Hop til indhold
wag

Faktura

Recommended Posts

wag skrev, for 17 timer siden:

Tak for input. Jeg har aldrig selv fået tilbudt, eller bedt om en faktura. Og det lader til at flertallet her opleve det samme. Og selv de to deltagende GP'ere (og tak for deltagelse) skriver at de ikke normal (eller aldrig?) udsteder en faktura.

Men det fremgår jo af momsloven, at dette at udstede en faktura ikke er noget den handlende kan tilbyde, men at en faktura (eller alternativt en kassebon for beløb under 3.000 kr) skal udstedes. Ergo kan jeg konstatere at GP'ere der påstår at de overholder alle love, ikke holder sig til sandheden. Jeg er egentlig ikke overrasket.

Det er meget fint alt sammen, jeg skriver faktura til regnskabet, men kunden får den ikke. Det ville være skønt, hvis det ikke var sådan, men sålænge det er nødvendigt at arbejde under dæknavn og at have navne- og adressebeskyttelse, så bliver det ikke anderledes. SKAT vil gerne have mine penge, du har til gengæld intet at bruge en kvittering til.

Ha en dejlig dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 2 timer siden:

SKAT vil gerne have mine penge, du har til gengæld intet at bruge en kvittering til.

Momsen er jo ikke dine penge. Det er penge du indkræver på vegne af staten, og som du opbevarer i en periode, indtil du har momsafregning. 
Og skatten er jo egentlig heller ikke dine penge. Det er penge vi alle sammen bliver opkrævet sådan at regeringen har råd til at lave skoler, hospitaler, nedlægge minkerhverv, og udbetale pensioner til vores forældre, og overførselsindkomster til Arne og andre som har brug det.

Har du nogen sinde fået at vide i Føtex eller Elgiganten at "du har intet at bruge en kvittering til"?

Redigeret af wag
Tastefejl

Del dette indlæg

Link til indlæg
JenniferRomantica skrev, for 3 timer siden:

Jeg tror ikke nogen af os har påstået at vi er 100% lovlydige borgere der hverken fumlegænger eller spytter vores tyggegummi ud på gaden.. Jeg kan ikke se hvad det er du vil have ud af dit opslag.. 

Jeg vil såmænd bare have det ud af det, at fastslå at det er forkert når I GP'er siger at I altid overholder alle regler. Det være hermed fastslået.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Kaspersen
JenniferRomantica skrev, for 2 timer siden:

Nej fordi der kan den anvendes til at bytte en varer hvis den du har købt har fejl eller mangler.. 

Jeg ser et potetiale. Den skal der lige tænkes lidt over, men hvis der er mere sex for de samme penge er der da bestemt noget at gå efter. Jeg er fan. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
wag skrev, for 5 timer siden:

Har du nogen sinde fået at vide i Føtex eller Elgiganten at "du har intet at bruge en kvittering til"?

Det, man kan bruge en kvittering i Føtex eller Elgiganten til, kan man da for ... ikke bruge en kvittering til i forbindelse med køb af sex hos en massagepige.

Jeg plejer aldrig at tage kvitteringen med fra Føtex - men hos Elgiganten ville jeg naturligvis gøre det.

Jeg er flintrende lige glad med den teoretiske kvittering, man potentielt ville kunne få af en massagepige - jeg køber sex for sjov og ikke for at forarges eller blive krænket over pigens moralske habitus i forhold til skat.

ærbødigst, Spider (aka ikke pigernes moralske vogter)

Del dette indlæg

Link til indlæg
wag skrev, for 6 timer siden:

Momsen er jo ikke dine penge. Det er penge du indkræver på vegne af staten, og som du opbevarer i en periode, indtil du har momsafregning. 
Og skatten er jo egentlig heller ikke dine penge. Det er penge vi alle sammen bliver opkrævet sådan at regeringen har råd til at lave skoler, hospitaler, nedlægge minkerhverv, og udbetale pensioner til vores forældre, og overførselsindkomster til Arne og andre som har brug det.

Hvor skriver jeg, at momsen det er mine penge? Jeg betaler moms og skat af min omsætning, (og for eventuelle ordkløveres skyld, så er det moms af omsætningen og skat af overskuddet), det er ikke afhængigt af om du får en kvittering, men af at jeg oplyser de korrekte beløb.

Pænt af dig lige at forklare, hvorfor vi betaler skat…. Det havde du nu ikke behøvet, men måske kan du forklare eventuelle interesserede, hvad du helt præcist vil bruge en kvittering fra en prostitueret til? 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Liv skrev, for 19 timer siden:

Hvor skriver jeg, at momsen det er mine penge? Jeg betaler moms og skat af min omsætning, (og for eventuelle ordkløveres skyld, så er det moms af omsætningen og skat af overskuddet), det er ikke afhængigt af om du får en kvittering, men af at jeg oplyser de korrekte beløb.

Hvis han nu vil trække moms fra regnskabet. Der skal jo ikke betales moms to gange.

Liv skrev, for 19 timer siden:

Pænt af dig lige at forklare, hvorfor vi betaler skat…. Det havde du nu ikke behøvet, men måske kan du forklare eventuelle interesserede, hvad du helt præcist vil bruge en kvittering fra en prostitueret til?

Til hans regnskab - så ved han hvad hans moms er gået til.

Du er faktisk forpligtet til t udlevere en faktura. Kan du ikke det så må du finde på andet at lave.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Renan skrev, for 3 minutter siden:

Hvis han nu vil trække moms fra regnskabet. Der skal jo ikke betales moms to gange.

Husk endelig at sådanne ydelser også skal beskattes af medarbejderen som modtager den via firmaet, bare for at fortsætte mansplainingen :biggrin:

Nu er denne tråd sgu da kørt helt i hegnet :biggrin:

Du får ikke en faktura, sådan er det. Ingen bliver snydt og ingen lider skade da skatten OG (uh, uh) momsen er betalt. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Renan skrev, 1 time siden:

Du er faktisk forpligtet til t udlevere en faktura. Kan du ikke det så må du finde på andet at lave.

Det er hende og Jennifer blevet gjort opmærksom på allerede, så hvorfor blive ved?

I get it, det står i loven. 

Enig med AB, den her tråd er kørt afsporet. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Renan skrev, for 1 time siden:

Hvem i hed... hu... hel..... vil køre en faktura for bolleri gennem bogholderiet? :lol:
I mine unge dage kunne man sådan noget. Man fik en faktura på Små Blå Søm, 5 kasser a 100 kr. Den gik glat igennem, men ikke idag hvor du ikke kan fratrække det der gør det sjovt at være ansat eller erhvervsdrivende ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...