Gæst Skrevet 28. Juli, 2022 troublemaker1968 skrev, for 17 timer siden: Det er sjældent politiet dukker op hvis man er den forurettigede - man bliver typisk kontaktet pr tlf og spurgt om man kan komme ind og afgive forklaring. De skal skrive din forklaring ned, og det er ret meget nemmere på et kontor, end med en notes blok ude på din adresse. så nej - de kommer ikke hjem til dig midt i aftensmaden. jeg elsker hvordan folk bare gætter sig frem til hvordan tingene foregår…… hvis politiet skulle køre rundt og lede efter adresser osv hver dag for at afhøre folk, så ville de sgu aldrig blive færdige. og igen - i sager hvor du er den forurettigede, tager de typisk anmeldelsen i telefonen Jeg elsker også folk som bare gætter sig frem. Som jeg skrev tidligere så har jeg en kollega som blev afhørt på hans arbejdsplads uden forudgående aftale. Jeg har også selv prøvet at politiet er dukket op hjemme hos mig uden forudgående aftale. Det var for at afhøre mig om et uheld hvor jeg var endt på skade stuen. I denne sag var der ikke tale om hit and run. Jeg har også en kammerat hvor de dukke op hjemme hos ham under aftensmaden, for at tale med hans søn om hvidvask. Sønnen var faldet for tricket hvor nogen standser dig på gaden og beder om hjælp til at hæve nogle penge. De overføre pengene til dig og du hæver dem i automaten og giver dem til dem. Problemet er bare at pengene er overført til dig fra en hacket konto. Så ja. Politiet dukker op hos dig uanmeldt for at afhøre dig. Gør de det hvergang. Nej, men det sker og ofter end man umiddelbart skulle tro. Der er flere grunde til dette. F.eks. kan politiet ikke slå dit tlf. nr. op uden dommerkendelse hvis du har skjult nr., medmindre du er i akut fare eller tilsvarende. Bare fordi de skal afhøre dig er ikke nok til at de må slå skjulte nr. op. Derudover er vi en del som slet ikke har et tlf. nr. Mit tlf. nr. er f.eks. ejet af min arbejdsgiver, men jeg har lov til at bruge det privat og den dag jeg stopper med at arbejde for min nuværende arbejdsgiver får jeg telefon nr'et med. Men mit navn og addresse fremgår idag ikke i tlf. systemerne på det nr., så politiet har ingen mulighed for at finde "mit" tlf. nr. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 28. Juli, 2022 nørden skrev, for 3 timer siden: Det er jo lidt forsent at bede om lov til at møde op hos dem når de står hos dig. Den situation hvor de dukker op hos dig er når de har fundet dit navn i transaktions listen hos en blackmailer og du ikke selv har anmeldt dette før de finder dit navn. Har du selv anmeldt det har de allerede din forklaring, tlf. nr. m.m. og har derfor ikke behov for at opsøge dig fysisk. Derfor også min opfordring til tråd starter om at anmelde sagen til politiet. Ej ok den havde jeg ikke fanget at det var det du mente med de blot mødte op. Jeg misforstod dit eksempel og troede ham de opsøgte selv havde anmeldt at han havde været udsat for et hit and run. Jeg tror (eller håber) politiet godt ved de skal være diskrete i en sag omkring afpresning. De er jo også mennesker og vil gerne have et samarbejde med et offer for en forbrydelse. Det ville er Næbbe opnå ved at troppe uanmeldt op men ok hvis de gør er det jo helt vild Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MRV 49 Skrevet 28. Juli, 2022 @nørden hvorfor skulle politiet møde uanmeldt op? Hvis offeret selv indgiver anmeldelse telefonisk eller via kontaktformular, så har de jo alle kontaktdetaljer og man kan vel selv fortælle hvordan vil kontaktes yderligere. Du skriver om sager, hvor folk ikke selv har kontaktet politiet, men har været impliceret i forhold hvor politiet feks. har behov for deres vidnebeskrivelser. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 28. Juli, 2022 MRV skrev, for 2 timer siden: @nørden hvorfor skulle politiet møde uanmeldt op? Hvis offeret selv indgiver anmeldelse telefonisk eller via kontaktformular, så har de jo alle kontaktdetaljer og man kan vel selv fortælle hvordan vil kontaktes yderligere. Du skriver om sager, hvor folk ikke selv har kontaktet politiet, men har været impliceret i forhold hvor politiet feks. har behov for deres vidnebeskrivelser. Hele diskutionen om at politiet dukker op uanmeldt startede netop på bagrund af at tråd starter ikke ønsker at anmelde at han er blevet afpresset. Hvis han anmelder at han er blevet afpresset er sandsynligheden for at politiet dukker op uanmeldt ganske rigtigt meget lille. Men så længe at han ikke anmelder det er der en vis risiko for at de pludselig dukker op hvis andre har anmeldt afpresseren og hans navn dukker op som et potientielt offer i forbindelse med efterforskning af den sag. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 28. Juli, 2022 Flash69 skrev, den 21.7.2022 at 21:30: Når man laver sådan noget som at være utro når man er gift, så skulle man jo tro man tænker sig lidt om og måske fik en extra mobil eller noget, så ens ægtefælle ikke fandt ud af noget, og hvor man er 100% anonym over for sådan noget der.. Når man skriver anonymt så er det let at være bagklog og pisse på andre, fordi man selv lider af manglende selvværd og derfor intet overskud har til medfølelse med andre, men bare må gøre alt for prøve virke lidt bedre end en anden tilfældig anonym person med et problem. Men kære kloge-åge: Forklar lige, hvordan man i et ægteskab forklarer sin ægtefælle at ens Mobilepay er knyttet til et anonymt taletidskort, som har et nummer hun aldrig har hørt om? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 28. Juli, 2022 daddyo skrev, den 25.7.2022 at 22:57: har jeg prøvet, Politiet sagde vi ville ende i en påstand imod påstand , Det må have været andre omstændigheder..Her er tale om trusler og afpresning. Det giver helt klart fængselsdom: https://ekstrabladet.dk/krimi/i-faengsel-for-at-bedrage-og-true-sexhungrende-maend/9318415 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Advarsel 2793 Skrevet 28. Juli, 2022 nørden skrev, for 3 timer siden: en vis risiko for at de pludselig dukker op hvis andre har anmeldt afpresseren og hans navn dukker op Sandsynligheden er nul. De vil skrive eller hvis det går højt ringe. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 29. Juli, 2022 Advarsel skrev, for 12 timer siden: Sandsynligheden er nul. De vil skrive eller hvis det går højt ringe. Igen en diskution hvor vi aldrig bliver enig. Jeg har allerede givet 3 eksempler på hvor politiet er dukket op uanmeldt. Alle 3 sager som giver laver straf end sager om trusler og afpresning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 29. Juli, 2022 nørden skrev, 1 time siden: Igen en diskution hvor vi aldrig bliver enig. Jeg har allerede givet 3 eksempler på hvor politiet er dukket op uanmeldt. Alle 3 sager som giver laver straf end sager om trusler og afpresning. Ja men er det ikke hele humlen. Netop fordi de sager du referere til ikke kræver spor diskresion, er der nogen der ville have problemer med at politiet møde op med spørgsmål i disse sammenhænge? jeg har selv været vidne til et traffik uheld og der mødte de også op (via telefon opkald på min privat linie der også kan tages af alle andre i husstanden) men det var jo helt fint og krvævede ikke spor diskression så alt var godt i afpresning er jeg sikker på de er langt mere diskrete Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 30. Juli, 2022 (edited) Anders-and skrev, for 21 timer siden: Ja men er det ikke hele humlen. Netop fordi de sager du referere til ikke kræver spor diskresion, er der nogen der ville have problemer med at politiet møde op med spørgsmål i disse sammenhænge? jeg har selv været vidne til et traffik uheld og der mødte de også op (via telefon opkald på min privat linie der også kan tages af alle andre i husstanden) men det var jo helt fint og krvævede ikke spor diskression så alt var godt i afpresning er jeg sikker på de er langt mere diskrete Hvordan ved naboerne eller familien at politiet ikke kontakter dig fordi du er mistænkt for voldtægt? De har jo kun dit ord for hvad i har talt om. Hvorfor politiet ringer til dig eller dukker op hos dig eller på din arbejdsplads er ret ligegyldigt. Det er de kontakter dig er nok til at starte rygterne. Redigeret 30. Juli, 2022 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 30. Juli, 2022 nørden skrev, for 6 minutter siden: Hvordan ved naboerne eller familien at politiet ikke kontakter dig fordi du er mistænkt for voldtægt? De har jo kun dit ord for hvad i har talt om. Hvorfor politiet ringer til dig eller dukker op hos dig eller på din arbejdsplads er ret ligegyldigt. Det er de kontakter dig er nok til at starte rygterne. Sådan har jeg det ikke med politiet, jeg tænker de generelt kommer for at hjælpe. Så jeg begynder ikke bagtale eller spekulere om andre blot fordi politiet kommer. Var det min samlever eller børn der fik besøg ville jeg spørge hvad det drejede sig om. Så for mig er der stor forskel. poiliet har faktisk ret til at opsøge borgere på deres adresse ifølge dansk lovgivning så de gør ikke noget forkert. Men jeg kan godt se det er ærgerligt for dig når du har det på den måde ifht politiet og mistro Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 31. Juli, 2022 Anders-and skrev, for 23 timer siden: Sådan har jeg det ikke med politiet, jeg tænker de generelt kommer for at hjælpe. Så jeg begynder ikke bagtale eller spekulere om andre blot fordi politiet kommer. Var det min samlever eller børn der fik besøg ville jeg spørge hvad det drejede sig om. Så for mig er der stor forskel. poiliet har faktisk ret til at opsøge borgere på deres adresse ifølge dansk lovgivning så de gør ikke noget forkert. Men jeg kan godt se det er ærgerligt for dig når du har det på den måde ifht politiet og mistro Hvorvidt jeg har mistro til politiet eller ej kan jeg ikke se er relevant. Jeg skrev mit oprindelige indlæg for at gøre opmærksom på at det var en god idee selv at anmelde trusler og afpresnings hvis man gerne vil undgå at politiet dukker uanmeldt op. Derudover har jeg heller ikke skrevet at de ikke har ret til det. Selvfølgelig har de ret til at dukke uanmeldt op hvis de har en relevant grund. Efterforskning af trusler og afpresning er absolut relevante grunde. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 31. Juli, 2022 (edited) nørden skrev, for 4 minutter siden: Hvorvidt jeg har mistro til politiet eller ej kan jeg ikke se er relevant. Jeg skrev mit oprindelige indlæg for at gøre opmærksom på at det var en god idee selv at anmelde trusler og afpresnings hvis man gerne vil undgå at politiet dukker uanmeldt op. Derudover har jeg heller ikke skrevet at de ikke har ret til det. Selvfølgelig har de ret til at dukke uanmeldt op hvis de har en relevant grund. Efterforskning af trusler og afpresning er absolut relevante grunde. Undskyld hvis jeg lænser dine beskeder som fanden læser Biblen Men Jeg synes Dine eksempler skaber unødvendig uro. Det ville være relevant hvis en havde prøvet at politiet var dukket uanmeldt op uden diskretion i en situation hvor diskresion var pålrævet. det er ligebenet om de dukker op for at spørge om man har set en barnevogn der en blevet væk i kvarteret …. Der er diskresion totalt ligegyldig. Naturligvis er de diskrete hvis du er blevet antastet i forbindelse med afpresning i prostitutionsmiljøet Redigeret 31. Juli, 2022 af Anders-and Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 1. August, 2022 (edited) Anders-and skrev, den 31.7.2022 at 10:04: Undskyld hvis jeg lænser dine beskeder som fanden læser Biblen Men Jeg synes Dine eksempler skaber unødvendig uro. Det ville være relevant hvis en havde prøvet at politiet var dukket uanmeldt op uden diskretion i en situation hvor diskresion var pålrævet. det er ligebenet om de dukker op for at spørge om man har set en barnevogn der en blevet væk i kvarteret …. Der er diskresion totalt ligegyldig. Naturligvis er de diskrete hvis du er blevet antastet i forbindelse med afpresning i prostitutionsmiljøet Vi har forskellig opfattelse af hvad diskretion er og hvornår det er relevant, så skal vi ikke bare stoppe her. Redigeret 1. August, 2022 af Gæst Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 1. August, 2022 nørden skrev, for 4 timer siden: Vi har forskellig opfattelse af hvad diskretion er og hvornår det er relevant, så skal vi ikke bare stoppe her. Det er tydeligt og forskellig tillid til politiets dømmekraft tilmed Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 2. August, 2022 Anders-and skrev, for 13 timer siden: forskellig tillid til politiets dømmekraft tilmed Jeg tror ikke jeg på noget tidspunkt har skrevet nogetsomhelst om politiets dømmekraft eller på nogen måde betvivlet den eller deres ret til at opsøge/afhøre folk. Vores uenig er alene omkring hvordan man er diskret, og jeg er ret sikker på at jeg ikke er den eneste som fortrækker at politiet ringer isteddet for at dukke op personligt, hvilket man bl.a. kan sikre ved selv at anmelde når man har været udsat for afpresning. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 2. August, 2022 nørden skrev, for 1 time siden: Jeg tror ikke jeg på noget tidspunkt har skrevet nogetsomhelst om politiets dømmekraft eller på nogen måde betvivlet den eller deres ret til at opsøge/afhøre folk. Vores uenig er alene omkring hvordan man er diskret, og jeg er ret sikker på at jeg ikke er den eneste som fortrækker at politiet ringer isteddet for at dukke op personligt, hvilket man bl.a. kan sikre ved selv at anmelde når man har været udsat for afpresning. Nej det har du ikke skrevet. Det fremgår dog stadig tydeligt at der er forskel. diskretion er også noget med dømmekraft i min verden. Allerde der er vi uenige. men vi er så enige om at der er forskel i vores mening om politiets dømmekraft. Og uenige om hvad dømmekraft egentligt er. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
mgcharlie 59 Skrevet 2. August, 2022 N9000 skrev, den 21.7.2022 at 21:19: “Truslerne” var at fortælle det til min ægtefælle, samt gentagne anmodninger på Mobile Pay om større pengebeløb. I Trekantsområdet Ja mig kunne de som godt true, er skilt. Nå men nu ved jeg selvfølgelig ikke på hvilket site du har fået kontakt, men det skal selvfølgelig anmeldes til udbyder og så et lille fif til næste gang; telefon med dual sim hvor du med " det ligegyldige nummer " kan boltre dig i dit parallel univers også når det kommer til en inkognito WhatsApp som til enhver tid kan slettes, ingen af mine SD bekendtskaber har nogensinde fået mit reelle telefon nummer, ingen ! ( og jeg har sikkert ikke fået deres ) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 3. August, 2022 Anders-and skrev, for 22 timer siden: Nej det har du ikke skrevet. Det fremgår dog stadig tydeligt at der er forskel. diskretion er også noget med dømmekraft i min verden. Allerde der er vi uenige. men vi er så enige om at der er forskel i vores mening om politiets dømmekraft. Og uenige om hvad dømmekraft egentligt er. Du læser tydeligvis ikke hvad jeg skriver, så jeg gider ikke spilde mere tid på denne diskution. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Anders-and Skrevet 3. August, 2022 nørden skrev, for 1 time siden: Du læser tydeligvis ikke hvad jeg skriver, så jeg gider ikke spilde mere tid på denne diskution. Tak for det og jo jeg læser det du skriver. Vi har bare forskelligt syn på det . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brygger 33 Skrevet 31. August, 2022 Som jeg læser det, er manden gift. Og en politianmeldelse vil muligvis komme konen for øre??? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
For-sjov 3 Skrevet 1. September, 2022 Meld dem. Hvis de var seriøse havde de jo opsøgt dig ansigt til ansigt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg