Hop til indhold
Seductor

Smittetal eksploderer lige nu,tør i stadig?

Recommended Posts

Jeg er fuldt Pfizer vaccineret og overvejer at tage ud og besøge en ny GP, men når man ser ekplosionen i smittetallene bliver jeg godt nok i tvivl om det er for risikabelt. Over 4000 nye pr dag i denne uge. Vaccinen er ingen garanti for ikke at blive smittet, men alene en rimelig god garant for ikke at ende op i et svært sygdoms forløb. Problemet er samtidig at det er 5mdr siden jeg blev færdigvaccineret og som bekendt er det heromkring at vaccine virkningen aftager.

Hvad siger i andre, er i ligeglade?

Jeg fornemmer på forum at de fleste er bare fuld fart fremad og ingen bekymringer om Covid. Er der nogen derude der er færdig vaccineret og blevet smittet hos en GP?

Redigeret af Seductor

Del dette indlæg

Link til indlæg

God morgen. 
når du er usikker, hvorfor så ikke vælge en af os Glædespiger der også tager det seriøst, som er vaccineret og løbende tager en corona test. Tager du selv en test? 
ihverfald en god ide hvis du ønsker pigen har det. At Kan give samme tryghed du selv ønsker. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Seductor skrev, for 24 minutter siden:

Er der nogen derude der er færdig vaccineret og blevet smittet hos en GP?

Der har mig bekendt ikke været et eneste opslag, hvor nogen mener at være blevet covidsmittet via et GP-besøg. Hverken i 2020 eller i 2021.

Seductor skrev, for 25 minutter siden:

Nej, ikke ligeglad, men det afholder ikke mig fra noget. Skulle jeg få symptomer på noget, covid eller anden sygdom, besøger jeg selvfølgelig ikke nogen, og jeg går ud fra, at pigerne heller ikke modtager gæster, hvis de er fysisk uoplagte af den ene eller anden grund.

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg har nu ikke lige nogen planer om at besøge nogen, smittetal er unuanceret og fulde af fejl så jeg tager ikke den slags specielt alvorligt

vi skal passe på hinanden, er du i tvivl så bliv hjemme :) man kommer langt med sund fornuft

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har endnu et besøg som venter lidt forude med @Matylda-Babe, men jo tallene bekymrer også mig. Jeg føler mig tryg ved det besøg, da jeg ved at hun er seriøs og omhyggelig med hensyn til helbred, hygiejne og sikkerhed... og med mig :wub:

Jeg vil også gerne passe på hende, da jeg er svært glad for mine besøg hos hende, så jeg bliver naturligvis også testet inden vi mødes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kun En Pige
Seductor skrev, for 52 minutter siden:

Jeg er fuldt Pfizer vaccineret og overvejer at tage ud og besøge en ny GP, men når man ser ekplosionen i smittetallene bliver jeg godt nok i tvivl om det er for risikabelt. Over 4000 nye pr dag i denne uge. Vaccinen er ingen garanti for ikke at blive smittet, men alene en rimelig god garant for ikke at ende op i et svært sygdoms forløb. Problemet er samtidig at det er 5mdr siden jeg blev færdigvaccineret og som bekendt er det heromkring at vaccine virkningen aftager.

Jeg fornemmer på forum at de fleste er bare fuld fart fremad og ingen bekymringer om Covid. Er der nogen derude der er færdig vaccineret og blevet smittet hos en GP?

Forstår sagens din bekymring, hvis du er i risikogruppen. Her må du tage dine forbehold. 

I øvrigt kan man godt tage Covid seriøst, og ikke være ligeglad, og stadig passe på sig selv og andre, uagtet man ikke er vaccineret.

Selv er jeg ikke vaccineret, og har ej heller planer om at blive det, men bliver kontinuerligt testet 2-3 gange ugentligt, da mit civile job tilskynder dette, hvilket jeg naturligvis accepterer. 

Mit bedste råd til dig er at bruge din sunde fornuft, og lade være med at drage på narrestreger, hvis du er i tvivl. - For så er du jo ikke i tvivl;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Seductor skrev, 1 time siden:

Nej det er ingen garanti for at du ikke kan være smittebærer, men vaccinen giver dig et forspring i forhold til at enten helt at undgå at blive smittet, eller i det mindste give dig et mildt forløb hvis du skulle blive ramt af en mutation. 

Med 5 måneder på tælleren, bliver du nok også snart tilbudt et booster shot, og så er du jo kørende igen.

Nej ikke ligeglad, men med vaccinen på plads, tager jeg det lidt lettere i hverdagen. Jeg har selv været ret kraftigt ramt af det lort, og det er ikke noget jeg ønsker at prøve igen. Har skrevet det før, ….jeg var heldig at komme igennem det, andre var ikke. Så bestemt ikke ligeglad!

Livet går videre, og COVID er kommet for at blive. Vi kan bekæmpe det som vi også har bekæmpet diverse andre vira via vaccine. Men så længe der er nogen der glemmer at tage sølvpapirshatten af, og tænke lidt mere bredt, så er der lang vej igen med COVID. 
Jeg ville aldrig besøge en GP der ikke har vaccinen, samt en opdateret test på plads. Dertil har jeg både mit eget helbred, samt mine nærmestes helbred for kært.

Redigeret af Butch
Tilføjelse

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du frygter så meget, burde du ikke besøge nogle glædespiger, husk på at livet er risikabelt. Men vi skal stadig passe på.

Redigeret af Canelo Saul Alvarez

Del dette indlæg

Link til indlæg
Seductor skrev, for 1 time siden:

Over 4000 nye pr dag i denne uge

Nu overdriver du vist lige lidt, da der har været mellem 2.000 og 2.500 den seneste uge, og det er mest børn og unge.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kun En Pige skrev, for 2 timer siden:

Selv er jeg ikke vaccineret

læst - men rigtigt dejligt flere-end-rigtig-mange har valgt, at lade sig vaccinere, så bølgen denne gang formodentligt bliver mindre træls .....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kun En Pige
Høvdingen skrev, for 17 minutter siden:

læst - men rigtigt dejligt flere-end-rigtig-mange har valgt, at lade sig vaccinere, så bølgen denne gang formodentligt bliver mindre træls .....

Ja, det vil tiden så vise. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Keeper

Har fjernet lidt politik i tråd.

Politik tages på nationen.  Eller andre fora 

Keeper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kun En Pige
Høvdingen skrev, for 33 minutter siden:

Ja - tiden vil jo altid vise alting; pas nu på dig selv .....

Det er jo netop det, jeg gør;)

Det er super, at der er en vaccine til ældre, sårbare og syge, for de bør naturligvis vaccineres. Men at vaccinere børn, unge og ellers fuldstændig raske mennesker er i min optik helt skævt. Vi bør bruge vores egne antistoffer, fordi vi kommer til leve med Covid resten af vores liv, ellers bliver det jo skruen uden ende.

Og jeg er på ingen måde konspirationsteoretiker,  men nogle sjæle er bare ikke til salg - ej heller for frihed.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kun En Pige skrev, for 10 minutter siden:

Men at vaccinere børn, unge og ellers fuldstændig raske mennesker er i min optik helt skævt. Vi bør bruge vores egne antistoffer, fordi vi kommer til leve med Covid resten af vores liv, ellers bliver det jo skruen uden ende.

Der er sådan en hårfin linje mellem slet ikke at tænke selv og følge strømmen, og så pludselig skråsikkert tro at man er klogere end “alle de andre kloge” :D

Jeg kender i hvert fald selv én, som var noget nær ved at tjekke ud pga. corona, og personen var hverken ældre, sårbar eller syg. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kun En Pige
Nikita Darling skrev, for 11 minutter siden:

Der er sådan en hårfin linje mellem slet ikke at tænke selv og følge strømmen, og så pludselig skråsikkert tro at man er klogere end “alle de andre kloge” :D

Jeg kender i hvert fald selv én, som var noget nær ved at tjekke ud pga. corona, og personen var hverken ældre, sårbar eller syg. 

Jeg tror bestemt ikke, at jeg er klogere end alle andre - på ingen måde.

Jeg gør det, jeg tror på, og har tillid til, I gør det samme - og fred være med det. Jeg er her ikke for at udskamme eller dømme.

Der vil altid, uanset hvordan du vender og drejer det, være undtagelser, men dem køber jeg desværre ikke ind på i denne henseende, fordi de netop er....undtagelser.

Redigeret af Kun En Pige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige
Kun En Pige skrev, for 5 timer siden:

Forstår sagens din bekymring, hvis du er i risikogruppen. Her må du tage dine forbehold. 

I øvrigt kan man godt tage Covid seriøst, og ikke være ligeglad, og stadig passe på sig selv og andre, uagtet man ikke er vaccineret.

Selv er jeg ikke vaccineret, og har ej heller planer om at blive det, men bliver kontinuerligt testet 2-3 gange ugentligt, da mit civile job tilskynder dette, hvilket jeg naturligvis accepterer. 

Mit bedste råd til dig er at bruge din sunde fornuft, og lade være med at drage på narrestreger, hvis du er i tvivl. - For så er du jo ikke i tvivl;)

Skal det forstås sådan, at du kun bliver testet, fordi dit civile job kræver det.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kun En Pige skrev, for 1 time siden:

Jeg tror bestemt ikke, at jeg er klogere end alle andre - på ingen måde.

Nårh okay, det lød bare unægteligt sådan, da du ville prøve at overbevise andre om, at det som de helt store verdensomspændende sundhedsorganisationer anbefaler, er “helt skævt”. Det kunne da godt antyde, at du ligger inde med en viden, der åbenbart trumfer det :D 

Når det er sagt, så er vi da enige om, at vi hver især gør, som vi lyster… Det var mere det skråsikre postulat “ja, jeg ved i hvert fald bedre”, der faldt mig i øjnene.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej alle.

Jeg er vaccineret, og nej, jeg ved ikke, hvad der er indeni,  hverken i denne vaccine eller dem jeg fik som barn. Og dengang, skulle man jo tage de vaccinationer for Polio, mæslinger med mere. Jeg ved heller ikke hvad der er i Panodil eller anden medicin, Jeg ved det hjælper, jeg er også klog nok til at vide, at der kan være bivirkninger ved medicinen. Det samme gælder, at jeg heller ikke  kender ikke alle ingredienser i min sæbe, shampoo eller deodorant. Men jeg dufter godt og er ren.

Som barn og som voksen er jeg vaccineret mod polio og mod mange andre sygdomme; mine forældre og jeg stolede/stoler på videnskaben (som barn gjorde jeg, hvad mine forældre sagde jeg skulle)  og jeg har aldrig lidt af, eller overført nogen af de sygdomme,  jeg blev vaccineret imod. Der er en masse jeg ikke ved, og en masse, jeg aldrig kommer til at vide. Hvad der er i de ting, jeg bruger i dagligdagen.

Men en ting ved jeg: Livet er kort, meget kort, Og på et split sekund, kan det ændres, og jeg vil gerne beholde de ældre personer i min familie, jeg vil gerne besøge dem, uden at skulle bekymre mig helt vildt om, jeg er smittet. 

Så. Jeg er ikke vaccineret for at behage regeringen, eller andre,  men for: Ikke at blive hundesyg  af covid-19,  at undgå at sprede virus, at kunne kramme mine kære, Ikke at skulle lave PCR eller antigen tests for at gå på restaurant, tage på ferie og mange andre ting fremover,  (og alligevel testes jeg ofte) Men for, at beskytte mig selv og mine kære. 

At folk ikke vil vaccineres acceptere jeg, det er et frit valg. Men forstår så ikke de argumentationer, jeg har hørt. F. eks. Hørte jeg, at man bliver magnetisk, at kvinder bliver sterile, At man, bliver hjerneskadet. Se det er skræmmende, at der kommer sådanne urban stories, Se det forstår jeg ikke nogen tror på. Og har man først set eller kender nogen, der har været hårdt ramt af Covid 19. Så var valget for mig ikke så svært. Og ja, jeg blev vaccineret. Og jeg er hverken magnetisk, hjerneskadet. Eller tabt bag en vogn. Ja okay det kan jo komme.

God dag derude.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 4 minutter siden:

F. eks. Hørte jeg, at man bliver magnetisk,

Jeg har hørt at der er kommet små nanobotter i vaccinen, så vi kan blive aflyttet og sporet af myndighederne :eek::ph34r:

Fandme noget lort hvis det system bliver hacket og man lige bliver sporet på samme adresse som Juhu Joan bor på :ph34r:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kun En Pige
Nikita Darling skrev, for 22 minutter siden:

Nårh okay, det lød bare unægteligt sådan, da du ville prøve at overbevise andre om, at det som de helt store verdensomspændende sundhedsorganisationer anbefaler, er “helt skævt”. Det kunne da godt antyde, at du ligger inde med en viden, der åbenbart trumfer det :D 

Når det er sagt, så er vi da enige om, at vi hver især gør, som vi lyster… Det var mere det skråsikre postulat “ja, jeg ved i hvert fald bedre”, der faldt mig i øjnene.

I min verden er det helt skævt, ift. det jeg tidligere har nævnt, hvilket ikke er det samme som at “prøve at overbevise”. 

Jeg er ikke MOD vacciner, men lige præcis denne springer jeg indtil videre over pga. mine overbevisninger. 

At være vaccineret er ingen garanti mod at kunne smitte andre - eller selv at blive voldsomt syg. 

Hvis målet er at reducere smitte, bør vaccinerede og uvaccinerede testes lige ofte, da vi alle er potentielle bærere. 

Selv bliver jeg testet 2-3 gange ugentligt, hvilket er væsentligt mere end den gennemsnitlige dansker - og et væsentlig mere effektivt våben, ift. at kunne forhindre at smitte andre, end en vaccineinjektion. 

Redigeret af Kun En Pige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kun En Pige
Den flittige skrev, for 45 minutter siden:

Skal det forstås sådan, at du kun bliver testet, fordi dit civile job kræver det.?

Bestemt ikke. Der er også andre mennesker i min omgangskreds, som jeg gerne vil passe på. 

Redigeret af Kun En Pige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kun En Pige
kanonkongen skrev, for 14 minutter siden:

Og jeg er hverken magnetisk, hjerneskadet. Eller tabt bag en vogn. Ja okay det kan jo komme.

Har du prøvet at se, om du kan hænge fast på køleskabet?:huh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Kun En Pige skrev, for 1 minut siden:

Har du prøvet at se, om du kan hænge fast på køleskabet?:huh:

Jo jo også prøvet nøgletesten. Så jeg er glad for der ingen beviser er der. 

God dag

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...