Hop til indhold
dhnmdst

Selfie pigerne

Recommended Posts

TS-Hunter skrev, for 12 timer siden:

hvorfor spillede du så ikke med åbne kort ved da aftalen om idlejning af boligen blev indgået?

Airbnb udlejer vist slet ikke til erhvervsformål? Det ville derfor umuliggøre en aftale. I en del boliger kræver det også myndighedsgodkendelse at bedrive liberalt erhverv. Jeg vil dog ikke kloge mig på, om prostitution rent faktisk tæller som erhverv rent juridisk i de sammenhænge. Det er vist ret speget pga den generelle gråzonestatus. Det er vist kun i skatte-sammenhæng, statussen er helt klar (man kan jo fx ikke blive anvist job som gp af jobcenteret, eller få oværksætterstøtte).

Redigeret af Advarsel

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Advarsel skrev, den 31.7.2022 at 10:34:

Det er en god pointe. For mig er det lige så uønsket. I de fleste tilfælde står der også ved leje af en airbnb-bolig, at man ikke må holde fester eller endda at man ikke må modtage gæster.

Der har været en del skandalesager med unge der lejede huse og holdt fest, hvilket resulterede i vrede naboer og smadret hus og juridisk slagsmål med airbnb Når udlejningsformålet er overnatning/ophold så er det selvfølgelig også et aftalebrud.

Advarsel skrev, den 31.7.2022 at 10:41:

Airbnb udlejer vist slet ikke til erhvervsformål? Det ville derfor umuliggøre en aftale. I en del boliger kræver det også myndighedsgodkendelse at bedrive liberalt erhverv. Jeg vil dog ikke kloge mig på, om prostitution rent faktisk tæller som erhverv rent juridisk i de sammenhænge. Det er vist ret speget pga den generelle gråzonestatus. Det er vist kun i skatte-sammenhæng, statussen er helt klar (man kan jo fx ikke blive anvist job som gp af jobcenteret, eller få oværksætterstøtte).

Jeg har også hørt at AirBnB har strammet deres udlejning vilkår, så for sjov skyld checkede jeg deres website. Jeg kan finde MASSER af information om hvordan man er beskyttet som lejer, men meget lidt om hvordan man er beskyttet som ejer. Det eneste jeg kunne finde vedr. prositution og fester, var en enkelt del sætning i deres service policy hvor der noget kryptisk stod noget om at man ikke må bruge en lejlighed til erhverv eller fester uden værtens godkendelse. Denne del sætning lå midt i sætningen om at man skal være 18 år, ikke må have flere konti o.s.v.

Der kan selvfølgelig dukker mere op når man logger på og gennemføre en booking, men jeg har lidt på fornemmelsen at det ikke vil være meget mere tydeligt end i service policien.

Omkring brug af boliger til prostitution, så er lovgivningen temmelig klar. Så længe at en bolig bruges til bolig kan man parallelt drive erhverv fra boligen uden at det kræver myndigheds godkendelse. Og eftersom vi ikke har områder herhjemme hvor prostition er forbudt, som i f.eks. Østrig, Tyskland og Schweitz, så er det lovligt at drive prostitution fra enhver bolig i DK. Der kan så være ejerforeninger eller tilsvarende som begrænser denne ret, med fra lovgivernes side er der ingen begrænsninger.

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg

Link til indlæg
nørden skrev, den 1.8.2022 at 13:08:

så er det lovligt at drive prostitution fra enhver bolig i DK

Der kan være lokalplaner, der forbyder fx serviceerhverv og derudover kan der være vedtægter i boligforeninger. Generelt gælder tilladelsen kun erhvervsvirksomhed, der ikke generer naboer, så fx stigende biltrafik fra kunder, der som dig kommer i tide og utide uden aftale (;))på en lukket villavej, kan sagtens være til gene.

Men min formulering var misvisende.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Advarsel skrev, for 10 timer siden:

Der kan være lokalplaner, der forbyder fx serviceerhverv og derudover kan der være vedtægter i boligforeninger. Generelt gælder tilladelsen kun erhvervsvirksomhed, der ikke generer naboer, så fx stigende biltrafik fra kunder, der som dig kommer i tide og utide uden aftale (;))på en lukket villavej, kan sagtens være til gene.

Men min formulering var misvisende.

Lokal planer som sætter begrænsninger på hvilket erhverv der må drives fra et område, gælder ikke når det primære brug af en bolig er bolig formål. Disse restriktioner gælder kun når det primære brug af en bolig er erhvervs formål. Så sålænge at du bruger under 50% af din bolig til prostitution kan det ikke begrænses i lokal planer. Men bortset fra det er prostitution jo ikke et fuldt anderkendt erhverv, så det kan ikke begrænses i en lokal plan.

Prostitution kan begrænses i vedtægterne i en bolig forening, men de vil have MEGET svært ved at dokumeter at der forgår prostitution og det ikke bare er en som har usandsynligt mange engang knald, hvilket er svært at begrænse i vedtægter.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...