Hop til indhold
Sliksen

At svare på indlæg

Recommended Posts

Hej :) lige et surt opstød fra mig

Det ødelægger virkelig læseoplevelsen for mig, når der i svares ved først at kopiere hele trådstarters indlæg. Det er totalt unødvendigt, især i det første svar på indlægget og når flere vælger at kopiere hele den oprindelige tekst.

Hvis man ønsker at besvare eller forholde sig til enkelte elementer i trådstarters oprindelige indlæg, kan man måske nøjes med at klippe de enkelte sætninger eller linier ud som man føler er nødvendige?

/Sliksen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Helt enig.

Jeg tænker nogen gange på om en af årsagerne kan være at brugerne herinde er generelt lidt ældre (og nu generalisere jeg) og derfor er lidt dårligere til alt det her "computer" noget. Jeg ser ofte indlæg hvor folk gerne ville linke til en hjemmeside, men er helt åbne omkring at det kan de ikke finde ud af, eller ikke kan finde ud af at lave et link aktivt, altså så det bare skal klikes på i stedet for at man selv skal markere og kopiere det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest next
Sliksen skrev, for 47 minutter siden:

Det ødelægger virkelig læseoplevelsen for mig, når der i svares ved først at kopiere hele trådstarters indlæg. Det er totalt unødvendigt, især i det første svar på indlægget og når flere vælger at kopiere hele den oprindelige tekst.

Hvis man ønsker at besvare eller forholde sig til enkelte elementer i trådstarters oprindelige indlæg, kan man måske nøjes med at klippe de enkelte sætninger eller linier ud som man føler er nødvendige?

/Sliksen

Enig

Redigeret af next

Del dette indlæg

Link til indlæg

Enig og en kærkommen lejlighed til at hjælpe alle (ung som gammel) til at blive lidt bedre og mere bekendt med mulighederne.

Og dejligt at det sure opstød kommer i en seperat tråd og ikke som en sviner til en der famler lidt med teknikken. Det er nemlig også træls når gode hensigter bliver fulgt op af en nedgørende sviner.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sliksen skrev, 1 time siden:

/Sliksen

Helt uenig - i meget lange tråde er det fint man kan se hvad der bliver svaret på...:shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg oplever det ret ofte i tråde at jeg bliver sådan lidt "jaja... de/vi har jo læst det meget lange indlæg allerede. Kan du ikke lige bruge 14 sekunder mere på at klippe det ud du svarer på? før du skriver [Ja det synes jeg også] til et indlæg (fra mig f.eks.) der i forvejen er ret langt?" :D 

Men man kan ikke rigtigt opdrage folk til det, tror jeg. For mange er det måske også bare fordi de ikke ved at de kan "plukke ud" i citatet. 
En af dem der er rigtigt god til at gøre det på en mere brugervenlig måde er @sneræven 
@Mr. Sensual kommenterer på hele baduljen hver gang. Jeg er stor fan af dem begge skal det lige siges. Men nogle er altså også udfordrede af at de sidder på en mobiltelefon og svarer, og dér er det lidt kompliceret at klippe-klistre når man kommenterer.
Især hvis man gør det fra "den telefon der bare lå i skuffen og som er første generation af smart phone" som bruges til de aktiviteter der skal skjules for folk i familien ;) 

Just sayin'... <3

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mr. Sensual
Eva Nadine skrev, for 55 minutter siden:

Jeg oplever det ret ofte i tråde at jeg bliver sådan lidt "jaja... de/vi har jo læst det meget lange indlæg allerede. Kan du ikke lige bruge 14 sekunder mere på at klippe det ud du svarer på? før du skriver [Ja det synes jeg også] til et indlæg (fra mig f.eks.) der i forvejen er ret langt?" :D 

