N9000 45 Skrevet 21. Juli, 2022 Så blev det min tur til at blive offer for trusler. Historien er nok velkendt: Kontakt over SD, videre til Snap, og efter en god, længere og meget troværdig dialog, endte det med jeg skulle se en video mod betaling. Da jeg betalte via Mobile Pay brød helvede løs. Jeg har blokeret på alle de kanaler jeg kan, men får stadig opkald fra skjult nummer og Mobile Pay-anmodninger. Meget ubehagelig situation, og jeg er helt klar over at min tåbelige fejl, har jeg kun mig selv at takke for. Husker ikke SD-profilnavn, og ønsker hverken af offentliggøre Snap-navn eller tlf.nummer her, af frygt for konsekvenser. :-( 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Zar 332 Skrevet 21. Juli, 2022 N9000 skrev, for 12 minutter siden: Så blev det min tur til at blive offer for trusler. Historien er nok velkendt: Kontakt over SD, videre til Snap, og efter en god, længere og meget troværdig dialog, endte det med jeg skulle se en video mod betaling. Da jeg betalte via Mobile Pay brød helvede løs. Jeg har blokeret på alle de kanaler jeg kan, men får stadig opkald fra skjult nummer og Mobile Pay-anmodninger. Meget ubehagelig situation, og jeg er helt klar over at min tåbelige fejl, har jeg kun mig selv at takke for. Husker ikke SD-profilnavn, og ønsker hverken af offentliggøre Snap-navn eller tlf.nummer her, af frygt for konsekvenser. Hvori ligger truslen ?? Hvor i landet holder profilen til ?? 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18120 Skrevet 21. Juli, 2022 Jeg tænker svindlerne har lavet nummeret med flere andre og eftersom du er anonym herinde så burde de jo ikke kunne vide det er dig og derved er sandsynligheden for repressalier lille.. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Pite 3253 Skrevet 21. Juli, 2022 Politi anmeld, når der er en Mobilpay, er det meget nemt for Politiet at spore. 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
N9000 45 Skrevet 21. Juli, 2022 Zar skrev, for 10 minutter siden: Hvori ligger truslen ?? Hvor i landet holder profilen til ?? “Truslerne” var at fortælle det til min ægtefælle, samt gentagne anmodninger på Mobile Pay om større pengebeløb. I Trekantsområdet 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
N9000 45 Skrevet 21. Juli, 2022 Pite skrev, for 6 minutter siden: Politi anmeld, når der er en Mobilpay, er det meget nemt for Politiet at spore. Bør jeg nok gøre, ja. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
N9000 45 Skrevet 21. Juli, 2022 JenniferRomantica skrev, for 8 minutter siden: Jeg tænker svindlerne har lavet nummeret med flere andre og eftersom du er anonym herinde så burde de jo ikke kunne vide det er dig og derved er sandsynligheden for repressalier lille.. Det var helt klart bare en “rutine-proces”. Endnu en fanget i deres net. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18120 Skrevet 21. Juli, 2022 N9000 skrev, for 2 minutter siden: Det var helt klart bare en “rutine-proces”. Endnu en fanget i deres net. Så der jo heller ikke nogen grund til at være bange for at afslører præcis hvem der er tale om.. Tænker som sagt de har gjort det ved mange.. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Flash69 67 Skrevet 21. Juli, 2022 N9000 skrev, for 7 minutter siden: “Truslerne” var at fortælle det til min ægtefælle, samt gentagne anmodninger på Mobile Pay om større pengebeløb. I Trekantsområdet Når man laver sådan noget som at være utro når man er gift, så skulle man jo tro man tænker sig lidt om og måske fik en extra mobil eller noget, så ens ægtefælle ikke fandt ud af noget, og hvor man er 100% anonym over for sådan noget der.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Casten 861 Skrevet 21. Juli, 2022 Flash69 skrev, for 18 minutter siden: Når man laver sådan noget som at være utro når man er gift, så skulle man jo tro man tænker sig lidt om og måske fik en extra mobil eller noget, så ens ægtefælle ikke fandt ud af noget, og hvor man er 100% anonym over for sådan noget der.. Tak. Det havde jeg slet ikke tænkt over. Hvad er forresten din opskrift på en 100% anonym MP betaling ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. 2258 Skrevet 21. Juli, 2022 Søg på ordet. Bollofon. Så får du masser af gode råd. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18120 Skrevet 21. Juli, 2022 Casten skrev, for 36 minutter siden: Tak. Det havde jeg slet ikke tænkt over. Hvad er forresten din opskrift på en 100% anonym MP betaling ? Mobilepay kan desværre ikke længere være anonymt efter de fik nye regler.. Nu vil man altid kunne se personens rigtige navn.. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Emptyman 357 Skrevet 21. Juli, 2022 JenniferRomantica skrev, for 2 timer siden: Mobilepay kan desværre ikke længere være anonymt efter de fik nye regler.. Nu vil man altid kunne se personens rigtige navn.. Man kan i appen ændre sit 'alias', f.eks. til kun ens fornavn, som så er det eneste, der fremgår ved overførsler. Hvis man får bank/politi involveret, kan man selvfølgelig i sidste ende finde frem til den fulde identitet. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18120 Skrevet 21. Juli, 2022 (edited) Emptyman skrev, for 55 minutter siden: Man kan i appen ændre sit 'alias', f.eks. til kun ens fornavn, som så er det eneste, der fremgår ved overførsler. Hvis man får bank/politi involveret, kan man selvfølgelig i sidste ende finde frem til den fulde identitet. Nope.. Ikke længere.. Modtager kan til en hver tid anmode om navnet bag kælenavnet.. De har ændret reglerne.. Det stod også som besked i appen på mobilen.. Redigeret 21. Juli, 2022 af JenniferRomantica 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest daddyo Skrevet 22. Juli, 2022 Man kan skrive det navn man vil, under mobil pay, og bruge et taletidskort, som ikke kan søges på google Det gør de fleste piger , med foto salg, af diskretions hensyn Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
