Hop til indhold
Heine

Stærk dokumentar om handlede kvinder på DR2

Recommended Posts

Her til aften har jeg den tvivlsomme fornøjelse at se en amerikansk fotojournalists film om østeuropæiske pigers skæbne i Grækenland! Tyrkiet og Dubai ...Prisen på sex - kvindernes historie

. det er godt nok hård kost - og man får unægteligt sat nogle overvejeleser omkring en del østpiger i DK også (f.eks gadepigerne i Odense ).... Men det emne kan nok ikke bringe sindene i kog herinde - ihvertfald ikke med samme lidenskab og patos som et enkelt andet vi lige har haft debatteret.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, jeg så den også - og ja, det var sgu en barsk omgang. Man skal vist være en anelse følelseskold, hvis man ikke bliver rørt af de stakkels pigers skæbne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Se nu er der noget jeg ikke forstår, ....(jeg misforstår sikkert også bare)

Men når man læser anmeldelser herinde, så er der utrrrrrrrrrrrrrrroolig mange anmeldelser af udenlandske piger (hermed siger jeg ikke at Udenlandske piger er handlet)

Faktisk ville jeg være glad, for der var en der gad regne % delen ud for hvor mange danske piger der bliver anmeldt i forhold til udenlandkse piger i feks. September mån (eller andre måneder)

Man kunne sådan meget hurtigt sige...det her board handeler om udenlandske piger...efter anmeldelserne at dømme.

Men i Debatten bliver vi danske piger påskønnet, vi får gode råd om belysning, om det korekte amatur til badeværelset og det korrkte sug til fransk :D

Så er det jeg undre mig, Jer drenge kan sagtens se det forargelige i handlet kvinder (klart det kan jeg osse) Men udfra Anmeldelserne er det de udenlanske piger i besøger, og forventer "Danske tilstande"

Nu er jeg så lige ude på glatis...

Men jeg får taget foto hos fotograf, annoncere her og der, betaler min skat og har et godt forhold til mit politi,erne ....den slags koster altså de danske priser (trods jeg sætter mine egne i Hvidovre)

Når man læser anmeldelserne er det af piger der har lånt foto, kan meget lidt eller intet dansk, jeg sætter så lige spørgsmåltegn, ved skat og politi og evt handlet piger. (her er det så lavere omkostninger og sikkert lavere pris)

(det her bliver noget knudret)

Hvorfor bliver vi danske piger hyldet herinde, til vi gør det rigtige, når vi udfra anmeldelserne at dømme at I drenge besøger de udenlandske/handlet kvinder?

Der efterlyses klinikker/danske piger i tyndbefolket områder, men det er de udenldske piger der alligevel besøges....

Betyder prisen så meget, trods at der er nogle af jer drenge, der sikkert er helt klar over at pigen er her i danmark på meget ugunstige vilkår(handlet)?

Market for handlet kvinder vil jo falde betragteligt, hvis der huskes den der køb dansk.

Jeg beklager hvis jeg er uklar i mælet, men jeg håber meningen kan forstås :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg så også den udsendelse, ja det var frygteligt triste skæbner.

Hæftede mig ved at de lande der understøttede skæbnefortællingerne var lande som Tyrkiet, Grækenland og Dubai hvor en meget omfattende myndigheds korruption understøttede virksomheden.

Sad og ventede på om der kom fokus på Tyskland i udsendelsen, hvilket der ikke gjorde.

I en verden hvor der er mange gråzoner, og hvor trafficking også findes i andre brancher end prostitution, udgør organiserede tyske klubber en kontrast til denne udsendelse.

Typisk angiver deres hjemmesider deres cvrnr, og har informationer til piger om arbejdstilladelse og gældende regler.

Klubberne er kendte, der forekommer politirazziaer af og til, men i hovedtræk synes der at være styr på formaliteterne.

Hr og Fru Danmark kan lige så godt bo på et hotel bygget af trafficking arbejdskraft, blive serviceret i kulissen af samme eller under forhold der ligner til forveksling :(

Nogen 100 % garanti har vi vel aldrig, særligt i det store udland, men vi kan da prøve på at navigere efter hvor indtrykket er at det ikke forholder sig sådan som i denne triste udsendelse.

Og vil nogen bruge forholdene som beskrevet i udsendelsen til en ensidig anklage mod sexturisme, så husk at når og hvor vi rejser på ferie, kan vi bo, spise og i det hele taget blive serviceret under omstændigheder, hvor vi kan blive taget til indtægt for at medvirke til trafficking.

