Guest daddyo Skrevet 24. Juli, 2022 troublemaker1968 skrev, for 4 timer siden: Hvordan i alverden anmoder man om transaktionsliste i mobilepay ? ja , det undrer jeg mig også om, har set alle muligheder igennem, men kan ikke finde det ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Casten 861 Skrevet 24. Juli, 2022 daddyo skrev, for 2 timer siden: Hvordan i alverden anmoder man om transaktionsliste i mobilepay ? Du ringer eller skriver til den bank, hvor du har din MP, og beder om transaktionslisten. Og mon ikke der skal betales et lille gebyr ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 24. Juli, 2022 daddyo skrev, den 23.7.2022 at 06:39: Det er kun den bank , som man opretter mobil pay i , som skal vide det, i forbindelsen med oprettelsen. Du kan ændre dit navn til hvad som helst, og bruge et mobil nr fra taletidskort Ja men så kan man via en politianmeldelse finde frem til personen, der så kan få sin ret store straf Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 24. Juli, 2022 Casten skrev, for 2 timer siden: Du ringer eller skriver til den bank, hvor du har din MP, og beder om transaktionslisten. Og mon ikke der skal betales et lille gebyr ? Jeg foreslår en politianmelDelse. Så er alt gratis og man skal ikke selv bøvle. Og frem for alt. Den kriminelle får sin tur bag tremmer det er jo et kinderæg Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
N9000 45 Skrevet 24. Juli, 2022 Hej igen Nu med lidt mere objektivt syn, da det er kommet lidt på afstand. Inden dee kom reelle trusler (skulle nok have kaldt tråden for chikane), så blokerede jeg Snap og Tlf.nummeret. Og efter et par dage uden aktivitet, er der nu anmodet om hhv. 1,-, 2,- & 3,- kr., og lige inden var der et opkald fra hemmeligt nummer igen. Så Politiet har vel ingen reel interesse i sagen? Men jeg kan vel lægge en forespørgsel hos min bank? Om de kan stoppe det? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 24. Juli, 2022 Krølle Bølle Jr. skrev, den 21.7.2022 at 22:06: Søg på ordet. Bollofon. Så får du masser af gode råd. Langt de fleste af de råd er værdiløse efter at det ikke længere at muligt at få et taletidskort uden at skulle oplyse et unik ID som det så smukt hedder i lovgivningen. Unikt ID er for personer med dansk CPR nr. deres CPR nr. Alle andre kan bruge pas eller ID kort fra deres hjemland. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 24. Juli, 2022 daddyo skrev, den 23.7.2022 at 07:39: Det er kun den bank , som man opretter mobil pay i , som skal vide det, i forbindelsen med oprettelsen. Du kan ændre dit navn til hvad som helst, og bruge et mobil nr fra taletidskort Nej. Du har faktisk pligt til altid at kende identiteten på den du overføre penge til. Ellers kan du komme i klemme jvf. reglerne om hvidvask. Netop derfor kan du ikke længere gemme dig bag aliaser m.m. på Mobilpay. Du kan godt sætte et alias op, men den som overføre penge til dig kan til enhvertid anmode om at få din fulde identiet og bankerne kan ikke afvise sådan en anmodning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
N9000 45 Skrevet 24. Juli, 2022 N9000 skrev, for 39 minutter siden: Hej igen Nu med lidt mere objektivt syn, da det er kommet lidt på afstand. Inden dee kom reelle trusler (skulle nok have kaldt tråden for chikane), så blokerede jeg Snap og Tlf.nummeret. Og efter et par dage uden aktivitet, er der nu anmodet om hhv. 1,-, 2,- & 3,- kr., og lige inden var der et opkald fra hemmeligt nummer igen. Så Politiet har vel ingen reel interesse i sagen? Men jeg kan vel lægge en forespørgsel hos min bank? Om de kan stoppe det? Og nu blev anmodningerne annulleret ad afsenderen. Det har hidtil været mig der har afvist dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 24. Juli, 2022 N9000 skrev, for 37 minutter siden: Hej igen Nu med lidt mere objektivt syn, da det er kommet lidt på afstand. Inden dee kom reelle trusler (skulle nok have kaldt tråden for chikane), så blokerede jeg Snap og Tlf.nummeret. Og efter et par dage uden aktivitet, er der nu anmodet om hhv. 1,-, 2,- & 3,- kr., og lige inden var der et opkald fra hemmeligt nummer igen. Så Politiet har vel ingen reel interesse i sagen? Men jeg kan vel lægge en forespørgsel hos min bank? Om de kan stoppe det? Både politiet og banken har i den grad interesse i sagen. Du er næppe den eneste som det går ud over. Banken kan ikke stoppe anmodningerne uden politiets/domstolenes godkendelse. Både du og politiet har ret til at få udleveret identiteten på den som sender dig mobilpay anmodningerne. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 24. Juli, 2022 N9000 skrev, for 1 minut siden: Og nu blev anmodningerne annulleret ad afsenderen. Det har hidtil været mig der har afvist dem. Det kan være banken som er blevet bedt om at lukke kontoen af politiet. Jeg vil dog fortsat henvende mig til politiet hvis jeg var dig. Jo flere forudrettigede de har på sagen jo bedre. Derudover kan det være at de selv henvender sig når de får gået alle transaktionerne igennem. Det er bedre at komme dem i forkøbet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
