Hop til indhold
wag

Faktura

Recommended Posts

Afledt af en anden meget lang tråd, hvor det udover GDPR-regler bliver diskuteret om hvorvidt prostituerede har CVR-nummer, får jeg lyst til at spørge, om nogle af jeg prostituerede udsteder fakturaer, og om nogle af jer prostitutionskunder har bedt om (og fået) en sådan?

Jeg kan jo forstå på de prostituerede, at de altid overholder alle love og regler. Derfor må man vel som sexkunde kunne bede om en faktura jf. momsloven. Jeg har nu aldrig selv bedt om en faktura - jeg ville være bange for at konen skulle finde den ved et uheld :P.

Redigeret af wag

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har aldrig bedt om en faktura, men har besøgt en dansk GP 2 gange hvor hun begge gange har spurgt om jeg øskede at få en faktura.

Nej tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg
wag skrev, for 9 timer siden:

Afledt af en anden meget lang tråd, hvor det udover GDPR-regler bliver diskuteret om hvorvidt prostituerede har CVR-nummer, får jeg lyst til at spørge, om nogle af jeg prostituerede udsteder fakturaer, og om nogle af jer prostitutionskunder har bedt om (og fået) en sådan?

Jeg kan jo forstå på de prostituerede, at de altid overholder alle love og regler. Derfor må man vel som sexkunde kunne bede om en faktura jf. momsloven. Jeg har nu aldrig selv bedt om en faktura - jeg ville være bange for at konen skulle finde den ved et uheld :P.

Prostitution optræder ikke som et område i cvr-registret, derfor vil det fremstå som “konsulentydelser”, “wellness” eller noget andet, som forhåbentlig vil kunne forklares, hvis det kommer dertil. De piger, der modtager mobilepay, må selvfølgelig have oprettet eg firma, hvor indtægten kan noteres. Om resten er nøjagtige med regnskabet, skal jeg ikke kunne sige, men når man ser på håndværkere, er snyd med skat og moms samt sort aflønning ikke usædvanligt, så pas på med forargelsen mod en enkelt gruppe!

Del dette indlæg

Link til indlæg
wag skrev, for 9 timer siden:

Vær glad for du ikke får det ;-)    At det ikke er normalt.    For så havde priserne været meget højere.   Måske dobbelt så høje.  Måske endda 3 gange så høje, hvis det skulle køres 100 procent som en normal dansk virksomhed.

I Danmark har vi efter min mening en hyklerisk prostitution lovgivning, hvor det på det på ene side er lovligt, men samtidigt ikke accept med øvrige rettigheder som andre selvstændige har.   Hvor GP´ere skal ballancere mellem benspænd og en gråzone, for at kunne opererer.       De mere etablerede GP´ere betaler skat, men selvfølgelig gør de det næppe af alt indtægt de får.     Så havde priserne på ydelserne været meget højere, og de havde været totalt udkonkurreret på priser overfor alle de udenlandske GP´ere som slet ikke betaler skat, ligesom ofte kommer fra steder hvor leveomstændigheder er meget lavere end i Danmark.   Læs bare et næsten naboland som Polen, der er leveomkostningerne 3 gange så lave som i Danmark.    For hver hundrede kroner de tjener, så får den 3 gange så stor effekt når de tager hjem til deres eget land og skal købe noget.   

GP priserne på ydelser er næsten  ikke steget i Danmark de sidste årtier.  

Som kunde burde du være glad for det, frem for komme med sådan et indlæg hvor man mellem linjerne kan læse din forargelse over nogle/sikkert mange ikke betaler skat. 

Jeg går udfra din forargelse også gælder overfor alle dem der får lavet sort arbejde rundt omkring i Danmark.     Der kunne vi tale om virkeligt mange penge som den danske statskasse går glip af.   Men sandheden er snarere, at havde man kunnet lavet et system hvor der ikke kunne laves sort arbejde, så havde næsten intet af det nuværende sorte arbejde blevet udført, hvis det havde skullet blevet udført "hvidt".    Simpelthen fordi så havde priserne været op til 3 gange så høje hvis etablerede virksomheder havde lavet samme opgaver. Og mange ting havde forfaldt fremfor blevet lavet som de gør nu.      Ligeledes hvis et 100 procent effektivt skatteopkrævningssystem havde kunnet blevet indført på prostitution området, så havde det næsten blevet udryddet.     Der ville være ingen eller utroligt få  GP´ere, da næsten intet marked af kunder der ville betale 2 til 3 gange højere pris for ydelser end de gør nu.   

Jeg håber ikke dette indlæg overskrider de retningslinjerne der er herinde på dette forum, hvor politiks indhold er forbudt, og beklager i så fald på forhånd.   Men følte trådstarter indlæg fortjente et modsvar.

Del dette indlæg

Link til indlæg

:biggrin:

ZEUS skrev, for 2 timer siden:

Simpelthen fordi så havde priserne været op til 3 gange så høje hvis etablerede virksomheder havde lavet samme opgaver.

Hvor højt er det du beregner skattetrykket? 300% af alle indtægterne? 

Ikke at jeg er skatteekspert, men virksomheder betaler trods alt kun skat af overskuddet og som privatkunde skal du så lægge momsen oveni. Ejeren betaler så igen personlig skat af den indkomst de trækker ud til sig selv.

Det andre ikke betaler til fælleskassen, betaler du og jeg i ekstra skat. I 2021 anslået til 36 milliarder kroner. Dem kunne vi så slippe for at betale ekstra og dermed få råd til at betale den smule mere for ydelserne, hvis det gøres hvidt hos alle.

Kald mig bare naiv, men jeg tror at hovedparten af de etablerede GP'ere i Danmark, stort set betaler den skat de skal. Det er ganske enkelt ikke så omfattende og meget lettere end at operere med end sorte penge. Udenlandske GP'ere der er på gennemrejse tænker jeg generelt ikke har overskud til at sætte sig ind i de enkelte landes skatteregler (og arbejdstilladelse mv.) og lige denne gruppe får næppe hjælp fra eventuelle bagmænd til skatterådgivning.

Redigeret af AB455

Del dette indlæg

Link til indlæg
AB455 skrev, for 4 timer siden:

:biggrin:

Kald mig bare naiv, men jeg tror at hovedparten af de etablerede GP'ere i Danmark, stort set betaler den skat de skal.

Okay så vil jeg godt kalde dig naiv  :)   Ligesom jeg også ville kalde dig naiv hvis du også påstod der ikke fandtes sort arbejde.  Men det gør du trods alt vel ikke ?   

Som jeg skrev i indlæg så  vil godt tro at mange af de etablerede danske GP´ere betaler noget skat.  Men næppe mere end hvad der nok til at det ser troværdigt ud.     Altså jeg er ikke ude på at fordømme nogle GP.  Blot konstantere at de næppe har bedre moral end hovedparten af befolkningen (inclusiv mig selv) der har fået lavet sort arbejde.    Og hvor hovedparten faktisk er glad for (inclusiv mig selv) den skat de betaler dagligt.    Men nogle gange får lavet sort arbejde, da de ikke har råd til at betale 3 gange så meget for at få lavet det hvidt.   

Hvor højt er det du beregner skattetrykket? 300% af alle indtægterne? 

Nu skrev jeg faktisk kun dobbelt op og måske endda 3 gange så meget.    Men lad os bare antage det max jeg skrev.    Er det bare noget jeg slynger ud ?

Jeg har altid brugt en tommelfingerregel med at for at drive en virksomhed i Danmark så skal firmalønnen (lønnen kunden kommer til at betale) være ca 2 til 3 gange det en evt medarbejder får plus moms.   Den kan du jo selv prøve at afprøve i diverse brancher ?    Tag hvilken som helst hånværker.   Er timelønnen måske fra 500 kr og opefter plus moms for 1 time.    Får håndværkeren så den løn ?  Næeee.   Han tjener ca 1/3 af den løn.  (måske endnu mindre)  Han får ca 1/3 i løn som han  så efterfølgende betaler skat af.    Tjener håndværksmesteren så meget på det ?   Næee.      Der er en masse udgifter forbundet med at drive en virksomhed.  I det her tilfælde så udover firmabil, så værksted.  Der skal være en katine/rum hvor medarbejderne skal kunne spise.  De skal have toilet og badeforhold mv.  Der skal laves regnskab.   Kontorpersonel og betales revisor mv.  Pension, feriepenge, og sygdom plus ledighed hvor der ikke lige er kunder også medregnes.    De kan jo ikke bare sende medarbejderne hjem 1 time eller mere uden løn grundet de huller der uundgåeligt opstår.

En ansat i en frisørsalon får vel næppe heller det som kunden kommer til at betale ?   Her kan du sikkert gange med mange gange flere end de nævnte 3.   Her snakker vi vel firmapris på 1000 kr i timen eller mere ? Og den ansatte får næppe  mere end 200 kr i timen, som hun så efterfølgende skal betale skat af.    Jamen tjener ejerne af de her frisørsaloner  så ikke styrtende med penge ?  Næppe.   For så havde vi alle vel startet sådan en op.

Så er der nogle service servide brancher hvor udgifterne måske er mindre.    Men selv hvis du lejede en rengøringshjælp tror du så du bare skulle betale det der svarede til timelønnen for rengøringsdamen eller manden ?   Nej selv her kan du regne med de tal jeg opgiver.   Ca gang med 3.        Her har der dog været noget hvor lige nævnte gruppe, kunne fratrække noget i skat, så timelønnen for ydelsen blev lidt mindre.   Men det ændrer ikke på hvad det koster for et firma at tilbyde ydelsen.

Kort sagt så  er der bare nogle ekstra omkostninger forbundet ved at drive en virksomhed hvidt.    En GP ville vel også have et sted hvor hun kunne drive sin virksomhed ? Og der krav om badeforhold, spisested ,revisorhjælp og en masse andet.     De etablerede GP´ere der betaler skat, kan så trække lidt fra af de udgifter de har.   

Men du skal ikke bilde mig ind af de GP´ere der kan tilbyde en times ydelser til 1300 kr kører alt rent hvidt.      En time hos en GP er jo ikke hvor man bare kan regne ud af de har 7-8 besøg af 1 times varighed på en dag med 37 timers uge.    Der er  masser af spildtid.    Dvs hvor der ikke er kunder eller selv hvis der var et konstant flow så skulle du fratrække alt den tid der bruges med at få aftaler i hus (medmindre anden ansat til at tage sig af det og det skulle fratrækkes den "timeløn" hun fik.  Og forhåbenligt også bade tid før næste kunde?     Så optimalt ville en GP måske kunne have 3 til 4 besøg af 1 times varighed.   Hun arbejder næppe heller fra mandag til fredag året rundt.      Så havde man regnet en GP´s løn ud efter alle de udgifter der også følger med at drive en sådan virksomhed (som annonceudgifter, lokaler, rengøring mv og måske tlf dame) opsparing til pension, ferie og sygdom.   Så ville hendes timeløn været meget mere.   Medmindre, og så må vi antage det er lidt naivt, at hun ville være tilfreds med en mindre løn for sine ydelser hvad der varede til en der arbejdede i Netto.    

Der kan vi vel godt være enige om de burde kunne tage en højere løn for det erhverv de er i.

Så man kan spørge sig selv.   Hvad er en GP time værd ?  Hvor meget vil hun forlange ?   X beløb efter skat.    Så først gange med 2 (før skat) .  Efterfølgende så  ganges med  3.   Plus moms.   Hvis alt skal gøres hvidt og efter bogen.       Så tvivler jeg på der ville være GP priser på 1300 for en time ;-)        

Eller læs omvendt.  1300 inclusiv moms og med kvittering.    Så ikke meget mere end 200 kr efter skat.      Nogle vil så hævde en GP ikke har så mange udgifter og meget ville de selv kunne klare.   Men ændrer bare ikke så meget.   Hvis ikke tlf dame og revisor, så bruge ekstra tid, som kunden indirekte skulle betale i prisen hos hende.    Og leje af lokaler er ekstra dyrt i den branche, da mange ikke vil udleje til dem, da det er ulovligt og skal foregå på det grå marked.  Ved lovliggørelse af det så næppe ændre meget, da der trods alt er mange der ikke vil have den branche som nabo.

Derimod er alt sort så kan hun måske efter udgifter hvis hun er heldig med et leje et godt sted på det grå marked eller ulovligt på hotel, så måske putte 1000 kr i lommen ud af de 1300 kr. hvis godt flow den dag hun er på arbejde.   Der så dog  ikke medregnet de her ting som pension, feriepenge sygdom mv.   

Der må man sige der er lidt forskel på hvis det var helt hvidt kontra helt sort. 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg

Link til indlæg
ZEUS skrev, 1 time siden:

Kald mig bare naiv, men jeg tror at hovedparten af de etablerede GP'ere i Danmark, stort set betaler den skat de skal.

Okay så vil jeg godt kalde dig naiv  :)   Ligesom jeg også ville kalde dig naiv hvis du også påstod der ikke fandtes sort arbejde.  Men det gør du trods alt vel ikke ?   

Læste du mit indlæg eller blev du bare forarget? Jeg skriver "hovedparten" og "stort set". Og det er så kun blandt de etablerede i Danmark.

Konsulenter i Danmark kan hyres fra vel 4-500 i timen og det er hvidt, inkl. betaling for broker (konsulentpimp om du vil). Med meritterne i orden stiger prisen naturligvis. Så jo, jeg mener bestemt at med de timepriser vi betaler til GP'ere i Danmark at de kan have en ganske fin forretning kørende hvidt, trods din alenlange oplistning af potentielle omkostninger. 

Jeg har endnu tilgode at få tilbudt sort arbejdskraft der ligger på en tredjedel af den pris jeg skal betale hvidt, men på den anden side så opsøger jeg det heller ikke, da jeg foretrækker at det er hvidt. Det kan være du har bedre erfaring der? 

Og jeg påstår hverken at der ikke findes sort arbejde eller at jeg ikke har betalt nogen der arbejder sort. Faktisk skriver jeg at der udføres sort arbejde i Danmark for omkring 36 milliarder kroner. Måske du overset det, men jeg citerer det da gerne igen.

AB455 skrev, for 5 timer siden:

I 2021 anslået til 36 milliarder kroner.

Jeg besøger da givetvis også GP'ere der enten slet ikke eller kun i nogen grad betaler skat, da jeg jo ikke kan vide hvem der, efter min formodning er indenfor eller udenfor "hovedparten" eller "stort set", som var min påstand. De har heller ikke alle været veletablerede sexarbejdere i Danmark. Jeg ønsker ikke nogen faktura efter et besøg, med mindre jeg står med et akut behov for at bruge den til at tænde cigaren med. Så jeg ved ikke hvem af dem der betaler det de skal og hvem der ikke gør. Det er derfor jeg skrev "jeg tror".

Men det er da en fin lille grædemur af argumenter for hvorfor det er hårdt at være erhvervsdrivende i Danmark, men for mig at se, så bliver der kun grædt krokodilletårer ved den, mens alt for mange stikker dine og mine penge i egen lomme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
AB455 skrev, for 3 timer siden:

AB455 skrev:

Læste du mit indlæg eller blev du bare forarget?

Jeg kunne jo spørge dig om det samme, når du nævner det med 300 procent, når jeg faktisk også skrev dobbelt op (200 procent)    Og virkede jeg forarget ? 

Jeg skriver "hovedparten" og "stort set". Og det er så kun blandt de etablerede i Danmark.

Og der enig, hvor jeg dog mener de etablerede kun er en lille del af de danske GP´ere.   Og det slet ikke er eksisterende blandt de udenlandske.    Og kender ikke procentfordelingen blandt de danske og de udenlandske.   Men gætter på de danske er i stærkt undertal ud fra hvad man kan se i annoncer.     Så er der selvfølgelig en del danske på fra sugardating, og dem tænker jeg det er yderst få der betaler skat af det.     Men jo ren gætværk fra min side.

Og vedr de etablerede så tror jeg mange er registerede men sikkert ikke betaler skat af alt.   Igen ren gætværk fra min side.  Og ikke at jeg tror  GP`erne er nogle onde mennesker, men de blot er som folk er flest i Danmark.   De bliver nødt til at være registerede  for at slippe for at risikere kontrolbesøg fra Skat.  Men man må sige de hver eneste dag står over for en kæmpe fristelsen til at ikke opgive alle besøg de har haft.   Det må du vel være enig med mig om ?       Der er ingen chance for nogle vil kunne opdage om de opgav alt hvidt.  

Jeg tror at både du og jeg spejler hvordan vi selv vil gøre og tænke og ud fra det tror i det her tilfælde GP´erne vil handle :)   Jeg siger ikke jeg har ret.  Men når jeg tænker på danskerne i almindelighed så forsøger de fleste at få en vare på tilbud.   Nogle bliver også glade hvis de kan få nogle ydelser eller fradrag eller betale få promiller mindre i skat.   At GP´erne så skulle adskille sig her som anderledes end normale danskere i almindelighed finder jeg usandsynligt. 

Jeg har endnu tilgode at få tilbudt sort arbejdskraft der ligger på en tredjedel af den pris jeg skal betale hvidt, men på den anden side så opsøger jeg det heller ikke, da jeg foretrækker at det er hvidt. Det kan være du har bedre erfaring der? 

Ja jeg er jo åbenbart heller ikke et så godt et menneske som dig :)  Så ja gerne indrømme jeg har fået tilbudt sort arbejde.   Og der bare bekræfte at en håndværkermester time koster mindst 3 gange så meget som en sort arbejdstime.    Nu kender jeg ikke priserne i Storkøbenhavn eller generelt rundt omkring i landet.   Men der hvor jeg bor der er sort arbejde  200 kr i timen.    Og en håndværksmester der udfører det samme arbejde tager mindst 500 kr i timen plus moms.   De 500 kr er nok meget lavt sat :)  Det er nok mere normalt med 700 kr i timen plus moms.   

Så tak for blot at bekræfte det jeg oprindeligt skrev, det med det fordyrende at drive en hvid kontra en sort virksomhed.

Men det er da en fin lille grædemur af argumenter for hvorfor det er hårdt at være erhvervsdrivende i Danmark, men for mig at se, så bliver der kun grædt krokodilletårer ved den, mens alt for mange stikker dine og mine penge i egen lomme.

Og du spejler igen dine egne fordomme om hvad jeg eller andre tænker :)   Jeg mener på ingen måde det er hårdt eller specielt svært at være selvstændig i Danmark.   Der er mange der mener det, men jeg mener faktisk at vores velfærdsystem som jeg er stor fortaler af,  hjælper danske erhversdrivende meget bedre end andre lande.  Hvor de i Danmark feks let kan skille sig af med medarbejdere i nedgangstider, og lade staten stå for ydelserne.   Hvor det i andre lande er virksomhedernes ansvar og dermed fordyrende og besværligt for dem.   Bare et lille eksempel.

Min oprindelige poingte var at hvis man kunne lave et sådan system at der aldrig ville kunne eksistere sorte penge i GP branchen, så ville deres ydelser blive meget dyrere.    Det er du så uenig i, og det har du lov til at være.   Jeg er sikkert også farvet og spejler mine egne meninger og holdninger til andre.   Blot sige at jeg nok ikke er helt forkert på den med de angivne dobbelt op eller 3 gange så stor pris for ydelserne.   Det bekræftede ovennævnte eksempel jo fint med en sort arbejdstime kontra en håndværksmester arbejdstime.    

Så er blot spørgsmålet om hvor stor en del af GP segmentet der betaler skat.   Der tror jeg det er en meget lille del.   Få danske etablerede blandt mange udenlandske, som næppe gør det.    De fleste danske der er i den her branche er på Sugardating, hvor jeg tror det er forsvindende få der betaler skat.  Også grundet de vil være 100 procent anonyme.     Alt i alt så meget lille procentdel der betaler skat.    

Her er du så måske uenig og igen lov til at være.    Jeg forsøger bare at argumentere objektivt.    Men er du enig i at de etablerede er et lille mindretal, set med den store gruppe der tilbyder de her ydelser, så burde du også erkende min oprindelige poingte.   At  skulle en ydelsen gå fra sort til hvid så ville den stige markant. 

Og bliver nok sidste kommentar herfra i denne tråd.   Vi må ikke diskutere politik i dette forum, og må sige vi er nok har overskredet den gråzone her i denne debat :) 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis det var trygt og sikkert for pigerne, samt at deres erhverv ikke var betegnet som et "socialt problem" og ikke et erhverv, ville du helt sikkert se langt flere der betalte skat og havde "rigtige" små virksomheder. Det 100% politikkerne der gør livet svært for dem og at folk har ondt i måsen over det, skal ikke gå udover pigerne. De har svært ved at finde banker der vil have dem og de kan ikke engang registrere sig ordenligt, samt deres cvr nr vil fører kunderne direkte til deres navn og adresse. 

Så nej, gu skal de ej give en faktura :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

@ZEUS

Jeg tror ikke vi er så forfærdeligt uenige, men at vi læste forbi hinanden og så er der nogle nuancer - naturligvis.

Forarget: jeg læste dit lange skrift med de mange forhold som erhvervsdrivende skal rumme som et forsøg på at beskrive hvor svært det er og en lettere overdreven omgang beskrivelser af forhold fra alle mulige brancher. Måske du bare ville have alle argumenterne med eller beskrive sort arbejde generelt. Jeg ved det ikke.

300%: stod i forhold til at du mener at prisen kan blive 3 gange så høj hvis det skal gøres hvidt. Der refererer du så udelukkende til arbejdsløn, men som køber af håndværksydelser følger der jo også materialer med som jeg gætter på ikke lige så let eller i samme omfang kan gøres sort. Derfor betragtede jeg det som en overdrivelse.

Erhvervsvirksomhed: Det er i bund og grund ikke så svært, og ud over de forhold du selv nævner, så kan udgifterne også trækkes fra. Jeg er meget enig med dine betragtninger her.

Fejlfrit system: Nej tak, det ville være en betonklods om benet for de (trods alt)  mange (altså generelt og alle brancher) for at ramme de få. Kontrol og stikprøver er fint og så må vi acceptere at nogle smutter igennem med at stikke i egne lommer. Kunne dog godt tænke mig at kontrollen blev væsentligt mere effektiv.

Meget dyrere hos GP: Ja hvis de fortsat skal tjene ligeså meget, altså de der ikke betaler skat, så vil det blive dyrere. Men vi er oppe på en timepris på 4.500 hvis vi skal følge dit eksempel på tre gange eller 3.000 hvis vi holder os til hvad jeg tolker som dit minimum (med et udgangspunkt på 1.500 kr/t i dag). I min verden er det hvad du lægger hos advokater i den bedre ende og de går så vidt jeg forstår ikke ligefrem sultne i seng. De udenlandske lægger istedet store summer hos en bagmand, så måske er det dem vi burde jagte (ud hvor græsset ikke gror). De etablerede vælger så vidt jeg forstår det at arbejde mindre uden at de af den grund går sultne i seng heller.

Antallet af etablerede kontra udenlandske: Enig, de etablerede er en ret lille gruppe og nej de udenlandske betaler formodentlig meget, meget sjældent skat. Det gælder også sugerdaterne, der tror jeg heller ikke der ryger meget i fælleskassen.

At skulle en ydelsen gå fra sort til hvid så ville den stige markant: Nej det mener jeg fortsat ikke. Som selvstændig ville du kunne trække alt fra vedr. erhvervet - tøj, udstyr, lokaler, annoncer, fotograf, telefon, taxa, sminke etc. Det vil ikke modsvare alle skatteudgifterne, men igen jeg kender selvstændige konsulenter der lever fint af 4-500 kr./t, men de arbejder forhåbentligt også mere. Så hvis du tager 12, 15, 18 hundrede eller mere (fx tillægsydelser) i timen, så kan de fint arbejde mindre og stadig leve fint. Ikke at jeg tror du bliver millionærer af det, men fint.

Så alt i alt føler jeg mig ikke så uenig med dig i det du skriver, omend der er nuancer og enkelte punkter som vi nok bare skal være enige om at være uenige om.

Så lad os bare slutte her, selvom det var lidt hyggeligt :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest mrfisher
Frederik82 skrev, 1 time siden:

Hvis det var trygt og sikkert for pigerne, samt at deres erhverv ikke var betegnet som et "socialt problem" og ikke et erhverv, ville du helt sikkert se langt flere der betalte skat og havde "rigtige" små virksomheder. Det 100% politikkerne der gør livet svært for dem og at folk har ondt i måsen over det, skal ikke gå udover pigerne. De har svært ved at finde banker der vil have dem og de kan ikke engang registrere sig ordenligt, samt deres cvr nr vil fører kunderne direkte til deres navn og adresse. 

Så nej, gu skal de ej give en faktura :)

de kan bare kalde det massage... total morsom tråd - alt er sort i den branche lev med det :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
AB455 skrev, for 1 time siden:

@ZEUS

Nej tror også vi enige på rigtigt mange områder :)   Det er tit her på skrift at misforståelser kan opstå og så går der fanden i den og accelerer til skyttegravskrig, hvor folk maler sig op i hvert sit hjørne og giver igen på det de føler sig angrebet på.    Det sket tit på dette forum og forstår sådan set godt de forskellige admins ikke gider alt det bøvl med at redde trådende ud :) 

Vi er lidt  uenige om nogle ting, og det har vi lov til at være uden at ændre på vi sikkert er enige 95 procent hen ad vejen på andre områder.

AB455 skrev: 

Forarget: jeg læste dit lange skrift med de mange forhold som erhvervsdrivende skal rumme som et forsøg på at beskrive hvor svært det er og en lettere overdreven omgang beskrivelser af forhold fra alle mulige brancher. Måske du bare ville have alle argumenterne med eller beskrive sort arbejde generelt. Jeg ved det ikke.

Jeg har en stor svaghed når jeg diskuterer noget, så vil jeg gerne vil have alle nuancer med, og  ender tit i lange og snørklede forklaringer :)   Jeg kan desuden ikke lade være med hvis der er noget som blandt flertallet opfattes som en sandhed, men hvor jeg mener er vægtige argumenter for ikke er sandt, at nævne det ind imellem alt andet det samtidigt.  Og ved jeg så automatisk kommer til at provokere nogle.     Desværre for man får sjældent overbevist nogle om noget hvis man  samtidigt fortæller noget som går imod deres overbevisning.  Der er folk og sikkert også mig selv meget sort hvide og  tilbøjelige til at være kritisk overfor alt det andet der efterfølgende bliver skrevet.  Og sikkert også misforså nogle ting, fordi man har sat denne person i et hjørne :)   Specielt inde på et forum hvor alt er tekst.

I dette tilfælde hvor poingten  var at det ville blive meget dyrere hvis alt blev hvidt, så også åbenbarer for nogle kunder, at en GP faktisk havde en del udgifter og en masse arbejde udover den ydelse de fik betaling for.     Og så godt være jeg har fordomme om at mange kunder tror at en GP bare kan putte de penge hun får i ydelsen i lommen.  Men nogle kunder har den forestilling.

300%: stod i forhold til at du mener at prisen kan blive 3 gange så høj hvis det skal gøres hvidt. Der refererer du så udelukkende til arbejdsløn, men som køber af håndværksydelser følger der jo også materialer med som jeg gætter på ikke lige så let eller i samme omfang kan gøres sort. Derfor betragtede jeg det som en overdrivelse.

Jeg vil tro at prisen hos en GP der spiller  arbejdslønnen  en stor procentdel af den samlede pris.   Men du har nok ret.   3 gange er overdrevet.   Jeg skrev oprindeligt dobbelt op, men med tanke på sorte arbejdstimeløn kontra håndværksmester timeløn og den tommelfingerregel med hvad en virksomhedstimeløn kontra det selve medarbejderen får i timeløn, så endte jeg også med at skrive op til 3 gange.     Det ville det næppe ende med.     Men nu er det jo lidt et abstrakt evne vi gætter på, da det aldrig ville blive teknisk muligt at indføre, og reelt afsløre hvad sandheden ville blive.

Meget dyrere hos GP: Ja hvis de fortsat skal tjene ligeså meget, altså de der ikke betaler skat, så vil det blive dyrere. Men vi er oppe på en timepris på 4.500 hvis vi skal følge dit eksempel på tre gange eller 3.000 hvis vi holder os til hvad jeg tolker som dit minimum (med et udgangspunkt på 1.500 kr/t i dag). I min verden er det hvad du lægger hos advokater i den bedre ende og de går så vidt jeg forstår ikke ligefrem sultne i seng. De udenlandske lægger istedet store summer hos en bagmand, så måske er det dem vi burde jagte (ud hvor græsset ikke gror). De etablerede vælger så vidt jeg forstår det at arbejde mindre uden at de af den grund går sultne i seng heller.

Her er vi lidt uenige.   Jeg indrømmer de 3 gange nok er overdrevet.    Men tænker ikke dobbelt op bestemt ikke er  urealistisk.      Med argumentet at en stor del af prisen på ydelsen er arbejdslønnen hos en GP.      De er ikke advokater men kan med god grund tage en meget højere løn end ved et normalt job.   Andre jobs kan ikke sammenlignes med den meget nære intime og psykiske involvering med en kunde som de har.    Derudover kan de ej  arbejde effektivt  37 timer om ugen som en advokat kan.   Derudover er 1 GP´s timeløn jo også inclusiv den tid hun bruger på alt det andet ved det erhverv.         Så hvis man kigger på de GP´er der ikke betaler skat putter i lommen, så vil jeg påstå hun som minimum ville kræve det dobbelte hvis hun nu skulle betale skat af det, plus bruge penge på revisor og lavet regnskaber.      Stod hun ikke for alt annoncering og de utalige timer de bruger på at få reelle kunder der møder op, og skulle have andre til at udføre det, også hvidt, så tvivler jeg på vi kunne nøjes med at prisen kun blev dobbelt så høj.  

I øvrigt uanset hvad vi ville mene hvad den reelle timeløn for en GP burde være, så markedskræfterne der sætter den.    Jeg tror at konkurrencen fra østeuropæiske piger har medført at mange danske piger ikke længere går ind i branchen.   I hvert fald ikke som vi har set før.          Jeg tror ikke de danske GP der er i dette erhverv nu ville gå ned i løn.  Hvis der var krav om skat, så ville de enten hæve priserne tilsvarende eller holde sig væk.    

At skulle en ydelsen gå fra sort til hvid så ville den stige markant: Nej det mener jeg fortsat ikke. Som selvstændig ville du kunne trække alt fra vedr. erhvervet - tøj, udstyr, lokaler, annoncer, fotograf, telefon, taxa, sminke etc. Det vil ikke modsvare alle skatteudgifterne, men igen jeg kender selvstændige konsulenter der lever fint af 4-500 kr./t, men de arbejder forhåbentligt også mere. Så hvis du tager 12, 15, 18 hundrede eller mere (fx tillægsydelser) i timen, så kan de fint arbejde mindre og stadig leve fint. Ikke at jeg tror du bliver millionærer af det, men fint.

Der mit svar lidt det samme som ovenover.   Kan ikke sammenlignes.    Og en GP´er ville næppe det arbejde hvis ikke hun fik meget mere end ved et normalt arbejde.  Det er markedskræfterne.    Der er min påstand kun grundet meget af erhvervet er sort gør at priserne er som de er nu. 

I øvrigt når man siger man kan trække så og så meget fra ved hvidt arbejde, så lidt en skrøne :)   Det samlede beløb er jo meget mindre.   Tag feks det her med km takst.   Kender ikke taksten nu, men reelt er det jo kun 1/3 af det beløb man kan trække fra man får udbetalt.         

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hmmm... troede ellers vi skulle til at stoppe, meeeeeen :biggrin:

ZEUS skrev, for 43 minutter siden:

Det er tit her på skrift at misforståelser kan opstå og så går der fanden i den og accelerer til skyttegravskrig, hvor folk maler sig op i hvert sit hjørne og giver igen på det de føler sig angrebet på. 

Jep vi er helt enige her, det er træls når nogen helt glemmer at læse, samt går til ekstremer i bar iver for at gennemtrumfe det de har besluttet er sandheden.

Jeg har en stor svaghed når jeg diskuterer noget, så vil jeg gerne vil have alle nuancer med...

Jeg kæmper bestemt også med at gøre det kort... og løfte hovedet og glemme mine egne kæpheste. Men når bare vi forsøger, så går det nok.

Andre jobs kan ikke sammenlignes med den meget nære intime og psykiske involvering med en kunde som de har. 

Jeg er ikke uenig i at de fortjener deres timeløn, men det synes jeg heller ikke er det vi diskuterer i denne tråd.

Derudover kan de ej  arbejde effektivt  37 timer om ugen som en advokat kan.

Nu falder det mig lidt svært at skulle forsvare advokater, selvom jeg da også kender en del jeg respekterer, men en advokat fakturere altså heller ikke al sin tid.  De der er selvstændige skal også sælge, deltage i konferencer, følge op på branchen de arbejder indenfor og lovgivning etc.

I øvrigt uanset hvad vi ville mene hvad den reelle timeløn for en GP burde være, så markedskræfterne der sætter den.

Enig.

km takst

Det er kun hvis du bruger din egen bil at SKAT har sat nogle rammer for hvor meget du må få godtgjort skattefrit af virksomheden, fx hvis du har oprettet et selskab og ansat dig selv heri. Ellers ville det jo også blive et fikst lille skattehul. Firmaet kan til gengæld snolde alle pengene op på taxa til dig og trække det fulde beløb fra, så længe du kører erhvervsmæssigt.

Men nu er vi vist også nede i detaljerne og som du selv påpeger, gætterier i hvordan GP'erne kører deres forretning og hvad fremtiden samt markedskræfterne måtte byde.

Vi er fortsat uenige om hvor stor forskellen på timepris reelt vil blive og det tænker jeg ikke ændrer sig. 

Så skal vi ikke bare sige godnat og lade det blive ved det? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
AB455 skrev, for 10 timer siden:

Godmorgen.

AB455 Vi er fortsat uenige om hvor stor forskellen på timepris reelt vil blive og det tænker jeg ikke ændrer sig. 

Nemlig og tænker jeg også :)  

Forsat god dag :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du må sku gerne få en faktura af mig hvis du lover ikke at slår mit cvr nummer op og anvende min hjemmeadresse til dumme ting^_^.. Det er den eneste grund til det ikke er standart ved mig.. 

Faktura var normalen i saunaklubben.. Så kunne gæsterne trække det fra som what ever.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
mrfisher skrev, for 23 timer siden:

de kan bare kalde det massage... total morsom tråd - alt er sort i den branche lev med det :-)

Det forstyrrer muligvis dit verdensbillede, men det er faktisk muligt at finde prostituerede der kører efter bogen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 4 timer siden:

Du må sku gerne få en faktura af mig hvis du lover ikke at slår mit cvr nummer op og anvende min hjemmeadresse til dumme ting

Det sats ville jeg ikke turde tage, der er en grund til at vi kører med dæknavn og adressebeskyttelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smalhans

En faktura er ikke ligefrem det jeg tænker på når jeg besøger pigerne. Ved heller ikke lige hvad jeg skal med en?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak for input. Jeg har aldrig selv fået tilbudt, eller bedt om en faktura. Og det lader til at flertallet her opleve det samme. Og selv de to deltagende GP'ere (og tak for deltagelse) skriver at de ikke normal (eller aldrig?) udsteder en faktura.

Men det fremgår jo af momsloven, at dette at udstede en faktura ikke er noget den handlende kan tilbyde, men at en faktura (eller alternativt en kassebon for beløb under 3.000 kr) skal udstedes. Ergo kan jeg konstatere at GP'ere der påstår at de overholder alle love, ikke holder sig til sandheden. Jeg er egentlig ikke overrasket.

Del dette indlæg

Link til indlæg
wag skrev, for 15 timer siden:

Tak for input. Jeg har aldrig selv fået tilbudt, eller bedt om en faktura. Og det lader til at flertallet her opleve det samme. Og selv de to deltagende GP'ere (og tak for deltagelse) skriver at de ikke normal (eller aldrig?) udsteder en faktura.

Men det fremgår jo af momsloven, at dette at udstede en faktura ikke er noget den handlende kan tilbyde, men at en faktura (eller alternativt en kassebon for beløb under 3.000 kr) skal udstedes. Ergo kan jeg konstatere at GP'ere der påstår at de overholder alle love, ikke holder sig til sandheden. Jeg er egentlig ikke overrasket.

Jeg tror ikke nogen af os har påstået at vi er 100% lovlydige borgere der hverken fumlegænger eller spytter vores tyggegummi ud på gaden.. Jeg kan ikke se hvad det er du vil have ud af dit opslag.. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 13 minutter siden:

Jeg tror ikke nogen af os har påstået at vi er 100% lovlydige borgere der hverken fumlegænger eller spytter vores tyggegummi ud på gaden.. Jeg kan ikke se hvad det er du vil have ud af dit opslag.. 

Det han vil have ud af det er vist bare fingerpegning. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
wag skrev, for 17 timer siden:

Ergo kan jeg konstatere at GP'ere der påstår at de overholder alle love, ikke holder sig til sandheden. Jeg er egentlig ikke overrasket.

Det handler vel mere om en 'Gentleman's Agreement' ... 
Der er jo ingen der tvinger kunden til at modtage en faktura.
Tænker da også det ville volde problemer for Jennifer og de fleste andre GP'ere - måske lige med undtagelse af Bodybuilder-pigerne - hvis de skulle bruge vold for at proppe en faktura ned i vores lomme før vi gik ..
Har i hvert fald aldrig oplevet at min frisør har prøvet - modtager aldrig faktura (eller bon) fra hende ... 

For mange af os, ville det måske heller ikke være s-å smart at have en faktura fra en GP liggende i lommen - hvis man nu glemmer den er der ... 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...