Hop til indhold
fixpc4sex

Prut om prisen?

Recommended Posts

så man nok ikke prof nok til at være i faget....

Så må jeg være vildt uprofessionel! :D

For hos mig resulterer det ikke i en faldende service... Det resulterer i, at man slet ikke får noget overhovedet. :)

For jeg mister totalt lysten, og jeg er ikke en maskine. :)

Så hvis professionel betyder, at man tager enhver mand ind, uanset hvad man mener om ham, så er jeg glad for ikke at være professionel. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

hej,

jeg har på nogle måde definere at en prof tager alle ind..

sagde hvis det resultere i dårlige behandling af en kunde man har taget ind, så man ikke prof...

om man ikke tager kunden er jo pigen eget valg...

men man kan undre sig over at prisen er så meget for ens selvværd og adfærd for pigerne...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du blander det hele lidt sammen igen, prøvemand...

Det er slet ikke dybere, end at det er yderst svært at tænke: "Iiiih, sikke da en dejlig og sød mand, som jeg glæder mig til at mæske mig i" - når han starter ud med, at diskutere om priserne. Det er ikke kvantefysik på højt plan. :)

Det har intet at gøre med professionalisme, dobbeltmoral og selvværd... Men helt menneskeligt. :)

Og når det nu er sådan, at det er svært at tænke sådan, og når jeg nu går ud fra, at gæsterne ønsker, at pigen synes, at de er søde og dejlige, så vil jeg stadig holde på, at det er dumt at forsøge sig på det prutteri. :)

Men hvis man er ligeglad med det, så hey... Knock yourself out. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

nej blander det ikke sammen, men lad man så påvirke på denne måde og kan ikke lever det man skriver man kan pga af kunde vurdere din prisen for høj for hvad han set af dig...

og tror du kan lever...

fint hvis du afviser kunder som sætte spørgsmål ved om du kan lever hvad du skriver, det er dit valgt, men jeg undre mig over at man påvirker så af prisen, af 1100 kr gør det godt for dig, så du hot og frisk... 900 så pigen påvirker...

det en forundring over det betyder så meget for pigerne med prisen... dvs smider kunde 1500kr så svinger man under loftet... :D

for giver pigerne penge tilbage hvis de ikke har leverer kvaliteten???

tror kun jeg set en pige som har reklamerende med det.... om det passe og hvad hun mener er tilfredsstillende ved jeg ikke..

dobbeltmoral kommer af hvis man ikke er prof som branche over for at kunder vurder hvad service er værd, i stedet for at kalde det prutte... ) om prisen, og derefter ikke kan lever god service, eller ikke ønsker at servicere kunde...

så kan man ikke forlange at man skal lovligegøres som andre service fag, for man er ikke så prof som de, tror du håndværker lever dårlige behandling fordi der er forhandlet en prisen, som kunden har givet hvad han mener er en fair pris....

for der er det jo klage muligheder og muligheden for at penge retur hvis arbejde/servicen ikke levende op til reklamerete....

igen en tanke...

prøvemanden

men ønsker at politikerne skal behandle branchen som andre service

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hej..

forstår ikke helt pigerne vil gerne have behandles som alle andre service yder... medhensyn til lov osv.

men ikke prutte om prisen for vi laver noget særligt... så vi skal behandles som noget unik...

Jamen hvem siger også det er smart at prutte om prisen når man køber serviceydelser af anden art. Og hvem siger at det er unikt ikke at ville forhandle om sine priser?

Der er da overhovedet ingen sammenhæng i din argumentation. Hvorfor relaterer du det at blive accepteret som helt almindelig skatteyder, til det at prutte om prisen.?

Jeg modtager da også en service ydelse hos min læge, men jeg prutter aldrig om prisen. Det samme gælder i Føtex. Der køber jeg også en vare, men har aldrig hørt nogen prutte om prisen der. ??

Det er sgu en ommer Prøvemand :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej...

din læge betaler du vist ikke for direkte?

men vil du sige at du aldrig haft en håndværker hvor du prutte om prisen eller service leveret?

eller vinduespudseren eller andre? som lever service...

og så har lever dårlige service og så klager du ikke... eller vil du klage over at de i aftalt ikke leveret...

du kan forhandle prisen i føtex.. hvis du ønsker ... deres prisen er heller ikke skreven i sten......

det er faktisk en vejleden pris...

hvad jeg gør obs er at man skal som service accepter prutte eller skal man nok begynder at enten at give penge tilbage hvis service ikke er leveret...

man kan ikke bede om at prutteri eller andet fordi man lever særlige service...

og så bede om man skal have samme behandling service leverandører...

samt at være almen skatteyder er vi alle, du skal huske at betale skat af indkomst...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hej...

din læge betaler du vist ikke for direkte?

Jo nogle ydelser betaler du direkte for hos lægen

men vil du sige at du aldrig haft en håndværker hvor du prutte om prisen eller service leveret?

eller vinduespudseren eller andre? som lever service...

Ja, det vil det sige. Som du slev indikerer, så får man bare en dårligere service. Tror du også det gælder pigerne?

og så har lever dårlige service og så klager du ikke... eller vil du klage over at de i aftalt ikke leveret...

du kan forhandle prisen i føtex.. hvis du ønsker ... deres prisen er heller ikke skreven i sten......

det er faktisk en vejleden pris...

Come on. Der er ingen der forhanler priser når de køber dagligvarer. Det er pure opspind

hvad jeg gør obs er at man skal som service accepter prutte eller skal man nok begynder at enten at give penge tilbage hvis service ikke er leveret...

Selvfølgelig skal man ikke accepterer den desavouering der ligger i at kunden, uden at kende kvaliteten af ens håndværk, vil have den billigere. Lever ydelsen ikke op til normal standard gives der selvfølgelig penge tilbage, eller der udføres reperation. Men nu taler vi kun om at prutte, og der gør man normalt før køb.

man kan ikke bede om at prutteri eller andet fordi man lever særlige service...

og så bede om man skal have samme behandling service leverandører...

samt at være almen skatteyder er vi alle, du skal huske at betale skat af indkomst...

ovenstående 3 linier forstår jeg ikke indholdet af, sorry.

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forstår ikke denne trang til at prutte om prisen for en serviceydelse eller et stykke arbejde hvor der indgår en persons direkte arbejde, man kan da være sikker på at man sårer den person der skal levere ydelsen, servicen , arbejdet, i mine øjne er det et udtryk for disrespekt - i min verden er det 'take it, or leave it'.

Enhver pige med et minimum af respekt for sig selv vil da ikke kunne undgå at lade sin ydelse påvirke af at kunden ikke syntes hendes arbejde var hendes oplyste honorar værd - jeg ville ikke risikere mine penge på det :|

En tagmaler der lader sig prutte 15% ned vil nok også prøve at gøre arbejdet lidt hurtigere, med det resultat at afrensningen kan være lidt mangelfuld og malingen strakt lidt længere - igen - jeg ville ikke risikerer mine penge på det :|

Hvis det er ren ekspeditionshandel kan jeg da godt finde på at spørge om mængderabat, skal jeg have ny opvaskemaskine til både hus, sommerhus og båd på een gang kan jeg da godt spørge til rabat - det tager jo ikke længere tid at sælge mig tre opvaskemaskiner end at sælge en til fru Jensen der skal have udfyldt financieringspapirer og alt det andet.

Jeg er selverhvervende i et decideret håndværk og jeg er benhård når mine kunder prøver at prutte, jeg spørger dem direkte om de ikke har respekt for mit håndarbejde :evil: og spørger om de er villige til at få mindre sevicetid bagefter eller billigere materialer i produktet - det er de sjældent .

For et par dage siden havde jeg en kunde til et serviceeftersyn, der var behov for en justering af produktet kunden havde fået leveret 4 år tidligere, arbejdet tog godt en halv time, kunden fornemmede med det samme at funktionen af produktet var blevet meget bedre, men da kunden blev præsenteret for regningen blev det indledningen til en diskussion hvor kunden syntes at kun det halve beløb var rimeligt.

Jeg forklarede kort at når hun ikke syntes mit arbejde er MIN vurdering værd, skulle hun slet ikke betale, men bare gå med viden om at hun ikke fremover vil kunne komme i vores forretninger. Det gjorde hende lidt paf, men løbet var kørt :twisted:

Venligst

Spunsen/Bundstokken :geek:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg forklarede kort at når hun ikke syntes mit arbejde er MIN vurdering værd, skulle hun slet ikke betale, men bare gå med viden om at hun ikke fremover vil kunne komme i vores forretninger. Det gjorde hende lidt paf, men løbet var kørt :twisted:

Bravo. Det er nok den billigste tilfredsstillelse du har fået længe.

Jeg benytter nogenlunde samme metode. Jeg bliver simpelthen også stik fornærmet og såret hvis en kunde prøver at få mine hånd- og egen producerede varer billigere. Jeg er sgu et menneske, ikke en produktions robot.

Del dette indlæg

Link til indlæg

hej..

men du kan også forhandle med læge, det jeg da gjort da der skulle vaccineres...

men igen det må folk virkelige selv om..

hvad man ser som disrespekt er jo nok forskelligt...

men man kan ikke forlange at man ikke prutte...

men du ved om du mister kunder på den måde, og hvis man levere dårlige service fordi prisen er forhandle ned... så man en dårlige service leverandør...

humle ligger i hvorfor at prisen ligger så meget i ens værdi...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Vi forstår ikke hinanden.

Derfor kørte jeg ned i Jysk og fiskede et stort tykt og lækkert badelagen ned af hylden. 398 kr,men hold kæft hvor jeg glædede mig til at komme hjem og lade det glide rundt om diverse ujævnheder på min lille drenge krop. Henne ved disken for der en djævel i mig, og jeg sagde - 298, det er ikke mere værd. Åh sagde den pæne dreng bag disken, medens han drejede sin næse piercing et omgang. Så har jeg det helt rigtige til dig. Han piskede ned blandt hylderne i sine popstøvler, og hev tre flotte lilla håndklæder frem Se her sagde han glad og stolt. Du ville købe et hvidt 140x250 cm frotte håndklæde til 395. Nu får du tre styk flotte lilla på hele 105x70 cm til kun 198,- Det er da et tilbud du ikke kan sige nej til? Nu er jeg matematiker, så 140x250 cm det er tjum, tjum 3,5m2, eller 113kr/m2 , 3stk af 105x70 det er 2,2 m2 eller 90kr/m2. Hold da kæft, selvfølgelig tager jeg da de 3 stk.

MEN jeg glemmer lige at kikke på tykkelsen - vægten pr m2.

Kan du se analogien?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej...

nej, for du kunne sikkert have forhandlet dig til noget mere eller laver pris for det håndklæde...

at du accepter prisen som skreven i sten er dit valg----

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Andreas

@ prøvemanden!

Når jeg en relativt sjælden gang bruger mine surt optjente, beskattede penge på ”købesex”, søger jeg en intim, gensidig, unik oplevelse med en sød pige/kvinde, som er afklaret med det hun foretager sig.

Betingelsen for at få ovennævnte oplevelse er for mig at se, at det udefinérbare begreb – kemi – samt gensidig respekt mellem de to involverede parter er til stede. Hvorfor risikere at spolere dette ved at prutte om prisen :?: Hvis man ikke synes, at den forlangte/annoncerede pris er rimelig, står det jo kunden frit for at takke nej og finde et andet tilbud.

Fik jeg valget mellem en hyggestund til henholdsvis ”nedpruttede” 700 kr. med en halvsur og demotiveret pige, eller give 1000 kr. for en oplevelse, hvor der er kemi og god stemning helt fra starten – så ved jeg godt hvad jeg valgte. Prøvemand - du får selv lov at gætte mit valg ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg endte med at købe det dyre - til fuld pris. Det er helt vidunderligt at tørre sig i. Langt større oplevelse en med de små laser jeg eller blev tilbudt. Jeg glæder mig til at tørre mig i det næste gang,men indtil da, synes jeg du skal have oplevelsen af hvad kvalitet og fuld ydelse giver af nydelse, så jeg kaster det sgu i ringe.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej..

super du fik det gode håndklæde, faktiske fik jeg det også samt et par at de små for samme pris... skønt...

igen om hvis service falder pga af prisen... så pigen ikke prof nok..

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg syntes nu at flere af pigerne herinde bliver fornærmet hvis man vil prutte om prisen men hvis man så kommer der flere gange siger de at der bliver ydet ekstra af den ene eller anden form, det vil sige at så går de jo også ned i pris. :!::!::lol: :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

jeg syntes nu at flere af pigerne herinde bliver fornærmet hvis man vil prutte om prisen men hvis man så kommer der flere gange siger de at der bliver ydet ekstra af den ene eller anden form, det vil sige at så går de jo også ned i pris. :!::!::lol::lol:

Nej det er ikke at gå ned i pris. Det er tegn på hun kan lide dig så meget at hun vil yde lidt ekstra. Tag imod det med kyshånd, og yd selv lidt ekstra.

Del dette indlæg

Link til indlæg

At prutte eller ikke prutte ....

Jeg tror, det i høj grad er et spørgsmål om "geografisk temperament". Det er vel almindelig kendt, at alt i Jylland er til forhandling, mens man i Østdanmark mere kører på og accepterer faste priser.

Er det ikke dét, der kommer til udtryk her? F.eks udmærket personificeret i den altid københavnerskeptiske Knallert.

Ja, at være skeptisk er en rigtig godt ting. :D:D

De næste linjer har så ikke meget med købesex at gøre, men princippet i anskuelsen af falsk markedsføring. :oops::oops:

Har i dag investeret i en tablet, ekspedienten mente at den var 1500kr. værd, jeg meddelte, at jeg mente så absolut ikke den var mere end 1295kr. værd, :lol::lol: deri var ekspedienten slet ikkei enig. Jeg måtte så gøre ham opmærksom på at hans arbejdsgiver så absolut var enig med mig i prisen, :lol::lol: for de havde jo selv bestemt i annoncen at 1295kr. skulle være den gældende pris.

Der er jo parallel til at når en pige annoncerer med en given pris, når man så møder op er prisen noget højere. ;);)

Men ja, går den så går den. :oops:

Venligst

Del dette indlæg

Link til indlæg

nu har jeg ikke noget imod kjøvenhavner, men du har nok ret i at der er forskel mellem øst og vest

Nej men "rigtige" køwenhavnere skal blive på deres egen side af broen. :lol::lol::lol:

Ægte jyder der er emigreret til Djævleøen, ser vi meget gerne herovre igen. :lol::lol:

Venligst

Ps!! humor kan forekomme i indlægget"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nej det er ikke at gå ned i pris. Det er tegn på hun kan lide dig så meget at hun vil yde lidt ekstra. Tag imod det med kyshånd, og yd selv lidt ekstra.

det er vi da helt enig i men stadig har hun sat en pris for en ydelse og lige pludselig vil hun yde mer til samme pris, det er da stadig en rabat :lol: :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

det er vi da helt enig i men stadig har hun sat en pris for en ydelse og lige pludselig vil hun yde mer til samme pris, det er da stadig en rabat :lol::lol:

Nej Knallert, det er ikke rabat. Det er det der sker mellem to mennesker der er sammen i den mest intime situation man kan opleve i livet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er meget på linie med Andreas. Det er vel de færreste herinde i tvivl om.

Selv betragter jeg prutteri som en dårlig mellemøstlig skik, der er ved at vinde alt for godt fodfæste her i landet.

Og hvorfor nu det? Jo, fordi prutteri i tilstrækkeligt stort omfang ophæver ethvert begreb om en vares reelle værdi. Og et marked, hvor man mere og mere mister fornemmelsen for de reelle værdier, er det svært at manøvre rundt i. Og undgå at blive snydt i. Derudover spildes der jo hele årsværk på golde skænderier om en pris.

Upruttebare priser skaber derimod klarhed. Lige meget, om det er håndklæder eller købesex.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...