sex udenom. Jeg tror ikke den slags forhold er særligt sædvanlige.

Men nu er vi inde på en anden af de håndsyede italienske tråde: Den om monogami.

Hvorfor skal man opretholde et forhold hvor væsentlige dele ikke fungerer? Det er nogen slags monogami in disguise.

Del dette indlæg

Link til indlæg
v.j skrev, for 2 minutter siden:

Jeg ville da selv føle, at jeg frarøvede hende muligheden for at leve lige det liv hun ønsker, mens jeg går i det skjulte og lever det liv som JEG ønsker. 

Det er noget af kernen i det hele.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Zweimal skrev, for 5 minutter siden:

Købesex er altid moraliseret, du moraliserer det også. Forskellen er bare du har en anden moral om det.

Der hvor jeg ofte står af, og hvor jeg tror de fleste anerkender at det er forkert er at ikke nødvendigvis at du "lyver og bedrager" din kone. Men at du pådutter hende dit moral system uden hendes accept. Hvis i havde i starten af forholdet aftalt "Hey hvis nogen af os gør noget der ville gøre hinanden ked af det, så er det helt okay at lyve overfor hinanden" så ville jeg være helt okay med at du gjorde det, fordi hun var indforstået og okay med det moral system.

Problemet er at det er ikke det du gør. Du siger "Jeg har det okay med at gøre det her, og jeg er ligeglad med om hun er enig", hun er en uvillig deltager i dit system.

Hvis du nogensinde prøver at overføre det koncept til andre scenarioer ville det hurtigt falde til jorden. I sidste ende så synes jeg næsten altid jeres undskyldninger bunder ud i: Det jeg foretager mig ville gøre hende ked af det. Derfor er det okay at jeg skjuler mine handlinger så hun ikke bliver ked af det. Kvinder kunne bruge præcis den samme undskyldning og moral system til at forsvare at hun ikke fortæller dig at du ikke at far til jeres børn, fordi det ville gøre dig ked af det, og derfor er det okay at du aldrig ved at du ikke er faren.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Moon
Bananas skrev, for 45 minutter siden:

Det du gør - og det din kone ikke gør - vil dog ikke holde i det lange løb. Det er som at spænde guitarstrengen hårdere og hårdere og til sidst - brister den. Det vil briste til sidst også for jer.

Det er en uløst knude som kræver nogen slags løsning - ikke lapperier. Lige nu lægger i det kun på fremtiden.

Hvor er det smukt skrevet @Bananas, og du har desværre nok ret. Det er en lappeløsning, som mange af os nok kan nikke genkendende til. Du ramte i hvert fald mig lige i hjertet. 

Min undskyldning er, at jeg får energi ude, mens jeg arbejder på det derhjemme. Uden den tilførte ude, har jeg ikke overskud til at arbejde på det derhjemme. Men som du så filosofisk skriver det, er det en uløst knude, og hvis den ikke bliver løst, så brister den - før eller siden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mr. Sensual
Zweimal skrev, for 14 minutter siden:

Hvis alle så på købesex som dig, ville der stort set ikke være noget marked for dette, jeg synes ikke der er grund til at moralisere over at have købesex  bag sin kones ryg og i særdeleshed ikke med nærværende problemstilling. Jeg tror faktisk at købesex reder mange forhold i lignende situationer. Sex er et behov som jeg ikke ville undlade at få dækket i så mange år, jeg ville heller ikke forlade en kone som jeg elsker.

Jeg tror ikke nødvendigvis at det ødelægger forholdet til konen med denne lille hemmelighed. Han kommer hjem tilfredsstillet i godt humør og er klar til at være sammen med konen på hendes, uden at der behøver at være fokus på et uløseligt problem.

Tak for opmuntrende svar. Meget enig i din nuancering om ærlighed, der ikke altid er at foretrække.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 5 minutter siden:

Jeg er all in for hemmeligheder. Man kan ikke - og skal ikke - dele alt. Det ville være forfærderligt.

Dog tror jeg ikke at købesex redder særligt mange ægteskab.  Måske dem der den ene er lykkelig og glad uden sex, og den anden er lykkelig og glad med sex udenom. Jeg tror ikke den slags forhold er særligt sædvanlige.

Men nu er vi inde på en anden af de håndsyede italienske tråde: Den om monogami.

Hvorfor skal man opretholde et forhold hvor væsentlige dele ikke fungerer? Det er nogen slags monogami in disguise.

Det er fint nok at du går ind for det. Men det umoralske begynder når du ved at din partner ikke er enig, og du fortsat følger et adfærdsmønster de er imod. Hvis i begge to var enige om at hemmeligheder er helt okay, så er det helt fint, men det er aldrig nogensinde det der er tilfældet når folk snakker om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mr. Sensual
v.j skrev, for 38 minutter siden:

Jeg svarer blot ærligt på det stillede spørgsmål.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joneleth skrev, for 1 minut siden:

Det er fint nok at du går ind for det. Men det umoralske begynder når du ved at din partner ikke er enig, og du fortsat følger et adfærdsmønster de er imod. Hvis i begge to var enige om at hemmeligheder er helt okay, så er det helt fint, men det er aldrig nogensinde det der er tilfældet når folk snakker om det.

Du er også hemmelig indimellem vil jeg tro. Det er vi alle. Vi kan ikke sige alt vi tænker eller ønsker. Hemmeligheder er ikke altid farlige. Fortæller du f.eks. dem du holder nær at du skriver herinde?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Du er også hemmelig indimellem vil jeg tro. Det er vi alle. Vi kan ikke sige alt vi tænker eller ønsker. Hemmeligheder er ikke altid farlige. Fortæller du f.eks. dem du holder nær at du skriver herinde?

Jeg kommer sikkert til at holde hemmeligheder en gang imellem, jeg er ikke perfekt. Forskellen er at jeg anerkender at jeg har gjort noget forkert og jeg stræber efter at gøre det bedre. 

Hemmeligheder er ikke altid farlige men de er altid forkerte. Hemmeligheder er ikke bare når du ikke fortæller alle alt. Hemmeligheder er når du skjuler noget for en person som kunne formodes at have krav på at vide det.

Jeg fortæller ikke alle dem jeg holder nær at jeg er på dette forum. Jeg fortæller foreksempel ikke min søster omkring det, hun fortæller heller ikke mig om hendes sex liv. Det betyder ikke at vi holder hemmeligheder for hinanden, fordi implicit er det ikke en hemmelighed medmindre jeg rimelig forventning om at få det at vide.

Derimod hvis jeg nu ikke fortalte min søster at vores mor lå for døden, så ville det være en hemmelighed, fordi det er viden hun har en rimelig forventning om at få.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joneleth skrev, for 3 minutter siden:

Jeg kommer sikkert til at holde hemmeligheder en gang imellem, jeg er ikke perfekt. Forskellen er at jeg anerkender at jeg har gjort noget forkert og jeg stræber efter at gøre det bedre. 

Forskellen mellem det .... og hvad?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mr. Sensual skrev, for 9 minutter siden:

Jeg svarer blot ærligt på det stillede spørgsmål.

Kan vi ikke blive enige om det svar at lidt ironisk når du på ingen måde går ind for at være ærlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Jydedreng skrev, for 14 minutter siden:

Hvor er det smukt skrevet @Bananas, og du har desværre nok ret. Det er en lappeløsning, som mange af os nok kan nikke genkendende til. Du ramte i hvert fald mig lige i hjertet. 

Min undskyldning er, at jeg får energi ude, mens jeg arbejder på det derhjemme. Uden den tilførte ude, har jeg ikke overskud til at arbejde på det derhjemme. Men som du så filosofisk skriver det, er det en uløst knude, og hvis den ikke bliver løst, så brister den - før eller siden.

Men du har indsigt om det du laver. Du spørger ikke om du "burde have dårlig samvittighed". Jeg krydser finger for i klarer det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Joneleth skrev, for 1 minut siden:

Forskellen mellem dig og mig.

Den forstår jeg altså ikke? Hvor har du den forskellen fra? Anerkender jeg ikke når jeg gør noget forkert? Og det ved du hvorfra? Stræber jeg ikke efter at gøre det bedere? Og det ved du hvorfra?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...