Louie De Palma 2317 Skrevet 17. September, 2022 Jeg formoder de fleste kender den her film med Peters Sellers i en af hans glansroller. Eller rettere sagt tre af dem i den samme film. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Gabbana Skrevet 17. September, 2022 (edited) Det siges vidst at vi har atom våben nok til springe menneskeligheden i luften 3 gange, så skulle den bryde ud så er vi dødsdømt jeg kan ikke huske hvem der sagde dette men læste et citat fra en klog person der lød sådan her “jeg ved hvordan 3 verdenskrig sluttes, men 4 verdenskrig ved jeg ikke” her menes der at hvis 3 verdenskrig starter så bliver vi nok bombet tilbage til stenalderen. Redigeret 17. September, 2022 af Gabbana Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3625 Skrevet 17. September, 2022 Gabbana skrev, for 11 minutter siden: Det siges vidst at vi har atom våben nok til springe menneskeligheden i luften 3 gange, så skulle den bryde ud så er vi dødsdømt jeg kan ikke huske hvem der sagde dette men læste et citat fra en klog person der lød sådan her “jeg ved hvordan 3 verdenskrig sluttes, men 4 verdenskrig ved jeg ikke” her menes der at hvis 3 verdenskrig starter så bliver vi nok bombet tilbage til stenalderen. “I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.” Albert Einstein 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Gabbana Skrevet 17. September, 2022 (edited) Plaskeren skrev, for 5 minutter siden: “I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.” Albert Einstein Det var lige det citat jeg ledte efter ! jeg skrev nok lidt forkert så og nu kan jeg huske at det var Albert Einstein der stod bag citatet Redigeret 17. September, 2022 af Gabbana Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 17. September, 2022 Gabbana skrev, for 24 minutter siden: Det siges vidst at vi har atom våben nok til springe menneskeligheden i luften 3 gange, så skulle den bryde ud så er vi dødsdømt jeg kan ikke huske hvem der sagde dette men læste et citat fra en klog person der lød sådan her “jeg ved hvordan 3 verdenskrig sluttes, men 4 verdenskrig ved jeg ikke” her menes der at hvis 3 verdenskrig starter så bliver vi nok bombet tilbage til stenalderen. Det var Albert Einstein du citerer der. Han var en hard core pacifist. Og et helt igennem fint menneske. Og med en IQ bedre end os allesammen. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Gabbana Skrevet 17. September, 2022 Louie De Palma skrev, Lige nu: Det var Albert Einstein du citerer der. Han var en hard core pacifist. Og et helt igennem fint menneske. Og med en IQ bedre end os allesammen. Jep det er rigtigt jeg skrev det også forkert stødte på citatet da jeg var 15 år og husker det nu. I 1960’erne skabte russerne tsar bomben, som på daværende tidspunkt var den mest dødbringende atombombe , hvis man smed den i for eksempel New York ville den radioaktive stråling nå op til flere delstater frem. Idag har vi atom våben der endnu mere dødbringende, atomvåbnet skulle aldrig være blevet til. Vi har også våben i dag der kan total smadre byer fuldstændig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 724 Skrevet 17. September, 2022 (edited) Louie De Palma skrev, 1 time siden: Jeg formoder de fleste kender den her film med Peters Sellers i en af hans glansroller. Eller rettere sagt tre af dem i den samme film. No clue… Men det ser svært ud. Kaboom? Redigeret 17. September, 2022 af TheLion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 724 Skrevet 17. September, 2022 (edited) Hvis I virkelig har lyst til de mere skæve film, så er Fritz Langs Metropolis (1927) for øvrigt et godt bud på et futurisk fremtidsscenario med inkluderet arbejderopgør… jaja… suk. Redigeret 17. September, 2022 af TheLion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lake 686 Skrevet 17. September, 2022 (edited) Plaskeren skrev, for 1 time siden: “I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.” Albert Einstein I årene efter 2. Verdenskrig var den amerikanske strategi at føre an i våbenkapløbet, så intet andet land turde starte. Efterhånden som Sovjetunionen kom med i våbenkapløbet, førte USA propaganda overfor blandt andet skolebørn om, hvad de skulle gøre, hvis der blev smidt en atombombe. Så det er ikke så mærkeligt at man troede at en atomkrig var sandsynlig. Sovjetunionen på den anden side frygtede at USA ville starte en atomkrig. Det kunne man måske godt forestille sig kunne ske, hvis USA var helt sikre på at vinde. Derfor var Sovjet nødt til at være med i kapløbet. Efter Cuba-krisen i 1962 blev man enige om såkaldt flexible response. Hvis det blev overholdt, ville en altødelæggende atomkrig være meget mindre sandsynlig. Einstein døde i 1955, så den ændring nåede han ikke at opleve. Selvom Putin har en skrue løs, ved han nok godt at det ikke er hensigtsmæssigt at starte en krig mod NATO. Den krig kan han ikke vinde. Hvis han fik Kina og Iran med, kunne man måske godt forestille sig at en verdenskrig kunne startes, men en scenarie med massiv brug af de største atombomber tror jeg ikke er sandsynlig, for det vil kræve at der er mange ledere der har mistet forstanden. Redigeret 17. September, 2022 af Lake Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jens69 292 Skrevet 17. September, 2022 Gabbana skrev, for 1 time siden: Jep det er rigtigt jeg skrev det også forkert stødte på citatet da jeg var 15 år og husker det nu. I 1960’erne skabte russerne tsar bomben, som på daværende tidspunkt var den mest dødbringende atombombe , hvis man smed den i for eksempel New York ville den radioaktive stråling nå op til flere delstater frem. Idag har vi atom våben der endnu mere dødbringende, atomvåbnet skulle aldrig være blevet til. Vi har også våben i dag der kan total smadre byer fuldstændig. Hvis ikke atomvåben var opfundet, så havde vi haft ww3, ww4, ww5 osv. Men hvis ikke menneskeheden var så krigerisk, så havde det været bedre uden 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 724 Skrevet 17. September, 2022 (edited) Lake skrev, for 20 minutter siden: I årene efter 2. Verdenskrig var den amerikanske strategi at føre an i våbenkapløbet, så intet andet land turde starte. (…) Selvom Putin har en skrue løs, ved han nok godt at det ikke er hensigtsmæssigt at starte en krig mod NATO. Den krig kan han ikke vinde. Hvis han fik Kina og Iran med, kunne man måske godt forestille sig at en verdenskrig kunne startes, men en scenarie med massiv brug af de største atombomber tror jeg ikke er sandsynlig, for det vil kræve at der er mange ledere der har mistet forstanden. Spørgsmålet er, om Putin overhovedet har en skrue løs? Det sagt, så er krigen mellem Rusland og Ukraine en skændsel, og det tror jeg alle kan blive enige om. Og nej, 3. verdenskrig ligger nok ikke lige om hjørnet. Men ja, situationen er overordnet rigtig skidt. Redigeret 17. September, 2022 af TheLion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 724 Skrevet 17. September, 2022 (edited) jens69 skrev, for 8 minutter siden: Hvis ikke atomvåben var opfundet, så havde vi haft ww3, ww4, ww5 osv. Men hvis ikke menneskeheden var så krigerisk, så havde det været bedre uden Hvorfor skulle menneskeheden være krigerisk? Kun nogle mennesker er. Tag Hitler som eksempel. En mand, der først gennem 30’erne og især 40’erne med sine allierede som Himmler og Göring ledte en hel nation i krig og verden i grus. Det kræver dog nok en større psykologisk analyse at forstå dette. Eller tænk på Trump. Eller på Putin. Må vi for øvrigt overhovedet diskutere de her ting på Eroguide? Redigeret 17. September, 2022 af TheLion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Lake 686 Skrevet 17. September, 2022 TheLion skrev, for 1 minut siden: Hvorfor skulle menneskeheden være krigerisk? Kun nogle mennesker er. Tag Hitler som eksempel. En mand, der med sine allierede som Himmler og Göring ledte en hel nation i krig og verden i grus. Eller tænk på Trump. Eller på Putin. Må vi for øvrigt overhovedet diskutere de her ting på Eroguide? Jeg er også bange for at det nærmer sig en politisk diskussion. På den ene side står der at ordet er frit. På den anden side bliver der tordnet mod politiske debatter. Det ville være ønskeligt, hvis ledelsen præciserede, hvad det er de ikke vil have, og skrev det ind i overskriften på Hyggesnak. Det vi diskuterer lige nu, kunne lige så godt høre ind under samtidshistorie. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Antoninus Skrevet 18. September, 2022 Putin behøver ikke gå i krig med europa. hvis gassen ikke forsætter, går store dele af industrien fallit. deindustrialisering af europa og den grønne revolution, Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
niels6663 428 Skrevet 18. September, 2022 Jeg tror heller ikke det ender i en atomkrig. Med det sagt, troede jeg heller ikke Putin ville starte en krig i Ukraine. Forhåbentlig ender det ikke med brug af atomvåben, for konsekvenserne er helt uoverskuelige. Se evt. den amerikanske film The Day After fra 1983 og den engelske film Threads fra 1984. De giver et indblik i eftervirkningerne af en atomkrig. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Liv 14215 Skrevet 18. September, 2022 niels6663 skrev, for 1 time siden: Se evt. den amerikanske film The Day After fra 1983 Jeg så den, da den kom og har stadig mareridt…… 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
jens69 292 Skrevet 18. September, 2022 TheLion skrev, for 21 timer siden: Hvorfor skulle menneskeheden være krigerisk? Kun nogle mennesker er. Tag Hitler som eksempel. En mand, der først gennem 30’erne og især 40’erne med sine allierede som Himmler og Göring ledte en hel nation i krig og verden i grus. Det kræver dog nok en større psykologisk analyse at forstå dette. Eller tænk på Trump. Eller på Putin. Må vi for øvrigt overhovedet diskutere de her ting på Eroguide? Selvfølgelig er vi krigerisk. Tag f.eks vejvrede, trolls, had til parkeringsvagter og alt muligt andet. Det ligger i vores dna, heldigvis kan mange af os styre os men ikke alle. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 18. September, 2022 Lake skrev, for 21 timer siden: Det ville være ønskeligt, hvis ledelsen præciserede, hvad det er de ikke vil have, og skrev det ind i overskriften på Hyggesnak. Nu kan jeg ikke sige mig hvad ledelsen mener, men som jeg forstår det, så ønsker de ikke endeløse skyttegravskrige om alt muligt. Det ser ikke ud til at være tilfældet her, da der er konsensus om, hvordan vi ser på problemet og hvad vi mener om det. Sjovt at du linker til Nationalbanken i din profil. Nu er det heldigvis slut med de negative renter - de blev dog heldigvis trukket fra i Skat. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1686 Skrevet 19. September, 2022 Lake skrev, den 18.9.2022 at 01:53: Jeg er også bange for at det nærmer sig en politisk diskussion. På den ene side står der at ordet er frit. På den anden side bliver der tordnet mod politiske debatter. Det ville være ønskeligt, hvis ledelsen præciserede, hvad det er de ikke vil have, og skrev det ind i overskriften på Hyggesnak. Det vi diskuterer lige nu, kunne lige så godt høre ind under samtidshistorie. Det er nu forholdsvist klart som jeg forstår det. Ingen politik, hvad enten folk er enige eller ej, og sikkert heller selvom man kalder det samfundshistorie. Lad nu eroguide være det dejlige fristed fra verdens ulyksagligheder - der er så mange andre steder på nettet, hvor de kan drøftes. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 724 Skrevet 19. September, 2022 (edited) jens69 skrev, for 14 timer siden: Selvfølgelig er vi krigerisk. Tag f.eks vejvrede, trolls, had til parkeringsvagter og alt muligt andet. Det ligger i vores dna, heldigvis kan mange af os styre os men ikke alle. Hmm… den køber jeg simpelthen ikke. Dem, der mener det forsøger typisk at undskylde noget. Men vrede kan være naturligt nok - så længe den håndteres korrekt Redigeret 19. September, 2022 af TheLion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 724 Skrevet 19. September, 2022 (edited) Elprebsi skrev, for 4 timer siden: Det er nu forholdsvist klart som jeg forstår det. Ingen politik, hvad enten folk er enige eller ej, og sikkert heller selvom man kalder det samfundshistorie. Lad nu eroguide være det dejlige fristed fra verdens ulyksagligheder - der er så mange andre steder på nettet, hvor de kan drøftes. Livet er hverken sort eller hvidt eller en dans på roser. Ej, heller på Eroguide. Men når jeg spurgte er det simpelthen for at respektere stedet Redigeret 19. September, 2022 af TheLion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1686 Skrevet 19. September, 2022 TheLion skrev, for 8 minutter siden: Livet er hverken sort eller hvidt eller en dans på roser. Ej, heller på Eroguide. Men når jeg spurgte er det simpelthen for at respektere stedet Lige på det punkt lader det til faktisk at være ret sort/hvidt, men fint med respekt. God dag til dig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLion 724 Skrevet 19. September, 2022 (edited) Elprebsi skrev, for 8 minutter siden: Lige på det punkt lader det til faktisk at være ret sort/hvidt, men fint med respekt. God dag til dig. Undskyld, men hvad? Her er der da tale om folk, der taler forbi hinanden. Redigeret 19. September, 2022 af TheLion Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 19. September, 2022 En lille analyse af en video, der viser PMC Wagner rekruttere soldater til den specielle operation i Ukraine: Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg