Hop til indhold
cassanova

SYFILIS - flere får det!

Recommended Posts

Jeg tænker at når man har sex en gang om måneden med et andet menneske med kondom er man ikke helt i risikogruppen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
cassanova skrev, for 53 minutter siden:

Læste på text tv at Flere får Syfilis. Nok en god ide med det Kondom eller helt undgå GP besøg fremover.

Det er nok især ved analsex, du skal huske at bruge kondom - og hvem er det lige som mest dyrker ubeskyttet analsex ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
cassanova skrev, 1 time siden:

Læste på text tv at Flere får Syfilis.

Det må jeg nok sige, det kommer alligevel lidt bag på mig. Var ikke klar over, at tekst TV stadig var i brug.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Den flittige

Det kan undre at der er så mange herinde, som gør det uden  gummi.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Lauersen skrev, for 8 timer siden:

Jeg tænker at når man har sex en gang om måneden med et andet menneske med kondom er man ikke helt i risikogruppen.

Syfilis kan vel også smitte oralt?

Del dette indlæg

Link til indlæg

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2022/antallet-af-syfilistilfaelde-i-danmark-stiger

"Det er især gruppen af mænd der har sex med mænd (MSM), der har drevet både faldet og den nye stigning. I 2019 stod MSM for 72% af de anmeldte tilfælde og i 2020 for 70%."

Det er en stor andel, især når man tænker på, at MSM alt andet lige er en minoritet. Enten dyrker de ufatteligt meget sex eller også er deres seksuelle aktiviteter mere risikofyldte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
nøddehaven skrev, for 10 minutter siden:

Enten dyrker de ufatteligt meget sex eller også er deres seksuelle aktiviteter mere risikofyldte.

De må ihvertfald ikke være bange for at få lort på pikken ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Under alle omstændigheder en virkelig lusket og klam sygdom. Hvis den ikke behandles i tide kan den føre til flere livstruende tilstande.Det der bekymrer mig mest er at den også smitter ved alle former for oralsex. Dvs. Bl.a. Ved at slikke fisse , dybe kys m.v. Hvor mange mænd slikker en GP s fisse hver dag? MANGE!! En gummimembran ville nok være en god ide .

Del dette indlæg

Link til indlæg
cassanova skrev, for 34 minutter siden:

Hvor mange mænd slikker en GP s fisse hver dag? MANGE!! 

Jeg tvivler på, der er nogen, der slikker fisse på en glædespige hver evig eneste dag. Det vil trods alt kræve en hæftig indkomst... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Randy skrev, for 2 timer siden:

Fun fact, syfilis kom til europa fra sydamerika da spanierne koloniserede landet. 

Ikke fun facts at spanske og andre kolonister har udryddet op til halvanden indfødte i Sydamerika med smitsom sygdomme og krigen 

Redigeret af Sebmus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sebmus skrev, for 27 minutter siden:

Ikke fun facts at spanske og andre kolonister har udryddet op til halvanden indfødte i Sydamerika med smitsom sygdomme og krigen 

Muligvis endda op mod 90% af befolkningen. Hårde løjer. 

"But with the arrival of the first European settlers, waves of new diseases, along with warfare, slavery and other brutality would kill off around 56 million people, or around 90 percent of the indigenous population." (fra https://www.history.com/news/climate-change-study-colonization-death-farming-collapse)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Randy skrev, for 4 timer siden:

Fun fact, syfilis kom til europa fra sydamerika da spanierne koloniserede landet. 

Ja, europæerne byttede den for forkølelse, som indianerne ikke havde noget imunforsvar imod. Ærlig handel?

Del dette indlæg

Link til indlæg
nøddehaven skrev, for 7 timer siden:

Muligvis endda op mod 90% af befolkningen. Hårde løjer. 

"But with the arrival of the first European settlers, waves of new diseases, along with warfare, slavery and other brutality would kill off around 56 million people, or around 90 percent of the indigenous population." (fra https://www.history.com/news/climate-change-study-colonization-death-farming-collapse)

det er korrekt at det er op mod 80 til 90% nogle steder, andre halvdelen. Det vidt forskelligt. I califorrnien var der kun 6000 overlevende. Det bredte sig jo over kæmpe mæssige områder. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Canelo skrev, for 2 timer siden:

Glem corona , nu har vi en syfilis epidemi :ph34r:   Ses til syfilis testcenter!

- -  det har vi allerede i min by ?!?!?  - jo ser du jeg plejer at blive Covid testet ca en gang om ugen.

I dag var indgangsdøren (en dobbeltdør ) forsynet med 2 nye skilte. Døren til venstre Covid test og døren til højre Syfilis test

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nye tider skrev, for 2 timer siden:

- -  det har vi allerede i min by ?!?!?  - jo ser du jeg plejer at blive Covid testet ca en gang om ugen.

I dag var indgangsdøren (en dobbeltdør ) forsynet med 2 nye skilte. Døren til venstre Covid test og døren til højre Syfilis test

Da, de begyndte at teste for Covid 19, foreslog jeg at de samtidig ligesågodt også kunne teste for Klamydia, som er en langt mere udbredt kønssygdom end Syfilis, som mest er udbredt i homo-kredse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
cassanova skrev, den 10.2.2022 at 22:33:

eller helt undgå GP besøg fremover.

Stigningen falder fuldkommen sammen med fri adgang til PREP (pille, der forebygger smitte med HIV) og stort set hele stigningen er mænd der har sex med mænd (msm), som @nøddehaven skriver. Så den aktuelle forklaring er, at bøsser begyndte at dyrke meget mere sex uden gummi, da de fik PREP, og derfor kommer syfilis nu op nær samme niveau som før hiv-epidemien.

Da der er en del msm som også har sex med kvinder, så er der selvfølgelig kryds-smitte.

Ellers kommer syfilis blandt heteroer primært fra udlandet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...