Nina 15 Skrevet 7. Oktober, 2013 Nu da Nina har meldt sig på banen, synes det oplagt at vælge hende, derved burde al bekymring været fjernet, og mon ikke også at der kan skabes den rette tryghed og stemning med en kvindelig fotograf. Jeg synes i hvert fald at det virker oplagt. Hvor er du rar. Tak :-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Onslow 15847 Skrevet 7. Oktober, 2013 Nu da Nina har meldt sig på banen, synes det oplagt at vælge hende, derved burde al bekymring været fjernet, og mon ikke også at der kan skabes den rette tryghed og stemning med en kvindelig fotograf. Jeg synes i hvert fald at det virker oplagt. Uha, Bluejacket, jeg synes, at begge dine indlæg bevæger sig langt ud af den tangent, der hedder "Tyv tror, hvermand stjæler." I dit første indlæg skriver du : "Det betyder ikke at alle med et kamera i hånden vil kneppe motivet, men det forekommer, og det var vel egentligt blot det den løftede pegefinger handlede om." Jeg ved, at det er lidt flueknepperiagtigt, men "ikke alle" er jo udtryk for en overvejende majoritet, og jeg gad nok vide, om du har noget at have det i! Bare lidt statistik for eksempel. Mig ihukommende er der udover Rudy Frederiksen sagen, som vist drages meget i tvivl, hvad angår objektiv fremstilling, kun en 2 - 3 sager, som har ført til domfældelse, og det synes jeg nok er et lidt tyndt grundlag at drage konklusioner ud fra. Det betyder ikke at alle pædagoger vil kneppe børnene, men det forekommer. Kan du selv føle det ramaskrig, et sådant udsagn (fuldt berettiget) ville medføre fra BUPL og andre, der føler sig angrebet på så løst et grundlag, for begge slags overgreb forekommer jo i alle samfundslag og erhvervskredse, det er bare en gratis omgang at insinuere noget sådant om pigefotografer, for de er jo sådan lidt suspekte typer, ikke? I dit andet indlæg skriver du: "Nu da Nina har meldt sig på banen, synes det oplagt at vælge hende, derved burde al bekymring været fjernet, og mon ikke også at der kan skabes den rette tryghed og stemning med en kvindelig fotograf. " Hvor er det lige, at Mor 26 har givet udtryk for, at hun er utryg? Det figurerer da vist kun i din i dette tilfælde forskruede fantasi! Tværtimod skriver hun jo direkte: "Betalingen består (desværre:) ) i kontanter medmindre lysten er gesidig og vi kan naturelafregne. Dog er det Ikke noget jeg vil for-love (spøjst ord)" Altså, hun åbner for muligheden for at afregning kan foregå på lagenet, så hvad fanden skulle hun, der lever af at byde fremmede mænd ind i sit inderste univers, være bange for? Og jo, jeg har tilbudt hende assistance, men ville absolut pointere overfor hende, at hvis det kom til en aftale, så var den slags naturalier helt udelukket, derimod ville en flaske 20 års Talisker eller lignende falde i god jord, det at fotografere indebærer, som jeg og andre tidligere har været inde på, meget andet end at trykke på udløseren og bagefter at tømme kameraet, redigeringen kan nemt tage 5 - 10 minutter pr. billede også uden at skulle fjerne tatoveringer, piercinger og strækmærker. I al venskabelighed. :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 7. Oktober, 2013 Onslow Jeg tror du tolker lidt mere ind i mine indlæg, end de var tiltænkt. Med hensyn til det med tryghed, kan det jo også have lidt at gøre med, at der er stor forskel på at lave noget frækt med en kunde, og så posere og blive "gloet" på, specielt hvis man skriver, at man er lidt genert anlagt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
The Rider 452 Skrevet 7. Oktober, 2013 Hej Som tidligere ansat i produktionen af verdens bedste camera (250.000 kr) må jeg have lov og give mit besyv med. At tage billeder som skal ligges på nettet kræver ikke ret mange pixl, jo flere pixl. betyder større billede i mb. og jo længere tid tager det at åbne billedet på hjemmesiden. Et ganske billigt camera vil være udemærket til dette formål da billederne ikke skal ud på print. Det der har mest betydning er fotografens evner til at finde en god opsætning og rette belysning. Det camera jeg producerede havde 60 mbpixl og kan blæse et billede op på en husmur uden at det bliver grynet men en computer skærm har en meget ringe opløsning så ingen grund til og bruge det dyre materiel Nina ingen grund til at være ked af fjernudløseren er gået, tror mor26 klarer udløsningen (sorry kunne ikke dy mig ) the rider Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13918 Skrevet 7. Oktober, 2013 Jeg mener også en alm. smartphone, sagtens kunne tage nogle udmærkede billeder, men det der især gør en forskel fra amatør til professionel er lyssætning, hvor de færreste har det rigtige udstyr eller forstand på at bruge det. Sidst jeg skulle have lavet pasfotos, havde jeg selv brugt en del tid på at tage nogle rimelig gode billeder, men dem kunne de ikke bruge på kommunekontoret, så jeg måtte ned til en professionel fotagraf og få taget nogle dyre nogen - de har selvfølgelig et studie og en fast opstilling med lys i den rigtige vinkel og styrke til at få taget nogle pæne farvefotos - men man føler sig godt nok kneppet noget i røven, når man så får sit nye dyrt betalte pas med et sort/hvid foto i :evil: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Arne Jensen 2078 Skrevet 8. Oktober, 2013 Hehe altså arne din lille grissebasse. Pas nu på du ikke kommer over knæet hehe. Og ps. Lad os da håbe der er selvudløser;) Uhmm det ku blive nogen frække billeder, med dig, Nina og mig Med du/I er desværre for langt væk :( Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest nicegent2 Skrevet 10. Oktober, 2013 Altså, nu har jeg arbejdet som fotograf (dog ikke uddannet) i ret mange år. Jeg havde aldrig troet, at jeg skulle skrive det her, men stump har fat i noget af det rigtige. Hvis jeg har udstyr for 100.000, hvilket ikke er helt unormalt i en fotografs verden, så er det overhovedet ikke det samme som, at jeg faktisk er en god fotograf. Du bliver nødt til at vide noget om opstillinger (både af model og lys), noget om redigering, noget om det udstyr du faktisk har anskaffet og vigtigst af alt, så skal du vide noget om det kamera du står med. Egentlig, så synes jeg selv, at jeg er en ganske glimrende fotograf. Men det er ikke mit udstyr der gør det. Jeg kan tage vanvittigt gode billeder med min iPhone, fordi jeg ved noget om komposition, lys osv. og jeg kan tage gode billeder med alt mit udstyr til x antal tusinde kroner. Og for dem der nu har interesse i det, så er min fjernudløser lige gået kaput Mangler du en god fjernudløser, så kan jeg anbefale Hähnel Gia Pro 2 til ca 700 kr : Og jeg stiller gerne op til et foto shoot (dog ikke som model) ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25042 Skrevet 10. Oktober, 2013 Mangler du en god fjerne udløser, så kan jeg anbefale Hähnel Gia Pro 2 til ca 700 kr.En god "fjerne"udløser lyder da ikke rart. Så hellere en god "selv"udløser :lol: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Oktober, 2013 Jeg er tilfreds bare der kommer en udløsning. :D Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 10. Oktober, 2013 en "fremmed" udløser :lol: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg