Hop til indhold
fixpc4sex

Prut om prisen?

Recommended Posts

Min mest mindeværdige oplevelse var med pige, der normalt huserer på Fyn....

Hun var på et sjældent gæstevisit i et af højhusene i Rødovre (et af dem, der stadig står:-)).

Jeg var nysgerrig...var meget privat...og fik et godt tilbud med det meste for kr. 400-500.

Efter endt 'business' talte vi løst og fast om bla. udsigten mod byen (fra 12. etage), og om hvordan det var at være på gæstevisit i Kbh....

Jeg får indskudt, at jeg i øvrigt havde fødselsdag om 2 dage, hvorefter hun siger, at jeg da skal komme der og få "gratis fødselsdagsfisse"...hold da op tænkte jeg.

Jeg takkede....og kørte hjemad. Hjemme skrev jeg sms og fik igen bekræftet, at jeg var velkommen til en omgang på min fødselsdag.

På selve dagen blev tilbuddet igen bekræftet, og jeg kørte derud igen....nysgerrig og tændt!...det var sgu for vildt...ægte 'sympatifisse'....?!

Jeg kom op i lejligheden....hun var lidt forlegen...fordi hendes aftale med 'udlejeren' var (og han var åbenbart inde i stuen), at han skulle have kr. 100 pr. gæst....det havde hun glemt/han insisteret på ....."om jeg så have kr. 100?".

Det havde jeg ...og så fik jeg en god fræk omgang for det....!

En oplevelse der bare var dejligt livsbekræftende egentlig....

Uden bagtanker...fordi hun tog jo hjem igen til Fyn dagen derpå!

/Steve

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Selv et lille personligt tilbud kan gøre stor glæde, hos mig i hvert fald :P

Jamen det er da vejen frem, At prutte om prisen virker nok ret primitivt på de fleste, det er jo ikke et loppemarked.

Til gengæld er det jo en succesoplevelse at der kommer f.eks. lidt ekstra tid oven i, det et positivt signal, som man som mand altid kan bruge, også uden at forvente at sådan bliver det hver gang i fremtiden.

Og som man i øvrigt ikke bør omtale i en evt. anmeldelse, hvis man er så venlig at skrive en sådan. Det er jo desværre sådan, at det ikke er alle, der gør det. :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som udgangspunkt ser jeg intet galt i at prutte om prisen, jeg gør det selv ofte (når jeg køber ting med høj avance), hvilket man må sige at katagorien glædespiger tilhører.

Jeg kunne da ikke umiddelbar se mig selv prutte om prisen hos en pige, da jeg vil være "bange" for at servicen så vil blive meget dårligere.

Men det er prutte om prisen, ser jeg ikke som at vise disrespekt, eller at sige til den sælgende at det der sælges er alt for dyrt. Det er bare noget med at sikre sig at man ikke bliver tørret. 

Nu har jeg gennem mange år selv været sælger (af service), og til at starte med, tog jeg det altid personlig, når folk begyndte at prutte om prisen, men jeg har lært at skille prisdiskussion og levering af ydelser fra hinanden. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som udgangspunkt ser jeg intet galt i at prutte om prisen, jeg gør det selv ofte (når jeg køber ting med høj avance), hvilket man må sige at katagorien glædespiger tilhører.

Jeg kunne da ikke umiddelbar se mig selv prutte om prisen hos en pige, da jeg vil være "bange" for at servicen så vil blive meget dårligere.

Men det er prutte om prisen, ser jeg ikke som at vise disrespekt, eller at sige til den sælgende at det der sælges er alt for dyrt. Det er bare noget med at sikre sig at man ikke bliver tørret. 

Nu har jeg gennem mange år selv været sælger (af service), og til at starte med, tog jeg det altid personlig, når folk begyndte at prutte om prisen, men jeg har lært at skille prisdiskussion og levering af ydelser fra hinanden. 

Der er jo forskel på "varer".

En ting er at gå hen i Wupti og købe noget så materielt som et køleskab, og en anden ting er at købe tid hos en glædespige, der investerer en del af sig selv i "den fremmedes" besøg.

Jeg forstår ikke dit udsagn: "Men det er prutte om prisen, ser jeg ikke som at vise disrespekt, eller at sige til den sælgende at det der sælges er alt for dyrt". Når du prutter, er det da netop fordi, du mener, at prisen er for høj. Hvorfor skulle du da ellers prutte?

Du siger endvidere: "Det er bare noget med at sikre sig at man ikke bliver tørret." Hermed siger du faktisk, at pigerne forlods agter at snyde dig, hvis ikke du er på vagt.

Når man går ind til en pige, kender man prisen på en halv- eller en hel times samvær, og man ved, om det er tid eller ydelser, man har betalt for.

Derfor finder jeg det ubetimeligt at begynde en diskussion om disse på forhånd givne forudsætninger. Selv har jeg altid fundet det under min personlige værdighed at tigge og tinge om en rabat på måske 100 kr.

Jeg var højere oppe i strengen inde på, at begreber som "rabat" eller "standardprisafvigelse" ikke behøvede at være af materiel art. De kan udmærket også godt være af immateriel art.

Det er f.eks, hvis man opdager, at man, når man står på gaden, faktisk har fået et kvarter mere, end man har betalt for.

Det er, når pigen efter fælles varme "anstrengelser" klapper på puden og siger: "Læg dig lige ned og fortæl mig, hvad der er galt, du er ikke helt, som du plejer". Eller: "Jeg har noget glædeligt, jeg gerne vil fortælle og betro dig .....". Eller: "Kan du give mig et godt råd, for jeg står i den situation, at ....".

Disse immatrielle øjeblikke er stjernestunder, for de viser, at der er omsorg for mig, og de viser, at der er tillid til mig, og de viser, at der er brug for mig.

Hvad Fanden skal man så med en måske under mislyde hårdt tilkæmpet rabat på 100 jordiske kr.?

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er jo forskel på "varer".

En ting er at gå hen i Wupti og købe noget så materielt som et køleskab, og en anden ting er at købe tid hos en glædespige, der investerer en del af sig selv i "den fremmedes" besøg.

Jeg forstår ikke dit udsagn: "Men det er prutte om prisen, ser jeg ikke som at vise disrespekt, eller at sige til den sælgende at det der sælges er alt for dyrt". Når du prutter, er det da netop fordi, du mener, at prisen er for høj. Hvorfor skulle du da ellers prutte?

SV: Nej, overhovedet ikke enig. Jeg står fx. og skal have ompolstret en stak syverstole, finder et sted der kan gøre det, og prøver at prutte om prisen (mængderabat), det kunne så ikke lade sig gøre, og jeg betalte uden problemer fuldpris. Jeg vurdere fra start at prisen var ok, men jeg var da stadig nødt til at sikre mig at naboen ikke pludselig kom og sagde han havde fået det samme til halvpris. Vi anskuer pris forskelligt fra person til person, og at sige at en måde at anskue pris på, er mere rigtig end en anden, det er hverken du eller jeg i rette sted til at gøre. Det er kun sælger der kan det.

Du siger endvidere: "Det er bare noget med at sikre sig at man ikke bliver tørret." Hermed siger du faktisk, at pigerne forlods agter at snyde dig, hvis ikke du er på vagt.

SV: Det mener jeg bestemt ikke. Når du kigger på diverse piger, sætter du så pris = kvalitet. Det tror jeg ikke, der er langt flere faktorer der spiller ind. Hvordan vi anskuer pris og værdi er subjektiv, nogle sætter en pris de håber at få, andre en pris de aldrig kunne drømme om at sænke. Selvom det er sådan, så vil det ikke altid være prisen man drømmer om at få, der er højest, det svinger fra udbyder til udbyder. 

Jeg har ingen holdning til hvad der er det rigtige. Det er bare en konstantering.

NB: som jeg startede med at sige, kunne jeg ikke umiddelbart finde på, at prutte om prisen med en glædespige, af frygt for at servicen ville falde. MEN når det er sagt, af dem af jer der har en fast glædespige, så er jeg sikker på at der findes nogen der får en eller anden form for rabat, om det er ekstra tid, ydelse eller hver X gange til halvpris, det aner jeg, men jeg er sikker på at folk kan komme med disse eksempler.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg får indskudt, at jeg i øvrigt havde fødselsdag om 2 dage, hvorefter hun siger, at jeg da skal komme der og få "gratis fødselsdagsfisse"...hold da op tænkte jeg.

Det er så her at jeg bare lige vel oplyse, at jeg har føsdag den 24/6 hvis der skulle være nogle søde EG profiler, med lidt filantropisk sex-overskud.eller bare nogle flag eller lidt citronfromage   ;)  :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er så her at jeg bare lige vel oplyse, at jeg har føsdag den 24/6 hvis der skulle være nogle søde EG profiler, med lidt filantropisk sex-overskud.eller bare nogle flag eller lidt citronfromage   ;)  :P

Hæhæ, min fødselsdag står også på profilen :P :P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Ja, så er der jo ingen undskylder for, blot i det mindste at sende et tillykke på dagen :P Må jo så nok lige ind og kigge, man er vel nysgerrig

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ok, Kan så se at du er et par mdr. ældre end mig. :D

Ja, og jeg husker tydeligt kejser Wilhelm. Gør du? :D :D :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, og jeg husker tydeligt kejser Wilhelm. Gør du? :D :D :D

Imponerende hukommelse X - du var trods alt ikke fyldt 5 år da han abdicerede :lol:

Redigeret af Findus

Del dette indlæg

Link til indlæg

Imponerende hukommelse X - du var trods alt ikke fyldt 5 år da han abdicerede :lol:

Mon ikke hans far har fortalt historier ?

Der var vel ikke så meget andet at lave om aftenen dengang ? :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen så må jeg tørt konstatere, at jeg er 125 år yngre end dig.

Men som man siger: kvinder, rødvin og whisky bliver bedre og bedre med alderen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det husker jeg da tydeligt. Ligesom min brors barnebarn fra 1954 tydeligt husker Sputnik.

Keine Hexerei.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...