Hop til indhold
Rejsenetværk

Frivilligt Coronapas?

Recommended Posts

Nu rykker andre lande :)

Flere europæiske lande laver regler for ikkevaccinerede

I Wien kan man ikke komme på restaurant, hvis man ikke er vaccineret eller tidligere smittet med covid-19.

https://www.berlingske.dk/internationalt/flere-europaeiske-lande-laver-regler-for-ikkevaccinerede

Forhåbentlig får det politikere, erhversliv  og organisationer til at få fingeren ud, og at træde i karakter!

Den nuværende stikken hovedet i busken er krysteragtigt.

Venlig hilksen

Rejsenetværk

• Synes godt om 2
  • Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Rejsenetværk skrev, den 6.11.2021 at 16:07:

For mig udgør mundbind den største barriere for at jeg vil spise ude, gå på museum etc, og bliver det indført igen holder jeg mig max hjemme.

Og den står igen på takeaway når jeg får gæster.

Men Coronapasset er til at leve med.

Jeg har det lidt omvendt. Mundbind genere mig ikke synderligt, men det kan være fordi jeg rejser så meget at jeg efterhånden ikke bemærker det længere. Jeg har faktisk mere end en gang ville tage en tår vand og først kommet i tanke om mundbindet da jeg ikke kunne få flasken i munde. Coronapas derimod er jeg stærkt imod. Mest p.gr.af dem måde det er implementeret på. Hvis du har det på en app (og den tilfældigvis virker den dag du skal bruge det) kan du helt legalt forvise et annonymt coronapas. Men har du det på papir, er det ikke muligt at forvise et annonymt coronapas. Det er ikke engang muligt at folde parpiret så det bliver et annonymt coronapas. Dertil kommer at coronapas for at blive klippet er helt gak i låget og kan kun være udtænkt af en socialkrabat.

Rejsenetværk skrev, den 6.11.2021 at 16:07:

Hvad siger I til hvis piger og steder kommer nye restriktioner i forkøbet, ved at de kræver at se et Coronapas der viser at vi er vaccineret?

Gerne for min skyld, og personligt mener jeg at pigerne bør afvise Coronapas der blot viser en gyldig negativ test, men ikke at du er vaccineret.

Gerne som en holdnings tilkendegivelse, så vaccine nægterne kan føle at det har en pris, at de er de hoved skyldige i at vi igen står i en situation.
Som kunne være mindre alvorlig, end den udvikling vi nu igen ser.

Men de uvaccinerede er ikke de hoved skyldige. TV2 laver et udemærket overblik https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-coronatal-overblik-over-smittede-indlagte-og-doede hvor, hvis man klikker på "smittede i alt" i grafen "Dagligt nye smittede efter vaccinestatus", kan se at ca. 500 smittede var uvaccineret og ca. 1200 var vaccineret. % vis er det en meget høj andel af de uvaccinerede som er smittede, men i antal udgør de under 1/3 af alle smittede, så selv uden dem vil mette frederiksen og vennerne kræve os alle sammen i isolation i næste uge.

Hvis man vil smittespredningen til livs er man derfor nød til at kræve corona test af vaccinerede også, men så forsvinder en stor del af incitamentet til at blive vaccineret. Man kan så lave noget med at en test for en vaccineret er gyldig i 5 dage mens den for en uvaccineret kun er gyldig i 24 timer efter man har fået svaret. Det er dog en lappeløsning som vil udhule værdien af testne.

Til slut vil jeg sige at jeg er ikke vaccine skeptiker, og jeg er blevet vaccineret, men det er alene fordi jeg er afhængig af at rejse for mit arbejde. Jeg ser ikke rigtigt noget formål med at blive vaccineret for at undgå 1 uges sygdom, og så er det egentlig ligegyldigt om det er corona eller influenza vaccine. Ja jeg ved godt at man kan dø af begge sygdomme, men det kan man af så mange ting og dødeligheden ved corona er ikke meget højre end ved en hård influenza. Også lyder det måske lidt kynisk, men kloden tager nok ikke skade af at vi bliver lidt færre mennesker, og personligt vil jeg heller dø af corona end at bo på et plejehjem.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Rejsenetværk skrev, for 5 timer siden:

Nu rykker andre lande :)

Flere europæiske lande laver regler for ikkevaccinerede

I Wien kan man ikke komme på restaurant, hvis man ikke er vaccineret eller tidligere smittet med covid-19.

https://www.berlingske.dk/internationalt/flere-europaeiske-lande-laver-regler-for-ikkevaccinerede

Forhåbentlig får det politikere, erhversliv  og organisationer til at få fingeren ud, og at træde i karakter!

Et er hvad reglerne officielt siger. Noget andet er hvordan de håndteres i praktis. Jeg er lige kommet hjem fra Wien for et par timer siden, og jeg mærkede intet til det nye regler, selvom de såvidt jeg ved allerede er trådt i kraft. Derudover er der officielt krav om FFP2 maske alle stedder, men jeg brugte alm. medical mask hele ugen, og blev på intet tidspunkt bedt om at bruge en FFP2 maske. Hverken af tog kontrolløren når de checkede min billet, i lufthavnen, eller når jeg stødte på Politiet i et shopping center. Det skal dog lige siges at når man står under halvtaget foran Wien Mitte shopping centeret, så står man bogstaveligt talt oven på rygning forbudt skilte. Jeg så flere som stod der og røg, incl. en betjent i uniform. ;) Så hvad Politiet rent faktisk vil påtale ved jeg ikke rigtigt.

Rejsenetværk skrev, for 5 timer siden:

Den nuværende stikken hovedet i busken er krysteragtigt.

Tja. Problemet er bare at mette frederiksen kun kender 2 former for restriktioner. Absolut ingen restriktioner eller alle i isolation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Rejsenetværk skrev, for 6 timer siden:

Lige nu er jeg bare glad for at jeg ikke bor på vestegnen, og at jeg ikke behøver at komme der.

Og at vores gamle enkemor bor i ud kants Danmark, hvor hjemmehjælpen ikke består af vaccine nægtere.

Hvordan vil du så forklare at kommuner som f.eks. Hørsholm, Gribskov, Fredensborg, Dragør, Frederiksberg og København alle ligger i top 20? I både Fredensborg og Hørsholm er det i den rige del tæt på Øresund hvor smittespredningen er størst. De andre kommuner har jeg ikke brugt tid på at grave mig ned i tallene, så her ved jeg ikke hvor i kommunen at smittespredningen sker.

Pas på med ikke bare at gentage mediernes fordrejede virkelighed.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Landsbytossen skrev, den 6.11.2021 at 19:54:

Hvis GPer, restauranter, caféer, butikker eller andre erhvervsdrivende indfører ikke-lovbestemte coronarestriktioner, så er jeg færdig med at støtte dem, og jeg kommer nok til at samle en meget stor håndfuld venner, der vil lade dem det vide på deres rating på de sociale medier, så kan de føle sig udskammet, som du så fint skriver.

Det er da det mest svinske jeg mindes at have læst på Eroguide.dk

Hvis du/I gør det håber jeg at I vil blive sagsøgt for det.

Det er ikke nødvendigvis ansvarsfrit, organiseret og med forsæt at søge en virksomhed bragt uberettiget i miskredit.

Grunden til at det ikke sker oftere at anmeldere bliver sagsøgt, skyldes formentlig mangel på ressourcer til at gøre det?

Men der er kæder der står bag frivillig indførelse af Corona Pas, og forhåbentlig har de både viljen og ressourcerne til at konfrontere en trussel, som der her er tale om.

Jeg for eget vedkommende agter at besøge steder der gør det, og jeg vil gerne fremhæve dem i denne tråd.

Så længe der bare ikke er tale om påbud om brug af mundbind

PS

Forhåbentlig er dette kun begyndelsen?

Rema 1000 indfører coronapas for godt 1000 ansatte
Skal man på arbejde i discountkædens centrallager i Horsens, skal man kunne fremvise et gyldigt coronapas.
https://www.berlingske.dk/business/rema-1000-indfoerer-coronapas-for-godt-1000-ansatte 

Når jeg en dag får tid samler jeg op, og svarer de seneste indlæg.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 54 minutter siden:

Det er da det mest svinske jeg mindes at have læst på Eroguide.dk

Hvis du/I gør det håber jeg at I vil blive sagsøgt for det.

Det er ikke nødvendigvis ansvarsfrit, organiseret og med forsæt at søge en virksomhed bragt uberettiget i miskredit.

Grunden til at det ikke sker oftere at anmeldere bliver sagsøgt, skyldes formentlig mangel på ressourcer til at gøre det?

Men der er kæder der står bag frivillig indførelse af Corona Pas, og forhåbentlig har de både viljen og ressourcerne til at konfrontere en trussel, som der her er tale om.

Jeg for eget vedkommende agter at besøge steder der gør det, og jeg vil gerne fremhæve dem i denne tråd.

PS

Skal man på arbejde i discountkædens centrallager i Horsens, skal man kunne fremvise et gyldigt coronapas.
https://www.berlingske.dk/business/rema-1000-indfoerer-coronapas-for-godt-1000-ansatte 

Når jeg en dag får tid samler jeg op, og svarer de seneste indlæg.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Tak for dine venlige ord. De siger alt om dig som person ;)
Nu er jeg kun endnu mere motiveret :)

• Vred 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Landsbytossen skrev, for 2 timer siden:

Tak for dine venlige ord. De siger alt om dig som person ;)
Nu er jeg kun endnu mere motiveret :)

Jeg kunne ikke være mere enig. Hver eneste gang en af de småfascistiske sociopater kommer med den slags, bliver jeg kun mere overbevist om at jeg har truffet det rigtige valg og at modstand er kritisk nødvendigt.

Dog er vi meget forskellige på et punkt.
Jeg kunne aldrig drømme om at debattere med dem. Når jeg ser boomertosser som Rejsefascisten ovenfor lukke sit selvfede, social"demokratiske" had ud, smiler jeg i min viden om at netop den type er dem der kommer til at falde hårdest, når der ikke længere er brug for de nyttige idioter.

At tale direkte til dem kunne aldrig falde mig ind. Jeg taler jo heller ikke til rotter og andre skadedyr (undskyld til rotter for den sammenligning).

• Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
CR90 skrev, for 21 minutter siden:

Jeg kunne ikke være mere enig. Hver eneste gang en af de småfascistiske sociopater kommer med den slags, bliver jeg kun mere overbevist om at jeg har truffet det rigtige valg og at modstand er kritisk nødvendigt.

Jeg kunne aldrig drømme om at debattere med dem. Når jeg ser boomertosser som Rejsefascisten ovenfor lukke sit selvfede, social"demokratiske" had ud, smiler jeg i min viden om at netop den type er dem der kommer til at falde hårdest, når der ikke længere er brug for de nyttige idioter.

At tale direkte til dem kunne aldrig falde mig ind. Jeg taler jo heller ikke til rotter og andre skadedyr (undskyld til rotter for den sammenligning).

Jeg har anmeldt dit indlæg som personangreb.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Landsbytossen skrev, den 6.11.2021 at 19:54:

Hvis GPer, restauranter, caféer, butikker eller andre erhvervsdrivende indfører ikke-lovbestemte coronarestriktioner, så er jeg færdig med at støtte dem, og jeg kommer nok til at samle en meget stor håndfuld venner, der vil lade dem det vide på deres rating på de sociale medier, så kan de føle sig udskammet, som du så fint skriver.

CR90 skrev, for 39 minutter siden:

Jeg er grundlæggende uenig med rejsenetværk i hans holdning til corona restriktioner, men i det mindste kan han diskuter i en ordentlig tone, uden at ty til det der efterhånden synes at være blevet danskerne fortrykne fritids beskæftigelse. At klynke på sociale medier og lave shit storms på sociale medier. Efter jeg droppede alle sociale medier har jeg fået et meget mere positivt syn på livet.

Og ja. Dette er et svar til jer begge.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Rejsenetværk skrev, for 4 timer siden:

PS

Jeg synes det er positivt at der er virksomheder, som udnytter deres frie ret til at vælge hvilke gæster de vil have ind, samt hvilke medarbejder de vil have på arbejde. Sålænge at der er tale om et krav om enten test eller vaccine er det ok med mig. Havde det været et krav om vaccine alene så var jeg stået af.

Coronapas giver dog for mig ikke meget mening idag, netop fordi 2/3 af alle smittede er vaccineret. Vi er desværre IMHO nået til et punkt hvor coronapas kun bør udsteddes baseret på tests.

Det næste punkt er så hvor coronapas og mundbind skal bruges. For mig giver det ikke mening at bruge nogen af dem i små forsamlinger.

Mundbind bør bruges hvor mindst 100 mennesker er samlet eller der sker en udskiftning af 100 mennesker over 1 time. Det vil sige i fitnesscentre, supermarkeder, byggemarkeder, shopping center, fodbold kampe, større jule frokoster, offentlig transport, barer, værtshuse og andre stedder hvor du drikker hjernen ud, o.s.v. Mundbind bør ikke bruges i mindre forretninger, hos frisøren, hos GP'erne, på alm.restaurenter o.s.v. Smittespredningen er ganske simpelt for lille til at godtgøre besværet.

Test baseret coronapas bør bruges samme sted som mundbind. Det kan dog være svært at bruge i forretninger og offentlig transport, og giver IMHO ikke mening på en alm. restaurent men meget mening på stedder hvor du drikker hjernen ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, for 1 time siden:

Jeg er grundlæggende uenig med rejsenetværk i hans holdning til corona restriktioner, men i det mindste kan han diskuter i en ordentlig tone, uden at ty til det der efterhånden synes at være blevet danskerne fortrykne fritids beskæftigelse. At klynke på sociale medier

Og det er Rejsenetværk du taler om? Hahahahaaha :D

• Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
CR90 skrev, for 2 timer siden:

Der er ingen grund til at krybe ned på et endnu værre niveau end dem du argumenterer imod, så jeg vil helst ikke sættes i bås med dig.

• Sørgelig 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...