Hop til indhold
Pollerik

50+dating gæld

Recommended Posts

Følte mig lidt ensom i julen 2020 og oprettede mig som medlem. Da der skulle betales var prisen en helt anden så droppede det. (356,00 pr måned.) Efterfølgende er der så kommet en regning hver måned med trusler om advokat-salær. Så alene gælden er oppe i 7.664.00 kr. Nu er så brev fra en tysk advokat at jeg skal betale 647,00 hurtigst muligt ellers er det fogedretten osv. Hvis jeg nu betaler og vedkender mig gælden forsætter de vel måned for måned.

Jeg har skrevet til 50+dating hver måned (første gang feb.21) og forklaret situationen og hver gang er indbakken fyldt - så ingen svar.

Jeg har ligeledes skrevet til den tyske advokat 5 gange på en uge - uden svar.

Hjælp - Hvad gør jeg? De har min IP adr og kan muligvis finde mig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pollerik skrev, for 4 minutter siden:

Hjælp - Hvad gør jeg?

Intet!

Du har gjort, hvad du kunne for at komme i kontakt, og der er ikke kommet nogen reaktion.
Gem de breve/mails du får, og glem dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Michh

Ingorer ingorer ingorer, Det er rent fup og svindel og holder ikke i retten.

Gem alt og aflevere til politiet hvis det bare fortsætter .

Der er så meget internet svindel efter bankerne holdt op med at have kontanter .

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest SweetMilf6630

Du burde godt kunne møde op i fogedretten, uden at vedkende dig gælden. Bliver du rent faktisk indkaldt, og ikke møder op, bliver du bare hentet af politiet. 

Ved at møde op kommer du, som minimum i telefonisk kontakt med firmaet eller deres advokat. Måske er de fysisk til stede. Og du kan forklare dig. Ellers gå til politiet nu inden du bliver indkaldt. Forbrugerombudsmanden er også en mulighed, indsend al dokumentation.

Håber det løser dig. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Så længe du forsøger at kontakte dem, bliver de ved fordi de modtager respons fra dig.
Så du skal stoppe med at kontakte dem og blokere den/de mail som du kommunikerer med dem til og så ellers komme videre i dit liv uden videre bekymring om dette længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Agurken skrev, for 1 minut siden:

Så længe du forsøger at kontakte dem, bliver de ved fordi de modtager respons fra dig.

Hvis deres indbakke er fyldt, vil de slet ikke modtage de mails, som brugerne sender til dem - men gem dokumentation for at de er blevet returneret, så beviserne er i orden.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest amatør

Jeg ville også bare glemme alt om det, for mig set har du intet at miste. Mvh

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Jernsvinet skrev, for 2 minutter siden:

Hvis deres indbakke er fyldt, vil de slet ikke modtage de mails, som brugerne sender til dem - men gem dokumentation for at de er blevet returneret, så beviserne er i orden.

Ja så er det jo endnu bedre, så bare ignorer alle deres henvendelser der måtte komme og blokere/mærke mails der kommer ind fra "Advokaten" og lignende som spam. Der skal slet ikke reageres på dem.
De har slet ikke en sag og man skal ikke bruge tid/energi på dem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det lyder som en omgang svindel.

Men som nævnt af andre, så gem dine sendte meddelelser som dokumentation, blot i tilfælde af, at der faktisk er nogle, der gør et krav gældende.

Det er selvfølgelig lidt svært at vurdere hvad du mener med at “droppe det”.?

Har du indgået en aftale, hvor der skulle betales et beløb i en given periode, og så fortrudt bagefter? Eller hvad menes der?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pollerik skrev, for 2 timer siden:

Følte mig lidt ensom i julen 2020 og oprettede mig som medlem. Da der skulle betales var prisen en helt anden så droppede det. (356,00 pr måned.) Efterfølgende er der så kommet en regning hver måned med trusler om advokat-salær. Så alene gælden er oppe i 7.664.00 kr. Nu er så brev fra en tysk advokat at jeg skal betale 647,00 hurtigst muligt ellers er det fogedretten osv. Hvis jeg nu betaler og vedkender mig gælden forsætter de vel måned for måned.

Jeg har skrevet til 50+dating hver måned (første gang feb.21) og forklaret situationen og hver gang er indbakken fyldt - så ingen svar.

Jeg har ligeledes skrevet til den tyske advokat 5 gange på en uge - uden svar.

Hjælp - Hvad gør jeg? De har min IP adr og kan muligvis finde mig. 

Kære Pollerik:)

For  7 - 8 år siden var jeg på den tyske datingside Parship.dk (Parship er tysk men dækker mange lande i EU herunder DK) Mit formål var udelukkende at date tyske kvinder, og for fanden - drenge ;) -  en masse henvendelser fra tyske kvinder og nogle date i Tyskland = 4 x tysk fisse. Bindegalt at køre fra Sjælland til Tyskland  (Berlin - Hamburg - Kiel - Wismar) -  det tyske "singelbørs" marked skulle afprøves.

I Tyskland er der sandsynligvis andre generelle regler for abonnementer end i Danmark. Den side jeg altid bruger her i Danmark er Dating.dk og der er betingelserne = enten 1mdr. eller 3mdr. og vistnok også 12 mdr. man hæfter for hele perioden, og hvis der ikke opsiges forlænges automatisk med en tilsvarende ny periode, man kan på et hvilket som helst opsige abonnement dog senest en mdr. før udløb, og Dating  sender altid en advisering i god tid.

Jeg husker ikke helt selve forløbet hvordan jeg havnede i samme situation som dig. Husker jeg forlængede til et 6 mdr. abonnement og undervejs besluttede mig for at opsige en mdr. før udløb. På et tidspunkt som må have været i den sidste halvdel ( 3-6 mdr.) udløber mit Mastercard og jeg får et nyt og heldigvis med et nyt kortnummer !?!?!. - - fordi det reddede mig for betaling af et helt år. Forklaring : hos Parship skal et 6 mdr abonnement opsiger senest 3 mdr. før udløb og gør man intet forlænges automatisk til 12 mdr.

Pludseligt begyndte jeg fra en tysk advokat at modtage krav om betaling af et beløb, som jeg husker det på ca. 3000kr og flere efter hinanden krav hvor beløbet steg. Jeg begyndte så at studere det tysk skrevne abonnements betingelser på Parship. - og det var 3 mdr før udløb . Jeg gjorde intet og betalte intet og den pølseædende prøjser advokat opgav efter et par år selvom han truede med diverse tyske foranstaltninger. Kommunikation foregik pr den i Parship opgivne mailadresse, og den mail slettede jeg bare - dvs den eksisterer ikke mere. Jeg er noteret i Tysklands udgave af Riebers    :):D:D:P

Jeg oprettede mig dengang på Parship.dk  - dk !!!  og den var skrevet på dansk  - altså et abonnement under dansk lovgivning som er Købeloven afs. Forbrugerkøb. Parship er et pølse tysker foretagende i Hamburg.

Synes du skal glemme alt om Dating +50  - - ændre mail og dit betalingskort og få adressebeskyttelse (via Borger.dk) næster gang du flytter.

Til alle jer som læser mit indlæg hold jer for helved fra Parship.de

Det jeg lærte med dette stunt med Parship.de er altid at have 2 betalingskort når jeg handler på nettet med kun det beløb som handlen drejer sig om, og en ekstra mailadresse som kan slettes hvis der er behov herfor - jeg har i forvejen adressebeskyttelse. - - der er jo penge at spare hvis der udvises scam, det sker jo desværre, også danske netbutikker.

Mange hilsner

Nye tider

- - - - og lige : tyske kvinder har sgu ligeså meget kløe i fissen:wub: som danske.

Jeg har stadig tyske Brigitte i Kiel telefonnr.  - - ku være jeg skal prøve at ringe til hende - det gør jeg sgu - det skal prøves.

Redigeret af Nye tider

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du har gjort det helt rigtige. Fortsæt med skriftligt at afvise hver eneste gang.

Det er pisse irriterende, men at ignorere som nogen foreslår er desværre ikke noget der falder til din fordel. Lav en standard skabelon hvor du henviser til alle dine øvrige indsigelser og kræv at de dokumenterer deres krav og at de svarer på alle dine henvendelser. 

Juridisk står du stærkt, men i praksis er det træls at skulle igennem al deres chikane.

Nogle gange slipper de (inkasso/advokat) opgaven, hvis de kan se du kender reglerne. Læs eventuelt mere her: https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/inkasso/

Håber de slipper dig snart.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pollerik skrev, for 2 timer siden:

Følte mig lidt ensom i julen 2020 og oprettede mig som medlem. Da der skulle betales var prisen en helt anden så droppede det.

Før man opretter sig på div. dating-sider, er det vigtigt at finde ud af hvordan man igen afmelder sig - kan man umiddelbart ikke finde et link til det - eller det er meget besværligt - bør man undlade at oprette sig som medlem.

- og har prisen ændret sig - er det også en god ide at have lave screen-shots, gemt siden eller printet den ud

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest TheGreatGatsby

For nogle år siden modtog jeg et brev fra advokatfirmaet Njord med en beskyldning om, at jeg skulle have downloadet en film fra en fildelingstjeneste. Anklagen var helt grundløs. Jeg brugle Pirate Bay flittigt for 10-15 år siden. Siden stoppede jeg fordi billedkvaliteten ikke altid var god nok.

At læse deres brev var som at blive mødt af rockere eller bandemedlemmer med krav om dummebøder. " Vi kan gøre det nemt for dig! Betaler du 3850 kr med MobilePay så sker der intet. Nægter du, trækker vi dig i retten"

Jeg skrev tilbage, at jeg ville respektere rettens dom, som jeg ville imødese med knusende sindsro. Siden hørte jeg ikke mere til dem.

Du har opsagt dit medlemsskab, så de burde bare lukke din konto. Jeg gætter på, at der er nogle særdeles suspekte typer bag den datingside, som blot udskriver dummebøder til dig. Mit råd er, at du skal slette din mailadresse. Så dør sagen nok snart ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
AB455 skrev, for 36 minutter siden:

Du har gjort det helt rigtige. Fortsæt med skriftligt at afvise hver eneste gang.

Det er pisse irriterende, men at ignorere som nogen foreslår er desværre ikke noget der falder til din fordel. Lav en standard skabelon hvor du henviser til alle dine øvrige indsigelser og kræv at de dokumenterer deres krav og at de svarer på alle dine henvendelser. 

Juridisk står du stærkt, men i praksis er det træls at skulle igennem al deres chikane.

Nogle gange slipper de (inkasso/advokat) opgaven, hvis de kan se du kender reglerne. Læs eventuelt mere her: https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/inkasso/

Håber de slipper dig snart.

Jo jo, men mails hans sender til datingsitet afvises/modtager han retur og advokaten responderer ikke på hans henvendelse/indsigelse.
Så bolden må ligge hos "advokaten" og hvis advokaten skriver at han skal betale 647 kr ud af 7.664,- kr, det må advokaten jo så retfærdiggøre hvordan han kommer frem til det beløb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Agurken skrev, for 1 time siden:

Jo jo, men mails hans sender til datingsitet afvises/modtager han retur og advokaten responderer ikke på hans henvendelse/indsigelse.
Så bolden må ligge hos "advokaten" og hvis advokaten skriver at han skal betale 647 kr ud af 7.664,- kr, det må advokaten jo så retfærdiggøre hvordan han kommer frem til det beløb.

Som sagt så er det rigtigt juridisk at TS står stærkt og det er sitet det skal løfte bevisbyrden. Men hvis han ikke reagerer, så forringer det hans situation.

Det er ikke rimeligt at man skal trækkes med den slags banditter i habitter. Men jeg vil stadig anbefale at han reagerer hver gang -helst kortfattet og præcist og i øvrigt gerne det samme hvergang, når de ikke responderer overhovedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest TheGreatGatsby
AB455 skrev, for 2 timer siden:

Som sagt så er det rigtigt juridisk at TS står stærkt og det er sitet det skal løfte bevisbyrden. Men hvis han ikke reagerer, så forringer det hans situation.

Det er ikke rimeligt at man skal trækkes med den slags banditter i habitter. Men jeg vil stadig anbefale at han reagerer hver gang -helst kortfattet og præcist og i øvrigt gerne det samme hvergang, når de ikke responderer overhovedet.

Har han ikke gjort det? Han har jo skrevet til de opgivne mail-adresser, og blot fået dem retur. Sikkert fordi deres mail-konti er fyldt op til randen af andre klagere, som heller ikke får noget svar. 

Datingsiden er fup og svindel ledet af en flok banditter. Han bør slette sin mail-konto.-  hellere i dg end i morgen. Nu ved jeg ikke om han skulle opgive sin fysiske adresse da han oprettede sin profil? Men  har de blot en mailadresse og en IP adresse, så stopper afpresningen når de finder ud af, at hans mail er slettet. De kan næppe finde ud at spore ham via Ip-adressen.

Jeg har tjekket dem i Trustpilot. 

https://dk.trustpilot.com/review/50plus-dating.dk

Del dette indlæg

Link til indlæg
TheGreatGatsby skrev, for 4 minutter siden:

Har han ikke gjort det?

Jo han har og han skal (desværre) bare blive ved.

TheGreatGatsby skrev, for 5 minutter siden:

Jeg har tjekket dem i Trustpilot. 

https://dk.trustpilot.com/review/50plus-dating.dk

Og det er jo altid en god idé, før. Nu sidder han i saksen og det er pisse irriterende og helt fuldstændig urimeligt.

Ja, de er nogle svin.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Nye tider skrev, for 10 timer siden:

Jeg er noteret i Tysklands udgave af Riebers    :):D:D:P

Efter at have boet et par år i Tyskland er jeg også bange for at rejse tilbage ind i landet, da jeg også er ret sikker på, at jeg også er blevet fanget af nogle af deres ufatteligt bondefangeriske abonnementsmodeller - selv for normale produkter (mobiltelefoni, BahnCard, osv.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest … And Justice for All

De kommer aldrig til at indkalde dig til fogedretten. Deres sag er ganske enkelt for dårlig, når de end ikke svarer på dine henvendelser. Så tag du det helt roligt og afvis kravet, hver gang de skriver til dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak til alle der har bidraget med gode råd til sagen. Både her i tråden og på PM. Det fylder utrolig meget for en ældre mand med trusler om fogedret o.s.v. - nu føles det som om jeg ikke er alene med det. Tak. 
1 juli skifter jeg IT-udbyder og får ny e-mail, så må vi se hvad der sker. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest TheGreatGatsby
Pollerik skrev, for 4 timer siden:

Tak til alle der har bidraget med gode råd til sagen. Både her i tråden og på PM. Det fylder utrolig meget for en ældre mand med trusler om fogedret o.s.v. - nu føles det som om jeg ikke er alene med det. Tak. 
1 juli skifter jeg IT-udbyder og får ny e-mail, så må vi se hvad der sker. 

Held og lykke fremover. Der sker ikke mere i denne sag.

Hvis du vil sikre og beskytte dig fremover, på nettet, så kan jeg anbefale dig at installere en VPN ( Virtual Private Network ), som kobler sig op på forskellige servere i verden. Sidder du f.eks i København, så kan du med et par klik bestemme, at din VPN skal kryptere din færden på nettet via forskellige servere - f.eks i Belgien. Med andre ord: Din IP adresse skjules!

https://freevpn.dk/

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lyder som som samme organisation, jeg var i kløerne på for nogle år siden. Da jeg ville opsige prøveabonnementet, kunne jeg ikke komme i kontakt med dem. Efter råd fra brødre her i de spærrede jeg mit betalingskort, og så kom der rykkere for ikke at have betalt. Fremlæggelse af forklaring og dokumentation blev ignoreret. Der er aldrig kommet en sag mod mig ud af det. Hvis du googler advokatfirmaet, vil du finde ud af, at det er et særdeles betændt og tvivlsomt firma.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...