Hop til indhold
Guest gældsspørgsmål

Spørgsmål om gælds inddrivelse / Inkasso

Recommended Posts

Nye tider skrev, for 3 timer siden:

Kære gældsspørgsmål:)

- - bland dig øjeblikkelig udenom hendes problemer med sølle 36.000kr - jeg synes sgu det er småpenge !!!!!!! - -  dem kan hun sagtens selv afdrage over en rimelig periode, ellers lærer hun aldrig konsekvenser af manglende overblik i egne økonomiske dispositioner - - det skal hun altså lære.

Du skal heller ikke hjælpe økonomisk for du risikerer at hun bruger dig som sin private ATM.

"En jurist blev spurgt" : - hvordan sikrer man sig bedst som kautionist ??????? - - -  lad være at kautionere;)  - -  det skal du altså heller ikke gøre.

Hvis du absolut vil hjælpe hende!! - så få hende til at søge hjælp hos Advokatvagten i hendes egen hjemkommune. Rådgivningen er gratis og hun vil få den relevante vejledning i hvordan hun juridisk står og hvordan hun skal takle i forhold til lovgivningen og vejledning i tiltag fra hendes side overfor kreditor/kreditorer. Og hun skal selv klare det - ellers bliver det ikke lærestreg for fremtiden.

Mange hilsner  og pas på dine penge 

Nye tider

Klog og konkret  rådgivning, der er vejen frem. Kun sådan lærer man det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gælden blir ihvertfald ikke mindre sf man vender det blinde øje til.
Man kan sagtens få afdragsordning jos SKAT Viser man interesse og vilje er de også åben for en afdragsordning om det så er 1500 pr mdr så alt kan lade sig gøre hvis man bare viljen i hjertet 

MEN det er selvfølgelig nemmeste hvis du “lægger hovedet lidt på skrå og siger hjæælp mig jeg er en fattig studerende “ hjælp mig. Vi er da alle enige om det sutter røv når der skal betales skat. Men sådan er systemet bare her i DK. Har du tjent penge skal der betales skat og har du tjent mere så kommer der også en regning Det er surt men sandt 

Redigeret af Madame Illona

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har været dum, naiv og offer.

Jeg ved godt min historie kan være utvivlsom men den er sand

Faktisk er jeg ikke stolt og det bliver jeg aldrig. Der findes piger som synes jeg er skør fordi jeg ikke har spillet helt ud.  Ham her betalte alt, jeg mener alt og hvad skæbnen vil er en ny som ham.

Jeg har bare ikke bedt om samme personer, jeg ved ikke hvorfor de er tiltrukket af mig, det vigtigste er bare, jeg ikke er tiltrukket af dem.

Når det er sagt,  bliver de ved. Og jeg vil ikke dem. Så hvad gør jeg?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest TheGreatGatsby
Side45 skrev, for 11 timer siden:

Han er sugsrdaddy.

For rigtig mange år siden mødte jeg hvad du vil kalde en sugardaddy. Han var gift men gav mig virkelig alt. Jeg vil ikke komme nærmere ind på forholdet, men jeg ved han nød at være sugardaddy for mig. Han var så også mere end det da han købte en ring på auktion og ville giftes. Du aner intet om forhold og måske elsker de mænd når de er økonomiske magtfulde.

Min hverdag er heldigvis udenom det her, men jeg spotter mænd i den position. Det er så sørgeligt, at kvibder eller piger bliver brugt i et skel mellem økonomiske forskelligheder.

Trådstarter undrer sig over sin sugarbabe. Mellem linierne antyder han, at hun ikke nødvendigvis er til at stole på. Er hendes forklaring troværdig? Og nej, den stinker langt væk af løgn.

Hvis han nød at være rig sugardaddy for hende, så ville han da bare betale uden at blinke med øjnene. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Bødlen

Tja den bedste måde at hjælpe hende, er hjælp til,selvhjælp, lær hende at lave er budget, lad hende mød i fogedretten, her kan hun fremlægge sit budget, og givet et tipbud om afdrahsordning, forudsat at hun bedstår sig den gæld, hun kan vælge at øge sin indtjening ved at gå fra SD med TS, til at arbejde på en klinik, og tjene de penge hurtigt, superfransk med slug er et godt trækplaster. Lidt friskt weekendarbejde med 12 timers vagter så er de penge tjent hjem, den dummeste hjælp er at daddy betaler. 
Bødlen

Del dette indlæg

Link til indlæg
gældsspørgsmål skrev, for 21 timer siden:

Jeg ved ikke om dette er det rigtige sted at spørge, men jeg har lidt et problem med en SD som jeg har kendt i gennem lidt over et år nu.

Hun påstår at hun lige har modtaget et brev fra fogderetten om en gældspost på 36.000 kr. fra 2019 som hun siger hun skal betale lige nu og her for ellers bål, brænd og politi.

Hun påstår godt nok også at hun har fået forhandlet sig frem til at hun kan nøjes med at betale 20.000 kr. nu og så resten i næste måned.

Det skal også måske lige siges at det virker for det meste som om hun er til at stole på, selv om ja der da har været lidt underlige ting igennem tiden, men det er ikke det vigtige her.

Det vigtige er om det virkelig kan passe at man kan være kommet så galt afsted med en gældspost at fogderetten kan kræve pengene lige nu og her?

Og hvis der ikke lige er nogen her der er eksperter i inkasso ret, er det så måske muligt at stille spørgsmålet direkte til fogedretten

Fogedretten tager i praksis kreditors parti, og det kommer jo så an på, om hun har nogle godter at tage udlæg i. Så kan de måske presse hende, men det vil jo typisk være noget med en månedlige afdrag over en længere periode. Hvis folk ikke ejer noget udover lejedepositum i et "tarveligt hjem" og andre småaktiver, så kan kreditor i praksis ikke gøre noget lovlig set. Men en privat udlåner kan jo blive personligt ubehagelig og true/chikanere hende. Hun er jo allerede i RKI, hvis hun er i fogedretten. Det kan godt lyde lidt som hun bare har brug for nogle hurtige penge fra dig :D

Redigeret af Jonze

Del dette indlæg

Link til indlæg
Pophair skrev, for 20 timer siden:

Kan du ikke bare være ligeglad? Hun har gæld, du bor ikke med hende, så just fuck it!

Politiet er 200% ligeglad med hendes gæld. Deres eneste er opgave er at fremstille hende i fogedretten, hvis hun er udeblevet fra en indkaldelse 

Forstår heller ikke at du går op i det,men du kan da betale af på gælden for hende,så kan hun ligge dem af hos dig.Med det sagt,så skal hun klart betale sin gæld.SD tjener da fint med penge 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sportstossen

Har hun spurgt dig om du vil hjælpe hende med hendes gæld ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...