Hop til indhold
Guest Bødlen

Hulubulu, hvor er i henne?

Recommended Posts

Bødlen skrev, for 14 timer siden:

Ja @Growler gamle jahs det var fester. Sjove skæve og skægge - det var en anden tid og de kommer ikke igen desværre, og ja nolstagi er ikke hvad det har været, men jeg tror ikke på at tidsånden er sådan i dag at en ny loge, eller nye logefester kan genopstå, som jeg husker det var logen også blevet lidt “metaltræt” det er som om alle kunder gudinder, debatfora ejere kun “lytter på en radiokanal” nemlig WIIFM kanalen, (what in it for me) sidde her med et skævt smil og husker fester frokoster og gudinder og logen. Down memory lane.Dejligt igen at læse fra dit tasttur.
Bødlen der var en anden på logen

Nostalgi er undervurderet.  Det mærkelige er at det ikke var såååå længe siden, men det føles som det er gået 100 år. Anderledes er bare fornavnet. Men alle gamle popmusikere som stadig lever, laver jo nye plader, og hvis @Growlerbegynder at skrive her, og andre fanges af det så måske...  

Tænker at vi er nogle stykker fra VL som kunne give lidt gammelt blod i det her anæmiske EG-halløjsa. @Eva Nadine kan jo ikke gøre alt selv.

(sagde han, den gamle dovne svensker som ikke gider skrive noget af værdi mere). Det sidste var i parentes og skal derfor ikke tages bogstaveligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ohøj løjsere.

Ja, det er andre tider, gud bedre det, for disse tider er på godt dansk røvsyge, det gælder stort set på alle parametre.

Det er rigtigt at vi er mange af de gamle drenge, der med stormskridt nærmer sig de 70. Jeg (man må ikke nævne en drengs alder) er også sidst i tredsserne. Når det er sagt, er jeg selvfølgelig pensioneret fra mit arbejde gennem et helt liv, så nu laver jeg noget andet, helt andet, der har med mennesker at gøre, i stedet for stort maskineri. Jeg gider ikke at holde op med at arbejde.

Jeg oplever på daglig basis, horder af mennesker, gå rundt mellem andre mennesker, med "hørebøffer" på, med små hvide tingester i ørerne, lalle rundt i trrafikken med øjnene stift rettet mod deres hånd, hvor deres glasplade er deres holdepunkt til omverdenen befinder sig.

De kan ikke finde ud af at læse en bog, de skal have læst højt, som små børn. De kan derfor ikke føre en begavet diskurs, det er blevet et mærkeligt samfund, et samfund hvor forældre demonstrerer med bannere hvor der står: "Hvor er der en voksen"...underforstået til at passe deres børn.

Nej, der kan ikke blive Logeballer, "fællestræning" og hvad ved jeg igen, det var is vi brød og nød.

Idag handler det om "sosiarle" medier, følgere, venner der ikke eksisterer i virkeligheden, unge mennesker fra 2g der mener at Esbjerg er en by på Fyn (selvoplevet).

Man har helt glemt samtalen, rigtige relationer, åbenhed, fandenivoldskhed (forstået: vi gør det sg'u).

Det er jo helt rigtigt, at VL blev metaltræt. Der var een der ville have nogle penge ud af projektet, vi andre var ligeglade, for der var jo ikke nogen penge i det i den form det havde. Jeg selv som administrator blev træt af mennesker "der pissede ind i teltet, i stedet for ud". For der var blevet arbejdet, og arbejdet hårdt, og det havde været dyrt.

Så da det røg, var jeg egentlig ked af det, men efter et godt stykke tid, var jeg egentlig glad. For jeg havde fået noget læring.

Jeg havde fået lært, at det er en rigtigt dårlig ide, at åbne faldlemmen og smide folk, hvis meninger jeg/almenheden ikke brød mig om ud fra boardet. Fordi når de var væk, forsvandt der farver fra den store og sjove/spændende farvelade, og det hele blev to farver.

Jeg har også lært, at historien desværre har det med at gentage sig.

Gnuf

Growler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Growler skrev, for 47 minutter siden:

Ohøj løjsere.

Ja, det er andre tider, gud bedre det, for disse tider er på godt dansk røvsyge, det gælder stort set på alle parametre.

,,,,,,,,

Jeg har også lært, at historien desværre har det med at gentage sig.

Gnuf

Growler

Ja historien har noget med at gentage sig, og måske er vi snart der igen .... hvor den gentager sig. Metaltræt var ordet.

Det andet ....med hørebøffer, glasplader etc ... er vi mange fuldvoksne mennesker der forundrer os over. Pladder og nonsens over det hele. Men så går vi ud i skoven, snakker lidt med nogen ugle eller hjort, og finder tilbage til det med at være et dyr på denne planet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Bananas og @Growler 
Jaja den er god med jer... :D
Men før der går "Dengang jeg var dreng kunne man købe en iskage for en daler" i den, så skriv da fluks noget mere om de gode gamle dage... trods generationskløften kan de yngre liderbasser jo lade sig inspirere og gøre det til deres eget. Jeg tror på dem. De unge... de er nøjagtigt lige så løsslupne og fandenivoldske når først de har slukket mobilerne og gi'r den gas. De gør det bare til et nyt lydspor og med dyre designer-hængerøvsbukser og sneakers ;) 
Når først de er nøgne er der faktisk ikke den helt store forskel :wub:

Growler skrev, for 1 time siden:

så nu laver jeg noget andet, helt andet

Er du endelig sprunget ud som "Handelsrejsende i Spøg og Skæmt med speciale i pruttepuder" her i dit otium? :D <3

Savner Amanda... ser en sjælden gang imellem en kvinde på gaden der ligner og bevæger sig som hende, men indtil videre har det været Fata Morgana'er. 
Hun har garantrisse lagt verden ned på en helt anden måde end dengang. Lidt ligesom jeg selv gjorde omend i en helt anden branche og på et andet kontinent som jeg nu går på pension fra om mindre end en måned, så også jeg kan blive "Handelsrejsende i Spøg og Skæmt" HURRA! ;) 

Kærligst, 
Eva Nadine

PS:

Growler skrev, for 1 time siden:

Jeg havde fået lært, at det er en rigtigt dårlig ide, at åbne faldlemmen og smide folk, hvis meninger jeg/almenheden ikke brød mig om ud fra boardet. Fordi når de var væk, forsvandt der farver fra den store og sjove/spændende farvelade, og det hele blev to farver.

HØRT!! 
(Pifter, hujer, spræller og trutter desperat i en glimmer-lilla kazoo) har lige lært at ting i parentes godt må være lidt lyv ;) 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gad vide hvad der egentlig blev af Thomas, som startede Logen i sin tid...

Der var vist noget med, at han blev syg, så vidt jeg husker.

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Thomsen 
Så vidt jeg er orienteret var det en lille flok der startede logen, men "Thomas" der endte med at være sidste mand og kaptajn om bord på skuden før den sank... men jeg kan både huske forkert og være fejlinformeret, jo... det hænder :D 
Efter så lang tid og så meget vand gennem åen kan fjer jo være blevet til høns ad åre ;) 
Vi kan vist kun gisne, os menige Venusloge-survivors :wub:

Sig mig er Thomsen og Bear (og nu senest Growler) de eneste tilbage der har beholdt deres gamle Venusloge-navn? Har alle andre været til numerolog, og skiftet til noget mere fancy eller hvad er vi ude i? :D 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 51 minutter siden:

Sig mig er Thomsen og Bear (og nu senest Growler) de eneste tilbage der har beholdt deres gamle Venusloge-navn? Har alle andre været til numerolog, og skiftet til noget mere fancy eller hvad er vi ude i? :D 

Mit VL-navn var optaget når jeg kom her - af nogen wannabee som ville sejle gratis formentlig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 5 timer siden:

Sig mig er Thomsen og Bear (og nu senest Growler) de eneste tilbage der har beholdt deres gamle Venusloge-navn?

Også jeg!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 5 timer siden:

Har alle andre været til numerolog, og skiftet til noget mere fancy eller hvad er vi ude i? :D 

Sagde kvinden med de tusind konti (en for hver service) :biggrin:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 7 timer siden:

*hoost*... 

Del dette indlæg

Link til indlæg
AB455 skrev, for 3 timer siden:

Sagde kvinden med de tusind konti (en for hver service) :biggrin:

:D :D :D Touché D'Artagnan!

I det mindste hedder jeg det samme sådan cirka, og er billedligt genkendelig, for det meste.
Numerologen havde fridag hele året - Sorry! ;) 
Jeg gør det jo fordi jeg skal kunne lukke ned for det ene og det andet efterhånden som jeg er velforsynet med kysse-bolle-kandidater, og hvem ved om jeg får kæberasler-syndrom eller knæskader af blowjobberiet? Eller jeg bliver sagsøgt af alle de svejbenede på briksen? 
Ræven må have flere udgange og kaninen flere indgange :wub: 
Det er ikke de 4 x 199,- kr. om måneden jeg ikke ved hvad jeg ellers skal bruge til :P

Godt ord igen <3
Kærligst, 
Eva Nadine Fredag Blæsearbejde Citrongræs Pedersen ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 19 minutter siden:

Eva Nadine Fredag Blæsearbejde Citrongræs Pedersen

Glemte du ikke Birgitte og Anne Birgitte?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bødlen skrev, den 29.4.2022 at 22:25:

Sidder og savner nogle af de gæve gutter, det borende X, rejsenetværk, bear, og mc queen, KF. Deres fede og ind i mellen “skæve” indslag i gav liv i guiden, syntes jeg.

Hyggeligt.

Jeg er med endnu, har dog kun logget på meget sporadisk de seneste år, mest for at tjekke om der skulle være nyt vedr. et par efterlysninger, og fik skrevet en enkelt anmeldelse efteråret '20.

Mig bekendt har jeg ikke haft karantæne, og er heller ikke i nærheden af de 70, som én mente var en mulig forklaring på fraværet ;)

Hvad var dit profilnavn, dengang bølgerne gik højt, hvis man må spørge?

KF.

Del dette indlæg

Link til indlæg

G'aften i stuen.

Hr. Thomsen, Degnen lever i bedste velgående, har det dejligt og er temmelig lykkelig.

VL blev startet af Fisker, Growler ,Snake, og Degnen. Hurtigt efter blev Amanda koblet på denne initiativgruppe. Kort efter kom Elef og Maria the Best.

Degnen styrede driften af websiden, Elef økonomien, Amanda og Maria pigeafdelingen, Fisker og undertegnede var i realiteten dem der organiserede aktiviteterne,dvs arrangementer, møder med medlemmer der rigtigt ville gynge i lianerne, moderering af boardet.

Det hele var sindssygt tidskrævene, og man havde jo samtidigt et rigtigt liv at passe. I dagens Danmark tror jeg, at man var blevet udstyret med en diagnose.

Tingene var selvforstærkende, i og med at man blev flere og flere der havde mødtes, blev der jo også knyttet rigtige venskaber, og jeg med stor glæde sige at jeg har fornøjelsen, at have en del venner fra dengang, den dag i dag. Nu foregår kommunikationen, på "suciarle medier", uden at VL og den tid overhovedet bliver nævnt. Alle er kommet godt i havn.

Politik er jo egentlig et fyord, men det skal nævnes, at vi blev kommenteret fra Folketingets talerstol, det var stort. Jeg (i al beskedenhed) havde fornøjelsen at diskutere med Mette Frederiksen på direkte TV, hun var i København jeg i Aarhus. Tv folkene var fantastiske, de havde kaldt mig ind til en"igangsætter" en time før udsendelsen i kantinen. Jeg blev udstyret med en ostemad og en kop kaffe. Så kom ordstyreren (jeg vil ikke nævne navn da han stadig er på tv). Han sagde: "Nu taler jeg til dig og du skal gøre som jeg siger, for du skal op imod en person der er medievandt i sværvægtklassen".

Mette Mink ville jo have prostitution forbudt, efter den Svenske model. Han spurgte mig om forskellige ting, og det kogte han ned til tre "Mantra". "De tre ting holder du dig til, og holder dig til dem, ikke noget med at snakke ud af en snor så smadrer hun dig"

Det gik godt, selv med fordrejet (det klarede TV) stemme. TV folkene sagde at den var hjemme. Hun fik det heller ikke forbudt selvom hun havde lovet det på deres Kongres. Hvad der var mindre rart var, at ens 17 årige søn ringede og sagde "Nåh så er du blevet TV stjerne far" og lagde røret på. Da kom der vand i øjnene.

Gnok

Growler

Del dette indlæg

Link til indlæg

Var aldrig på venuslogen da det eksisterede og nok fordi jeg er så ung og meget under de 70 ;)

Hvis jeg kigger på archive.org (https://web.archive.org/web/20060105103317/http://www.venuslogen.dk/index1.php) så kan jeg ikke se at siden gør noget bedre end eroguide eller andre. Der er en masse annoncer og så lidt anmeldelser . Ganske kedeligt

Så hvad overser jeg?

Og hvorfor starter i ikke en ny version af VL  igen? - det er ikke svært eller dyrt.

jeg gætter på det er for besværligt

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rafale skrev, for 6 minutter siden:

Var aldrig på venuslogen da det eksisterede og nok fordi jeg er så ung og meget under de 70 ;)

Hvis jeg kigger på archive.org (https://web.archive.org/web/20060105103317/http://www.venuslogen.dk/index1.php) så kan jeg ikke se at siden gør noget bedre end eroguide eller andre. Der er en masse annoncer og så lidt anmeldelser . Ganske kedeligt

Så hvad overser jeg?

Og hvorfor starter i ikke en ny version af VL  igen? - det er ikke svært eller dyrt.

jeg gætter på i nok synes det er for besværligt

Redigeret af Rafale

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rafale skrev, for 2 minutter siden:

Så hvad overser jeg?

jeg gætter på det er for besværligt

Har man ikke lov at være lidt nostalgisk uden at skulle være tvinget at gøre det hele igen? Jeg elskede Volvo Duett, men jeg har jo ikke i hensigt at starte en bilfabrik.

Det som måske var lidt anderledes den gang var stemningen omkring det hele, plus selvfølgelig at konkurrencen derude blandt pigerne ikke var så hård som idag. Forestiller jeg mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Har man ikke lov at være lidt nostalgisk uden at skulle være tvinget at gøre det hele igen? Jeg elskede Volvo Duett, men jeg har jo ikke i hensigt at starte en bilfabrik.

Det som måske var lidt anderledes den gang var stemningen omkring det hele, plus selvfølgelig at konkurrencen derude blandt pigerne ikke var så hård som idag. Forestiller jeg mig.

Efterlyser blot en forklaring på hvad var så godt ved siden. Man kan bruge archive.org til at kigge og jeg fik ikke øje på noget der var anderledes/bedre end eroguide eller andre fora. Faktisk var det væsentlig værre da annoncerne var i centrum

Bevares at I er nostalgiske men ingen forlanger  en fabrik for at få duften tilbage - det er nok med et lille rum med lidt olie, dæk og diverse værktøj.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rafale skrev, for 2 minutter siden:

Efterlyser blot en forklaring på hvad var så godt ved siden. Man kan bruge archive.org til at kigge og jeg fik ikke øje på noget der var anderledes/bedre end eroguide eller andre fora. Faktisk var det væsentlig værre da annoncerne var i centrum

Bevares at I er nostalgiske men ingen forlanger  en fabrik for at få duften tilbage - det er nok med et lille rum med lidt olie, dæk og diverse værktøj.

Hvis du kan ordne et lille rum hvor jeg får følelsen af en Volvo Duett igen, så skal du belønnes.

Men helt sikkert har du ret, nogle af os er ved at blive gamle og husker måske mere stemningen omkring det hele - end siden som sådan. Nu erindrer jeg jo mig ikke at det hele så ud som din dump fra archive.org - så slemt var det faktiskt ikke.

Men hvad det faktiskt var, var at det var noget temmelig nyt. Bare det gjorde det sjovt at skrive. Man fik altid respons på det man skrev - og næsten altid på en positiv måde. Selv skrev jeg lange noveller om mine oplevelser, som opskattedes af mange - dog ikke alle selvf. Som jeg husker det, var det først det sidste år i VL's liv, som det gik amok. Folk begyndte at kaste lort på hinanden - og på pigerne. Det var ellers sjældent set på VL. Så VL's sidste år lignede mere hvad EG er idag. En hårdere tone.

EG har moderatorer som - hvad jeg forstår - arbejder hårdt med at holde styr på aggressioner og andet lort. Den slags var ligesom ikke det almindelige på VL. Men det kan sikkert @Growlerfortælle mere om.

Men også musikken var jo bedre før. Pigerne var sødere, bilerne flottere, fodbolden sjovere og tilmed Bananas var en langt flinkere fyr den gang. So it goes, og siden dør man. Så tar du ved, unge mand, bliver gammel og husker hvordan det var den gang....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen
KF skrev, for 2 timer siden:

Hyggeligt.

Jeg er med endnu, har dog kun logget på meget sporadisk de seneste år, mest for at tjekke om der skulle være nyt vedr. et par efterlysninger, og fik skrevet en enkelt anmeldelse efteråret '20.

Mig bekendt har jeg ikke haft karantæne, og er heller ikke i nærheden af de 70, som én mente var en mulig forklaring på fraværet ;)

KF.

Har sendt en pm

Del dette indlæg

Link til indlæg
KF skrev, for 2 timer siden:

Hyggeligt.

KF.

Dejligt du lever. Tilmed du er savnet indimellem.;)

Som @Bødlen udtykte det: Det er de skæve skribenterne som får en at vågne til liv. Eller måske han ikke sagde det sådan, men sådan er det jo. Og vil altid være.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Bananas skrev, for 17 minutter siden:

Hvis du kan ordne et lille rum hvor jeg får følelsen af en Volvo Duett igen, så skal du belønnes.

Hvad er belønningen? :)

Men helt sikkert har du ret, nogle af os er ved at blive gamle og husker måske mere stemningen omkring det hele - end siden som sådan. Nu erindrer jeg jo mig ikke at det hele så ud som din dump fra archive.org - så slemt var det faktiskt ikke.

Men hvad det faktiskt var, var at det var noget temmelig nyt. Bare det gjorde det sjovt at skrive. Man fik altid respons på det man skrev - og næsten altid på en positiv måde. Selv skrev jeg lange noveller om mine oplevelser, som opskattedes af mange - dog ikke alle selvf. Som jeg husker det, var det først det sidste år i VL's liv, som det gik amok. Folk begyndte at kaste lort på hinanden - og på pigerne. Det var ellers sjældent set på VL. Så VL's sidste år lignede mere hvad EG er idag. En hårdere tone.

Jeg valgte bare  et tilfældig år og et dump, så sikkert ikke representativt.

Men generelt mangler forskellige fora brugerstyrede modereringstiltag så dumme kommentarer kan fjernes/skjules. Og det er nok nærmest umuligt at undgå ekkokamre

EG har moderatorer som - hvad jeg forstår - arbejder hårdt med at holde styr på aggressioner og andet lort. Den slags var ligesom ikke det almindelige på VL. Men det kan sikkert @Growlerfortælle mere om.

Det gør de ikke ret godt efter min mening men fuck det - det må stedet selv om.

Men også musikken var jo bedre før. Pigerne var sødere, bilerne flottere, fodbolden sjovere og tilmed Bananas var en langt flinkere fyr den gang. So it goes, og siden dør man. Så tar du ved, unge mand, bliver gammel og husker hvordan det var den gang....

...og det gør virksomheder, hjemmesider og alt andet også. Alt har en levetid og så er det schluss

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...