At blive hjemme og og undlade forbrug i udlandet udgør næppe løsningen.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Puha jeg har det skidt!!! Det er ikke ukendt for mig, at der er kvinder, modsat jeg selv, som er tvunget ud i prostition, men det var hård kost det der og det var vel også meningen med filmen... Jeg tænker naivt, at det er jo kun mændene der kan stoppe det, ved simpelthen ikke at ligge sine penge ved en handlet kvinde... I dk, HAR vi i hvert fald et valg, mændene har et valg, smid de sidste par håndøre og få en registrert og fri kvinde!!! Hvordan kan man overhovedet have sex med en ,der ikke ønsker det??? Det gør mig sgu trist :cry: knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

Op til 50 kunder Per dag i "Breaking iin" perioden.. Gys .... Og så deportation uden sit nyfødte barn - det er ufatteligt...

Og der er da også forskel på de vilkår (antager jeg) på de piger som bliver trafficket til DK og dem til Tyrkiet / Dubai. - men ikke detstomindre så er der stadigt tale om manglende frivillighed for nogle.

Og jeg tager muligvis fejl - men gadepigerne virker nederst i hierarkiet - så jeg vil tro at fænomenet er mest udpræget der

At der skam også er entreprenante og dygtige forretningskvinder blandt østpigerne - der har regnet ud at fortjentsmulighederne i DK er mange gange bedre end i de fleste andre lande er indiskutabelt - som et enkelt eksempel kan jeg da nævne Isabella i Horsens en kvinde på nogle og tredive, med lejlighed i eget navn og en tilværelse som alle andre polske indvandrere i DK - og meget bevidst om valg/ fravalg og konsekvenser

Men markedet (det vil sige os) drives jo også af en nysgerrighed overfor NYE oplevelser, Og Cherie - vi kender jo hinanden igennem så mange år - at jeg jo næppe generer dig ( eller mig selv) ved at sige at vi ikke er vårharer længere... Og der er åbenbart et større marked for - ungt kød - end let velhængt som os :). Hvilket Cherie - også afspejler sig i anmeldelserne - (undskyld Nikita og BorendeX på forhånd) men Xxx antal anmeldelser fra stamkunder som borendex er altså (uanset hvor velskrevne) som inspirationskilde mindre interessant end "ugens hurtige tilbud".... jeg kunne - i den bedste mening- også skrive om mine mange/mange/mange besøg hos Louise6 - men det tror jeg nu ikke tilfører hverken hende,forum eller mig så meget. Så mine sporadiske anmeldelser går på " nye ukendte piger " alså nye ukendte for mig :) ....Men hver sin lyst - heldigvis ;)

Priserne er et argument - og det nytter desværre ikke noget at næsten alle herinde tilsyneladende gladeligt bruger 2000 i timen hver eneste gang - når vi ved at den virkelige verden er anderledes. Vi ser mere på pris/ ydelsesforholdet på det her område som man gør på alle andre områder nu til dags. Men det er - som jeg ser det ikke alene østpigerens skyld - finanskrisen tog jo i den grad livet af branchens gyldne tider - helt inden østinvasionen tog fart,

Del dette indlæg

Link til indlæg

Se nu er der noget jeg ikke forstår, .... Jeg beklager hvis jeg er uklar i mælet, men jeg håber meningen kan forstås :)
Jow da, meningen forstås, og du påpeger helt klart et (pinligt) paradoks: Vi efterlyser danske piger og ordnede forhold samt afregnet skat og moms, men lader os alligevel lokke til noget billigt/billigere, vi har set i en AL-annonce.

Det med at tingene ikke må koste noget, er måske noget typisk dansk, når det kommer til stykket? Vi ser jo samme fænomen inden for – undskyld sammenligningen i øvrigt – valget af fødevarer: Vi giver nødigt 125 kr. for en ordentlig kylling, der har gået glad på møddingen, hvis vi kan få fem blege papkyllinger til samme pris.

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg er selvfølgelig selv medvirkende til at det er kørt lidt af sporet (resten klarer Cherie :) ) - men ovenpå den udsendelse (som godt nok er et partsindlæg som så meget andet) - så burde man sidde med en god del væmmelse overfor alle der lader det her ske - hvad enten det er de lokale embedsmænd, myndigheder, politifolk, handlerne, alfonserne eller (gisp - det er jo åbenbart også os i et eller andet omfang...) kunderne..

Forråelsen, mishandlingen, ydmygellsen og fornedrelsen af tilværelsen for de stakkels piger er da til at få øje på...

Jeg tog konsekvensen omkring gadepiger for mange år siden (både af etiske men også rent hygiejnemæssige årsager) - det er næppe nok - men det er en start. Og så valgte jeg i aftes at donere hvad der svarer til 1 times lagenartisteri med en dansk pige til http://www.stoptraffickingproject.com/donate

Jeg kan så se af tidligere debatter at mange er meget engagerede i bekæmpelse af forskellige typer af extremsex - med klar afstandtagen - er der mon lige så mange der bruger ressourcer på det her ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu synes jeg ikke det var en speciel god udseendelse med såkaldt skjulte optagelser med slørede og urolige billeder, der kunne være taget hvor som helst, men synes godt nok nogle af pigerne virkede noget naive - især skolepigerne, der bare troede på folk - og så forældrene, der næsten var ligeglade med hvor pigerne var henne, eller som kun var interesserede, når pigerne havde penge, så de kunne få dækket deres alkoholforbrug.

På FKK Acapulco viewtopic.php?f=37&t=7809#p45504 var jeg for en måneds tid siden en del sammen med en dejlig pige fra Moldova, som kunne flere sprog - og som absolut ikke virkede, som en handlet kvinde, men som det også fremgik af udseendelsen, så foregår trafficking hovedsagelig i de lande, hvor myndighederne ser igennem fingre med det, eller politifolk bestikkes med piger og rejser med indlagt sex på menuen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg så den også, og det er naturligvis et grusomt scenarium, men jeg synes filmen var meget specifik i sin agenda: det var handel mellem Moldavien og Tyrkiet. Og jeg tror vi skal passe på der ikke går totalt Anne Grethe Bjarup i argumenterne, ved at generalisere emne til at omfatte hele branchen.

Med risiko for al lyde som en af DFs kernevælgere, så var problemet især møntet på den muslimske kulturs konflikt i en globaliseret verden. Det var nyt for mig, hvor stort et marked der er for slam-bam prostitution i Tyrkiet, men også indlysende når reglerne forbyder mændende at have sex før ægteskab. I det meste af europa har vi ikke tilnærmelsesvis samme marked. Heldigvis. For her er det frit for unge at knalde løs på kollegieværelset uden skyld og skam.

Derfor nægter jeg at tro på en tilsvarende systematisk handel i andre dele af verden, for behovet er anderledes. Ikke sagt at handlen står i 0, for der vil altid være amoralske svin derude, men at tro at alle udenlandske kvinder i danmark har en gæld og alfons i ryggen er for grov en generalisering.

Nyere undersøgelser viste derimod at det faktisk var en meget lille procentdel af østpiger som mente de var tvunget ud i erhvervet. Størstedelen sagde at de gradvist gled ud i det og ofte blev anbefalet det via veninder der havde samme erhverv. Selv organisationer som kæmper mod kvindehandel har erkendt at de overgører problemer i deres kommunikation for at forstærke skræmmeeffekten.

Og rent lavpraktisk: for nogle år siden var jeg sammen med en østpige, der var så god at jeg kom tilbage for en nyt visit. Men anden gang måtte jeg vente på hende, for hun var lige gået på Strøget for at shoppe. :-) Fair nok.

Man kunne også friftes til at spørge pigerne: HVIS nu (hypotetisk set) I vidste, at I kunne tjene dobbelt så meget i Sverige, men ikke kunne bosætte jer der, hvor ofte ville I så tage et par uger med svenske kunder? Bliver vi ikke alle draget af økonomisk bekvemmelighed? Hvor skulle østpiger og latinoer ikke gøre det samme?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tænker naivt, at det er jo kun mændene der kan stoppe det, ved simpelthen ikke at ligge sine penge ved en handlet kvinde... I dk, HAR vi i hvert fald et valg, mændene har et valg, smid de sidste par håndøre og få en registrert og fri kvinde!!! Hvordan kan man overhovedet have sex med en ,der ikke ønsker det??? Det gør mig sgu trist :cry: knus Line

Hvis man lige tager den udsendelse, så bliver det næppe mændene som stopper trafficking

De aner vel næppe hvad trafficking egentligt er, og hvor meget pigerne er tvunget.

Og pigen vil nok hellere smile og se glad ud, så meget man nu kan i situationen, end at få brækket arme og ben, af alfonsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så længe vi mænd kun tænker med det lille hoved med hul i, så sker der ikke noget. Indtil der i Danmark (forhåbentlig) kommer ordnede forhold på prostitutionsmarkedet, bliver det en gætteleg, om det mon er en handlet kvinde, man besøger. Det behøver ikke engang være en udenlandsk pige. Det kan være en, der er tvunget pga. hendes eller en i familiens gæld til skumle organisationer. I Danmark er det et gråzoneområde, hvor det ikke er reguleret af lovgivning og fundamentale arbejdsmarkedsrettigheder, men alene handler om betaling sf skat og moms.

Jeg så gerne en registrering af pigerne, sundhedscheck, a-kasse, sygedagpenge osv. Modargumentet er altid: "skal en ledig så kunne anvises arbejde på en klinik?" Nej for man kan jo gøre det til et selvstændigt erhverv, så pigerne skal have CVR. nr.

Indtil der kommer diss ordnede forhold, vil jeg selv kun besøge danske piger. Jeg håber så, at jeg ikke render ind i nogen, der rent faktisk er tvunget af andre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvis man lige tager den udsendelse, så bliver det næppe mændene som stopper trafficking

De aner vel næppe hvad trafficking egentligt er, og hvor meget pigerne er tvunget.

Og pigen vil nok hellere smile og se glad ud, så meget man nu kan i situationen, end at få brækket arme og ben, af alfonsen.

Ja her tror jeg desværre også du har ret :( og det gør bare det hele meget mere trist ikk :cry: knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tvivler på de vil gøre kvinderne uarbejdsdygtige - nej enten skiller de sig helt af med dem eller sælger dem videre til andre lavere nede i hierakiet, hvor kvinderne så får endnu dårligere arbejdsforhold og må betjene rigtig ulækre kunder og tilbyde både dit og dat uden kondom.

Nu skal jeg til Tyrkiet om et par måneder og læste en historie - godt nok ca. 10 år gammel, om at når de unge kvinder rejste fra de østeuropæiske lande til Tyrkiet for at finde arbejde og f.eks skulle have nogen til at hjælpe sig på en busstation og måtte have en tolk til at oversætte for sig - så blev de solgt istedetfor - uden at de fattede det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tvivler på de vil gøre kvinderne uarbejdsdygtige - nej enten skiller de sig helt af med dem eller sælger dem videre til andre lavere nede i hierakiet, hvor kvinderne så får endnu dårligere arbejdsforhold og må betjene rigtig ulækre kunder og tilbyde både dit og dat uden kondom.

Nu skal jeg til Tyrkiet om et par måneder og læste en historie - godt nok ca. 10 år gammel, om at når de unge kvinder rejste fra de østeuropæiske lande til Tyrkiet for at finde arbejde og f.eks skulle have nogen til at hjælpe sig på en busstation og måtte have en tolk til at oversætte for sig - så blev de solgt istedetfor - uden at de fattede det.

Nej men det ved kvinden jo ikke

Hvis du blev ført væk og holdt indespæret og behandlet dårligt et sted hvor man ikke kan sproget og der står 5 mænd omkring dig, så adlyder du vel også

Del dette indlæg

Link til indlæg

Trafficking er naturligvis forfærdeligt - både sex trafficking og anden trafficking. Og det er for øvrigt strengt forbudt.

Men lur mig om ikke nogen af prostitutionsmodstanderne vil bruge sådanne film til at argumentere for at den lovlige del af prostitution også skal forbydes, selvom man strengt logisk burde adskille problemerne trafficking, tvungen prostitution og frivillig prostitution.

Det er mit indtryk at tvungen sex-trafficking til Danmark er meget begrænset. Derfor kan jeg ikke lide hvis man skærer alle udenlandske piger over en kam, og siger at de er sikkert handlede.

Jeg er aldrig selv stødt på nogen i hvert fald, men jeg har heller aldrig rodet med gadepiger eller skumle steder.

Så forekommer der sikkert en del tilfælde af at nogen udenlandske ikke-EU piger er taget herop illegalt - men fuldt vidende om hvad de skal lave. Det kan næppe lade sig gøre uden "hjælp" og så er man ude i en gråzone. Myndighederne kategoriserer dette som trafficking.

Dokumentarfilmen handler jo primært om hvordan tingene foregår i Tyrkiet og i Dubai. Og det er altså væsentligt forskelligt fra Danmark. Jeg har ikke hørt om nogen prostituerede som sprang ud af vinduer fra 3. sal eller lign i Danmark. Dubai er jo allerede berygtet for at vanrøgte deres importerede bygge-arbejdere fra Bangladesh og Indien, hvor selvmordsraterne er uhyggeligt høje. Der er vel ikke nogen grund til at forvente at de skulle behandle importerede prostituerede meget bedre.

Filmen fortæller jo ikke på noget tidspunkt, at der er mange piger fra især Balkan-landene som frivilligt går ind til prostitution i vestlige lande. Jeg har mødt mange piger fra Rumænien og Bulgarien på FKK som udemærket vidste hvad de lavede og havde det ok med det, og rigtig fint med de mange penge de tjente på det.

En af hjælpearbejderne i dokumentaren snakker om at man i mange af de ikke-vestlige lande ikke har ordentlig adgang til et retfærdigt og ikke-korrupt rets-system, og det er nok i virkeligheden der at det grundlæggende problem ligger.

Jeg snakkede med en Rumænsk pige på FKK Artemis i Berlin, som fortalte at politiet ofte kom forbi for at kontrollere. Jeg spurgte lidt ind til hvorfor det var nødvendigt. En af de vigtigste ting, som de prøvede at fange og eliminere, var hvis pigerne skulle have en alfons i deres bagland. Hun fortalte også at hun i hvert fald ikke havde nogen alfons - hvorfor skulle hun dog betale for det. Da jeg nævnte at man måske havde brug for lidt "hjælp" til at arrangere rejsen op til Berlin og at komme igang, rystede hun på hovedet. Hun havde hørt om stedet fra en veninde, og derefter havde hun selv undersøgt sig frem til resten via internettet, og til sidst taget op på egen hånd.

Det illustrerer vel forskellen på at have prostitution fuldt legalt og fuldt illegalt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Os som kender og begår os i FKK-miljøer ved at pigerne har ordnet forholde og arbejder af fri vilje, det kan ikke udlukkes at der er alfonseri og mindre frivillighed (fx. fordi pigerne eller deres familie skylder penge eller har brug for penge).

FKK-klubber tilbyder også et af de bedste arbejdsforhold for pigerne. Hvor imod flatrate klubber generelt ligger under.

Så FKK har gode luksus forholde for både mænd og piger. I modsat skala har vi gadepigerne og private lejligheder hvor pigerne er tvunget til at arbejde i døgndrift.

Filmen skildrer flere fattige, søgelige skæbner som blev lokket med "job" i Vesten. Det er virkelig trist at se disse skæbner, velvidende om at der er 1000vis af lignede skæbner. Det er helt rigtig at det er mændene som skaber behovet for traffiking, mænd er konstant liderlig, det er nok roden til alt ondt...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Frej, du skriver at du ikke har hørt om prostituerede som hoppede ud af vinduer i Danmark. Men måske Sverige er tæt nok på? http://da.wikipedia.org/wiki/Dangoule_Rasalaite

Men ud over det så tror jeg du har ret i at den grundlæggende forskel er "adgangen til retfærdighed" som en i udsendelsen siger.

Min ex-kone er fra et østland, og hun blev trafficed blandt andet til Dubai og Abu-Dhabi, hvor hun ganske rigtigt blev låst inde og tog op til 30 kunder på en aften. Det er lige omkring 14 år siden at hun arbejdede der, og det er godt nok forstemmende at se at der ikke er sket en skid på 14 år.

Grundlæggende er det sandt hvad der siges i udsendelsen, men den er ret skarpt skåret. De ting som kan mudre billedet gråt er taget ud. Kan tage udgangspunkt i min egen ex-kone:

Hun arbejdede allerede som prostitueret i sit hjemland, og hun vidste udemærket hvad hun skulle ned og lave. Hun vidste også at hun ville have en gæld fra det øjeblik hun kom derned. Hendes pimp dernede var en kvinde som var fra hendes hjemland, og de holdt faktisk kontakt nogle år efter. Ifølge min ex ved pigerne godt hvad de skal, men at mange åbner for tårerne når der er kameraer i nærheden fordi de ikke vil indrømme hvad de har gjort. Ingen vil vel fremstilles som en kyniker, og det er nemmere at fremstå som offer hvis man står og har rod i opholdstilladelsen - går den så går den. Min og min ex-kones pointe er bare at man ikke skal sluge enhver sob historie som en ung kvinde fortæller til et kamera.

Det eneste der overraskede min ex var hvor hårdt der blev kørt på. Hun sagde der gik omkring 30 minutter fra hendes fly landede til hun lå i "doggy style".

Den første periode gik primært med at servicere arabiske mænd. De var nemme sagde hun. De kom hurtigt fordi de ikke var vant til sex. Nogle få stærkt troende ville giftes med hende før og blev det, hvorefter ægteskabet blev ophævet efter endt servicering. Det kan åbenbart godt lade sig gøre. Da hun havde arbejdet sin gæld af var hun fri til at tage hvorhen hun ville. Ikke mere væren låst inde. Så hun kastede sig ud i Dubais natteliv og gik til natklubberne hvor briter og andre vesterlændinge kom og trak der som selvstændig. Her lærte hun, som hun selv spøgefuldt fortalte mig, engelsk, liggende på ryggen med benene spredt. Hun tjente mange penge i den periode og pengene blev blandt andet brugt til at finansiere et højt egenforbrug med 5-stjernede hoteller, en bane her og der og fin vin og restauranter. Desuden købte hun forbrugsgoder så som mikrobølgeovne og sendte dem med FedEx hjem til familien. Hvorfor sendte hun ikke penge til dem? Tjah, det havde ikke nyttet noget, for man kunne ikke købe mikrobølgeovne der hvor hendes familie boede på det tidspunkt, uanset hvor mange penge man havde. Hun købte sig også et værelse i sin hjemby.

Hendes nedtur da hun vendte hjem var forudsigelig. Fra 5-stjernede hoteller og Dubais glitrende natklubber til en grå post-sovjet hverdag i et land hvor hverdagen kan være besværlig og farlig for enlige kvinder, hvor tryghed og retfærdighed er sporadisk. Anerkendelse fra familien for gaverne kunne hun kigge i vejviseren efter, og det er i øvrigt ikke eneste gang jeg har hørt fra en prostitueret at familien godt kunne bruge pengene, men nægtede at give anerkendelsen til den der holdt for pga måden de kom ind på.

Når jeg spørger mig selv hvad det var der ødelagde hende, var det så fornedrelsen på bordellet og de 30 mænd på en aften? Jeg tror det faktisk ikke. Det var mere de ting der skete før hun tog afsted til mellemøsten, og de ting der skete bagefter. Man kan tro det eller lade være, men der er forhold for kvinder der er værre end de der skildres i udsendelsen. De kvinder i Aksaray og Dubai nyder en relativ beskyttelse fra deres pimps, som jo ikke er interesseret i at pigen bliver så ødelagt at hun ikke kan arbejde længere.

Og ja så var der tiden efter. Kontrasten mellem det vilde liv og tilbage til hverdagen tror jeg var det værste. Lidt ligesom en lottovinder der pludselig løber tør for penge og skal gå fra at spise kaviar tilbage til ostemadder igen.

Men nok snak om hende: Det er selvfølgelig forfærdeligt det der sker for de unge kvinder fra Moldova og hvor skal løsningen komme fra? Nu blev kunderne jo nævnt som et sted løsningen skal komme fra, og der må jeg slå mig for panden af to årsager:

1. Arabere taler ikke om købesex. Hvordan vil man komme igennem med en oplysningskampagne om købesex i det offentlige rum i et arabisk land? Husk på at dette er noget kunderne dernede må forventes at være ignorante omkring siden de ikke kan læse om det i aviserne og lignende.

2. Se på de to politifolk i udsendelsen som tager til Hviderusland og lignende som sexturister. Udenfor pædagogisk rækkevidde og stolte af hvad de gør. Disse folk er bare et helt andet sted i deres tankegang end vi er her i nordeuropa. Igen drejer det sig formentlig om oplysning, men det kan altså være kulturelt betinget at den oplysning ikke kommer frem.

For lige at slutte ringen i dette indlæg: Jeg tror skam gerne at trafficing foregår i Danmark. Jeg er vidende om tilfælde hvor pimp tager 50% og pigen får de andre 50%. Men 50% kan jo altså stadig være en god deal for kvinden, og hvad skal jeg egentlig gøre så, når hun forsikrer mig at hun gør det frivilligt? Skal jeg så gå fra en booket aftale udelukkende fordi der er en pimp der får nogle af de penge jeg lægger? Jeg tror ikke jeg hjælper samfundets allersvageste på den måde.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for et glimrende nuanceret indlæg Sweetums.

Hele problematikken om hvornår der er tale om trafficking, tvungen prostitution, prostitution af økonomisk tvingende grunde eller frivillig prostitution er kompliceret. Der kan nemt være tale om en kombination.

Prostitution har altid eksisteret, og vil altid gøre det i et eller andet omfang. Og mænd har altid endt med at betale penge til kvinder for enten meget korte tidsrum hvilket kaldes prostitution eller lange tidsrum hvilket kaldes ægteskab. Det er meget upolitisk korrekt at sige i nutidens ligestillede Skandinavien, men selvom vi er verdens mest ligestillede lande siger statistikkerne alligevel af kvinderne samlet set står for en langt større andel af det generelle forbrug end mænd og at mænd samlet set tjener flere penge end kvinder pga højere gennemsnitsindkomst og større erhvervsfrekvens. Det kan jo kun lade sig gøre hvis der sker en eller anden form for pengeoverførsler mellem kønnene. Meget af den sker så via skatten og overførselsindkomster - resten sker mere privat.

Det skandinaviske sociale sikkerhedsnet har så afskaffet behovet for at en kvinde (med adgang til systemet) kan blive økonomisk tvunget til at prostitueret sig for at overleve eller have et bare nogenlunde liv.

I mange tidligere østlande er det ikke så simpelt, og for en østpige uden uddannelse kan valget nemt stå mellem prostitution eller at de unge år tilbringes i dybeste armod. Derudover koster det penge at tage en uddannelse i mange af de lande.

Hvordan de så vælger det land de tager til skal jeg så ikke kunne sige. Jeg forstår faktisk ikke at nogen vil tage til Tyrkiet, når der burde være bedre muligheder i Vesteuropa, og endda fuldt legaliserede muligheder i de tysktalende områder.

Frej, du skriver at du ikke har hørt om prostituerede som hoppede ud af vinduer i Danmark. Men måske Sverige er tæt nok på? http://da.wikipedia.org/wiki/Dangoule_Rasalaite

Jeg tænkte faktisk på at skrive "på vore breddegrader" i stedet for Danmark, men tænkte så at "der er sgu nok gået et eller andet galt hos vores sex-forkvaklede (dobbelt)moralske broderfolk i Sverige". Og ganske rigtigt....

Men ud over det så tror jeg du har ret i at den grundlæggende forskel er "adgangen til retfærdighed" som en i udsendelsen siger.

Netop ulovliggørelsen af prostitution i Sverige (dog kun for køberen) er nok den primære årsag til at sådan noget kunne ske "på vore breddegrader". Nu er der også tale om noget som skete før Litauen kom med i EU og Schengen, hvorfor hun var i Sverige ulovligt.

Politiet er ikke korrupt i Sverige, men det er kendetegnende at de ikke aner en skid om hvad der foregår med hensyn til prostitution fordi det er blevet ulovligt for køber. I andre lande kan køberne give tips til politiet, hvis de får mistanke om at noget er galt, men det kan de ikke i Sverige, for så bliver de arresteret for at have udført et ulovligt "sexköp".

Sverige ligner Danmark på mange punkter men med hensyn til enkelte emner er Sverige set i forhold til Danmark simpelthen ikke en retsstat, men et kollektivistiskt ensretter diktatur uden fri presse. Det drejer sig om

- Prostitution

- Indvandre/flygtninge debatten

- Assange sagen.

Ytringer som ikke passer til den officielle holdning ryger simpelthen ikke igennem "pressens filtrering". I den svenske pressedækning findes der ingen frivillige prosituerede - de prostituerede er altid blevet tvunget, slået og voldtaget af onde, onde alfonser i 100% af tilfældene. Kigger man i den tyske presse finder man også eksempler på at politiet har optrevlet nogen menneskehandlere, alfonser eller lign., men der er samtidigt masser af eksempler på prostituerede som står frit frem og fortæller om deres helt frivillige job.

Det må jo bero på rene tilfældigheder at alt er tvunget i Sverige, mens det meste er frivilligt i Tyskland :!::?:

Min egen pointe er at jo mere forvaklet en kulturs forhold er til sex og prostitution, jo mere fordækt bliver branchen med tvang og vold til følge. Og jo mere er det den lokale presse fortæller om emnet reelt løgn, fordomme og vandrehistorier i modsætning til afdækning af de reelle forhold.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvordan de så vælger det land de tager til skal jeg så ikke kunne sige. Jeg forstår faktisk ikke at nogen vil tage til Tyrkiet, når der burde være bedre muligheder i Vesteuropa, og endda fuldt legaliserede muligheder i de tysktalende områder.

Den er nem at svare på: Tyrkiet kræver ikke visum fra russisk talende områder (qua nem trafficking til Tyrkiet). Omvendt skal tyrkerne heller ikke have visum til russisk talende områder, derfor er det nem for de 2 politifolk i udsendelsen at tage på sexrejser til Hviderusland.

EU er et "lukket" område hvis de rejser med fly, de kommer ikke igennem paskontrollen uden visum.

Vesteuropa giver adgang til andre østlande som er med i EU. Derfor ser vi flere og flere piger fra f.eks. Ungarn og Rumænien.

Del dette indlæg

Link til indlæg

EU er et "lukket" område hvis de rejser med fly, de kommer ikke igennem paskontrollen uden visum.

Så forstår jeg bedre, hvorfor pigerne på FKK og f.eks Optasia, siger de kører i bil eller rejser med bus flere tusinde km.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så forstår jeg bedre, hvorfor pigerne på FKK og f.eks Optasia, siger de kører i bil eller rejser med bus flere tusinde km.

Hvis de kommer fra et EU land er det ikke et problem.

De kører selv fordi de har et transportmiddel når de er her (taxi er dyrt), samt shopper pigerne en masse varer som de skal have med hjem, når de kører hjem igen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man skal måske være lidt forsigtig med at betragte pimp KUN som en kalkuleret og kynisk bondefanger og mindre som en arbejdsgiver der investerer i nogle faciliteter for pigerne og derfor har brug for noget return of investment.

Jeg har været en del gange på en københavnsk natklub hvor mange smukke østpiger kommer for at tjene penge på lapdances. Det koster 400 kr for en lap dance hvoraf ejere får halvdele . Til gengæld er stedet sobert, og der er mange service folk og vagter som smider kunderne ud på røv albuer hvis de ikke opfører sig ordentligt. Det er derved nogle meget sikre faciliteter som pigerne arbejder under. Pigerne opsøger selv gæsterne, og ingen presser dem til at sætte sig på skødet af den 60årige overvægtige mand som ikke har været i bad i to uger.

Er det for stødende i vores opfattelse at mænd aldrig må tjene penge på pigernes sexydelser?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man skal måske være lidt forsigtig med at betragte pimp KUN som en kalkuleret og kynisk bondefanger og mindre som en arbejdsgiver der investerer i nogle faciliteter for pigerne og derfor har brug for noget return of investment.

Jeg har været en del gange på en københavnsk natklub hvor mange smukke østpiger kommer for at tjene penge på lapdances. Det koster 400 kr for en lap dance hvoraf ejere får halvdele . Til gengæld er stedet sobert, og der er mange service folk og vagter som smider kunderne ud på røv albuer hvis de ikke opfører sig ordentligt. Det er derved nogle meget sikre faciliteter som pigerne arbejder under. Pigerne opsøger selv gæsterne, og ingen presser dem til at sætte sig på skødet af den 60årige overvægtige mand som ikke har været i bad i to uger.

Er det for stødende i vores opfattelse at mænd aldrig må tjene penge på pigernes sexydelser?

Jojo bevares, men der er altså også mange slemme pimps og bagmænd, som tæsker og voldtager pigerne hvis de ikke makker ret eller forsøger at kue pigerne så de ikke tør at stikke af, konfiskerer pigens pas og værdiger så de er helt hjælpeløse. Prøv at gå en igennem Istedgade en aften og læg mærke til de pimps som står der, de ser ikke særlig rare ud.

Det du oplever er nok i den bedre skala af pimping.

Der findes gode og slemme arbejdsgivere, men på et normalt arbejdsmarked har du fagforeninger som beskyttelsesforanstaltning, det står anderledes til med prostitution, dertil hvis pigerne arbejder illegale eller ikke tør stå frem, så er der ikke meget hjælp at hente og må finde sig i de værste vilkår :cry:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...