an2n 50849 Skrevet 25. Januar, 2022 N10Ah skrev, for 2 timer siden: Hvis man nu er god til at multitaske så kunne man dyrke par akrobatik med en sød pige, imens man spiste fastelavnsbollen. Det er jo 2 fluer i et smæk. hvad nu hvis man er til fynsk ? De kan også finde ud af fastelavnsboller ovre i Nationalparken/bumpet mellem Lillebælt- og Storbæltsbroen . . . https://www.baksbakerydeli.dk 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest N10Ah Skrevet 25. Januar, 2022 an2n skrev, for 4 minutter siden: De kan også finde ud af fastelavnsboller ovre i Nationalparken/bumpet mellem Lillebælt- og Storbæltsbroen . . . https://www.baksbakerydeli.dk Fedt man men er det ikke liiiiiige lovligt langt at køre for en fastelavnsbolle og så tage hjem igen ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sebmus 3087 Skrevet 25. Januar, 2022 an2n skrev, for 5 minutter siden: De kan også finde ud af fastelavnsboller ovre i Nationalparken/bumpet mellem Lillebælt- og Storbæltsbroen . . . https://www.baksbakerydeli.dk De har også berømte rumkugle, jeg gerne køre 25 km hver vej at købe den 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50849 Skrevet 25. Januar, 2022 N10Ah skrev, for 6 minutter siden: Fedt man men er det ikke liiiiiige lovligt langt at køre for en fastelavnsbolle og så tage hjem igen ? @Sebmus og jeg har dem næsten i baghaven . . . 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest N10Ah Skrevet 25. Januar, 2022 an2n skrev, for 2 minutter siden: @Sebmus og jeg har dem næsten i baghaven . . . Ja okay jeg har nok lige lidt længere end jer så Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
AB455 3080 Skrevet 25. Januar, 2022 Sebmus skrev, for 47 minutter siden: De har også berømte rumkugle, jeg gerne køre 25 km hver vej at købe den Hvis du tager cyklen, så er den ene romkugle jo også helt lovlig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pophair Skrevet 25. Januar, 2022 (edited) Nannas Hjørne skrev, for 1 time siden: Nu er jeg måske lidt gammeldags,... Lige nøjagtig dem jeg skal i gang med. Vi er 5 børn, tror min mor bagte 100 til fastelavn, så var der også til naboens børn og dem der kom forbi, klædt ud. Dvs. det vil give et stort plus (måske et stuuuur stuuuur 5 tal) , hvis man som kunde lige (tilfældigvis) havde en 4 stykker med til dig Redigeret 25. Januar, 2022 af Pophair Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pophair Skrevet 25. Januar, 2022 N10Ah skrev, 1 time siden: Jeg plejer at købe den klassiske når jeg endelig skal købe dem, dem med flødeskum og alt det der er gode, men de er simpelhent så tunge at komme igennem at jeg ikke kan spise dem op Der er ikke noget som ens mors fastelavnsboller, det er virkelig noget jeg selv husker fra min barndom af Jeg spiste 2 af dem den anden aften til et par kopper kaffe og en god film Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest N10Ah Skrevet 25. Januar, 2022 Pophair skrev, for 3 minutter siden: Jeg spiste 2 af dem den anden aften til et par kopper kaffe og en god film Det lyder også lækkert vildt lækkert må jeg sige Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 25. Januar, 2022 N10Ah skrev, for 3 timer siden: Det er sjovt du nævner det jeg forbinder virkelig fastelavnsboller med barndommen, min farmor købte dem altid når hun kom og passede mIg da jeg var barn, nu er det omvendt nu køber jeg dem til hende når jeg besøger hende for hun elsker dem !. når jeg ser børn rende rundt i udklædning kommer jeg til at tænke på da man selv var barn og gjorde det haha ja det kunne enten være en succes eller ikke en succes min mor blev så hidsig på min far når han sagde “ der er jo ikke noget creme i !” Så fik han bare denne sætning “ja så kan du da prøve at lave dem !” Din mor lyder herlig Den slags hyggelige traditioner skal man også bare nyde. Jeg husker bedst mit år som Pippi Langstrømpe, hun var nu ret cool. Hesten fik jeg desværre kun i kæpheste form. og, selvfølgelig, fastelavnsbollerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest N10Ah Skrevet 25. Januar, 2022 (edited) Nannas Hjørne skrev, for 19 minutter siden: Din mor lyder herlig Den slags hyggelige traditioner skal man også bare nyde. Jeg husker bedst mit år som Pippi Langstrømpe, hun var nu ret cool. Hesten fik jeg desværre kun i kæpheste form. og, selvfølgelig, fastelavnsbollerne. Det er hun skam også, men hun er dælme også skrap selvom jeg er flyttet hjemmefra for længst så holder hun mig sgu stadig i ørerne det skal man, hyggelige traditioner er til for at blive husket og værnet om. Pippi Langstrømpe var der godt nok også mange piger der var klædt ud som da jeg var barn, eller prinsesser. Jeg kunne godt forestille mig at hesten var en kæphest, du havde godt nok gået all in hvis du havde en rigtig hest jeg var altid klædt ud som spiderman, det var jo ynglings superhelten den gang (det er det stadig) og ja som du nævner fastelavns bollerne ! Redigeret 25. Januar, 2022 af N10Ah Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 25. Januar, 2022 N10Ah skrev, for 1 minut siden: Jeg kunne godt forestille mig at hesten var en kæphest, du havde godt nok fået all in hvis du havde en rigtig hest og så er det nu, jeg bliver nødt til, med total mangel på stil og ynde, at ødelægge stemningen lidt med et smørret "ja, de skulle bare vide, hvor mange kæppe jeg har redet siden da" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest N10Ah Skrevet 25. Januar, 2022 Nannas Hjørne skrev, for 2 minutter siden: og så er det nu, jeg bliver nødt til, med total mangel på stil og ynde, at ødelægge stemningen lidt med et smørret "ja, de skulle bare vide, hvor mange kæppe jeg har redet siden da" Hahaha den var da vidst lidt lummer den der, der fik du mig sgu til at grine må jeg sige, du har en fed humor det kunne være vildt hvis jeg mødte en pige der ville tage et spiderman kostume for min skyld Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 26. Januar, 2022 gadedrengen skrev, for 17 timer siden: . I Jylland er det fastelavn hele året. Ja, det har jeg også konkluderet. Jeg synes hver gang man har møder med folk fra Jylland, undres man..... stribet skjorte med stribet slips, sko med gummisåler, brune sko til sort bælte (eller omvendt).... ja, jeg kunne blive ved. Konklusionen ér, som du siger, at i Jylland er det fastelavn hele året. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 590 Skrevet 26. Januar, 2022 Jeg napper den traditionelle fastelavnsbolle , det kan sgu også blive for Fancy ,,, keep it simple ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 26. Januar, 2022 Jeg er egenlig liiiige nødt til at spørge. Er der nogen af kritikerne af de moderniserede fastelavnsboller der egentlig har smagt dem? Eller går kritikken alene på at de er dyre, at de er fancy og "de gode gamle er langt bedre" uden at man egenlig har et sammenligningsgrundlag?? Personligt er jeg glad for både de gamle og de moderniserede. Nogle af de moderniserede er klart pengene værd ift de gamle. Efter min mening. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 26. Januar, 2022 (edited) tvr skrev, for 34 minutter siden: Jeg er egenlig liiiige nødt til at spørge. Er der nogen af kritikerne af de moderniserede fastelavnsboller der egentlig har smagt dem? Eller går kritikken alene på at de er dyre, at de er fancy og "de gode gamle er langt bedre" uden at man egenlig har et sammenligningsgrundlag?? Personligt er jeg glad for både de gamle og de moderniserede. Nogle af de moderniserede er klart pengene værd ift de gamle. Efter min mening. Nu er jeg ikke kritiker af de moderniserede, men jeg har prøvet nogle stykker (jeg elsker kage, både fancy og traditionel). Jeg har intet imod eksperimenter, selvom jeg synes, at man når et punkt, hvor man måske bare skal give kagen et nyt navn, når den bevæger sig så langt væk fra originalen, at den har flere nye elementer i sig end oprindelige. De fleste "moderne" fastelavnsboller" jeg har prøvet, har været spændende, men ærligt indrømmet, så har jeg de fleste gange hellere villet have en helt anden kage. Som i, hvis jeg alligevel bruger 50+ kr på et stykke kage, vil jeg hellere have et godt stykke cheesecake, eller en helt anden fancy kreation end en moderniseret fastelavnsbolle. Redigeret 26. Januar, 2022 af Nannas Hjørne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Hans69 444 Skrevet 26. Januar, 2022 Nannas Hjørne skrev, for 20 minutter siden: Jeg elsker kage, både fancy og traditionel Det må jeg huske, jeg fik lige en ide Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 26. Januar, 2022 Nannas Hjørne skrev, for 24 minutter siden: Nu er jeg ikke kritiker af de moderniserede, men jeg har prøvet nogle stykker (jeg elsker kage, både fancy og traditionel). Jeg har intet imod eksperimenter, selvom jeg synes, at man når et punkt, hvor man måske bare skal give kagen et nyt navn, når den bevæger sig så langt væk fra originalen, at den har flere nye elementer i sig end oprindelige. De fleste "moderne" fastelavnsboller" jeg har prøvet, har været spændende, men ærligt indrømmet, så har jeg de fleste gange hellere villet have en helt anden kage. Som i, hvis jeg alligevel bruger 50+ kr på et stykke kage, vil jeg hellere have et godt stykke cheesecake, eller en helt anden fancy kreation end en moderniseret fastelavnsbolle. Cool. Så du mener at alt andet end en hvedemelsbolle med rosiner burde hedde noget andet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Trident 176 Skrevet 26. Januar, 2022 Umm fastelavnsboller Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Pophair Skrevet 26. Januar, 2022 (edited) tvr skrev, for 8 timer siden: Ja, det har jeg også konkluderet. Jeg synes hver gang man har møder med folk fra Jylland, undres man..... stribet skjorte med stribet slips, sko med gummisåler, brune sko til sort bælte (eller omvendt).... ja, jeg kunne blive ved. Konklusionen ér, som du siger, at i Jylland er det fastelavn hele året. Du glemte læderslips og sailersko med kvaste på. Her er jeg på vej det det dejlige Vesterhav. Keep it simple! Redigeret 26. Januar, 2022 af Pophair Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne Skrevet 26. Januar, 2022 tvr skrev, for 7 timer siden: Cool. Så du mener at alt andet end en hvedemelsbolle med rosiner burde hedde noget andet. Hvis det er det, du vælger at læse... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Naboen 590 Skrevet 27. Januar, 2022 tvr skrev, den 26.1.2022 at 08:00: Jeg er egenlig liiiige nødt til at spørge. Er der nogen af kritikerne af de moderniserede fastelavnsboller der egentlig har smagt dem? Eller går kritikken alene på at de er dyre, at de er fancy og "de gode gamle er langt bedre" uden at man egenlig har et sammenligningsgrundlag?? Personligt er jeg glad for både de gamle og de moderniserede. Nogle af de moderniserede er klart pengene værd ift de gamle. Efter min mening. For mit eget vedkommende kommer jeg ikke med kritik af de "Nye" fastelavns boller , det er bare ikke det jeg forstår ved en "Bolle" men derfor kan de da sagtens smage skønt , men når min tanke falder på en fastelavns bolle , så er det de traditionelle jeg craver , vil jeg have noget andet ( som sker andre dage) Kunne jeg tage på " La Glace" i Skoubogade .. Hver ting til sin tid Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pollerik 132 Skrevet 27. Januar, 2022 tvr skrev, den 26.1.2022 at 07:16: Ja, det har jeg også konkluderet. Jeg synes hver gang man har møder med folk fra Jylland, undres man..... stribet skjorte med stribet slips, sko med gummisåler, brune sko til sort bælte (eller omvendt).... ja, jeg kunne blive ved. Konklusionen ér, som du siger, at i Jylland er det fastelavn hele året. Er der nogle jyder som har “taget røven” på den selvfede @tvr? Sidste gang kritiserede du jyske piger. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Sailorman 243 Skrevet 27. Januar, 2022 Goldfinger skrev, den 25.1.2022 at 17:24: I Jylland er momsen jo aldrig slået helt igennem - (Niels Hausgaard) så det kunne jo være en del af forklaringen Det med moms kan ikke rigtig ligesom svare sig. Citat Olof Sand… Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg