Hop til indhold
mr. WilD

Hvorfor skal priser forhandles?

Recommended Posts

Jeg må indrømme at jeg også er synder når det kommer til at spørge om "tilbud" eller laver pris. Men det er noget jeg gør generelt, og jeg ville ikke mene jeg gør det på en nedladende. Det er også noget jeg har gjort i elgiganten hvor jeg snildt har sparet lidt.

Et eksempel kunne være at en GP tager 1600 for 1 time og har to ydelser til 300 hver. Så kan jeg måske finde på at spørge om jeg kan få 1 time inkl ydelser til 2000 eller om jeg kan få 2 timer uden ydelserne til 3000. Nogle gange siger de ja og andre gange er det et nej. I begge tilfælde svarer jeg venligt tilbage.

Oftest ser jeg at god pli og god kemi er det der gør det, og det er da klart at tåber som bare bliver nedladende skal blokeres. De ville nok ikke være de kunder man ønsker anyways.
Jeg er stamkunde hos denne pige og får pga den gode kemi vi har altid en ekstra ydelse med i købet. Og det havde jeg aldrig fået hvis ikke jeg i første omgang havde spurgt om lidt rabat.

Når det er sagt så er det jo klart at det er gået hen og blevet et markedet hvor noget arbejder sort og andre ikke gør, man glemmer derfor lidt at ikke alle har ens baggage i rygsækken. Jeg synnes ikke det at spørge om rabat er et problem, jeg synes måden man gør det og måden man håndtere svaret er det afgørende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
3somelover skrev, for 3 timer siden:

Et eksempel kunne være at en GP tager 1600 for 1 time og har to ydelser til 300 hver. Så kan jeg måske finde på at spørge om jeg kan få 1 time inkl ydelser til 2000 eller om jeg kan få 2 timer uden ydelserne til 3000.

Dine eksempler her er inden for skiven, synes jeg. Det er altid nemmere at blive enig om en rabat, når der inkluderes flere ting i aftalen, altså en slags merkøb.

Problemet er nok heller ikke de situationer, men mere hvor en ubehøvlet og nedladende kunde ikke kan forstå, hvorfor han ikke kan få et skrald til en voldsomt lavere pris. Og efterfølgende brokker sig voldsomt, når pigen ikke bare gør, som han mener, hun skulle. Kedelig adfærd. :???:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, den 11.12.2021 at 19:53:

Man kan prøve at forstå, hvorfor folk gør som de gør, men uanset hvad bliver man nok nødt til at acceptere, at prisprutteri kommer med branchen og håndtere det på bedste vis. 

Dele af mit arbejdsliv har været som selvstændig, og jeg kan afsløre at prisprutteri findes i mange brancher. 
Spørgsmål om lavere pris, tillægsydelser etc findes også udenfor dette univers.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hr Lille Niels skrev, for 7 timer siden:

Dele af mit arbejdsliv har været som selvstændig, og jeg kan afsløre at prisprutteri findes i mange brancher. 
Spørgsmål om lavere pris, tillægsydelser etc findes også udenfor dette univers.

Præcis!

Har også været selvstændig tidligere i mit arbejdsliv, med forskellige forretninger… og der bliver handlet/forhandlet på alle niveauer.

Jeg har oftest en price range jeg opererer indenfor, og kan jeg se at en gp eks starter på 1500,- for 30 min går jeg en lang bue udenom. Kan jeg se det er indenfor skiven tager jeg kontakt. Jeg forhører mig gerne om der er et forhandlingsgrundlag, er der ikke er vi lige gode venner af den grund.

Lige ift thai’erne er det oftest på en lidt anden måde. Jeg beder om en times massage, de tilbyder ekstra. Her starter 9 ud af 10 thai’ere aldrig på deres mindste pris. Så må man jo se om man kan nå til enighed.

At begynde at svine pigen til er latterligt, og det gider jeg ikke engang spilde min tid på…. og har nu heller ikke oplevet at pigen har skabt sig…

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...