Men man kan ikke rigtigt opdrage folk til det, tror jeg. For mange er det måske også bare fordi de ikke ved at de kan "plukke ud" i citatet. 
En af dem der er rigtigt god til at gøre det på en mere brugervenlig måde er @sneræven 
@Mr. Sensual kommenterer på hele baduljen hver gang. Jeg er stor fan af dem begge skal det lige siges. Men nogle er altså også udfordrede af at de sidder på en mobiltelefon og svarer, og dér er det lidt kompliceret at klippe-klistre når man kommenterer.
Især hvis man gør det fra "den telefon der bare lå i skuffen og som er første generation af smart phone" som bruges til de aktiviteter der skal skjules for folk i familien ;) 

Just sayin'... <3

- Ræven har mange udgange. Som en vis kvinde skrev til mig for nylig (her skulle der stå et hjerte og en smilefyr, men jeg kan ikke en gang sætte tomme firkanter).

"Baduljen". Dejligt ord. Ruller godt over tungen.

Kram fra Mr. Sensual

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg syntes det er helt fint at man kan citere et indlæg der evt. er startet på side 1 og man er nu på side feks 3....så er det ligesom rart at "holde" fast i hvad handler det her om.

Istedet for at debatten nogle gange kører helt hen i skoven.:)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske er grunden til at debatten er 3 sider lang netop at det samme indlæg er blevet citeret om og om igen :) 
I en ansigt til ansigt samtale starter man vel heller ikke sit svar med at gentage alt hvad den anden person lige har sagt :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Sliksen der er alle deltagere til stede på samme tid. Og "den anden person" er mange her og to i dit sammenlignings-eksempel.
En online debat er ikke rigtigt til at sammenligne med en samtale mellem to (eller flere) mennesker ude i virkeligheden, synes jeg. Ikke lige i denne forbindelse, i hvert fald :) 
Men sjovt og god pointe at det bliver mange sider fordi der citeres en del hele indlæg :D 

Jeg kunne godt tænke mig at folk ikke nødvendigvis citerede et helt indlæg og skrev "Godt indlæg" eller noget andet kort såsom "Enig" o.lign. Det er vel det like-knapperne er til for? Altså hjerte, forvirret, tak osv. ikonerne.

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Sliksen skrev, for 1 time siden:

I en ansigt til ansigt samtale starter man vel heller ikke sit svar med at gentage alt hvad den anden person lige har sagt :) 

Jeg gør, ellers benægter hun bare at hun har sagt det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 59 minutter siden:

@Sliksen der er alle deltagere til stede på samme tid. Og "den anden person" er mange her og to i dit sammenlignings-eksempel.
En online debat er ikke rigtigt til at sammenligne med en samtale mellem to (eller flere) mennesker ude i virkeligheden, synes jeg. Ikke lige i denne forbindelse, i hvert fald :) 
Men sjovt og god pointe at det bliver mange sider fordi der citeres en del hele indlæg :D 

Jeg kunne godt tænke mig at folk ikke nødvendigvis citerede et helt indlæg og skrev "Godt indlæg" eller noget andet kort såsom "Enig" o.lign. Det er vel det like-knapperne er til for? Altså hjerte, forvirret, tak osv. ikonerne.

Nu er det jo meget fint med de der smileyer....men det betyder altid mere med et indlæg...hvor der står:

KANONT SKREVET!

Det er lige mine ord!

Flot!

~~~~~~~~~~

Det er jo ikke så svært at give udtryk for sin mening vel?...lidt mere værdi end bare "face-book-agtigt" end...smiley mig her og der...:D

Redigeret af Lady C.Hex

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Lady C.Hex siger DU som kun kan se firkant firkant firkant på din telefon når man sender smileys dér :D 

Jeg er glad for smileys... vil du se hvor glad jeg er så kig på din telefon dit skønne stykke kvindfolk med Nokia 2310 eller noget :P<3
Næste gang vi ses tvinger jeg dig til at bruge en af mine aflagte smartphones. Får jeg så smæk eller krammer? :wub:

Pustekysse-smiley og firkant firkant firkant 
Eva <3

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Mortenkok

Ih altså hvor er jeg glad for at have en Profil herinde og kan man have flere så er jeg klar, idet jeg elsker alt skriv på Eg, uanset 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...