JenniferRomantica 18172 Skrevet 24. Juli, 2022 troublemaker1968 skrev, for 10 timer siden: Hvordan i alverden anmoder man om transaktionsliste i mobilepay ? Jeg har ikke prøvet så aner det ikke.. Men det jo åbenbart en mulighed nu.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
N9000 45 Skrevet 25. Juli, 2022 nørden skrev, den 24.7.2022 at 13:28: Det kan være banken som er blevet bedt om at lukke kontoen af politiet. Jeg vil dog fortsat henvende mig til politiet hvis jeg var dig. Jo flere forudrettigede de har på sagen jo bedre. Derudover kan det være at de selv henvender sig når de får gået alle transaktionerne igennem. Det er bedre at komme dem i forkøbet. Havde jeg også håbet, efter et døgns “ro”. Men fik nu en anmodning på Snapchat, og straks blev jeg chikaneret/truet. Nok er nok. Anmeldt til Mobile Pay nu… Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
average joe 260 Skrevet 25. Juli, 2022 N9000 skrev, for 11 minutter siden: Havde jeg også håbet, efter et døgns “ro”. Men fik nu en anmodning på Snapchat, og straks blev jeg chikaneret/truet. Nok er nok. Anmeldt til Mobile Pay nu… Anmeld det dog til politiet, du kan gøre det via en formular på deres hjemmeside, oplys alt hvad du har om dem, og få dem til at aflægge et besøg hos vedkommen, så tænker jeg ikke du høre mere fra dem 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest daddyo Skrevet 25. Juli, 2022 average joe skrev, for 9 minutter siden: Anmeld det dog til politiet, du kan gøre det via en formular på deres hjemmeside, oplys alt hvad du har om dem, og få dem til at aflægge et besøg hos vedkommen, så tænker jeg ikke du høre mere fra dem har jeg prøvet, Politiet sagde vi ville ende i en påstand imod påstand , og de ville grine sig i laser over mig i retten glem det og hvis det er et problem , så bekend det til de det er et problem for, og få det ud af verden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
average joe 260 Skrevet 25. Juli, 2022 daddyo skrev, for 21 minutter siden: har jeg prøvet, Politiet sagde vi ville ende i en påstand imod påstand , og de ville grine sig i laser over mig i retten glem det og hvis det er et problem , så bekend det til de det er et problem for, og få det ud af verden Det da ikke påstand mod påstand når han har det sort på hvidt er de forsøger a blackmail ham 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest daddyo Skrevet 26. Juli, 2022 average joe skrev, for 8 timer siden: Det da ikke påstand mod påstand når han har det sort på hvidt er de forsøger a blackmail ham det siger politiet, jeg var også lidt uenig, men det ser nok anderledes ud i en retssag, hvor alle kan påsta hvad som helst om virkeligheden Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MRV 49 Skrevet 26. Juli, 2022 Nu er han jo nok ikke eneste offer for de her typer, hvis politiet kan se et mønster, der involverer de samme mennesker, er de nødt til at gøre noget ved sagen. Derfor er det netop vigtigt at anmelde til politiet. At anmelde til mobilepay betyder ingenting, de kan bare fortsætte fra en anden mobilepay konto. Offeret har vel beviser i form af forudgående korrespondence, trusler, snaps, sms, opkaldslister, mobilepay anmodninger, det kan politiet ikke ignorere. ejeren af mobilepaykontoen må være knyttet op mod en nem-id, så der er en ,der er et sted at starte og en der har noget at forklare. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 26. Juli, 2022 (edited) daddyo skrev, for 59 minutter siden: det siger politiet, jeg var også lidt uenig, men det ser nok anderledes ud i en retssag, hvor alle kan påsta hvad som helst om virkeligheden Der er kommet mere fokus på blackmail, dummebøder m.m. de senere år, så hvis din anmeldelse ligger nogle år tilbage kan du have ret. Idag er jeg dog ret sikker på at politiet registrer din anmeldelse samt rådgiver dig i hvordan du kan få stoppet chikanen. Hvis der ligger flere anmeldelser på samme mobilpay konto er jeg ret sikker på at de vil indlede en reel efterforskning og så er det faktisk dumt hvis man ikke selv har anmeldt det da de så pludselig henvender sig når de har fundet dit navn i transaktions listen. Jeg ved ikke lige hvor sjovt det vil være at politet banker på din dør mens du sidder midt i aftensmaden med konen og ungerne. Redigeret 26. Juli, 2022 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest daddyo Skrevet 26. Juli, 2022 nørden skrev, for 6 timer siden: Der er kommet mere fokus på blackmail, dummebøder m.m. de senere år, så hvis din anmeldelse ligger nogle år tilbage kan du have ret. Idag er jeg dog ret sikker på at politiet registrer din anmeldelse samt rådgiver dig i hvordan du kan få stoppet chikanen. Hvis der ligger flere anmeldelser på samme mobilpay konto er jeg ret sikker på at de vil indlede en reel efterforskning og så er det faktisk dumt hvis man ikke selv har anmeldt det da de så pludselig henvender sig når de har fundet dit navn i transaktions listen. Jeg ved ikke lige hvor sjovt det vil være at politet banker på din dør mens du sidder midt i aftensmaden med konen og ungerne. Og hvorfor skulle de så banke på hos mig, når jeg har betalt ??? Men tror da , hvis de er nysgerrige ,d e vil kontakte mig diskret Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 26. Juli, 2022 (edited) daddyo skrev, for 1 time siden: Og hvorfor skulle de så banke på hos mig, når jeg har betalt ??? Men tror da , hvis de er nysgerrige ,d e vil kontakte mig diskret For at høre om du også er offer for blackmail og i så fald ønsker at anmelde det. Og nej. Politiet kender ikke altid til diskretion. Jeg har set dem dukke op på min arbejdsplads for at afhøre en kollega i en sag om et trafik uheld som han havde anmeldt og hvor modparten var stukket af. Redigeret 26. Juli, 2022 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 27. Juli, 2022 nørden skrev, for 23 timer siden: For at høre om du også er offer for blackmail og i så fald ønsker at anmelde det. Og nej. Politiet kender ikke altid til diskretion. Jeg har set dem dukke op på min arbejdsplads for at afhøre en kollega i en sag om et trafik uheld som han havde anmeldt og hvor modparten var stukket af. Øv mand hvis de dukker op og spørger til en gp afpresning :)) måske midt i x factor og fredags slik med familien :)) Tror du ikke man kan bede dem være diskrete ? De ved jo godt det er en følsom sag tænker jeg ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. Juli, 2022 Anders-and skrev, 1 time siden: Øv mand hvis de dukker op og spørger til en gp afpresning :)) måske midt i x factor og fredags slik med familien :)) Tror du ikke man kan bede dem være diskrete ? De ved jo godt det er en følsom sag tænker jeg ? Det er jo sådanset ligegyldigt hvor diskrete de er. Hvis de dukker op hjemme hos dig midt i aftensmaden, så er jeg ret sikker på at konen efterfølgende vil tage dig i krydsforhør om hvad du nu har lavet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. Juli, 2022 (edited) nørden skrev, for 41 minutter siden: Det er jo sådanset ligegyldigt hvor diskrete de er. Hvis de dukker op hjemme hos dig midt i aftensmaden, så er jeg ret sikker på at konen efterfølgende vil tage dig i krydsforhør om hvad du nu har lavet. Det er sjældent politiet dukker op hvis man er den forurettigede - man bliver typisk kontaktet pr tlf og spurgt om man kan komme ind og afgive forklaring. De skal skrive din forklaring ned, og det er ret meget nemmere på et kontor, end med en notes blok ude på din adresse. så nej - de kommer ikke hjem til dig midt i aftensmaden. jeg elsker hvordan folk bare gætter sig frem til hvordan tingene foregår…… hvis politiet skulle køre rundt og lede efter adresser osv hver dag for at afhøre folk, så ville de sgu aldrig blive færdige. og igen - i sager hvor du er den forurettigede, tager de typisk anmeldelsen i telefonen Redigeret 27. Juli, 2022 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 27. Juli, 2022 nørden skrev, for 47 minutter siden: Det er jo sådanset ligegyldigt hvor diskrete de er. Hvis de dukker op hjemme hos dig midt i aftensmaden, så er jeg ret sikker på at konen efterfølgende vil tage dig i krydsforhør om hvad du nu har lavet. Ja med mindre man er gift med en meget dum eller naiv kvinde :))) jeg tænker man måske kan bede om lov til at møde op ved politiet :) tror du ikke man kan det ? Ellers får de jo aldrig henvendelser af denne type personligt synes jeg det er cool nok de komme hjem til en når det er en hit and run det drejer sig om :)) men den anden ville kkke være god :)) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 28. Juli, 2022 Anders-and skrev, for 17 timer siden: Ja med mindre man er gift med en meget dum eller naiv kvinde :))) jeg tænker man måske kan bede om lov til at møde op ved politiet tror du ikke man kan det ? Ellers får de jo aldrig henvendelser af denne type Det er jo lidt forsent at bede om lov til at møde op hos dem når de står hos dig. Den situation hvor de dukker op hos dig er når de har fundet dit navn i transaktions listen hos en blackmailer og du ikke selv har anmeldt dette før de finder dit navn. Har du selv anmeldt det har de allerede din forklaring, tlf. nr. m.m. og har derfor ikke behov for at opsøge dig fysisk. Derfor også min opfordring til tråd starter om at anmelde sagen til politiet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg