Hop til indhold
Guest Gabbana

Vold i ægteskabet/forhold

Recommended Posts

Guest Gabbana

Nogle gange popper der nogle videor op på YouTube som jeg egentlig helst vil undgå at se.

Jeg faldte over en video på YouTube  hvor der er lavet forskellige klip af skjulte optagelser fra forhold hvor både kvinder og mænd blive udsat for vold både fysisk såvel som psykisk . Som jeg nævnte er det noget jeg egentlig helst ville være fri for at se men alligevel så jeg klippet færdig  selvom det var så ubehageligt at se på.

jeg kan komme med et eksempel på hvad der er sket  for mig

Sidste år i april måned var jeg blevet inviteret til en firmapåskefrokost efter arbejde og der var mulighed for overnatning på et eller andet hotel der lå ikke ret langt væk fra der hvor vi skulle være. Jeg havde en kæreste på det tidspunkt så jeg havde fortalt hende at jeg kun tog med og spiste og fik et par øl men jeg sagde til hende at jeg ikke overnattede der og ville komme hjem . Det endte med at jeg blev så Plørefuld  at jeg ikke kom hjem   og jeg havde ikke ringet eller skrevet til kæresten og sagt jeg ikke kom hjem alligevel og jeg var i øvrigt startet på 3 hovedforløb og skulle i skole dagen efter. jeg har nok modtaget 100 opkald fra min kæreste og 50 sms’er fra hende om hvor fanden jeg blev af.

da jeg kom hjem fra skole dagen efter og havde de ledeste tømmermænd (hvilket jeg selv var skyld i at jeg havde) bliver jeg modtaget af en meget sur kæreste. Jeg når ikke engang at sige noget inden jeg modtager en kæmpe mæssig lussing så det sang i ørerne og bliver gentagende gange slået på højre arm og skulder og bliver beskyldt for at have været hende utro med mine kvindelige kollegaer hvilket jeg overhovedet ikke havde. Det var ikke første gang hun havde slået mig

Jeg var gul og blå på højre arm og havde en ualmindeligt rød kind dagen efter. Hun havde været ret sur over jeg ikke havde ringet og givet besked (hvilket jeg dog godt kan forstå) beskyldningerne om utroskab kunne jeg dog ikke forstå 

nogle vil nok mene at jeg har været udsat for vold.

men hvornår bliver det så betegnet som vold i forholdet ? Jeg vil jo mene at vold er når man slår sin partner eller decideret giver dem tæsk altså der  er det pretty obvious. Men nogle vil jo også mene at det er vold at give en lussing eller gentagende gange tage hårdt  fat i sin kærestes arm eller skubbe ham/hende op til flere gange.

men der er jo også den psykiske vold som jeg vil mene er ligeså slem som den fysiske vold.

men så er det jeg tænker om man selv på et tidspunkt er kommet til at gøre noget  ved sin partner i  under et skænderi i ren afmagt? For det skal lige siges at hvis der var en der kunne gøre mig så mega rasende så var det min Eks. Hun kunne fandme trykke på nogle knapper der kunne gøre mig både vred, såret og ked af det. Det er jo ikke rigtig meningen i et forhold men hun lærte mig for godt at kende på det punkt men tit og ofte når jeg blev virkelig vred så gik jeg og man kan vel sige at jeg “flygtede” fra  problemerne men hellere det end at gøre skade på sin kæreste i ren afmagt. For det hjælper jo ikke.

vold er aldrig okay om det er så er kvinden eller manden for den sags skyld der bliver udsat for vold l forholdet.  Det er lige forfærdeligt uanset hvem der bliver udsat for vold i hjemmet. I et forhold er det meningen man skal elske og ære hinanden og ikke udsætte hinanden for hverken psykisk eller fysik vold. Det vil jeg da ihvertfald mene.

Jeg mener ikke selv jeg blev udsat for vold den den dag jeg kom hjem efter påskefrokosten men det vil nogle mene jeg bad hende jo om at stoppe da hun slog mig men hun blev ved jeg vil mene det var i afmagt over at jeg havde været en kæmpe nar og ikke havde sagt at jeg ikke kom hjem og overnattede på et hotel så der er det jo forståeligt at man som kæreste  bliver vred og bekymret.

men er der nogle her der er blevet udsat for fysisk eller psykisk vold i et tidligere ægteskab eller forhold ? Eller måske i ren afmagt kommet til at slå sin partner uden det var ens intention ? Jeg har aldrig slået mine tidligere partnere og kunne aldrig finde på det skal det lige siges.

men hvad vil i mene der er vold fysisk som psykisk ?

Redigeret af Gabbana

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis du havde skubbet hende hårdt væk og hun måske ramte en væg, ville du så anse det som vold?, hvis ja, så er det hun gjorde mod dig også vold.

Men det kategoriser man sådan selv, hvis det vel og mærke ikke er blevet anmeldt. Jeg blev efter nogens mening udsat for voldtægt af en tidligere kæreste, hvor hun lavede "listepikken", hvor jeg vågnede op ved at hun red mig, fordi jeg åbenbart havde haft rejsning i søvne. Jeg ser det ikke som voldtægt, fordi jeg var ret klar på det, da jeg vågnede, men hun satte jo mit samtykke ud af spillet.

Jeg gik dog også fra hende kort tid senere, men det var mere fordi hun kørte noget psykisk spil, hvor hun ville vide hvem jeg var sammen med hele tiden eller hun hele tiden ville være sammen med mig også selvom man var blevet inviteret til fest alene, så dukkede hun bare op. Og så den store kicker hvorfor jeg blev så længe sammen med hende, var at hun fortalte hun var alvorligt syg, så ville jeg jo ikke gå fra hende, indtil jeg fandt ud af at det hele var løgn.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
½angel skrev, for 15 minutter siden:

Hvis du havde skubbet hende hårdt væk og hun måske ramte en væg, ville du så anse det som vold?

Ja det vil jeg jo se som vold 

så er det hun gjorde mod dig også vold.

ja det vil nogle jo se det som. . jeg tog jo bare imod jeg slog ikke igen det kunne jeg ikke finde på jeg bad hende selvfølgelig om at stoppe men det gik for døve øre.

Men det kategoriser man sådan selv, hvis det vel og mærke ikke er blevet anmeldt

Det har du jo nok ret i det var jo derfor jeg spurgte hvad man vil mene er vold ? Det blev ikke anmeldt.

Jeg blev efter nogens mening udsat for voldtægt af en tidligere kæreste, hvor hun lavede "listepikken", hvor jeg vågnede op ved at hun red mig, fordi jeg åbenbart havde haft rejsning i søvne. Jeg ser det ikke som voldtægt, fordi jeg var ret klar på det, da jeg vågnede, men hun satte jo mit samtykke ud af spillet.

God pointe og jeg kan både se hvad de andre mener og hvad du mener.

Jeg gik dog også fra hende kort tid senere, men det var mere fordi hun kørte noget psykisk spil, hvor hun ville vide hvem jeg var sammen med hele tiden eller hun hele tiden ville være sammen med mig også selvom man var blevet inviteret til fest alene, så dukkede hun bare op. Og så den store kicker hvorfor jeg blev så længe sammen med hende, var at hun fortalte hun var alvorligt syg, så ville jeg jo ikke gå fra hende, indtil jeg fandt ud af at det hele var løgn.

Godt du kom ud af det forhold det lyder for mig som det man kalder for et giftigt forhold. Det lød virkelig til at hun kørte psykisk på dig 

Redigeret af Gabbana

Del dette indlæg

Link til indlæg

Set fra min vinkel er det vold.

Der må overhovede ikke forkomme slag lusinger eller blå mærker efter slag  af nogen partner i et forhold.

Hvad f..biller hun sig endlig ind at gå så voldsomt til værk.

Total sittuation afmagt set fra mit syn.

Hun var blevet fyret på stedet og smidt gaden med fuld musik.

Redigeret af Kim Madsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
Kim Madsen skrev, for 9 minutter siden:

Set fra min vinkel er det vold.

Mange vil være enig med dig og det er spændende at høre din vinkel og synspunkter 

Kim Madsen skrev, for 11 minutter siden:

Der må overhovede ikke forkomme slag lusinger eller blå mærker efter slag  af nogen partner i et forhold.

Jeg kunne ikke være mere enig som du siger skal der ikke forekomme vold i et forhold uanset hvor sur eller vred Man kan blive på hinanden.

Kim Madsen skrev, for 13 minutter siden:

Hvad f..biller hun sig endlig ind at gå så voldsomt til værk

Det var ikke okay det hun gjorde. Dengang  følte jeg til dels også det var min egen skyld. Jeg kunne godt forstå hun blev sur over jeg ikke skrev eller gav en besked om at jeg kom hjem. Men at slå eller gøre skade på en anden er aldrig okay uanset hvem det er.

Kim Madsen skrev, for 17 minutter siden:

Total sittuation afmagt set fra mit syn

Vi er enige.

Kim Madsen skrev, for 18 minutter siden:

Hun var blevet fyret på stedet og smidt gaden med fuld musik.

Forståeligt ingen skal finde sig i at blive slået. Det er menneskeligt at fejle da vi ikke er maskiner men det bedste man kan gøre når msn bliver vred er at gå. Vold mod sin partner nytter ikke og det vil det aldrig gøre.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det nu var omvendt og du havde givet hende en flad og blå mærker ville det så være vold? Ja uden tvivl og hun kunne anmelde overfaldet, hvilket enhver burde gøre.

Så selvfølgelig er det både vold og et overgreb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
pacer skrev, for 27 minutter siden:

Hvis det nu var omvendt og du havde givet hende en flad og blå mærker ville det så være vold? Ja uden tvivl og hun kunne anmelde overfaldet, hvilket enhver burde gøre.

Det ville havde været vold uden tvivl.

Burde jeg havde meldt det ? Det burde jeg nok. Gjorde jeg det ? Nej desværre for følte jeg skulle tage mig sammen og lade være med at tænke over det og lade være med at tænke mere på det. Oplevelsen sad i mig i nogle dage efterfølgende.

pacer skrev, for 37 minutter siden:

Så selvfølgelig er det både vold og et overgreb.

Det er Fedt at høre din mening også.

Nogle vll også mene det er vold.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Olympus

Hvor startede volden?

Var det da du brød aftalen med hende, du havde jo sagt at du ville komme hjem.

Var det da du ikke viste hende respekt og tog telefonen og ringede til hende?

Var det da du ikke kunne styre dit alkoholindtag og efterlod din kæreste i fortvivlelse, som ikke kunne forstå hvorfor du havde brudt det i havde aftalt.

Fandens oldemor er den dame du gennem hele livet klynger dig mest til. Det eneste man egentlig ved om hende er at hun døde af dårlige undskyldninger...men det behøver du jo ikke at gøre for...

åårh nej...

Ja, det er jo egentlig Poul Henningsen, men han var ikke fin nok til at komme på TV - eller også var det bare en dårlig undskyldning.

Jeg gider kraftedeme ikke at skrive denne her artikel færdig. Det er også alt for varmt. Der er jo heller ikke nogen, som læser den alligevel og så skal jeg også finde et billede. Pia Kjærsgaard er jo brugt så mange gange og det ville også være alt for let bare at klaske hende ind. Hun kan jo ikke gøre for at hun havde en vanskelig barndom og så at hun var nødt til at blive hjemmehjælper for at kunne blive medlem af Fremskridtspartiet og komme i seng med partistifteren. Nej, jeg må nøjes med at rette stavefejl - det er der jo heller ikke nogen andre som kan finde ud af. De andre har sikkert også bare drevet den af i den stråtækte, så de ihvertfald var sikre på ikke at komme i realen. Det er også bare fordi jeg skrev noget underlødigt om Michael Jackson,at jeg ikke længere kan gå rundt som et frit menneske på gaderne. Alle mine kammerater som hang ud på diskotekerne som unge, har sikkert drømt om at blive gift med ham. De kunne jo bare være taget over til Neverland og besøge ham og tage et par kodimagnyler med så alle hans livlæger ikke kunne score kassen på hans ulykke. De kunne garanteret ikke finde ud af at booke en billet alligevel. Og så var de bare gået forkert i lufthavnen og endt i Teheran eller Bergen. Nej jeg gider fandme ikke at skrive den færdig. Ingen pointe. Nul og niks. Det er også bare fordi at månen er lavet af grøn ost citronmåne.

Citat Spademanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Søren A
Gabbana skrev, for 5 timer siden:

Nogle vll også mene det er vold.

Det er ikke så meget med, hvad nogle vil mene. Det du beskriver ER vold juridisk set. Da du ikke ville anmelde det, og der ingen vidner var, der eventuelt kunne have anmeldt det, så slap hun afsted med det. 

Mange sager om vold i parforhold bliver i øvrigt startet op, når naboer anmelder husspetakler. Såfremt politiet så under deres besigtigelser af personerne i lejligheden ser tegn på friske skader m.v. og deres iagttagelser desuden taler herfor, så optager de som regel en sag på det og skal sådan set gøre det, da det er en offentlig påtalt sag og det ikke kræver an anmeldelse fra en forurettet.

Psykisk vold. Det vil som udgangspunkt kræver en længerevarende periode, hvor en nærmest systematisk psykisk vold har fundet sted, hvor den forurettedes personlige frihed på en eller anden måde bliver taget fra ham eller hende eller indskrænket. F.eks. ved at gerningsmanden låser den forurettedes computer og telefon inden, når forurettede er alene hjemme, så han/hun ikke kan kontakte nogen. Gerningsmanden vil hele tiden vide, hvem forurettede er i kontakt med. Det kan være, at den forurettede helt overdrevent hele tiden skal fortælle via sms eller andet, hvor hun/han er hele tiden. Gerningsmanden ved præcist hvor lang tid der tager for forurettede at komme fra A til B, og det bliver der foretaget dagligt kontrol med. 

Der vil typisk være forbundet med en psykisk straf, såfremt forurettede ikke overholder reglerne. Nogle af aftensmåltiderne bliver inddraget eller skal indtages ude på toilettet og mobiltelefonen kan blive tager fra den forurettede i kortere eller længere perioder, så der ikke kan opnåes kontakt med andre personer. Når de handler ind, så skal forurettede gøre sig fortjent til at komme med ind i butikken, ellers må han/hun pænt vente i bilen osv. 

Med andre ord, så er en gerningsmand til psykisk vold typisk en der vil have total kontrol over sin partner og der vil typisk også finde almindelig vold sted i sådan et forhold.

Psykisk vold er ganske omfattende og en svær bevisførelse for politi og anklagemyndighed, og der er vist kun nogle ganske få sager, der er først til domfældelse siden bestemmelsen trådte i kraft 1. januar 2019. 

God du kom ud af det forhold! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Søren A
Søren A skrev, for 2 minutter siden:

Det er ikke så meget med, hvad nogle vil mene. Det du beskriver ER vold juridisk set. Da du ikke ville anmelde det, og der ingen vidner var, der eventuelt kunne have anmeldt det, så slap hun afsted med det. 

Mange sager om vold i parforhold bliver i øvrigt startet op, når naboer anmelder husspetakler. Såfremt politiet så under deres besigtigelser af personerne i lejligheden ser tegn på friske skader m.v. og deres iagttagelser desuden taler herfor, så optager de som regel en sag på det og skal sådan set gøre det, da det er en offentlig påtalt sag og det ikke kræver an anmeldelse fra en forurettet.

Psykisk vold. Det vil som udgangspunkt kræver en længerevarende periode, hvor en nærmest systematisk psykisk vold har fundet sted, hvor den forurettedes personlige frihed på en eller anden måde bliver taget fra ham eller hende eller indskrænket. F.eks. ved at gerningsmanden låser den forurettedes computer og telefon inden, når forurettede er alene hjemme, så han/hun ikke kan kontakte nogen. Gerningsmanden vil hele tiden vide, hvem forurettede er i kontakt med. Det kan være, at den forurettede helt overdrevent hele tiden skal fortælle via sms eller andet, hvor hun/han er hele tiden. Gerningsmanden ved præcist hvor lang tid der tager for forurettede at komme fra A til B, og det bliver der foretaget dagligt kontrol med. 

Der vil typisk være forbundet med en psykisk straf, såfremt forurettede ikke overholder reglerne. Nogle af aftensmåltiderne bliver inddraget eller skal indtages ude på toilettet og mobiltelefonen kan blive taget fra den forurettede i kortere eller længere perioder, så der ikke kan opnåes kontakt med andre personer. Når de handler ind, så skal forurettede gøre sig fortjent til at komme med ind i butikken, ellers må han/hun pænt vente i bilen osv. 

Med andre ord, så er en gerningsmand til psykisk vold typisk en der vil have total kontrol over sin partner og der vil typisk også finde almindelig vold sted i sådan et forhold.

Psykisk vold er ganske omfattende og en svær bevisførelse for politi og anklagemyndighed, og der er vist kun nogle ganske få sager, der er ført til domfældelse siden bestemmelsen trådte i kraft 1. januar 2019. 

Beklager nu kom jeg til at citere min kommentar. Skulle egentlig blot rette er par stavefejl. 

Redigeret af Søren A

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
Søren A skrev, for 4 timer siden:

Tak for din vinkel og jeg er enig med dig.

Lad mig lige komme med et eksempel hvorfor jeg skrev hvad nogle mener er vold. Nogle mener at da Will Smith gav Chris Rock en lussing var vold og nogle vil mene det ikke var.

Nogle vil mene at jeg var udsat for vold, andre ville mene at jeg ikke var

dengang så jeg det ikke som vold jeg var i den tankegang på daværende tidspunkt at jeg selv var skyld i det… og at jeg bare skulle lade være med at tænke over det mere (det hjalp ikke)

Det er jo nemt at være bagklog i dag men jeg skulle nok have anmeldt det og snakket med nogle om det i form af familie, venner eller noget lignende. Jeg undlod det fordi jeg var vel bange for at blive dømt som svag eller blive set som en svans.

men vold er vold og det er lige forfærdeligt uanset om man bliver udsat for det som kvinde eller mand. 

Jeg er også enig i det du skriver angående psykisk vold. Jeg har så et spørgsmål blev jeg udsat for psykisk vold da jeg ofte blev beskyldt for at være hende utro fordi jeg havde er godt venskab med med mine kvindelige kollegaer ? Jeg var hende aldrig utro og det var jeg heller ikke den aften det kunne jeg aldrig finde på men hun fik mig til at tvivle selvom jeg vidste jeg ikke havde været det. Er det også psykisk vold ?

Søren A skrev, for 4 timer siden:

Ja jeg er også glad for at det er slut. Det var det mest usunde forhold jeg har været i. Jeg har lært noget af det trods alt. Man skal aldrig slå eller gøre skade på sin partner uanset om man reagere i afmagt eller frustration. Gør man skade på sin partner bare 1 gang så er forholdet dømt til at ende for vold skal aldrig accepteres i forholdet man skal elske og passe på hinanden uanset hvor sur, vred eller frustreret over sin partner man kan blive. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
Olympus skrev, for 5 timer siden:

Hvor startede volden?

Det var jo ikke første gang hun havde slået mig. Hun havde en kæmpe temperament og når hun blev sur og frustreret lod hun oftest sine frustrationer gå ud over mig. 

men hun slog mig da jeg kom hjem dagen efter. Eller misforstår jeg dit spørgsmål ?

Olympus skrev, for 5 timer siden:

Var det da du brød aftalen med hende, du havde jo sagt at du ville komme hjem.

Var det da du ikke viste hende respekt og tog telefonen og ringede til hende?

Var det da du ikke kunne styre dit alkoholindtag og efterlod din kæreste i fortvivlelse, som ikke kunne forstå hvorfor du havde brudt det i havde aftalt.

Havde jeg spurgt hende i dag om hvorfor hun slog mig den dag jeg kom hjem eller hvorfor hun slog mig når hun var frustreret og vred så ville hendes svar nok være følgende:

“Jeg handlede i ren frustration over du ikke gav mig nogen former for besked om hvor du var eller om du kom hjem eller om du var okay og så havde jeg den fornemmelse af at du var mig utro”

“hvorfor jeg slog dig generelt ? Tja det må vel være fordi jeg ikke vidste hvordan jeg skulle reagere anderledes udover at svine dig til personligt og fordi du kunne gøre mig så frustreret”

Ja jeg var en kæmpe idiot og en nar den aften fordi jeg ikke havde givet besked om hvor jeg var eller at jeg ikke kom hjem. Man har jo hørt om menneske der er fundet døde efter en bytur forfærdeligt som det er og det kunne ligeså vel været sket for mig. Stedet vi var ved lå ved siden af en togbane og jeg kunne jo i min brandert gå over den togbane og hvis der i værste tilfælde skulle komme et tog og køre mig over. Heldigvis var det ikke tilfældet.

jeg skal gerne indrømme jeg var heller ikke den perfekte kæreste til sidst. Jeg påskønnede hende ikke nok og jeg værdsatte hende heller ikke nok til sidst. jeg kunne dog aldrig finde på at krumme et hår på hendes hoved eller en anden kvinde for den sags skyld.  jeg kunne aldrig finde på at hverken slå eller gøre anden form for skade på min partner eller være hende utro. bliver jeg vred under et skænderi der går fuldstændig op i en spids så går jeg min vej og kommer først tilbage når begge parter er kølet af. Flygter jeg så fra problemerne ? Ja muligvis men det synes jeg er bedre end at gøre skade på en man burde elske og værne om og passe på

vold aldrig okay og det går begge veje. 

Redigeret af Gabbana

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Gabbana skrev, for 30 minutter siden:

Lad mig lige komme med et eksempel hvorfor jeg skrev hvad nogle mener er vold. Nogle mener at da Will Smith gav Chris Rock en lussing var vold og nogle vil mene det ikke var.

Nogle vil mene at jeg var udsat for vold, andre ville mene at jeg ikke var. 

Will Smiths lussing var utvivlsomt vold. Den vold er kun straffri, hvis Chris Rock havde samtykket hertil.

I dit tilfælde, og på baggrund af dit indlæg, så er der tale om strafbar vold. Det, at man er i et samlivsforhold, medfører ikke, at vold partnerne imellem er legitimt.

Men jeg forstår din tvivl, da den beror på et “gammeldags” syn på vold i ægteskab/samlivsforhold. Tidligere fik ægtefæller eksempelvis også strafrabat på drab. 

Og måske kan man perspektivere lidt til revselsesretten, der gjorde det straffrit for forældre at udøve (simpel)vold mod deres børn som led i opdragelsen. Den beroede også på et gammeldags syn på børneopdragelsen.

Vi skal blot tilbage til 1970-80’erne hvor det i England, i visse tilfælde, var lovligt for ægtemanden at voldtage sin hustru. 

Men det er godt at høre, at du er kommet videre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
Sutteålen skrev, for 6 minutter siden:

Will Smiths lussing var utvivlsomt vold. Den vold er kun straffri, hvis Chris Rock havde samtykket hertil.

Det vil jeg jo også mene at det var. Der er bare forskellige holdninger omkring den sag. Jeg er dog enig om at det er vold. 

Sutteålen skrev, for 8 minutter siden:

I dit tilfælde, og på baggrund af dit indlæg, så er der tale om strafbar vold. Det, at man er i et samlivsforhold, medfører ikke, at vold partnerne imellem er legitimt.

Jeg er ikke så bekendt med loven ifølge vold og om hvad der er strafbart i forhold til vold.

jeg følte på daværende tidspunkt ikke det var en nødvendighed at det skulle anmeldes fordi jeg var i den tankegang at jeg var en mand og godt kunne klare det  og jeg følte jo også stor skyldfølelse og kunne godt se det fra hendes synspunkt så jeg bildte mig selv ind at hendes reaktion var okay også fordi jeg jo godt kunne se at jeg burde havde skrevet at jeg ikke kom hjem. Selvom det overhovedet ikke var okay.

Sutteålen skrev, for 16 minutter siden:

Og måske kan man perspektivere lidt til revselsesretten, der gjorde det straffrit for forældre at udøve (simpel)vold mod deres børn som led i opdragelsen. Den beroede også på et gammeldags syn på børneopdragelsen.

Vi skal blot tilbage til 1970-80’erne hvor det i England, i visse tilfælde, var lovligt for ægtemanden at voldtage sin hustru. 

Ja det kan man vel egentlig godt. Nu var jeg jo ikke fra den tid overhovedet men jeg har hørt om tiden derfra. Nogle vil jo nok følge den tankegang eller det skal jeg ikke kunne sige. Men hun slog mig jo og hvorfor det ved jeg ikke men det må jo have været når hun følte sig frustreret og handlede i afmagt.

Sutteålen skrev, for 19 minutter siden:

Men det er godt at høre, at du er kommet videre.

Det er jeg men så alligevel ikke for det har sat sig i mig. For jeg tænker stadig over episoden og tænker tit “shit blev jeg udsat for vold dengang ?” Jeg er kommet godt videre både følelsesmæssigt men også bare kommet videre som man skal gøre efter at været gået hver til sit. Men jeg tænker stadig blev jeg udsat for vold og gjorde jeg det rigtige ved bare ikke at snakke Med nogen ? Og så har jeg lært noget af det. Og jeg vil aldrig byde min næste partner det jeg var udsat for uanset hvor meget hun så kan gøre mig sur så foretrækker jeg en snak som de voksne mennesker vi nu er frem for vold. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Skyld og skam er desværre en naturlig følge af vold. Det gælder også for mænd der udsættes for vold. For mange mænd er det heldigvis så indgroet at man ikke slår på kvinder, men så kommer afmagten, som du jo fint klarede med at få din vej. 

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt med fx https://mandecentret.dk/for at komme videre og få bearbejdet dit traume. Det kan være der er andre gode at kontakte, når bare du IKKE bruger foreningen far.

Redigeret af AB455

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
AB455 skrev, for 57 minutter siden:

Skyld og skam er desværre en naturlig følge af vold. Det gælder også for mænd der udsættes for vold. For mange mænd er det heldigvis så indgroet at man ikke slår på kvinder, men så kommer afmagten, som du jo fint klarede med at få din vej. 

Det er det nemlig. Vold er aldrig okay 
jeg er også i den holdning at man ikke slår kvinder og det vil jeg aldrig. 

AB455 skrev, for 58 minutter siden:

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt med fx https://mandecentret.dk/for at komme videre og få bearbejdet dit traume. Det kan være der er andre gode at kontakte, når bare du IKKE bruger foreningen far.

Tak for anbefalingen. Men jeg har været i dialog og besøgt en kvindelig psykolog og hun har givet mig de værktøjer jeg skal bruge til at bearbejde det. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Olympus
Gabbana skrev, for 19 timer siden:

Hun havde en kæmpe temperament

Temperament kan skyldes traumer fra barndom osv. Den vrede og afmagt hun viser dig, ved at slå dig kommer af hendes dybe fortvivlelse over at være svigtet af andre mennesker. IKKE kun dig! Det er selvfølgelig ikke fair over for dig, at hun slår dig. Men i og med at du indrømmer og have kendskab til hendes temperament, tænker jeg hvorfor du udfordre dette!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad er vold, fysisk som psykisk…. spørger du.. 

Ud fra de oplysninger du gir i tråden her, er jeg ikke sikker på jeg vil mene, at du alene i det forhold har været udsat for vold…

Det hun gør er slet ikke til debat.. Det er fysisk vold og det er strafbart og ikke ok uanset årsag.. 

men

Jeg tænker hele vejen igennem tråde på hvad din egen rolle i det forhold var…??

At holde et andet menneske fanget i bekymringens limbo i et døgn, er set med mine øjne = En voldelig handling imod den andens psyke…

1. Gang = Ren idioti / tankeløshed / egoisme. 

2. gang = bevidst handling mod bedrevidende. 

Men hvis det sker gentagende gange, at man efterlader sin partner i “bekymringens limbo” på forskellige måde og i forskellige tidsintervaller, som en ligegyldighed, eller som en straf for noget den anden måtte have sagt, følt eller gjort, går det fra at være et forhold med en voldsudøver til at blive et gensidigt voldeligt forhold…

En time ophold i limbo, er også vold.. og hvis man bruger det systematisk med henblik på at “slå fra sig” / “så kan hun sgu lære det” / “dumme K….. hun kan rende mig i R…” mod bedrevidende, når man godt ved at den anden part slet ikke kan styre i den verden pga. gamle ar på sindet, så er man lige pludseligt også selv en aktiv voldsudøver… 

“den tavse voldsudøver” er nok ikke altid selv helt klar over,  at tavsheden og den manglende gensidige loyalitet, omsorg, respekt og empati, faktisk kan være at sidestille med vold mod den anden, hvis de faktorer mod bedrevidende, bliver brugt som våben i en krig, to mennesker imellem…

Det faktum at du ikke ser hendes adfærd som krænkende, gør at jeg tænker:

-Hvad gjorde du til gengæld.. Hvordan… Hvor meget og Hvorfor…

Uden forsøg på at virke dømmende, så tror jeg du skal spørge dig selv, om det kun var hende som var voldelig, eller om du reelt havnede i en gensidig voldeligt forhold, hvor i begge to i afmagt, bare brugte de våben i på daværende tidspunkt kendte og havde tilgængelige… 

ALT skrevet med den dybeste respekt for, at vi som mennesker nogle gange bare havner i situationer og relationer, der kan bringe det værste frem i vores egen adfærd, pga. de meget usunde og irrationelle elementer der kan opstå mennesker imellem… <3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tænker der er forskel på vold imod kvinder og mænd. Altså sådan generelt opfattet. 

Gør du imod en kvinde, hvad din kæreste gjorde imod dig. Ja så er du den ledeste stodder og skal da bae politianmeldes. Gør en Kvinde det imod manden. Ja så var det nok hans egen skyld. Desværre en holdning som politisk bakkes lidt op. Hvor man ikke ville sikre krisecentre til Mænd som der eksisterer til Kvinder. 

Men tænker det skulle være anmeldt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
Olympus skrev, for 10 timer siden:

Temperament kan skyldes traumer fra barndom osv. Den vrede og afmagt hun viser dig, ved at slå dig kommer af hendes dybe fortvivlelse over at være svigtet af andre mennesker. IKKE kun dig! Det er selvfølgelig ikke fair over for dig

Det havde hun også. Hun var også i et voldeligt forhold med ham hun var kærester med før mig. 

Jeg vil gerne indrømme at jeg svigtede hende ved ikke at værdsætte hende nok, der skal to til en tango som man jo siger. Jeg kunne på mange måder også have været en bedre kæreste jeg lavede også fejl og det med at jeg ikke gav besked om hvor jeg befandt mig og at jeg ikke kom hjem var en af dem. Men jeg slog hende aldrig eller svinede hende til når vi skændes.

Olympus skrev, for 10 timer siden:

. Men i og med at du indrømmer og have kendskab til hendes temperament, tænker jeg hvorfor du udfordre dette!

Ja jeg havde skam kendskab til det men det var jo ikke fordi jeg med min gode vilje ville udfordre det.  Men den påskefrokost var også på en måde mit get away og pusterum og det var nok det jeg i sidste ende havde brug for. Jeg erkender at det var idiotisk af mig og ja jeg var da en stort idiot i know det fik jeg også at vide og jeg fik også at vide at jeg var en kæmpe nar. Men intet retfærdiggøre at slå andre. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Olympus skrev, for 11 timer siden:

Men i og med at du indrømmer og have kendskab til hendes temperament, tænker jeg hvorfor du udfordre dette!

Wow, for en udtalelse, kan da aldrig nogensinde være hans ansvar at hun ikke kan styre hendes temperament.
Hvad er det næste du vil sige, konen der ikke kan lave mad fortjener et blåt øje, fordi manden må regne med god mad når han kommer hjem.
Ved godt jeg satte det på spidsen der, men dit lød sgu derhenne af. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
Frodige Jeanette skrev, for 10 timer siden:

Det faktum at du ikke ser hendes adfærd som krænkende, gør at jeg tænker:

-Hvad gjorde du til gengæld.. Hvordan… Hvor meget og Hvorfor…

Uden forsøg på at virke dømmende, så tror jeg du skal spørge dig selv, om det kun var hende som var voldelig, eller om du reelt havnede i en gensidig voldeligt forhold, hvor i begge to i afmagt, bare brugte de våben i på daværende tidspunkt kendte og havde tilgængelige… 

Tak for for dit perspektiv og dit lange skriv.

Du virker ikke dømmende det tager jeg det ihvertfald ikke som.

jeg vil gøre det lidt kort.

Jeg er enig med dig i at det var vold og det kan og skal ikke retfærdiggøres. Grunden til jeg spørg hvad i mener er vold er fordi at nogle for eksempel ikke mene at give en anden en lussing er vold og nogle mener at det er vold jeg mener også at det er vold.

uden at gå for meget i detaljer om min eks kæreste så var hun i et voldeligt forhold med sin kæreste før mig hvor hun blev udsat for både fysisk og psykisk vold.

endnu engang vil jeg gerne erkende at jeg var en idiot og jeg var en nar og det var tankeløst af mig at jeg ikke gav hende en besked og lod hende leve i uvished, for hun måtte vel have været bekymret for at der var sket noget med mig. Men  ja det var ren og skær idioti af mig og jeg havde også dårlig samvittighed og det fik jeg også at føle og mærke. Men uanset om hvor stor en idiot jeg var så retfærdiggøre det aldrig at hun gav mig en lussing og slog mig gentagende gange.

jeg indrømmer og erkender gerne  at jeg også begik fejl i forholdet for der skal to til at ødelægge et forhold . Men jeg slog hende aldrig eller gjorde anden form for skade på hende og eller brugte skældsord når vi skændtes. Til sidst var vi blevet meget fjerne fra hinanden og især under corona. Istedet for at have kvalitetstid med hinanden foretrak vi at sidde med hver vores telefon i hvert vores hjørne af sofaen istedet for.

hvad gjorde jeg så af fejl ?

jo jeg erkender at jeg kunne have været en bedre kæreste, jeg værdsatte hende nok ikke nok som jeg burde til sidst og jeg værdsatte hende nok ikke nok til sidst. Men kærligheden fra min side dalede da hun begyndte at slå mig og kalde mig skældsord. Hun har slået mig før den nævnte episode var ikke første gang. 

Jeg tager ikke dit skriv noget ondt eller dømmende. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
Bib skrev, for 11 timer siden:

Tænker der er forskel på vold imod kvinder og mænd. Altså sådan generelt opfattet. 

Gør du imod en kvinde, hvad din kæreste gjorde imod dig. Ja så er du den ledeste stodder og skal da bae politianmeldes. Gør en Kvinde det imod manden. Ja så var det nok hans egen skyld. Desværre en holdning som politisk bakkes lidt op. Hvor man ikke ville sikre krisecentre til Mænd som der eksisterer til Kvinder. 

Men tænker det skulle være anmeldt

Jeg er enig men  det er nok bare sådan det er desværre. Men vold er vold og det uanset hvilket køn der bliver udsat for det og det er lige forfærdeligt.

jeg er enig ser burde være et krisecenter for mænd. Man er ikke en svans eller svag fordi man tør indrømme at blive udsat for vold som mand.

Ja jeg burde have anmeldt det. Men det var for svært for mig fordi jeg stadig elskede hende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gabbana skrev, for 56 minutter siden:

Jeg er enig men  det er nok bare sådan det er desværre. Men vold er vold og det uanset hvilket køn der bliver udsat for det og det er lige forfærdeligt.

jeg er enig ser burde være et krisecenter for mænd. Man er ikke en svans eller svag fordi man tør indrømme at blive udsat for vold som mand.

Ja jeg burde have anmeldt det. Men det var for svært for mig fordi jeg stadig elskede hende.

Nej det er ikke svagt. Alternativt skal du jo gå i slåskamp imod hende. Men det er jo ikke ligefrem civiliseret eller det rette at gøre

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Gabbana
Bib skrev, for 25 minutter siden:

Nej det er ikke svagt

Nej tværtimod .

Bib skrev, for 25 minutter siden:

Alternativt skal du jo gå i slåskamp imod hende. Men det er jo ikke ligefrem civiliseret eller det rette at gøre

Nej det vil jo ikke gøre mig bedre selv jo

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...