Hop til indhold
Hr. Børgesen

Til pigerne - leje af lejlighed

Recommended Posts

Hej tøser. Jeg ved godt at emnet har været berørt før, men jeg vil gerne have Jeres mening og råd...

Hvis I (piger) skulle leje en lille lejlighed i storkøbenhavn, ville I så helst leje på time, dags, eller uge-basis..?

Og hvad synes I en fair pris ville være.?

Jeg har på fornemmelsen, at der er interesse for den slags udlejning, men er ikke helt sikker..

Glæder mig til at høre hvad I tænker.

Knus og kram til Jer dejlige damer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Hr. Børgesen skrev, for 7 timer siden:

er interesse for den slags udlejning,

Den ´slags udlejning` har jo foregået i mange år, i rigtig mange byer landet over - så taler du om gammel vin på nye flasker?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Hr. Børgesen skrev, for 9 timer siden:

Og hvad synes I en fair pris ville være.?

Den pris som ville være fair over for en normal lejer.

Du må først undersøge, om kommunen er reguleret eller ureguleret, da det bestemmer om hvorvidt huslejen skal fastsættes efter lejeloven eller boligreguleringsloven. De fleste kommuner er dog regulerede, hvorfor boligreguleringsloven finder anvendelse, og den yder lejerne en større beskyttelse, hvilket medfører, at du som udlejer ikke har så frie tøjler til at fastsætte huslejen.

Herefter - og såfremt kommunen er reguleret - skal du finde ud af, hvilken metode til huslejefastsættelsen du skal anvende.

Omkostningsbestemt husleje eller husleje efter det lejedes værdi i regulerede kommuner.

En for høj fastsættelse af huslejen vil kunne medføre, at lejeren senere kan kræve tilbagebetaling for det, der er betalt for meget, og efter omstændighederne også føre til en sigtelse og evt. tiltalerejsning for overtrædelse af straffelovens rufferibestemmelse.

Jeg er opmærksom på, at der formentlig er tale om leje til erhverv, men denne sondring finder jeg på nuværende tidspunkt ikke relevant.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg lejer KUN på dagsbasis så dette vil være mit fortrukne metode og prisen kommer virkelig an på mange ting- hvad er der i lejligheden, hvor den ligger, parkering.. Men jeg mangler netop et godt privat hyggeligt sted i kbh/sjælland som ikke er min hjemstavn- så jeg kan komme lidt ud i ny og næ...:D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...