N9000 45 Skrevet 22. Juli, 2022 Jeg ved ikke i hvilken grad eventuelle trusler/chikane er nu, da alle kommunikationskanaler er blokeret. Der bliver dog ved med at komme Mobile Pay-anmodninger på 1.000,- Da jeg ikke har prøvet noget lignende før, er jeg faktisk rystet, selvom det “bare” er Mobile Pay-anmodninger… har googlet tlf.nummeret, som er søgt frem mange gange den seneste tid, og kun med dårlige anmeldelser fra dem der også har søgt nummeret frem. Hvad er jeres anbefalinger? Fortsat ignorer? Pengeinstitut ? Politi? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18120 Skrevet 22. Juli, 2022 N9000 skrev, for 13 minutter siden: Jeg ved ikke i hvilken grad eventuelle trusler/chikane er nu, da alle kommunikationskanaler er blokeret. Der bliver dog ved med at komme Mobile Pay-anmodninger på 1.000,- Da jeg ikke har prøvet noget lignende før, er jeg faktisk rystet, selvom det “bare” er Mobile Pay-anmodninger… har googlet tlf.nummeret, som er søgt frem mange gange den seneste tid, og kun med dårlige anmeldelser fra dem der også har søgt nummeret frem. Hvad er jeres anbefalinger? Fortsat ignorer? Pengeinstitut ? Politi? Politi.. Tænk hvis det faktisk kan give personerne en straf.. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18120 Skrevet 22. Juli, 2022 daddyo skrev, for 3 timer siden: Man kan skrive det navn man vil, under mobil pay, og bruge et taletidskort, som ikke kan søges på google Det gør de fleste piger , med foto salg, af diskretions hensyn Ikke længere.. Du skal nu også registreres med nemid osv.. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MRV 49 Skrevet 22. Juli, 2022 N9000 skrev, for 2 timer siden: Jeg ved ikke i hvilken grad eventuelle trusler/chikane er nu, da alle kommunikationskanaler er blokeret. Der bliver dog ved med at komme Mobile Pay-anmodninger på 1.000,- Da jeg ikke har prøvet noget lignende før, er jeg faktisk rystet, selvom det “bare” er Mobile Pay-anmodninger… har googlet tlf.nummeret, som er søgt frem mange gange den seneste tid, og kun med dårlige anmeldelser fra dem der også har søgt nummeret frem. Hvad er jeres anbefalinger? Fortsat ignorer? Pengeinstitut ? Politi? Det er bare om at få det anmeldt til Politiet. Trusler, afpresning og bedrageri er alvorlig kriminalitet og bliver taget seriøst. Send dokumentation i form af chats, mobilepay, sms og opkaldslister. Der er for nylig faldet dom i en lignende sag, straffen var mellem 2,5 og 5 års fængsel til bagmændene. https://www.bt.dk/krimi/hundredvis-blev-lokket-i-faelde-af-falsk-profil-paa-snapchat 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
plasticlove 448 Skrevet 22. Juli, 2022 Anmeld dem! Når de afpresser igennem MobilePay, så er der mange der tyder på at det er amatører. Folk undervurderer hvor svært det er at undgå at efterlade digitale spor nu om dage. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest daddyo Skrevet 23. Juli, 2022 JenniferRomantica skrev, for 20 timer siden: Ikke længere.. Du skal nu også registreres med nemid osv.. Det er kun den bank , som man opretter mobil pay i , som skal vide det, i forbindelsen med oprettelsen. Du kan ændre dit navn til hvad som helst, og bruge et mobil nr fra taletidskort Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18120 Skrevet 23. Juli, 2022 (edited) daddyo skrev, for 1 time siden: Det er kun den bank , som man opretter mobil pay i , som skal vide det, i forbindelsen med oprettelsen. Du kan ændre dit navn til hvad som helst, og bruge et mobil nr fra taletidskort Nej som sagt ikke længere.. Alle bruger du sender til fremover kan anmode om dit rigtige navn.. Du kan bare læse screenshottet jeg har vedhæftet.. Redigeret 23. Juli, 2022 af JenniferRomantica 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bukkake 196 Skrevet 23. Juli, 2022 Jeg har skjult nummer og man kan selv vælge hvilket navn modtager ser. Jeg hedder f.eks bare "Ole" på mobilepay. Kan man forøvrigt have 2 mobilepay, en til seriøse ting og en til sjov og ballade? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Slaven_Randers 590 Skrevet 23. Juli, 2022 Bukkake skrev, for 5 timer siden: Jeg har skjult nummer og man kan selv vælge hvilket navn modtager ser. Jeg hedder f.eks bare "Ole" på mobilepay. Kan man forøvrigt have 2 mobilepay, en til seriøse ting og en til sjov og ballade? Ja men efter sidste opdatering af vilkår for MobilePay i juni måned fik man muligheden for at anmode om afsenders rigtige navn. Der var det @JenniferRomantica henviste til i sin sidste tråd. Så hvis betalte @JenniferRomantica 2000 kr for en times hygge så ser hun ganske rigtigt at Ole har betalt, men hvis hun så anmoder MobilePay om sine transaktionslister vil dit rigtige navn stå der. 1 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 24. Juli, 2022 JenniferRomantica skrev, den 22.7.2022 at 01:52: Nope.. Ikke længere.. Modtager kan til en hver tid anmode om navnet bag kælenavnet.. De har ændret reglerne.. Det stod også som besked i appen på mobilen.. Hvordan i alverden anmoder man om transaktionsliste i mobilepay ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg