Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 Jydedreng skrev, for 18 minutter siden: Hvor er det smukt skrevet @Bananas, og du har desværre nok ret. Det er en lappeløsning, som mange af os nok kan nikke genkendende til. Du ramte i hvert fald mig lige i hjertet. Min undskyldning er, at jeg får energi ude, mens jeg arbejder på det derhjemme. Uden den tilførte ude, har jeg ikke overskud til at arbejde på det derhjemme. Men som du så filosofisk skriver det, er det en uløst knude, og hvis den ikke bliver løst, så brister den - før eller siden. Jeg er nysgerrig, når nu du mener den undskyldning gør din adfærd acceptabel. Hvis nu din kone havde en affære med din far eller bror hver eneste uge, og hun sagde præcist det samme "Jeg gør det kun for at få overskud til at arbejde på det derhjemme". Ville du så ærligt sige "Ja det er helt fair at gøre". Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
v.j 28 Skrevet 21. Oktober, 2021 Mr. Sensual skrev, for 10 minutter siden: Jeg svarer blot ærligt på det stillede spørgsmål. Ja, og når nu du selv understreger, at du ville have det dårligt i netop den situation jeg beskrev, hvorfor vil du så alligevel ikke tillade din partner at leve sit liv på et oplyst grundlag? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Zweimal Skrevet 21. Oktober, 2021 (edited) Ærlighed i nærværende situation tror jeg ikke ville være løsningen - Hvad med alle os andre som lever i parforhold og har købesex en gang i mellem, jeg tror ikke der er mange af os der har lyst til at fortælle det til konen, omvendt er vi også mange der ikke kan undvære spændingen og eventyret i hverdagen. Når jeg er sammen med min partner gør jeg mig umage og er der for hende så meget som det er muligt. Der er sikkert mange som vil synes der er moralsk forkert med mine eventyr, det kan jeg godt leve med. Redigeret 21. Oktober, 2021 af Zweimal Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 Bananas skrev, for 3 minutter siden: Den forstår jeg altså ikke? Hvor har du den forskellen fra? Anerkender jeg ikke når jeg gør noget forkert? Og det ved du hvorfra? Stræber jeg ikke efter at gøre det bedere? Og det ved du hvorfra? Hele dit argument er at hemmeligheder er okay. Derfra følger det at hvis du har en hemmelighed så anerkender du ikke at du har gjort noget galt. Ved ikke hvordan du er uenig i det. Lad mig prøve at skrive det helt ud for at se om det hjælper dig. Hvis jeg holder en hemmelighed, så anerkender jeg at jeg har gjort noget forkert og stræber efter at forbedre det. Hvis du holder en hemmelighed, så anerkender du ikke at du har gjort noget galt, og forsøger derfor ikke at forbedre det. Det er forskellen imellem os. Jeg behøver ikke at være et perfekt menneske for at kunne sige hemmeligheder er forkerte. Jeg kan både sige "Jeg holder hemmeligheder" og "Hemmeligheder er forkerte", så længe at jeg blot anerkender at mine handlinger var forkerte så er der ingen modsigelse i mit moral system. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4392 Skrevet 21. Oktober, 2021 Bananas skrev, for 3 minutter siden: Hvorfor skal man opretholde et forhold hvor væsentlige dele ikke fungerer? Det kan ser da sagtens være mange grunde til, for @Mr. Sensual har nok også fundet sammen med (og blevet sammen med) sin kone af andre årsager end alene det rent seksuelle? Der er mange ting, som spiller ind, når man afgør, hvem man er sammen med. Derfor kan det egentlig virke voldsomt, hvis man går fra hinanden, “bare fordi” sexen ikke kører optimalt længere. Men for rigtig mange vil det føre til et brud i forholdet, hvis den ene har sex udenom uden den andens vidende/accept. I forhold til at gå bag ryggen på sin bedre halvdel, så er det bare en svær samtale, hvis man har vidt forskellige seksuelle behov. For begge parter. Og det er nok i de færreste forhold, at den med størst lyst åbent vil kunne spørge, om det er ok at finde sig en elskerinde (eller flere). Det ville i sig selv udløse en krise, som nemt kunne ende med, at den forsmåede part ville se det som tillidsbrud, måske endda utroskab, at partneren overhovedet kan finde på at overveje en sådan løsning, også inden den føres ud i livet. Man kan også stille sig selv det spørgsmål, om det er fair, at konens manglende sexlyst/-evne skal begrænse @Mr. Sensual og vi mange andre i samme situation i at have sex. Og ja, det er en egoistisk måde at tænke på. Men gør man det ikke, accepterer man jo, at konens manglende sexlyst/-evne medfører, at ens eget sexliv er (så godt som) slut nu. Det er en svær en at sluge for mange af os, og derfor vælger vi at besøge GPerne en gang imellem, og så må vi leve med den dårlige samvittighed, det medfører. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 v.j skrev, for 5 minutter siden: Ja, og når nu du selv understreger, at du ville have det dårligt i netop den situation jeg beskrev, hvorfor vil du så alligevel ikke tillade din partner at leve sit liv på et oplyst grundlag? Simple svar er fordi han tror på ordsproget "Regler for dig er ikke regler for mig". Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 21. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 1 minut siden: Hele dit argument er at hemmeligheder er okay. Derfra følger det at hvis du har en hemmelighed så anerkender du ikke at du har gjort noget galt. Ved ikke hvordan du er uenig i det. Lad mig prøve at skrive det helt ud for at se om det hjælper dig. Hvis jeg holder en hemmelighed, så anerkender jeg at jeg har gjort noget forkert og stræber efter at forbedre det. Hvis du holder en hemmelighed, så anerkender du ikke at du har gjort noget galt, og forsøger derfor ikke at forbedre det. Det er forskellen imellem os. Jeg behøver ikke at være et perfekt menneske for at kunne sige hemmeligheder er forkerte. Jeg kan både sige "Jeg holder hemmeligheder" og "Hemmeligheder er forkerte", så længe at jeg blot anerkender at mine handlinger var forkerte så er der ingen modsigelse i mit moral system. Du går lidt langt i din argumentation. Hemmeligheder er ikke per definition forkerte. Sandheden er at hvis vi fortalte alt vi tænker og gør til alle og enhver - så ville samfundet falde sammen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 21. Oktober, 2021 Den_glade_amatør skrev, for 1 minut siden: Det er en svær en at sluge for mange af os, og derfor vælger vi at besøge GPerne en gang imellem, og så må vi leve med den dårlige samvittighed, det medfører. Hvis vi nu har dårligt samvittighed. Det var jo det TS spurgte hvis han burde have. Men enig om at der ikke findes simple løsninger. Livet er jo ikke simpelt - desbedre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 Den_glade_amatør skrev, for 3 minutter siden: Det kan ser da sagtens være mange grunde til, for @Mr. Sensual har nok også fundet sammen med (og blevet sammen med) sin kone af andre årsager end alene det rent seksuelle? Der er mange ting, som spiller ind, når man afgør, hvem man er sammen med. Derfor kan det egentlig virke voldsomt, hvis man går fra hinanden, “bare fordi” sexen ikke kører optimalt længere. Men for rigtig mange vil det føre til et brud i forholdet, hvis den ene har sex udenom uden den andens vidende/accept. I forhold til at gå bag ryggen på sin bedre halvdel, så er det bare en svær samtale, hvis man har vidt forskellige seksuelle behov. For begge parter. Og det er nok i de færreste forhold, at den med størst lyst åbent vil kunne spørge, om det er ok at finde sig en elskerinde (eller flere). Det ville i sig selv udløse en krise, som nemt kunne ende med, at den forsmåede part ville se det som tillidsbrud, måske endda utroskab, at partneren overhovedet kan finde på at overveje en sådan løsning, også inden den føres ud i livet. Man kan også stille sig selv det spørgsmål, om det er fair, at konens manglende sexlyst/-evne skal begrænse @Mr. Sensual og vi mange andre i samme situation i at have sex. Og ja, det er en egoistisk måde at tænke på. Men gør man det ikke, accepterer man jo, at konens manglende sexlyst/-evne medfører, at ens eget sexliv er (så godt som) slut nu. Det er en svær en at sluge for mange af os, og derfor vælger vi at besøge GPerne en gang imellem, og så må vi leve med den dårlige samvittighed, det medfører. Det er altid sjovt hvordan de personer der snakker om sex ikke er vigtigt kun synes det den ene vej. Hvis man siger at man vil skilles på grund af mangel på sex, så betyder sex ingenting og det burde man ikke gøre. Hvis man konstant har sex med andre end sin partner, så er det helt okay at skilles og så betyder sex alt. Enten betyder sex intet, eller også betyder sex meget. Man kan ikke sige det er ligegyldigt når det går ud over andre og det er vigtigt når det går ud over dig selv. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
v.j 28 Skrevet 21. Oktober, 2021 (edited) Zweimal skrev, for 13 minutter siden: Ærlighed i nærværende situation tror jeg ikke ville være løsningen - Hvad med alle os andre som lever i parforhold og har købesex en gang i mellem, jeg tror ikke der er mange af os der har lyst til at fortælle det til konen, omvendt er vi også mange der ikke kan undvære spændingen og eventyret i hverdagen. Når jeg er sammen med min partner gør jeg mig umage og er der for hende så meget som det er muligt. Der er sikkert mange som vil synes der er moralsk forkert med mine eventyr, det kan jeg godt leve med. Hmm... Jeg må være meget dårlig til at forklare mig, så jeg prøver lige igen: Det jeg siger er jo ikke, at du skal droppe købesex. Du skal da fyre den så meget af, som du har lyst til. Lev lige det liv, som du ønsker og udfold dig, som du gerne vil. Men ligeså meget som jeg ønsker det for dig, så ønsker jeg også for konen i det pågældende forhold kan leve det liv, som hun vil. Og hvem ved? Måske bliver hun bare lidt lettet over, at hendes mand får stillet sexlysten, så hun ikke behøves bekymre sig om det? De har jo trods alt været sammen i 25 år. Man ved det jo ikke, før man taler ærligt om det. Redigeret 21. Oktober, 2021 af v.j Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 21. Oktober, 2021 Zweimal skrev, for 8 minutter siden: Ærlighed i nærværende situation tror jeg ikke ville være løsningen - Hvad med alle os andre som lever i parforhold og har købesex en gang i mellem, jeg tror ikke der er mange af os der har lyst til at fortælle det til konen, omvendt er vi også mange der ikke kan undvære spændingen og eventyret i hverdagen. Når jeg er sammen med min partner gør jeg mig umage og er der for hende så meget som det er muligt. Der er sikkert mange som vil synes der er moralsk forkert med mine eventyr, det kan jeg godt leve med. Forskellen mellem det du beskriver og det TS starter med, er at i hans forhold fungerer sex ikke overhoved. Det er den uløste knuden. Som jeg forstår dig, så krydrer du tilværelsen med eventyr som du føler behov for. Måske gør din kæreste også det? I min verden er det helt fint. Men når man begynder at bygge sit forhold på at man svigter sin kæreste, svigter tilliden og solidariteten - då mener jeg at man er ude på en kedelig vej. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 Bananas skrev, for 6 minutter siden: Du går lidt langt i din argumentation. Hemmeligheder er ikke per definition forkerte. Sandheden er at hvis vi fortalte alt vi tænker og gør til alle og enhver - så ville samfundet falde sammen. Jeg kan kun antage du ikke har læst det jeg har skrevet. Lad mig prøve en gang til i håb om du læser det denne gang. Alt holde noget skjult eller at undlade at sige noget til nogen er ikke nødvendigvis en hemmelighed. Noget bliver kun til en hemmelighed hvis du skjuler noget for en person som Har en rimelig forventning om at vide det. Hvis en tilfældig person på gaden spørger mig om jeg er gift og jeg lyver om det, så har jeg ikke holdt en hemmelighed for ham. Fordi han har ikke en rimelig forventning om at få den information. Derfor er hemmeligheder per definition forkerte fordi det er specifikt information du holder fra personer som har en rimelig forventning om at få det at vide. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 21. Oktober, 2021 Joneleth skrev, Lige nu: Jeg kan kun antage du ikke har læst det jeg har skrevet. Lad mig prøve en gang til i håb om du læser det denne gang. Alt holde noget skjult eller at undlade at sige noget til nogen er ikke nødvendigvis en hemmelighed. Noget bliver kun til en hemmelighed hvis du skjuler noget for en person som Har en rimelig forventning om at vide det. Hvis en tilfældig person på gaden spørger mig om jeg er gift og jeg lyver om det, så har jeg ikke holdt en hemmelighed for ham. Fordi han har ikke en rimelig forventning om at få den information. Derfor er hemmeligheder per definition forkerte fordi det er specifikt information du holder fra personer som har en rimelig forventning om at få det at vide. Og hvem afgører det "rimelige" i forventningen? Dig? Prøv gerne at være lidt mindre nedladende i dine skriv. Det fungerer bedre vil jeg tro. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Zweimal Skrevet 21. Oktober, 2021 Bananas skrev, for 3 minutter siden: Forskellen mellem det du beskriver og det TS starter med, er at i hans forhold fungerer sex ikke overhoved. Det er den uløste knuden. Som jeg forstår dig, så krydrer du tilværelsen med eventyr som du føler behov for. Måske gør din kæreste også det? I min verden er det helt fint. Men når man begynder at bygge sit forhold på at man svigter sin kæreste, svigter tilliden og solidariteten - då mener jeg at man er ude på en kedelig vej. Jeg er bare ikke sikker på at der er et bedre alternativ end den løsning som Mr. Sensuel vælger. Jeg tror det kan fungere, det er jeg ikke sikker på alternativet kan. Uærlighed/dårlig samvittighed kan være prisen du betaler for at holde sammen på noget som begge i forholdet gerne vil. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 Bananas skrev, for 2 minutter siden: Og hvem afgører det "rimelige" i forventningen? Dig? Prøv gerne at være lidt mindre nedladende i dine skriv. Det fungerer bedre vil jeg tro. Beklager, jeg blev bare frustreret over at skulle genforklare noget jeg allerede havde skrevet tidligere, så jeg kunne kun formode du ikke havde læst det hele i mine svar. Som udgangspunkt forventningsafstemmer man imellem hinanden hvad der er rimeligt eller ej. Der kan også opstå oprigtige misforståelser imellem folk. Hvis du mente at din kæreste ikke havde en rimelig forventning om at få at vide at du konstant var hende utro, og du oprigtigt troede på at hun var enig i dette synspunkt. Så ville du teknisk set ikke have gjort noget moralsk forkert. Men så snart at du bliver opmærksom på at hun mener at hun har en rimelig forventning om at få det at vide, og du så fortsat intet siger, der begynder det umoralske så. Det moralske at gøre der ville være at sige "jeg mener det her er rimeligt" hun siger "jeg mener det her er rimeligt" du kan så sige "vi er uenige om hvad der er rimeligt og jeg har tænkt mig at fortsætte med det jeg synes at rimeligt". På dette tidspunkt så kan hun så ærligt informeret vælge om hun ønsker at fortsætte i et forhold hvor du ikke vil give hende viden som hun ønsker, eller om hun kan leve med at forholdet fortsætter under dine forudsætninger. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 Zweimal skrev, for 2 minutter siden: Jeg er bare ikke sikker på at der er et bedre alternativ end den løsning som Mr. Sensuel vælger. Jeg tror det kan fungere, det er jeg ikke sikker på alternativet kan. Uærlighed/dårlig samvittighed kan være prisen du betaler for at holde sammen på noget som begge i forholdet gerne vil. Hvis vi nu antager du havde kone og børn, og din kone søgte råd hos en anden person. Du er ikke faren til nogen af dine børn, og hun har holdt det hemmeligt for dig hele deres liv. Ville du så gerne have at hun blev rådet til at blive ved med at holde det hemmeligt overfor dig fordi sandheden måske ville få dig til at skilles med hende? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Den_glade_amatør 4392 Skrevet 21. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 5 minutter siden: Enten betyder sex intet, eller også betyder sex meget. Man kan ikke sige det er ligegyldigt når det går ud over andre og det er vigtigt når det går ud over dig selv. Jeg kan godt se din pointe, og jeg ville nok være enig med dig, hvis begge parter i forholdet havde lige meget lyst til sex. Men hvad når sex ikke betyder meget for den ene (=har ingen lyst), men vedkommende samtidig vil begrænse den anden (for hvem sex er vigtigt, men som dermed ikke får sex)? De fleste er nok enige om, at man ikke kan påtvinge sexlyst ned over én, som ikke ønsker sex. Det vil være et overgreb. Men hvordan så med den modsatte situation: Er der ok at påtvinge “ikke-sexlyst” ned over én, som gerne vil have et aktivt sexliv? Har man implicit sagt ok til det i det øjeblik, man blev gift? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Moon Skrevet 21. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 6 minutter siden: Jeg er nysgerrig, når nu du mener den undskyldning gør din adfærd acceptabel. Hvis nu din kone havde en affære med din far eller bror hver eneste uge, og hun sagde præcist det samme "Jeg gør det kun for at få overskud til at arbejde på det derhjemme". Ville du så ærligt sige "Ja det er helt fair at gøre". Jeg synes ikke, at min undskyldning gør min adfærd acceptabel. Overhovedet ikke. Men, hvis man er i den ulykkelige situation, at konen ikke har brug for sex, og man ikke ønsket at bryde familien op, så er det en måde at overleve på. Og ja, hvis jeg gik i cølibat, så ville jeg synes at det var ok at konen havde affære med andre. Hvis din morale er så høj, har du så overvejet om du bidrager med noget positivt til de prostituerede ved at besøge dem? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 Den_glade_amatør skrev, for 1 minut siden: Jeg kan godt se din pointe, og jeg ville nok være enig med dig, hvis begge parter i forholdet havde lige meget lyst til sex. Men hvad når sex ikke betyder meget for den ene (=har ingen lyst), men vedkommende samtidig vil begrænse den anden (for hvem sex er vigtigt, men som dermed ikke får sex)? De fleste er nok enige om, at man ikke kan påtvinge sexlyst ned over én, som ikke ønsker sex. Det vil være et overgreb. Men hvordan så med den modsatte situation: Er der ok at påtvinge “ikke-sexlyst” ned over én, som gerne vil have et aktivt sexliv? Har man implicit sagt ok til det i det øjeblik, man blev gift? Bortset fra at bare fordi man ikke har lyst til sex, er IKKE det samme som at man ikke synes sex er vigtigt. Point in case: mange kvinder havde lille eller ingen lyst til sex, men tydeligvis synes de sex er vigtig fordi de er klar til at skilles over det hvis deres mand har det med andre. Hvis du er villig til at skilles med din mand pga. sex, så kan du ikke lade som om at du ikke synes sex er vigtig. Jeg synes ikke det er okay at tvinge folk til noget, inklusiv at tvinge folk til at blive i et forhold pga. uvidenhed. Hvis du er i et forhold hvor at der er en ikke holdbar forskel i jeres sexlyst. Så kan i begge komme med de mulige forslag til problemet som I mener løser problemet. Derefter afgør I om det er noget I kan leve med, ellers må man skilles. Hvis foreksempel din kone siger "Jeg vil aldrig have sex igen og jeg kan ikke leve med at du har sex med andre", så er det op til dig at afgøre om du hellere vil leve et sexløst liv med hende, eller skilles med hende og søge nyt forhold. Det er ikke et moralsk alternativt at tvinge hende til at være i et forhold hun ikke ønsker at være (et forhold hvor du har sex med andre end hende) igennem uvidenhed. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 21. Oktober, 2021 Jydedreng skrev, for 4 minutter siden: Jeg synes ikke, at min undskyldning gør min adfærd acceptabel. Overhovedet ikke. Men, hvis man er i den ulykkelige situation, at konen ikke har brug for sex, og man ikke ønsket at bryde familien op, så er det en måde at overleve på. Og ja, hvis jeg gik i cølibat, så ville jeg synes at det var ok at konen havde affære med andre. Hvis din morale er så høj, har du så overvejet om du bidrager med noget positivt til de prostituerede ved at besøge dem? Ingen af os herinde er ansvarlige overfor hinanden. Du har beskrevet en svær situation uden ironi eller selvforherligelse og den har i hvert fald jeg respekt for. Dog undrer jeg mig lidt over TS som gerne starter den her slags tråde, men siden deltager meget sparsomt? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mr. T 77 Skrevet 21. Oktober, 2021 Mr. Sensual skrev, for 2 timer siden: Hej igen, En korrespondance med et par af brødrene herinde fik mig til at reflektere, hudløst ærligt, over - mig selv og min amoralske adfærd. Jeg køber sex hver uge. Svigter dermed min hustru igennem 25 år. Jeg gør det endda uden skrupler, og jeg bruger cirka 6000 kroner hver måned på at blive tilfredsstillet. Penge som jeg kan skjule for hende. I virkeligheden har jeg det ikke så godt med at gøre det, men jeg har brug for pigerne og spændingen, da jeg ikke har noget sexliv derhjemme udover et blowjob om ugen. Hun er sød og smuk, men kan af fysiske /hormonelle årsager ikke gennemføre et samleje. Det er en øm tå og mere end det. Hun vil ikke rigtig erkende det og håber stadig. Men det betyder, at hun ikke prøver at gøre noget ved det. Måske fordi sandheden er svær at se i øjnene for en kvinde, ja for os alle, selv om jeg har bragt emnet op mange gange. Resultater er at problemet bliver parkeret i en slags ingenmandsland, hvilket betyder, at vi ikke har haft sex i 4-5 år. Jeg er viril og frisk og elsker sensualitet. Deraf mit dæknavn herinde. Nyder at lege med pigerne. Nyder nærværet og den intime berøring, og selvfølgelig også klimaks, når to voksne mennesker samarbejder for at opnå erotisk glæde. Så jeg spørger alle her. Skal jeg, og sikkert mange andre mænd, virkelig have dårlig samvittighed over at krydre vores liv med sex spsk. erotik hver uge, når vi ikke kan få det derhjemme? Mange hilsener fra Mr. Sensual Efter at have læst hele tråden, og set dine svar, så kan jeg ikke lade være med at tænke om du egentligt stiller spørgsmålet om du burde/ikke burde have dårlig samvittighed, eller om du faktisk ikke bare gerne vil have at andre syntes det er ok, det du gør overfor din kone(gav det mening?. nogle gange vrøvler jeg altså lidt på skrift) Alt har en løsning, omend jeg godt kan se at din situation er en svær knude, så har den en løsning. Måske du skal spørge dig selv om du faktisk SELV er indstillet på og har gjort ALT for at hjælpe din kone med at løse det, eller om du egentlig godt kan lide situationen som den er. Sagt på en anden måde. Måske du holder igen med at prøve at løse problematikken, fordi du ikke vil slippe dine ture til diverse GP´ere. Tænk over det. Som andre også har skrevet, men sagt med andre ord: do unto others as you would have them do unto you. P.S. (6000 kr om måneden på GPere. Damn!! Det svarer til hele min husleje(og 55% af mine samlede faste udgifter). Der er seriøst nogle mennesker i den her verden som tjener for mange penge) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17565 Skrevet 21. Oktober, 2021 Joneleth skrev, for 4 minutter siden: Bortset fra at bare fordi man ikke har lyst til sex, er IKKE det samme som at man ikke synes sex er vigtigt. Point in case: mange kvinder havde lille eller ingen lyst til sex, men tydeligvis synes de sex er vigtig fordi de er klar til at skilles over det hvis deres mand har det med andre. Hvis du er villig til at skilles med din mand pga. sex, så kan du ikke lade som om at du ikke synes sex er vigtig. Jeg synes ikke det er okay at tvinge folk til noget, inklusiv at tvinge folk til at blive i et forhold pga. uvidenhed. Hvis du er i et forhold hvor at der er en ikke holdbar forskel i jeres sexlyst. Så kan i begge komme med de mulige forslag til problemet som I mener løser problemet. Derefter afgør I om det er noget I kan leve med, ellers må man skilles. Hvis foreksempel din kone siger "Jeg vil aldrig have sex igen og jeg kan ikke leve med at du har sex med andre", så er det op til dig at afgøre om du hellere vil leve et sexløst liv med hende, eller skilles med hende og søge nyt forhold. Det er ikke et moralsk alternativt at tvinge hende til at være i et forhold hun ikke ønsker at være (et forhold hvor du har sex med andre end hende) igennem uvidenhed. Selvfølgelig har du ret i meget det du siger. Men det forudsætter også stærke mennesker; mennesker der ikke vakler mellem: hvad hvis jeg, eller hvad hvis hun, eller hvad hvis vi...?. Sådan er vi sjældent skruede sammen. Vi prøver os frem - og håber det ikke går ad helvede til. Men med det sagt.... Jeg har været hver eneste kvinde jeg har levet sammen med utro, og nogle gange har også hun været mig utro. Utroskabet har jeg kunnet leve med begge veje, men lige det at vi ikke har undersøgt og snakket om og enets om grunderne til vores fælles liv - har langt mere en utroskabet ødelagt forholdet. I næste liv - hvis jeg ikke genfødes som en dansk rotte eller noget andel uønskeligt - så vil jeg sagtens håndtere det anderledes. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 (edited) Jydedreng skrev, for 22 minutter siden: Jeg synes ikke, at min undskyldning gør min adfærd acceptabel. Overhovedet ikke. Men, hvis man er i den ulykkelige situation, at konen ikke har brug for sex, og man ikke ønsket at bryde familien op, så er det en måde at overleve på. Og ja, hvis jeg gik i cølibat, så ville jeg synes at det var ok at konen havde affære med andre. Hvis din morale er så høj, har du så overvejet om du bidrager med noget positivt til de prostituerede ved at besøge dem? Så er du i en situation hvor du siger "Min lykke er vigtigere end alle andres" Fordi du siger, "jeg vil have sex" og "jeg vil beholde det her forhold", uanset om din partner er enig eller ej. Hvis din partner har givet dig det ultimatum der hedder "Jeg vil ikke have sex, og jeg kan ikke leve med at du har sex med andre" så er de 2 eneste moralske muligheder du har at enten acceptere et sexløst liv med eller, eller skilles med hende for at finde et nyt forhold. Og lad mig igen understrege for alle. Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg har høj moral eller en perfekt mand. Jeg behøver ikke at være Jesus for at have et moral system jeg bestræber mig efter at følge. Med det sagt så selvom jeg mener at det er positivt bidrag at besøge prostituerede, så er det irrelevant. Fordi den vigtige del af mit moral system er frihed, de har frihed til at tilbyde sex for penge og jeg har friheden til acceptere det. Jeg behøver ikke at forholde mig til om de træffer gode livsbeslutninger. Hvis vi snakker om decideret menneske sex slave trafik eller lignede. Så ville det så være klart umoralsk at bidrage til det også selvom man kunne bevise at det positive bidragede til deres liv. Måske kunne jeg en dag finde mig i præcis den samme situation som dig og gøre præcist det samme som dig. Forskellen mellem os ville være at jeg ville anerkende at det jeg gør er moralsk forkert og blot er rendyrket egoisme. Redigeret 21. Oktober, 2021 af Joneleth Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 Mr. T skrev, for 14 minutter siden: Efter at have læst hele tråden, og set dine svar, så kan jeg ikke lade være med at tænke om du egentligt stiller spørgsmålet om du burde/ikke burde have dårlig samvittighed, eller om du faktisk ikke bare gerne vil have at andre syntes det er ok, det du gør overfor din kone(gav det mening?. nogle gange vrøvler jeg altså lidt på skrift) Alt har en løsning, omend jeg godt kan se at din situation er en svær knude, så har den en løsning. Måske du skal spørge dig selv om du faktisk SELV er indstillet på og har gjort ALT for at hjælpe din kone med at løse det, eller om du egentlig godt kan lide situationen som den er. Sagt på en anden måde. Måske du holder igen med at prøve at løse problematikken, fordi du ikke vil slippe dine ture til diverse GP´ere. Tænk over det. Som andre også har skrevet, men sagt med andre ord: do unto others as you would have them do unto you. P.S. (6000 kr om måneden på GPere. Damn!! Det svarer til hele min husleje(og 55% af mine samlede faste udgifter). Der er seriøst nogle mennesker i den her verden som tjener for mange penge) Siden at han tager meget afstand fra kritik og er hurtigt til at rose ligesindede kommentarer så virker det som om han blot leder efter bekræftelse på det han gør er okay for at lindre hans dårlige samvittighed. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Joneleth 81 Skrevet 21. Oktober, 2021 (edited) Bananas skrev, for 17 minutter siden: Selvfølgelig har du ret i meget det du siger. Men det forudsætter også stærke mennesker; mennesker der ikke vakler mellem: hvad hvis jeg, eller hvad hvis hun, eller hvad hvis vi...?. Sådan er vi sjældent skruede sammen. Vi prøver os frem - og håber det ikke går ad helvede til. Men med det sagt.... Jeg har været hver eneste kvinde jeg har levet sammen med utro, og nogle gange har også hun været mig utro. Utroskabet har jeg kunnet leve med begge veje, men lige det at vi ikke har undersøgt og snakket om og enets om grunderne til vores fælles liv - har langt mere en utroskabet ødelagt forholdet. I næste liv - hvis jeg ikke genfødes som en dansk rotte eller noget andel uønskeligt - så vil jeg sagtens håndtere det anderledes. Nej det forudsætter det ikke. Du forveksler et moral system med forventning om alle er perfekte. Et moral system er et ideal, perfektion. Man bestræber sig altid på at opnå perfektion men man når det aldrig. Der er intet galt i at have en klar ide om "det her er det rigtige at gøre, det her er det forkerte" og samtidig vide at du kommer til at fejle i løbet af dit liv. Men hvis du ikke er fuldkommen afklaret med hvad dit moral system er, så kan du ikke med klarhed arbejde på dine fejl. Og det sidste du skriver rammer meget af kernen af det jeg prøver at sige. Hvis man kommunikerer ordentligt og sørger for at forventningsafstemme med hinanden om grundlaget for jeres fælles liv og forhold, så forsvinder langt de fleste problemer, fordi de typisk opstår fra forventningsforskelle. Hvor mange forhold og spildte år kunne folk have undgået hvis I på første date lige har snakket med hinanden om hvad jeres forventninger til sexlivet var. Istedet for langsomt at finde ud af det over flere måneder til år. Redigeret 21. Oktober, 2021 af Joneleth Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg